Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZie door het bos de bomen niet meer.

Zie door het bos de bomen niet meer.

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#1
Update van de situatie nu. Ben nu voor de 3de dag ghb vrij, maar ik heb van veel moeten afbouwen. Is nu de vierde poging in 8 maanden of zo. Eerste poging was gewoon cold turkey en dat viel al bij al nogal mee, maar mijn gebruik lag ook niet zo hoog. Lichamelijk alleen een beetje stramme spieren en zweten als een gek de eerste nacht. Maar dat nuchter zijn ging alweer gauw vervelen dus dat duurde niet lang. Pakweg 4 dagen geen G gehad te hebben was ik er weer mee vertrokken. Dat ging goed een paar maanden... Tot ik het besef kreeg dat ik ongeveer 10 ml om de 2 uur nam ook snachts. Mmmm dat leek me te veel dus na wat opzoekingswerk erachter gekomen dat je bij zulk gebruik voorzichtig moet stoppen. K no problemo dan minderen we dat gewoon dacht ik, is ook fijn kan ik dit weekend nog eens spacen. Dus maandag minder, en dat ging goed dinsdag minder woensdag ook prima. Donderdag tja uitspatting ben ook maar een mens.

Resultaat: nu is het weekend maar maandag gaan we er de volle 100% voor. Prima plan dacht ik, maar zo heb je elke week wel eens een dag dat je liever foert allemaal zegt. Soms zelfs twee dagen. En soms een ganse week.

Voel je hem komen? Na 4 maanden afbouwen nam ik nu 20 ml om de 2 uur op een rustige dag.
Als ik dan las over welke mogelijke gevolgen een lichte lichamelijke terugslag kon hebben en dan even rekensommetje.... Kut...

Goed weer opzoeken en bijleren want dit is gevaarlijk spul bleek nu wel. Kies je voor de meest voor de hand liggende keuze een crisisontwenningskliniek in "Genk" (de naam zal ik maar niet noemen.) Nou hoe dat verliep kan je hogerop vinden. Nogmaals bedankt egocentrische alwetende zorgverlening van mijn kl*ten.

Maar lieve mensjes als ik zeg dat ik ga stoppen dan bedoel ik ook dat ik ZEG dat ik ga stoppen.
Nee dit was niet meer te doen, ik ging meerdere keren per dag om, had gaten in mijn geheugen sliep door het gebruik snachts zelden langer dan 3uur per nacht.

Komt dan de derde poging alles eens op een rijtje zeten heb toen een week bijgehouden wat er aan vloei doorging daar een gemiddelde van gemaakt, daar nog een 20ml van afgetrokken en dat zou dan mijn eerste dag zijn in het afbouwen van de G op 14 dagen. En om het helemaal klaar en duidelijk te laten zijn die hoeveelheid elke dag 2,5ml minder en op voorhand allemaal mooi afvullen in flesjes en pakketjes ervan maken zodat ik mezelf niet kon beliegen.

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/-oU ... directlink

Het totaalplan.

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/CaI ... directlink

Dat zou dan 70 ml voor dag 1 zijn.

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/mbJ ... directlink

Vond het van mezelf een puik uitgewerkt plan.... Helaas het overmoedig naar beneden halen van mijn geschatte dag dosis was al te groot en bovendien was ik liever redelijk ziek gedurende 3 uur om dan een half uur goed te zijn.

Dit werkte dus ook niet... Met de moed der wanhoop heb ik dan maar een vriendin aangesproken (die me ondertussen ook meer als zat geworden was) het probleem voor zover mogelijk uitgelegd en ....... wat denk je? In nood kent mijn zijn naaste of hoe zeggen ze zoiets?? Ze wilde absoluut en totaal niks met drugs te maken hebben ze wou die rommel nooit meer in haar huis. Het soort persoon dat al rode vlekken krijgt bij een glas bier, je kent dat type wel. Desondanks ben ik met haar aan tafel mogen gaan zitten ik heb er al mijn G achtergelaten, samen hebben we een schema opgesteld, waarover ze waakte en zorgvuldig opvolgde, en mede dankzij haar ben ik bezig met het GHB verhaal eindelijk af te sluiten. Dus bij deze BEDANKT :hearteyes: je bent de beste.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi ZZZZz,
Ja dat is het lastigste aan stoppen met GHB. Als je je eenmaal door de lichamelijke withdrawals hebt geworsteld, die best mee kunnen vallen idd, volgt de saaiheid en de leegte, waar GHB je het gevoel gaf een veel levendiger leven te lijden. Erg herkenbaar, maar je kunt niet zo door blijven gaan. Het is je eigen keuze, maar je gaat steeds meer aan het spul wennen, slaapproblemen krijgen, je lever en nieren krijgen klappen en op een gegeven moment zit je door de gewenning in een verslaving waarbij je alleen nog maar GHB neemt om geen afkickverschijnselen te krijgen en je niets meer voelt van die rush die je in het begin voelde.

