Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicinaal gebruik

Medicinaal gebruik

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je het op deze manier kan volhouden... Ik heb eens een artikel geplaatst hier dat heet GHB the socializing molecule. Anders maar eens googlen. Bij mij sloop de gewenning erin, waardoor ik dus steeds meer nodig had. en dan ben je verslaafd. Als jij het wel onder controle kan houden, waarom niet..
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hai,

zal ook eens wat vragen heh :wink:
eerst een situatieschets.
Ik ben al sinds m'n 15de of zo aan en af depressief, wegens diverse redenen.
Vele dingen op voorschrift geprobeerd die bogus waren. Joh, legale pillen zijn de meest vage shit ooit :wink:
Maar sinds ik GHB gebruik (jaar of 5) heb ik er bijna of geen last meer van.
Als ik GHB neem dan is dat niet echt voor het directe effect.
(nattuurlijk ook wel omdat het fun is)
De dagen nadat ik G heb genomen, voel ik me altijd stukken beter.
Ik heb een tijdje elke avond 3-4ml genomen ook, maar ben er na 3maand mee gestopt.
Nu neem ik het in om de zoveel tijd, dat kan bv met een maand of een week interval zijn.
Nadat ik het genomen heb, en het voornaamste effect weg is voel ik me altijd zeer optimistisch, en dat houd aan voor een paar dagen, kortom het lijkt net alsof het net "dat" is wat ik tekort kom, of het stimuleerd iets, ik begrijp het eigelijk niet zo goed. Voor mij is het een super antidepressie medicijn.
Het lijkt wel het tegenovergestelde van een MDMA/xtc pil, dus geen comedown maar een come up??
Mijn vraag is of iemand weet of het ooit gebruikt is als antidepressie medicijn?
Ik heb wel eens andere medicijnen genomen op voorschrift en sommige leken heel hard op GHB qua effect, maar het had altijd nare bijwerkingen e.d..
Ik merk buiten positieve effecten vrij weinig van m'n GHB gebruik.

Graag alles wat je weet .

Maxie xx
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#3
gebruik het nu niet meer, het was leuk, blij dat ik er geen onzin mee heb meegemaakt.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
GHB wordt wel medicinaal gebruikt door Narcoleptica patienten. Dan is het om nog iets van een normale nachtrust te creeren. Gebruik als AD is mij onbekend.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op deze manier ga je nog eens serieus verslaafd raken aan de GHB, en dan komt de depressie vanzelf weer terug.

Kun je niks doen aan de oorzaak van je depressie ?
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals ik al zij, ik heb het ooit eens 3 maand lang elke avond genomen een paar jaartjes terug,
Heb het toen wat afgebouwd en sindsdien gebruik ik het mss maar een keer of 10-15 op een jaar.
En telkens een gecontroleerde hoeveelheid, ik beschouw het echt als een medicijn nu, als recreatie drugs vond ik het eigenlijk niet zo spetterend, het stimuleerd niet zoals X.

Was verder aan het opzoeken en ik kwam hierbij uit.
http://www.biopsychiatry.com/ghb/authentic.html

Even voor de duidelijkheid, mss is deze tekst bullshit, zeg het dan ook hier.

coole link, antwoord ik weer op m'n eigen vraag maar jah..
Hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.

xxx Maxie
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goh, ik vind het niet leuk als ik het te vaak doe.
Na een avond waarop ik 3ml heb genomen, heb ik de volgende avond er niet echt zin in.
Mss is er een verschil in de GHB? Er is GHB en K-GHB had ik gelezen.
Wat de K variant nu meer doet weet ik niet, mss is die meer veslavend of zo?

Nu heb ik weer een vraag.
Stel je hebt pure Ghb, (poeder, droog, maar zuigt nog wel water aan) kan je dit dan
ook in capsules gebruiken ipv vloeibaar te maken met gedistileerd water?
Heeft er hier iemand ervaring met droge GHB?
BV 2x 500mg capsule = 1gr GHB (wat normaal voor mij in 2-3ml water zit)

Maxie xx
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hai, ff een vervolg.

