Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNooit gedaan...

Nooit gedaan...

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb echt een heleboel ervaring met veel verschillende soorten drugs, maar nog nooit GHB gedaan.... Ik heb er wel eens over nagedacht om het een keer te doen, maar ik hoor toch net iets te veel "spookverhalen" over deze drug en daardoor voel ik toch niet zo'n behoefte om het uit te proberen. Verder hoor ik van veel mensen dat het gevoel overeenkomt met het wause, mellow gevoel van xtc. Dat gevoel ken inmiddels maar al te goed en vind ik niet meer interessant. Dat maakt GHB voor mij dus ook minder aantrekkelijk.
Meer mensen hier "GHB-maagd"?
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
*meld zich*

heb tot nu toe ook nog nooit interesse gehad in deze drug...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het staat niet bovenaan mn lijstje van dingen om te doen, het klinkt niet interessant genoeg. Maar ik zal het binnenkort wel proberen, kijken of het leuk is.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar ghb is wel veeeeeeeel minder schadelijk dan andere drugs (zoals speed)*
Ik vind het totaal niet te vergelijken met xtc, meer met alcohol maar dan zonder kater :beer:


*mits het verantwoordelijk gebruikt word
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Robdebob zei:
Maar ghb is wel veeeeeeeel minder schadelijk dan andere drugs (zoals speed)*
Ik vind het totaal niet te vergelijken met xtc, meer met alcohol maar dan zonder kater :beer:


*mits het verantwoordelijk gebruikt word
Klik om te vergroten...

Mwah, vind alcohol ook niet zo geweldig... Nog steeds geen interesse :P
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Begin ik niet aan. Ik heb sowieso niks met downers.
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het nu 3x geprobeerd, de eerste 2 keer voelde ik er helemaal niks van, toen had ik een half buisje, 2e keer driekwart, dus laatst maar een heel buisje geprobeerd, werd ik 4 uur later wakker..gelukkig was ik thuis.
Ik hoef het niet meer, veel te moeilijk te doseren, en dat is juist heel belangrijk met GHB, die laatste was duidelijk veel te sterk.
Als je de juiste dosering eenmaal weet schijnt het wel erg relaxed te zijn.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
heey enkhuizen!
Eindelijk iemand uit me regio of DF.

Welcome :wave:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn interesse werd gewekt door het feit dat het zeer onschadelijk heet te zijn.

Maar dan kwamen er een paar afkicktopics voorbij en mijn goesting was over.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil inplaats van alcohol, dit goedje gaan gebruiken tijdens het uitgaan. Puur om in de ambiance te worden gezogen :wink: Zoals iedereen dat doet of het is een kwestie van geduld in een nuchtere staat :)
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is heel anders dan xtc of alcohol, misschien komt het gevoel soort van overeen, maar het is veel lichamelijker. Het is net alsof je allemaal warme plezierprikkeltjes door je lichaam hebt stromen. Als je goed doseert, dan is het echt goddelijk, onwijs relaxt spul

Ik wil niks promoten ofzo, maar ghb op hetzelfde niveau plaatsen als xtc of alcohol klopt gewoon totaal niet...

Oja, en die dosering waar iedereen altijd zo moeilijk over doet slaat echt helemaal nergens op!! Bij de apotheek liggen gratis doseerspuitjes van 5ml. Onder de 70 begin je met 3,5 daarboven met 4, en te weinig effect doe je volgende keer wat meer. That's it snap niet wat daar nou zo ontzettend moeilijk aan is :confused:
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik zelf vind het een heerlijke drug
het was geen bewuste keuze maar meer dat ik erin rolde
1ste keer kreeg ik gelijk grote dosis en ik denk dat dat het juit leuk maakte voor mij
je bent gewoon verdoofd
alles ziet er gewoon veel mooier uit ook gelijk
ik keek een programma over auto's en heb daar echt nix mee
maar ik kreeg tranen van in mijn ogen zo mooi was die auto ineens
je voelt je ook veel rustiger en niet helemaal duf ofsow
maar gewoon relaxed
alles voelt beter aan
niet alleen psychisch maar ook fysiek
een kat aaien is een stuk leuker
als je een vriend of vriendin hebt is het helemaal sensationeel :hearteyes:

maar ik snap niet wrm je dit topic opent
jij hebt blijkbaar al de keus gemaakt om het niet te gebruiken
dus kan je het daar bij laten
maar aangezien je het topic opend ben je wel nieuwsgierig dus probeer het een keer zou ik zeggen
en kijk dan vooral eerst goed welke dosis je moet hebben
en zoals Technora zegt
het is niet veel moeite om even naar de apotheek te lopen voor een 5ml spuitje
zeker niet als dat een goede dosis betekend
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
undercover zei:
ik zelf vind het een heerlijke drug
het was geen bewuste keuze maar meer dat ik erin rolde
1ste keer kreeg ik gelijk grote dosis en ik denk dat dat het juit leuk maakte voor mij
je bent gewoon verdoofd
alles ziet er gewoon veel mooier uit ook gelijk
ik keek een programma over auto's en heb daar echt nix mee
maar ik kreeg tranen van in mijn ogen zo mooi was die auto ineens
je voelt je ook veel rustiger en niet helemaal duf ofsow
maar gewoon relaxed
alles voelt beter aan
niet alleen psychisch maar ook fysiek
een kat aaien is een stuk leuker
als je een vriend of vriendin hebt is het helemaal sensationeel :hearteyes:

maar ik snap niet wrm je dit topic opent
jij hebt blijkbaar al de keus gemaakt om het niet te gebruiken
dus kan je het daar bij laten
maar aangezien je het topic opend ben je wel nieuwsgierig dus probeer het een keer zou ik zeggen
en kijk dan vooral eerst goed welke dosis je moet hebben
en zoals Technora zegt
het is niet veel moeite om even naar de apotheek te lopen voor een 5ml spuitje
zeker niet als dat een goede dosis betekend
Klik om te vergroten...

Ik vroeg mij af wie er allemaal op het DF - net zoals ik- nog nooit GHB hebben gedaan en wat hun reden daarvoor is. Vandaar dit topic dus. Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die het wel doen, altijd leuk en interessant om te lezen natuurlijk! Ik blijf echter toch nog bij mijn keuze om het niet te doen, ik vind de dossering nog steeds iets engs. Ieder mens/lichaam reageert verschillend op drugs, dit betekent naar mijn idee dat de perfecte dosis ook van mens tot mens verschilt....
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
^Dat geldt voor iedere drug die je neemt, snap niet waarom dit met GHB een groter issue zou zijn eigenlijk. Het is zeker niet eng ofzo... Dat is denk ik grotendeels gebaseerd op associaties als : 'de rape drug' ... Mensen die veel drugs gebruiken, en aan wie ik vertel dat ik wel eens GHB gebruik reageren vaak met zoiets als: nou als dat eens misgaat, dan heb je er zelf om gevraagd... Echt belachelijk!!

GHB is prima te doseren, als je pannenkoeken kunt bakken kun je dit ook. :wave:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is ook niet zo moeilijk, maar sommigen doseren drugs net zoals ik doseer wanneer ik aan het koken ben, compleet op de gok. Ik heb er ook niet heel veel verstand van, maar een 20ml flugel leeg drinken is misschien niet zon goed idee, en daarom is de dosering wel een waarschuwing waard :) Als je weet wat je doet is elke drug goed te doseren natuurlijk.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
TechNora zei:
^Dat geldt voor iedere drug die je neemt, snap niet waarom dit met GHB een groter issue zou zijn eigenlijk. Het is zeker niet eng ofzo... Dat is denk ik grotendeels gebaseerd op associaties als : 'de rape drug' ... Mensen die veel drugs gebruiken, en aan wie ik vertel dat ik wel eens GHB gebruik reageren vaak met zoiets als: nou als dat eens misgaat, dan heb je er zelf om gevraagd... Echt belachelijk!!

GHB is prima te doseren, als je pannenkoeken kunt bakken kun je dit ook. :wave:
Klik om te vergroten...