Dat is voor mij een reden om gestopt te blijven en misschien na een maand gestopt te zijn het weer eens recreatief te gaan gebruiken. Dan is tenminste het effect ook weer terug.

Nou ja succes en wie weet dat je ooit wel helemaal achter je keuze kan staan..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik beaam wat Elfquest zeg. Met name dit:

Elfquest zei:
Krijg je echt lichamelijke klachten, zoals hartkloppingen, speldenprikjes in vingers of voeten etc. dan moet je toch een onderhoudsdosis blijven nemen, maar nooit de volle dosis waarvan je in een roes raakt.
Klik om te vergroten...

Trillen, stijfheid, soort koorts (met name rond voorhoofd en kaakgebied), versufdheid met slapeloosheid, wallen onder de ogen, warmte, apathie, klamme koude handen en voeten, mild opgezwollen nek/polsen, buikpijn, verhoogde of verlaagde appetite zijn afkicks indien ze genegeerd worden geen gevaar zullen vormen als je ze uitzit. Is wel een sleur van lusteloosheid, maar je zult het veilig redden.

Tachycardie en bradycardie (Hartkloppingen - heel fel en snel en dan opeens bijna stil, en weer fel en snel en weer heel rustig etc), prikkelingen in het voorhoofd of de armen (meestal links aan de onderarm), speldenprikjes, vaak bijgestaan door forse vewarring met hallucinaties (kraakgeluiden/vallende voorwerpen horen, in het halfdonker niet bestaande personen zien) en extreme onrustigheid verreisen een trapsgewijze afbouw.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#4
.
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#5
^^^ Ik begin stilaan hopeloos te worden van die kutzooi. Pakweg 3 weken geleden ben ik in na overleg met de mensen van het CAD in een crisisontwenningskliniek binnengegaan om de lichamelijke afkick te doen. Daar aangekomen bleek echter dat er met de psych van dienst gewoon niet te praten viel. Hij dacht dat het verstandig was om te beginnen met 200 :openmouth: mg Tranxene per dag!!! Nu ben ik niet de eerste de beste maar 200 mg is gewoon veel te veel. Met als gevolg dat ik de 3 de dag in het ziekenhuis een dellier kreeg, niet door de afkick van GHB maar door de te hoge dosis Tranxene. Vermits ik me van de eerste dag verzet had tegen zo een astronomisch hoge dosis was het vertrouwen nu helemaal weg... Met als gevolg dat ik er met een kwaaie kop terug ben vertrokken, en nu nog altijd moet gebruiken. Nu heb ik geprobeerd om af te bouwen de laatste 14 dagen. Maar dat valt zwaar tegen. Heb zelf voor een 6 tal doosjes Tranxene gezorgd (sommige dingen verleer je niet (kuch*recepten vervalsen*kuch) :grin: . Heb 6 doosjes van 30 * 15 mg geregeld.. zou dit voldoende gaan zijn? Aan hoeveel zou ik beginnen de eerste dag zonder G en hoe snel mag ik dit afbouwen? Ondertussen is iedereen in mijn omgeving ervan op de hoogte, maar vermits ik a
al 15 jaar loop te klooien met drugs moet ik niet te veel steun verwachten :( dit valt me echt heel zwaar om vanaf te geraken. Het is de 2de keer dat ik hier vanaf moet komen! Maar de 1ste keer was in de gevangenis :flushed: waar ze je doodgooien met Xanax en je geen andere keuze hebt dan af te kicken. Daar kon ik niet gaan lopen met een kwaaie kop..
Ik zie de slaagkans van deze poging op eigen kracht zelf niet zo goed zitten. Wat is jullie mening? Terug naar het ziekenhuis...? :cry:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een prutsers. GHB bouw je af met GHB en evt. een beetje hulp van benzo's, maar 200 mg tranxene? :confused:

Is er geen andere kliniek die je kan proberen? Kentron?
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elfquest zei:
Wat een prutsers. GHB bouw je af met GHB en evt. een beetje hulp van benzo's, maar 200 mg tranxene? :confused: Is er geen andere kliniek die je kan proberen? Kentron?
Klik om te vergroten...

