Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd

Verslaafd

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
davie zei:
Je kan beter te weinig pakken ipv teveel.
Klik om te vergroten...

Dit zijn wijze woorden waar iedereen zich moet aan houden als men aan de ghb gaat
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#2
joint20 zei:
Serenity zei:
Maak nou aub niet dezelfde fout klapmongool en denk éventjes na over de personen die vlakbij je wonen.
Klik om te vergroten...

Sinds vrijdag niet meer genomen, kan me nog wel een poosje inhouden :)
Klik om te vergroten...

Mooizo! Goed om te horen.
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#3
knurft zei:
Geschikt voor zowat elke gelegenheid want niemand merkt iets aan je, behalve je positieve houding. Maar trek voor jezelf een grens en luister naar je lichaam. Gebruik niet elke dag en heel de dag door. Als je het echt nodig hebt om te slapen dan ben je al aardig het haasje.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens..je moet er echt goed mee om weten te gaan. En er een streep bij zetten.. bijv.. ik gebruik alleen in 't weekend.. spreek dat voor jezelf af.. anders wordt je afhankelijk van het gevoel.. je eigen ik komt niet meer terug, die dan voor grote verrassingen komt te staan..als je gaat stoppen.. zoals eerder is beschreven.. je kan (durft) geen boodschappen meer te halen.. Is niet lichamelijk maar wel geestelijk afhankelijkheid..


Pas daar voor op... leer die streep te zetten voor jezelf....
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Na vele malen out gaan is G in mijn lijstje van 'Leuk' naar 'Verschrikkelijk' gezakt.

Daar blijft ie ook :)
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn ogen wel, en volgens mij in werkelijkheid ook, maar daar ben ik niet zeker van.

Zelf heb ik na een hele tijd dagelijks GHB gebruikt te hebben een echte haat ervoor gekregen. Kan me herrineren dat ik meer dan 5u out lag en het zelf niet eens geloofde toen ik wakker werd. Of dat ik een kroeg ben uitgekickt met een uitsmijter die me vol gooide met suikerwater, uiteindelijk zwengelend en kotsend naar een auto ben gelopen en ineens thuis was, kapot. Zo meerdere zieken avonden waarop ik niet meer als gebruikelijk gepakt had.

Hierbij vond ik 't wel genoeg geweest, bovendien zijn er wel leukere drugs voor mij :)
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het verschil tussen je goed voelen en out gaan is eigenlijk zeer klein.

1ml GHB overdoseren zorgt niet voor dood maar dat je out gaat en in een comateuze slaap raakt of je misselijk voelt. Bij GBL is het overdoseren nog erger. 1ml heeft veel meer effect dan bij GHB. GBL is 1x zo sterk.

In het begin vond ik echt niks aan GHB, omdat ik teveel gebruikte. Een paar keer gedaan, maar daarna een hele tijd niet. Totdat ik het weer ging proberen en toen minder pakte. Toen voelde ik me geweldig. Je kan beter te weinig pakken ipv teveel. Weet goed bij welke dosis je je goed voelt en pak absoluut niet meer, een klein beetje meer kan er al voor zorgen dat je misselijk word of rot voelt.

Bij GHB treedt er eigenlijk weinig tolerantie op, alleen zal het happy gevoel op den duur verdwijnen en dat je toch meer gaat pakken. Het is echt geen leuke drugs meer als je eraan verslaafd raakt (maar ja geen 1 drugs is leuk bij een verslaving). Ik bedoel als je de hele dag door gebruikt ga je er aan onderdoor en sneller dan je zou verwachten. Het lijkt misschien een onschuldige drugs, maar kan ergere gevolgen hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom het nog steeds soft-drugs is, maar goed. Alleen 's avonds dus gebruiken en niet eerder dan 18:00 ofzo en dan een paar uurtjes.

Ik vind het geen drugs voor het uitgaansleven, aangezien er nog teveel mensen zijn die er niet mee kunnen omgaan. Als je dat wel kan, dan kan je er veel plezier aan beleven en is uitgaan alleen maar relaxter.
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flugeltje zei:
davie zei:
Je kan beter te weinig pakken ipv teveel.
Klik om te vergroten...

Dit zijn wijze woorden waar iedereen zich moet aan houden als men aan de ghb gaat
Klik om te vergroten...

cheers.. het is zaterdag (weekend!) ik neem er nog 1...

Het is toch wel heerlijk spul.. zolang je er controle over hebt..

ps: mijn controle word ook geholpen door alleen een aantal buisjes in huis te hebben en niet meer..
Ik heb bijv. 5 a 6 buisjes voor 't weekend.. de rest staat bij een vriend van me (die geen drugs gebruikt). .. zo kan ik er dus ook niet aankomen.. Heb dat bewust gedaan omdat ik van de zomer er wel heel hard aan ging.. En ik het gevoel wil hebben dat ik er nog wel van geniet.. en het niet ga gebruiken zoals een gewoonte..

Vraag me eerlijk af of er iemand er echt zo vanaf kan blijven als het in grote hoeveelheden in je huis staat?? Je pakt dan toch makkelijker en zoiets van joh.. het is 's avonds nu mag het wel.. maar als je eerlijk bent tegenover jezelf vind je het dan normaal dat je ook door de weeks iedere avond gebruikt??
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#8
angel-devil zei:
Vraag me eerlijk af of er iemand er echt zo vanaf kan blijven als het in grote hoeveelheden in je huis staat?? Je pakt dan toch makkelijker en zoiets van joh.. het is 's avonds nu mag het wel.. maar als je eerlijk bent tegenover jezelf vind je het dan normaal dat je ook door de weeks iedere avond gebruikt??
Klik om te vergroten...

De verleiding is idd veel te groot dan. Maar ik doe het toch. Ik gebruik soms ff niet om te kijken of ik ook zonder kan. Klinkt misschien gek, maar het is een sluipende drugs de je ineens onderuit schopt. Dus ik ben me wel bewust van de gevaren.

Ik ben er geen voorstander van om harddrugs doordeweeks te gebruiken. Maar net als blowen en ghb heb ik geen problemen mee. Volgende dag geen kater, maar juist uitgerust.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Been there, niet afbouwen bij een verslaving zorgt dat uiteindelijk je bloedsomloop stil gaat staan en je neervalt. Zware schokken in je hart en aderen.

Ventraculaire Extra Systolen komen ook voor, dan geeft je hypofyse geen signaal aan je hart af voor een slag, dat kan echt doodsangst teweegbrengen. In je luchtpijp of nek voel je dit zelfs.

Frequentie moet hetzelfde blijven, alleen de hoeveelheid moet telkens zodanig zijn dat het net genoeg is om je afkicks weg te nemen, of iig te halveren. Direct stoppen is levensgevaarlijk. Na verloop van tijd kun je telkens met minder voort en neem je hart in nuchtere toestand ook weer voldoende slagen aan.

G dempt namelijk de hartslag in rust en het cortisol (stresshormoon), bij uitwerking stijgt het cortisol (daarom worden verslaafden ook 's nachts wakker) maar de hartslag klopt nog steeds op te laag niveau. En krijg je problemen met een te lage bloedsomloop en inhaalslagen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."