Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Update van de situatie nu. Ben nu voor de 3de dag ghb vrij, maar ik heb van veel moeten afbouwen. Is nu de vierde poging in 8 maanden of zo. Eerste poging was gewoon cold turkey en dat viel al bij al nogal mee, maar mijn gebruik lag ook niet zo hoog. Lichamelijk alleen een beetje stramme spieren en zweten als een gek de eerste nacht. Maar dat nuchter zijn ging alweer gauw vervelen dus dat duurde niet lang. Pakweg 4 dagen geen G gehad te hebben was ik er weer mee vertrokken. Dat ging goed een paar maanden... Tot ik het besef kreeg dat ik ongeveer 10 ml om de 2 uur nam ook snachts. Mmmm dat leek me te veel dus na wat opzoekingswerk erachter gekomen dat je bij zulk gebruik voorzichtig moet stoppen. K no problemo dan minderen we dat gewoon dacht ik, is ook fijn kan ik dit weekend nog eens spacen. Dus maandag minder, en dat ging goed dinsdag minder woensdag ook prima. Donderdag tja uitspatting ben ook maar een mens. Resultaat: nu is het weekend maar maandag gaan we er de volle 100% voor. Prima plan dacht ik, maar zo heb je elke week wel eens een dag dat je liever foert allemaal zegt. Soms zelfs twee dagen. En soms een ganse week. Voel je hem komen? Na 4 maanden afbouwen nam ik nu 20 ml om de 2 uur op een rustige dag. Als ik dan las over welke mogelijke gevolgen een lichte lichamelijke terugslag kon hebben en dan even rekensommetje.... Kut... Goed weer opzoeken en bijleren want dit is gevaarlijk spul bleek nu wel. Kies je voor de meest voor de hand liggende keuze een crisisontwenningskliniek in "Genk" (de naam zal ik maar niet noemen.) Nou hoe dat verliep kan je hogerop vinden. Nogmaals bedankt egocentrische alwetende zorgverlening van mijn kl*ten. Maar lieve mensjes als ik zeg dat ik ga stoppen dan bedoel ik ook dat ik ZEG dat ik ga stoppen. Nee dit was niet meer te doen, ik ging meerdere keren per dag om, had gaten in mijn geheugen sliep door het gebruik snachts zelden langer dan 3uur per nacht. Komt dan de derde poging alles eens op een rijtje zeten heb toen een week bijgehouden wat er aan vloei doorging daar een gemiddelde van gemaakt, daar nog een 20ml van afgetrokken en dat zou dan mijn eerste dag zijn in het afbouwen van de G op 14 dagen. En om het helemaal klaar en duidelijk te laten zijn die hoeveelheid elke dag 2,5ml minder en op voorhand allemaal mooi afvullen in flesjes en pakketjes ervan maken zodat ik mezelf niet kon beliegen. http://picasaweb.google.nl/lh/photo/-oU ... directlink Het totaalplan. http://picasaweb.google.nl/lh/photo/CaI ... directlink Dat zou dan 70 ml voor dag 1 zijn. http://picasaweb.google.nl/lh/photo/mbJ ... directlink Vond het van mezelf een puik uitgewerkt plan.... Helaas het overmoedig naar beneden halen van mijn geschatte dag dosis was al te groot en bovendien was ik liever redelijk ziek gedurende 3 uur om dan een half uur goed te zijn. Dit werkte dus ook niet... Met de moed der wanhoop heb ik dan maar een vriendin aangesproken (die me ondertussen ook meer als zat geworden was) het probleem voor zover mogelijk uitgelegd en ....... wat denk je? In nood kent mijn zijn naaste of hoe zeggen ze zoiets?? Ze wilde absoluut en totaal niks met drugs te maken hebben ze wou die rommel nooit meer in haar huis. Het soort persoon dat al rode vlekken krijgt bij een glas bier, je kent dat type wel. Desondanks ben ik met haar aan tafel mogen gaan zitten ik heb er al mijn G achtergelaten, samen hebben we een schema opgesteld, waarover ze waakte en zorgvuldig opvolgde, en mede dankzij haar ben ik bezig met het GHB verhaal eindelijk af te sluiten. Dus bij deze BEDANKT je bent de beste."