Bedankt, heb het eens opgezocht. Maar ik zit in België.
Zou allemaal veel gemakkelijker zijn als er wat meer ervaring zou zijn rond GHB verslaving hier.
Maar de artsen geven zelf toe dat ik een uitzonderlijk geval ben... de meeste kennen het enkel van in hun studies. Praktijkgevallen zijn hier blijkbaar zeer zeldzaam. :confused:
Maar wel nog steeds uit de hoogte doen en zeker niet de inbreng van de patient meenemen in hun behandelwijze... man ik haat dokters.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op hoeveel G zit je per dag?
Een afbouwschema bestaat uit je dagelijkse dosis verlagen met een bepaald percentage (afhankelijk van hoelang je verslaafd bent en hoeveel je dagelijks neemt)

Als je dit niet alleen kan, omdat er altijd meer G aanwezig is dan kun je de hulp van vrienden inschakelen. Deze kunnen dan een flesje voor je vullen, waar je dagelijkse dosis inzit. Die dosis is dus elke dag lager (bijvoorbeeld elke dag 2-5 ml lager) , tot je op 0 zit. Neem als er ernstige afkickverschijnselen opkomen steeds een klein slokje uit het flesje. Net genoeg om de afkickverschijnselen te laten verdwijnen. Ga nooit voor de volle rush, want dan ben je weer terug bij af. Als je wat overhoudt van dat flesje is het alleen maar beter en kun je sneller afbouwen.

Een andere manier van afbouwen is deze:
Neem je bv elke 2 uur 2 ml, bouw dan af naar
dag 1: elke 2 uur, 1,5 ml
dag 2: elke 3 uur, 1,5 ml
dag 3: elke 3 uur, 1,0 ml
dag 4: elke 4 uur, 1,0 ml
dag 5: elke 4 uur, 0,5 ml
dag 6: elke 5 uur, 0,5 ml
en daarna er steeds een uur meer tussen laten en blijven afbouwen tot je uiteindelijk op 0 zit. Let hierbij op je lichaam. Krijg je gevaarlijke lichamelijke withdrawals, doe de afbouw dan rustiger aan.

Voor problemen met slapen kan je benzo's nemen (Temazepam is een goede inslaper, ik weet niet of tranxene op je GABA A en B receptoren werken, want dat moet wel, wil je dat je afkickverschijnselen verminderen), maar doe dit alleen indien het echt nodig is en je bijvoorbeeld al een tweede nacht niet slaapt. GHB bouw je af met GHB en teveel benzo's nemen zorgt ervoor dat er dan weer een benzo verslaving op de loer ligt.

Ja het is diep triest. Denk je op artsen te kunnen vertrouwen, pakken ze het totaal verkeerd aan. In een verslavingskliniek nog wel. Als je al langere tijd verslaafd was geweest en je daar niet wegkon zou je een groot probleem hebben gehad als je geen GHB had gehad om bijvoorbeeld je hartritmestoornissen onder controle te krijgen, maar ik heb het idee dat je nog niet zo lang gebruikt, dus probeer het nu af te bouwen. Nu is het nog te doen, als je door blijft gaan met gebruiken is afkicken een hell en zijn je afkickverschijnselen 10 keer zo erg. Ik ben er de tweede keer cold turkey mee gestopt na 3 weken non stop gebruik van 20-25 ml per dag. Ik moest wel, want vrienden gooiden mijn G weg, maar op de een of andere manier heb ik het gered zonder levensbedreigende afkickverschijnselen te krijgen, maar cold turkey als je lichaam zelf geen GHB meer aanmaakt en dit niet toegedient krijgt is LEVENSGEVAARLIJK. Als je dan ook nog eens in handen komt van een arts die een prutser is, heb je een groot probleem. Ik kan er echt boos om worden dat er nog steeds artsen zijn die niet weten hoe dit aan te pakken en dus jouw leven in gevaar brengen. Gelukkig gebruik je nog niet zo lang, dus afbouw moet te doen zijn. Hou dat voor ogen. Dit is nog peanuts vergeleken met als je langer blijft gebruiken.

