Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB Indampen

GHB Indampen

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand iets over de schadelijkheid van ghb indampen in een gesloten ruimte? Wel met het raam open natuurlijk maar de deur kan helaas niet open tijdens deze activiteit... Ik vraag me ook wel af wat er precies verdampt (en je dus inademt)(welke onzuiverheden uit de gbl en/of NaOH) aangezien het smeltpunt van NaGHB zon 130 graden celcius is, als ik me niet vergis!

greets
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom zou je GHB willen indampen ?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Huh wat bedoel jij nu. GHB drink je ... er valt niks te dampen???!!!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Huh wat bedoel jij nu. GHB drink je ... er valt niks te dampen???!!!!
Klik om te vergroten...

Het gaat hier ook niet over verdamping om te inhaleren... Indampen is een meer chemisch begrip.

Het wil hetzelfde zeggen als verdampen.

Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een flesje Ketalar laten indampen/verdampen zodat al het water weg gaat en je ketamine kristallen overhoud.
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zou dit kunnen doen door de oplossing in een oven enkele uren 110-120°C te bewaren of in een vacuum desicator met droogmiddel.
Nadeel is wel dat dit poeder vrij snel water uit de lucht zal opnemen en opnieuw in een oplossing veranderd. Het dient dus steeds in een goed afsluitende potje bewaard te worden.
Voordeel is dat je dan precies de dosis kan afwegen, voor mij persoonlijk was 2.8g een ideale dosis en 3.1g dan weer teveel.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb mijn reactie weggehaald, want de informatie daarin was onjuist.
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#7
J0rrit zei:
Ik vraag me ook wel af wat er precies verdampt (en je dus inademt)(welke onzuiverheden uit de gbl en/of NaOH) aangezien het smeltpunt van NaGHB zon 130 graden celcius is, als ik me niet vergis!
Klik om te vergroten...

Normale 'schone' GHB is niets meer dan Na-GHB in water. Ga je deze oplossing dus indampen, is het niets meer of minder dan water wat er verdampt. Niet schadelijk dus ofzo..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
GHB valt makkelijk in te dampen. Zet het voor de zekerheid onder de afzuigkap. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."