"Hoi ik gebruik nu 3 maanden dagelijks G waarvan de laatste week ook s`nachts. Nu is het duidelijk dat ik het al te ver heb laten komen. Evenzeer heb ik er genoeg van. Ik nam zo een 25 a 30 ml per 24 u. Sinds gisteren alleen maar een klein beetje genomen om de 3 uur, want dan begon ik het warm te krijgen, zenuwachtig zijn in die mate dat het mij beter leek een kleine 2,5ml te nemen. Dat ging zo door tot deze morgen 8.00 uur. Zorgde blijkbaar voor de gewenste zachte landing. Dus nu is het pakweg 7 uur geleden dat ik nog iets gehad heb en gaat goed, geen hartkloppingen niet zweten en warm. Wel een beetje een gejaagd en angstig gevoel, klamme handen stijve spieren. Vermits na die laatste 2,5ml er geen golf van afkick verschijnselen is komen opzetten vond ik het niet nodig om verder af te bouwen. Ik heb zoiets van... mijn lichaam zal me wel waarschuwen op tijd. Ben ik hier mis in en zou ik toch om de zoveel uur een klein beetje moeten nemen of mag ik gewoon er vanuit gaan dat ik als het echt niet moest gaan, dan nog tijd heb om iets te nemen. De verhalen hier zijn soms schrikwekkend en leerrijk maar het is niet erg duidelijk."
"Hey bedankt voor jullie reacties. Helaas moet ik bekennen dat het stoppen maar 4 dagen geduurd heeft. Lichamelijkviel het best nog mee. Zeker niet vergelijkbaar met de gruwelverhalen die ik hier gelezen heb, maar dat zal voor iedereen anders zijn zoals dat met elke drugs zo is. Maar geestelijk kon ik het na 4 dagen niet meer opbrengen. Heb in het verleden al zware shit achter me moeten laten > speed en alcohol na jaren gebruik, een jaar non stop benzo`s, een maand methadon... Maar moet toegeven dat GHB me zwaarder valt dan de rest, na 3 dagen van de speed te zijn had ik ergens een gevoel van opgelucht te zijn. Blij dat ik niet meer constant gespannen en achterdochtig was, na het kappen van de benzo`s was ik al na een paar dagen tevreden dat mijn emoties niet meer afgevlakt waren. Maar de GHB zorgt ervoor dat ik me dag na dag nog slechter over mezelf ging voelen omdat ik het niet nam. Het geeft geen gevoel van iets te bereiken door het niet te doen. Denk dat dit ook al een antwoord is op de vraag waarom elke dag? Dat zit nu eenmaal in me.Ben verslavingsgevoelig zoals dat zo mooi heet. En waarom s`nachts? Tja de fout gemaakt van 1 nacht door te trekken op G.... 1 nacht werden er 2, en zo verder... Tot ik na een week mentaal erdoor zat, ben zelfs op speed nooit zo lang wakker gebleven. Naar mijn gevoel laat G je veel verder in je reserves gaan dan speed. Misschien dat een benzo de terugslag van G draaglijker maakt , maar dat is dus een optie die ik al opgesoupeerd heb. Eerlijk gezegd zie ik het zo dadelijk niet meer gebeuren dat ik hier nog ooit vanaf kom. Wou dat het een positief bericht was voor de mensen die aan het stoppen zijn, of overwegen om te stoppen. Als je dit leest geeft het geen goede moed. Ik heb me zwaar vergist in het boterzuur. Hoop dat het een opsteker is voor de mensen die zichzelf de vraag stellen "gebruik ik niet te veel? loopt het uit de hand?" wat mij betreft is het antwoord ja. Als je jezelf die vraag stelt is dat op zich al een teken dat het fout loopt wanneer je niet op tijd kapt met die zooi. Het forum is nog steeds zoals ik mij herinner van een tijd geleden. Ongeveer 5% van de leden houd de standaard relatief hoog hier. De rest is bladvulling. Maar alles bij elkaar is het aangenaam vertoeven op DF."