Succes!
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#9
^^^^
Bedankt hier heb ik echt wat aan. :wave:
K
KanthorLid
01-01-2024, 00:00
#10
De wijze van afbouwen die hier staat beschreven krijg ik kippevel van. Toevallig zelf 2 maand clean van GHB, met natuurlijk de nodige afkick pogingen onder mn naam. In mijn ervaring kreeg ik nooit mn afkickverschijnselen onder control met kleine doseringen, hooguit voor een kleinere tijd.

Ik focusde me op elke dag een X-aantal minuten langer zonder doen. Dit kun je mooi in de nacht beginnen en dan langzaam uitwerken. Je merkt dan dat de afkickverschijnselen met de dag minder worden, wat een prachtig gevoel is.

Bijv. eerste nacht neem je slaap dosis @ 24:00 en word je vet kut & zwetend wakker @ 03:00. ipv direct je nieuwe dosis te nemen probeer je het zo lang uit te houden in bed dat het niet meer te doen is. Waarschijnlijk al na 15minuten, maar dat is prima! de volgende dag probeer je 3:30u zonder te doen, en zo elke dag verder.

Om deze tijd extra uit te bouwen kun je vrij goed Benzos gebruiken, maar phenibut is eigenlijk de King in het stoppen van G wd's.

Op een gegeven moment ben je de hele nacht wakker ( zeg 2200 slaap dosis, en 6uur eerst volgende). nu kun je proberen met een flinke lading benzo's te gaan slapen en dan heb je wellicht al 10u te pakken zonder. Ook zonder al te veel afkickverschijnselen.

Op een gegeven moment gebruikte ik alleen maar 2x 's avonds, maar dat heb ik toen vervangen door wat zuipen op de avond.. en klaar was het. Geen haar meer op me hoofd die eraan denkt om G te doen. Die kans heb ik voormezelf gewoon verneukt en moet ik vrede mee hebben.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed zo ZZZZZ! Ben trots op je en fijn dat je iemand hebt gevondend die wilde helpen. Ja helemaal alleen is moeilijk, want idd als je g hebt staan is de verleiding toch te groot om voor de 'rush' te gaan als de afkick echt vervelend wordt. Tenminste, is mij ook niet gelukt, maar als een vriend of vriendin helpt, moet je wel of je zorgt echt dat je een schema maakt waarin je er steeds meer tijd tussen laat zitten en de dosering afbouwt, en de ghb die je dan nog over hebt als je je flesjes gevuld hebt, weggooit.. Dan weet je dat je altijd ghb hebt als je afkickverschijnselen echt zwaar worden, maar dat je wel iedere dag minder neemt. Benzo's en/of phenibut om er meer tijd tussen te laten zitten is ook een goed idee.

