Weet je zeker dat je geen slechte ( lees: verontreinigde ) GBL heb gebruikt? Die bruine kleur lijkt me raar.
#2
Hallo,
SWIM heeft ghb gemaakt.Is goed gelukt,heeft wel redelijk bruine kleur,maar van kwaliteit is hij goed
Ph is ook goed,tussen 7 en 7.5
Maar als is hem goed doorschud komt er redelijk veel schuim op.
Waarschijnlek door het ged.water.
Had te veel gbl gebruikt en Ph was te laag.
NaHo bijgedaan en ged.water
Naho terug laten oplossen.
Maar vanwaar komt dit schuim?
is dit erg?Kan ik het wegkrijgen?
Gelieve mij te helpen! ! !
grtz
#3
Bruine GHB met schuim en een te lage Ph, maarrrrr van kwaliteit is hij goed hoor
#4
te veel water lijkt mij
#5
met een vieze lepel geroerd?
in een houten ketel gemaakt?
het schuim kun je ervan scheppen en lichtgeel is nog te begrijpen, maar hoe maak je dat in godsnaam bruin
#6
Bruin is hij niet echt,meer naar de donkergele kant.
Normaal test ik met tetra test ph druppels en daar komt hij uit tussen de 7
en 7.5.
Nu, heb ik een digitale ph meter gekocht maar heb vergeten het bewaarvloeistof aan te kopen.
Nu ik heb ze wel geijkt en daarna getest en deze kwam uit op 8.5.
Is dit nog goed?of zou SWIM er nog klein beetje gbl bij toevoegen,dit om ph te dalen en dat hij er minder schuim zal opkomen door de verhouding water/gbl?
grtz
#7
8.5 is iets te hoog.. opwarmen, gbl toevoegen en dan rond de 7//7.5 zitten
de verkleuring komt doordat het iets is "aangebrand" dat heb ik zelf ook de eerste x gehad. is de tempratuur iets te hoog gekomen waarschijnlijk...
en voor de schuim.. nog nooit gezien, maar waarschijnlijk komt dat door een pan of ander stuk dat je hebt gebruikt dat niet helemaal goed schoon was...
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.