"^^^ Ik begin stilaan hopeloos te worden van die kutzooi. Pakweg 3 weken geleden ben ik in na overleg met de mensen van het CAD in een crisisontwenningskliniek binnengegaan om de lichamelijke afkick te doen. Daar aangekomen bleek echter dat er met de psych van dienst gewoon niet te praten viel. Hij dacht dat het verstandig was om te beginnen met 200 mg Tranxene per dag!!! Nu ben ik niet de eerste de beste maar 200 mg is gewoon veel te veel. Met als gevolg dat ik de 3 de dag in het ziekenhuis een dellier kreeg, niet door de afkick van GHB maar door de te hoge dosis Tranxene. Vermits ik me van de eerste dag verzet had tegen zo een astronomisch hoge dosis was het vertrouwen nu helemaal weg... Met als gevolg dat ik er met een kwaaie kop terug ben vertrokken, en nu nog altijd moet gebruiken. Nu heb ik geprobeerd om af te bouwen de laatste 14 dagen. Maar dat valt zwaar tegen. Heb zelf voor een 6 tal doosjes Tranxene gezorgd (sommige dingen verleer je niet (kuch*recepten vervalsen*kuch) . Heb 6 doosjes van 30 * 15 mg geregeld.. zou dit voldoende gaan zijn? Aan hoeveel zou ik beginnen de eerste dag zonder G en hoe snel mag ik dit afbouwen? Ondertussen is iedereen in mijn omgeving ervan op de hoogte, maar vermits ik a al 15 jaar loop te klooien met drugs moet ik niet te veel steun verwachten dit valt me echt heel zwaar om vanaf te geraken. Het is de 2de keer dat ik hier vanaf moet komen! Maar de 1ste keer was in de gevangenis waar ze je doodgooien met Xanax en je geen andere keuze hebt dan af te kicken. Daar kon ik niet gaan lopen met een kwaaie kop.. Ik zie de slaagkans van deze poging op eigen kracht zelf niet zo goed zitten. Wat is jullie mening? Terug naar het ziekenhuis...?"
"Elfquest zei: Wat een prutsers. GHB bouw je af met GHB en evt. een beetje hulp van benzo's, maar 200 mg tranxene? Is er geen andere kliniek die je kan proberen? Kentron? Klik om te vergroten... Bedankt, heb het eens opgezocht. Maar ik zit in België. Zou allemaal veel gemakkelijker zijn als er wat meer ervaring zou zijn rond GHB verslaving hier. Maar de artsen geven zelf toe dat ik een uitzonderlijk geval ben... de meeste kennen het enkel van in hun studies. Praktijkgevallen zijn hier blijkbaar zeer zeldzaam. Maar wel nog steeds uit de hoogte doen en zeker niet de inbreng van de patient meenemen in hun behandelwijze... man ik haat dokters."
"^^^^ Bedankt hier heb ik echt wat aan."
"mja, niet te veel zorgen over maken. Ik heb nooit anders geweten dan dat GHB in een slecht daglicht werd gezet door de pers. Das ongeveer de afgelopen 15 jaar , en GHB is er al van de jaren 70. Dat komt zo af en toe met golven>naar aanleiding van een incident. Maar meestal is men het allemaal weer vergeten na een maand of twee. In vergelijking met andere hard-drugs valt de schade die GHB aanricht op de maatschappij reuze mee. Zo een heksenjacht blijft niet duren"
"Lizetteee zei: dus heb ik een heel flesje flugel gevuld met ghb opgezopen Klik om te vergroten... Das ook wel vreemd, normaal gezien als je nooit G hebt gedaan en je kletst een vol flesje weg ga je knal omgaan. Das echt wel veel te veel voor een eerste keer. Slechte kwaliteit vloei."
"Voor wat het waard is: denk het wel.Dat beetje van vocht dat er inzit zal de hele zooi niet gaan verknoeien. Water dat slecht word (brak) is nu ook weer niet zoooo slecht dat je van een percentje op 5 ml (iets van niks dus) ziek gaat worden GHB zelf ik heb ik nog niet slecht weten worden, en heb er van 5 maanden oud gehad. Dus dat zit wel goed"
"Serieus? verf strippen? damn... is wel een beetje te duur om grote oppervlakte te gaan doen 1 ltr gbl 75 euri versus 1 ltr decapant 7,85 eurki. Heb het wel eens gebruikt in een plantensproeiertje om velgen te poetsen>dan zie je zo het zwart loskomen en er afdruipen, helemaal als nieuw. GBL is misschien het middel tegen tandplack?"