Het lastigste vind ik de 'leegte' die erna komt, want na de afkick, die achteraf een eitje lijkt, voelt het voor mij alsof het leven zoveel mooier was met GHB, maar als ik in mijn achterhoofd hou dat met ook niet gaat, ga ik vanzelf wel leren hoe ik te genieten van het leven zonder GHB. De eerste weken na de afkick zijn het ergst vind ik. Je mist het echt, maar dat gevoel begint bij mij nu wel minder te worden na een maand tijd clean te zijn en het besef dat met GHB ook niet gaat en dat ik echt niet terug wil naar die tijd.
E
Extrm-BzarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo ik zit helaas met hetzelfde probleem gebruik nu inmiddels halve liter ghb per 1 weer 1,5 week en soms wat gbl in flesjes voor tijdens het werk omdat ik anders te vaak naar de wc moet. Ik begin me nu toch wel ernstig zorgen te maken, maar door problemen thuis en auto ongelukken 3500 euro doorheen gejaagd in een maand vriendin bezeikt me etc etc....
Kan en durf ik het zoiezo niet thuis te zeggen ze zullen dit meteen allemaal met ghb in verband brengen. En ik wil het echt niet laten weten kan dit niet oprbrengen.
Dus ik zal het ook echt zelf moeten gaan doen maar alle problemen waar ik nu onder invloed van ghb allemaal zeer lacherig over doe komen dan zo heftig aan allemaal en dan het idee erbij dat men hart er mee stopt (lijkt zeer langzaam te gaan kloppen)
en dan je vaker leest dat het ook echt gevaarlijk is neem ik na max 4 uur clean te zijn meteen weer 6ml want dan is alles weer over en denk ik stop er nooit meer mee maaar zodra mijn ghb gehalte daalt wil ik er toch nu echt serieus mee stoppen zodat mijn lichaam en geest weer eens op rust kan komen.
maar zou het nu echt mogelijk zijn na 1 half jaar veelvuldig en 2 maanden 24/7 dood gaat door de afkick ?
zijn er mensen die met suc6 zelf zijn afgekickt ?
zolang ik vooraad thuis hebt is dit zeer lastig ik heb het 1 maal alles weggegooid maar ik heb toen met volle paniek zitten wachten om men pakketje gbl (die ik dag erna meteen heb besteld)met een fles wysky in de hand omdat ik anders knetter gek leek te worden...
Ik zat er aan te denken om na de middag maar te beginnen met drank maar ene kant durf ik het niet omdat als het dan echt nodig zou zijn ik geen ghb durf te pakken omdat ik dan van me stokje kiep als ik dan toch zou pakken.
het leek allemaal zo onschuldig ik verwachte niet dat ik ooit eraan verslaafd zou kunnen raken
maar zo zie je maar weer het is voor mij ook een te perfecte drug vooral ook op het werk lekker praten veel lol met collega's het voelt allemaal een stuk positiever met ghb in men pens en hier zit het gevaar 1 drop ghb en echt alles is voor korte tijd opgelost wat ik met geen een ander drugs kan bereiken niet dat dit nodig is maar de ghb is er echt ingeslopen helaas.
E
Extrm-BzarLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo dan ik ben ook ervanaf ... maar niet op mijn gewesnste manier
ik was op het werk en ik sloeg met mijn hamer het flesje ghb kapot ......................
dit was dus paniek het was pas 10.00 :cry:
ik kon het niet en ook echt niet meer aan om 12,00 durfde ik haast niet meer in pauze hok te komen met me trillende jatte nougoed ik dan maar in alle wazig heid me ma gebeld en alles verteld want ik begon er al gek van te worde. had wel al 3 nachte Tyfes kut echt kut enge sjit allemaal doorgezeten zodat ik op eige beentje in het weekend kon afkicken maarjah nu weete ze het en nu zit ik hier niet echt derpri maar extreem verveeld kut kenker alles enjah me pa en ma weten het en der is een heel nieuw regelement gekome in huize ouders....

Maargoed nu moest ik naar de dokter zoon debiel wat aan joints of speed dacht o.i.d kreeg ik met pijn en moeite 5 slaapille mee van de dokter waarvan ik er 1 p nacht mocht pakken met een dag ertussen maaar ik word stapel.
ben alle 3 dagen al gaan sporten fitnis alles maar ik kom NIET in slaap ?
hoe lossen jullie dit op ?
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je eenmaal een nacht geslapen hebt, komt het goed! Je lichaam wordt vanzelf moe. En anders neem je een nacht geen slaappil en de volgende nacht twee.
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi ik gebruik nu 3 maanden dagelijks G waarvan de laatste week ook s`nachts.
Nu is het duidelijk dat ik het al te ver heb laten komen. Evenzeer heb ik er genoeg van. Ik nam zo een 25 a 30 ml per 24 u. Sinds gisteren alleen maar een klein beetje genomen om de 3 uur, want dan begon ik het warm te krijgen, zenuwachtig zijn in die mate dat het mij beter leek een kleine 2,5ml te nemen. Dat ging zo door tot deze morgen 8.00 uur. Zorgde blijkbaar voor de gewenste zachte landing. Dus nu is het pakweg 7 uur geleden dat ik nog iets gehad heb en gaat goed, geen hartkloppingen niet zweten en warm. Wel een beetje een gejaagd en angstig gevoel, klamme handen stijve spieren. Vermits na die laatste 2,5ml er geen golf van afkick verschijnselen is komen opzetten vond ik het niet nodig om verder af te bouwen. Ik heb zoiets van... mijn lichaam zal me wel waarschuwen op tijd. Ben ik hier mis in en zou ik toch om de zoveel uur een klein beetje moeten nemen of mag ik gewoon er vanuit gaan dat ik als het echt niet moest gaan, dan nog tijd heb om iets te nemen. De verhalen hier zijn soms schrikwekkend en leerrijk maar het is niet erg duidelijk.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gebruikte je het 24 uur per dag?
Ik ben net gestopt van dagelijks gebruik van 20-30 ml ghb. Ik heb er wel altijd wat uurtjes tussen laten zitten (minimaal 12), dus het nooit zover laten komen dat ik de hele dag gebruikte.
Ik heb binnen een week afgebouwt en steeds kleinere dosissen gemaakt. Pak een flesje en stop er elke dag de hoeveelheid in die je die dag gaat opdrinken. Verlaag die hoeveelheid elke dag met 5 ml en neem steeds kleine slokjes verspreid over de dag. Dit zou mijn advies zijn als je 24/7 hebt gebruikt. Voor de nacht kreeg ik temazepam en valium voor de paniek, maar moet zeggen dat je waarschijnlijk het beste op G alleen kunt afbouwen en in noodgevallen als je echt niet kan slapen temazepam.

