Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraagje over GHB en Medicijnen en alcohol

vraagje over GHB en Medicijnen en alcohol

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu komt de waarheid volgens mij een beetje aan het licht. Van heroine werd vroeger ook gedacht dat het niet schadelijk was en niet verslavend, maar de geschiedenis heeft ons het tegendeel bewezen. Ik denk dat ghb in dezelfde categorie geplaatst zou kunnen worden, ook al is dit ten nadele van mensen die het middel wel verantwoord kunnen gebruiken. Vanwege het achterblijven van een kater en het makkelijke en goedkope gebruik ervan is het simpelweg een ernstig verslavend middel. Ik heb dit zelf ook ondervonden en ik hoop dat ik er in de toekomst van af zou kunnen blijven.
Elke keer komt dat stemmetje weer naar boven dat mij verteld dat een klein beetje heus geen kwaad kan. Maar elke keer raak ik dan toch weer in een viceuze cirkel van gebruiken en gebruiken om afkicks te voorkomen. Je raakt verstrikt omdat je zonder het middel niet normaal kan functioneren in het dagelijks leven. Hierdoor geef je jezelf een excuus om het te blijven gebruiken. Hierdoor wordt de verslaving alleen maar erger en erger. In Amsterdam zijn ze bekend met bepaalde afkickmethodes, waarvan ik denk dat ze die landelijk moeten gaan invoeren.
Verder is het gewoon te makkelijk om eraan te komen. Een bestelling op internet en je hebt het de volgende dag alweer in handen. Hier zouden ook banden aan gelegd moeten worden.
Deze mening is niet gebaseerd op het feit dat ik er niet mee om kon gaan, maar omdat volgens mij veel meer mensen er niet mee om kunnen gaan. Deze mensen moeten geholpen worden. Mijns inziens moet ghb en de verslaving die het teweeg brengt een stuk hoger op de politieke agenda worden gebracht. in tegenstelling tot bijvoorbeeld paddo's.
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor het plaatsen van de artikelen. Ik verblijf momenteel al een tijdlang niet in Nederland, dus voor wat betreft de publieke opinie zoals die weergegeven wordt door de media, ben ik toch vaak afhankelijk van waar andere mensen me op wijzen.

GHB heeft in mijn omgeving helaas ook wat meer dan louter plezier opgeleverd, alleen maar door onwetendheid. Ik vind het jammer dat de media iedere keer weer de referentie maken naar 'verkrachtingsdrug', want die reputatie heeft GHB niet verdiend naar mijn mening. Dit omdat ik eigenlijk nooit nooit cijfers heb gezien over verkrachtingsgevallen waarbij GHB een rol speelde.

Toch ben ik blij met deze artikelen, omdat het belangrijk is dat de risico's en effecten van GHB bekender worden onder jongeren. Geinformeerd gebruik is bij GHB belangrijker dan bij veel andere middelen in mijn optiek.

Veel sterkte met jullie dochter! Als de neurotransmitter huishouding weer in balans is en ze die kan onderhouden met waardering voor ongevaarlijke, sobere, maar eveneens waardevolle kanten van het leven, dan kan het allemaal goedkomen!

*Edit om de vraag van de topicstarter te beantwoorden. Juist om gebalanceerd te leven en het sobere leven te leren waarderen, zou ik iedere vorm van roesmiddelen afraden. Over de voorgeschreven medicatie kan en wil ik niet oordelen, omdat ik niet erg bekend ben met die middelen, en al helemaal niet met haar medische situatie. Maar om echt terug te keren naar de realiteit van de samenleving is stoppen met cannabis en alcohol noodzakelijk. Alhoewel dat misschien geen prioriteit heeft op dit moment.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allen hartelijk dank voor jullie reacties

even het verloop van de zaken zo ze nu staan

onze dochter is afgekickt onder narcose met XYrem het geeft totaal en 14 dagen in beslag genomen
heeft daarna een voorwaardelijke RM gekregen van 6 weken zit nu in de detox bij een verslavings kliniek waar ze een hoge dosering oxazepam kreeg en is deze nu aan het afbouwen
Ze heeft lichamelijke klachten over gehouden een te lage bloeddruk en een lage suiker spiegel

het gekke is dat ze denkt dat ze maar een week verslaafdt is geweest dus GHB tast ook nog eens je geheugen aan.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat bedoel je met dat geheugen ?
Kun je eens meer uitleg geven ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."