Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, SWIM heeft ghb gemaakt.Is goed gelukt,heeft wel redelijk bruine kleur,maar van kwaliteit is hij goed Ph is ook goed,tussen 7 en 7.5 Maar als is hem goed doorschud komt er redelijk veel schuim op. Waarschijnlek door het ged.water. Had te veel gbl gebruikt en Ph was te laag. NaHo bijgedaan en ged.water Naho terug laten oplossen. Maar vanwaar komt dit schuim? is dit erg?Kan ik het wegkrijgen? Gelieve mij te helpen! ! ! grtz"
"Bruin is hij niet echt,meer naar de donkergele kant. Normaal test ik met tetra test ph druppels en daar komt hij uit tussen de 7 en 7.5. Nu, heb ik een digitale ph meter gekocht maar heb vergeten het bewaarvloeistof aan te kopen. Nu ik heb ze wel geijkt en daarna getest en deze kwam uit op 8.5. Is dit nog goed?of zou SWIM er nog klein beetje gbl bij toevoegen,dit om ph te dalen en dat hij er minder schuim zal opkomen door de verhouding water/gbl? grtz"
"Hallo, heb dit ook meegemaakt.ph was tussen 7 en 7.5.In het flesje werd 1vette witte pap. Heb dit flesje in heet water terug vloeibaar laten worden.Zo terug in de pot gedaan en per 5ml terug aangelengd met ged.water.Dit terug in flesje gedaan,ph was nogal altijd even goed. Heeft mooi kleurtje gekregen,was mooi dik en de bubbels bleven mooi hangen. Dit getest en"