Als je na een aantal uur niets genomen te hebben alleen paniek/rillen voelt, is er niets aan de hand en moet je daar ff doorheen.

Krijg je echt lichamelijke klachten, zoals hartkloppingen, speldenprikjes in vingers of voeten etc. dan moet je toch een onderhoudsdosis blijven nemen, maar nooit de volle dosis waarvan je in een roes raakt.

Ik denk dat het wel goedkomt en je nu gewoon kunt stoppen als je al 7 uur geen klachten hebt gehad. Ik ben nu 2 dagen gestopt en slapen gaat in het begin wat moeilijker, ook hoofdpijn heb ik nog steeds en heb iets meer last met eten/slap gevoel, maar dat is binnen een aantal weken weg en dan ben je weer de oude!

Maar ieder mens is anders en ik ben geen arts, dus als je twijfelt raadpleeg dan altijd een arts.

Succes
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoop dat het goed gaat ZZZZZZZZZZZZ maar ik vraag me werkelijk af waarom elke dag???
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
www.jellinek.nl

succes

:hearteyes:

we love you
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ is nog out....
Z
ZZZZZZZZZLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey bedankt voor jullie reacties. Helaas moet ik bekennen dat het stoppen maar 4 dagen geduurd heeft. Lichamelijkviel het best nog mee. Zeker niet vergelijkbaar met de gruwelverhalen die ik hier gelezen heb, maar dat zal voor iedereen anders zijn zoals dat met elke drugs zo is.
Maar geestelijk kon ik het na 4 dagen niet meer opbrengen. Heb in het verleden al zware shit achter me moeten laten > speed en alcohol na jaren gebruik, een jaar non stop benzo`s, een maand methadon... Maar moet toegeven dat GHB me zwaarder valt dan de rest, na 3 dagen van de speed te zijn had ik ergens een gevoel van opgelucht te zijn. Blij dat ik niet meer constant gespannen en achterdochtig was, na het kappen van de benzo`s was ik al na een paar dagen tevreden dat mijn emoties niet meer afgevlakt waren. Maar de GHB zorgt ervoor dat ik me dag na dag nog slechter over mezelf ging voelen omdat ik het niet nam. Het geeft geen gevoel van iets te bereiken door het niet te doen. Denk dat dit ook al een antwoord is op de vraag waarom elke dag? Dat zit nu eenmaal in me.Ben verslavingsgevoelig zoals dat zo mooi heet. En waarom s`nachts? Tja de fout gemaakt van 1 nacht door te trekken op G.... 1 nacht werden er 2, en zo verder... Tot ik na een week mentaal erdoor zat, ben zelfs op speed nooit zo lang wakker gebleven. Naar mijn gevoel laat G je veel verder in je reserves gaan dan speed. Misschien dat een benzo de terugslag van G draaglijker maakt , maar dat is dus een optie die ik al opgesoupeerd heb. Eerlijk gezegd zie ik het zo dadelijk niet meer gebeuren dat ik hier nog ooit vanaf kom. Wou dat het een positief bericht was voor de mensen die aan het stoppen zijn, of overwegen om te stoppen. Als je dit leest geeft het geen goede moed. Ik heb me zwaar vergist in het boterzuur. Hoop dat het een opsteker is voor de mensen die zichzelf de vraag stellen "gebruik ik niet te veel? loopt het uit de hand?" wat mij betreft is het antwoord ja. Als je jezelf die vraag stelt is dat op zich al een teken dat het fout loopt wanneer je niet op tijd kapt met die zooi.
Het forum is nog steeds zoals ik mij herinner van een tijd geleden. Ongeveer 5% van de leden houd de standaard relatief hoog hier. De rest is bladvulling. Maar alles bij elkaar is het aangenaam vertoeven op DF.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."