Omdat er met GHB nou eenmaal meer "ongelukjes" gebeuren met een coma-achtig resultaat. Je hoort veel vaker nieuws over GHB met een ernstige afloop, dan over speed of mdma bijvoorbeeld. Veelal door onverantwoord gebruik uiteraard, maar vaak zitten er ook gevallen tussen van mensen die er wel al een hoop ervaring mee hebben en plotseling toch anders reageren.
Een goede vriend van me - en voorheen ook grote fan van GHB- werd een paar weken geleden plotseling wakker, vastgebonden aan een ziekenhuisbed. Hij had die avond thuis een voor hem normale dosis GHB genomen en was daarna naar buiten gegaan richting een uitgaansclub. Voor de rest weet hij niks meer........
Kennelijk is hij op straat in elkaar gezakt en heeft hij een geruime tijd daar bewusteloos gelegen. Toen voorbijgangers hem zo troffen, waren ze net op tijd. Het was in die periode voor kerst toen het even zo ontzettend koud was en mijn vriend was daardoor zwaar onderkoeld geraakt. Toen de ambulance arriveerde, kwam hij blijkbaar weer even bij en is hij erg verward en agressief geweest. Vandaar dat hij ook vastgebonden was. Hij kan zich hier echter ook nog steeds niets van herinneren. Vervolgens moest zijn lichaamstemperatuur snel omhoog, want als die nog een paar tienden zou zakken, had hij hoogstwaarschijnlijk in een coma geraakt. Gelukkig hebben de artsen dit kunnen voorkomen en is alles op het nippertje weer goed gekomen. Hij kreeg wel later te horen dat ze echt net op tijd waren en dat hij van geluk mag spreken. Sterker nog, als die voorbijgangers niets hadden gedaan, had hij zelfs op straat kunnen sterfen aan die onderkoeling!! Goed, mijn vriend is nu dus wel voorgoed klaar met de GHB........
Omdat ik nu plotseling zo dicht in mijn eigen omgeving zo'n geval ken, heeft me dit nog extra aan het denken gezet natuurlijk. Ik was er al huiverig voor, maar deze gebeurtenis heeft dat alleen maar versterkt. Dat is dus puur voor mijzelf persoonlijk. Ik neem gewoon liever niet dat risico. Ik keur anderen die het willen doen absoluut niet af, ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen keuzes. Ik begrijp best dat het voor een hoop mensen een fijne ervaring kan zijn. Wees je er alleen wel goed van bewust dat je ook met ervaring, nog steeds een risico loopt. Tuurlijk geldt dit ook voor andere drugs, maar het is een feit dat dit met GHB tegenwoordig wat vaker voorkomt, omdat die dossering toch wel erg nauw leest.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ghb is oke ole ole :grin: :grin: :grin: :beer:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm... heftig verhaal! Nu snap ik beter waarom je zo voorzichtig bent met GHB.... Ik heb in mijn omgeving ook genoeg mensen out zien gaan, maar daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan. Duurt meestal een half uurtje, en dan schiet iemand ineens wakker, en is het alsof er nooit iets gebeurd is. Het is natuurlijk een ander verhaal als je op straat ligt...

Nu moet ik wel zeggen dat die mensen die regelmatig out gaan echt mensen zijn die altijd weer hun grens opzoeken. Ookal weten ze dat ze waarschijnlijk out zullen gaan, ze proberen op t randje te gaan, en met speed wakker te blijven. Als dat lukt wordt je namelijk heel vaag, en lijp enzo, wat zij dus heel tof vinden... Out gaan vinden ze ook niet erg, dat hoort er een beetje bij. Zelf gebruik ik t op een vrij milde manier, en als ik 3,5 neem dan is t gewoon prima...

Maar iedereen moet t voor zichzelf uitmaken watie pakt natuurlijk, zelf ben ik dr ook wel weer een beetje klaar mee. Soms is t ook wel eens lekker om je gewoon goed te voelen uit jezelf, soms is t zelfs fijner om je slecht te voelen van jezelf, dan je goed te voelen door een toegevoegde stof... maar okee dat is een ander verhaal :mrgreen:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ellesdee zei:
ghb is oke ole ole :grin: :grin: :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

:P
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Ellesdee zei:
ghb is oke ole ole :grin: :grin: :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

:P
Klik om te vergroten...
:flushed: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."