Ik gebruik dus nog steeds af en toe GHB. En alles gaat nog steeds prima met me.
Laatste maand heb ik denk ik 2x 3ml gebruikt. Geen negatieve gevolgen what so ever :) .
Enkel die keer toen ik ook wat ketamine had gebruikt ben ik ziek geworden. (zie ket topic, vreemde ervaring) Verder heb ik besloten geen keta meer te gebruiken omdat het me blijkbaar niet goed valt?
Ok dat wassem weer, over een paar weekjes nog eens een update :wink:
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heej allemaal, ben ik weer met een vervolg :)
Als eerste --> Alles gaat nog steeds super met me :hearteyes: :wave:

Ik neem nog steeds af en toe GHB, heb ondertussen 1 maal een keertje
gehad dat ik paar dagen na elkaar had genomen, dit om een XTC/MDMA avondje mee
weg te spoelen (120 mg MD en een groene olifant wat later op de avond). Wat overigens super heeft gewerkt wederom. Verder neem ik het enkele keren per maand. Ik heb nog steeds geen behoefte om meer te gaan gebruiken en het bevalt me trouwens nog steeds heel goed. Is dit nu niet heel tegenstrijdig met andere posts hier???

Nu heb ik ook weer een vraag over soorten en effecten van GHB/GBL ...
Ik gebruik momenteel een K-Na-GHB ipv Na-GHB vroeger, en ook al sodium bicarbonaat GHB gebruikt. Dit ff terzijde, ben ik ervan overtuigd dat er nog iets anders in de omloop is...
mensen worden er psychotisch van lijkt wel, "vogeltjes-GHB", mensen nemen er iets teveel van en gaan helemaal freaken, chicken dance, stuipen en roepen geluidjes maken enzo, hoofd tegen muren bonken , op de grond liggen en hoofd bonken... What the fuck is dit people??? En ik zweer het, zo'n mensen kan je niet helpen want tis gewoonweg gevaarlijk om er dichterbij te komen... Kheb er ook al geizen die vervolgens helemaal in paniek slaan en beginnen slaan en stampen enzo, dat de ambulanciers er zelf niet dichterbij konden komen (en dat waren brede gozers) .
Ikzelf en niemand anders die GHB gebruikt van m'n vrienden gebruikt deze troep, het lijkt wel of we hier een professioneler product hebben, het is ook altijd glashelder, niks gele schijn en terig dik, ik doe 3ml in een glas drinkwater met bubbels, en ik proef het niet !!
Als je hiervan een flugel uitdampt verlies je (slechts?) 2 ml, en heb je na het afkoelen een dikke witte brok. Doe je er terug demi water erbij is het weer exact hetzelfde als tevoor.
Als je te veel GHB neemt kots je het uit of ga je out, wel wat spastische tikjes enzo, gekreun ook, maar damn ... Vandaag weer, ik ga naar de Dirk vdb. en djeezus staat daar voor die winkel een of ander gek helemaal te flippen, duidelijk weer van dezelfde rommel...

Mijn gedachten gaan uit naar het feit dat er vervuilingen in GBL zitten, dat dit naar een tussenreactieproduct van NaOH en 1.4 benzodiol of THF overschotten of zo ...
Ongereageerde GBL? Dus ook ongereageerde andere zooi dan?
Ik zie op het internet vaak dat mensen het zelf maken in een pannetje enzo, dat kan toch niet juist gaan eigelijk? Enkel de PH meten? En hoe laat trimbos het dan testen?

Heeft er iemand een voorbeeld van testresultaten? Ik had via ook gehoord dat je enkel maar een percentage krijgt en dat ze je de rest niet eens vertellen? Lijkt mij onlogische manier van werken, hier heb je alleen gebruikers mee verward.
Stel je hebt 50% Na.GHB, dan kan jer toch niet zomaar vanuitgaan dat de andere 50% gewoon water is?

Wie weet hier meer over?
PS: de vogeltjes-ghb zeg maar, degene waar mensen psychotisch van worden,
lijkt zuur, maar ook branderig op je tong ?? GBL overschot?

grtz Maxie :hearteyes: :wave:
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maxime zei:
Wie weet hier meer over?
PS: de vogeltjes-ghb zeg maar, degene waar mensen psychotisch van worden,
lijkt zuur, maar ook branderig op je tong ?? GBL overschot?
Klik om te vergroten...
Hm, tenzij die vogeltjes-GHB écht iets heel anders is, krijg ik de indruk dat iemand wél de juiste ingrediënten bij elkaar heeft gegooid, maar niet heeft verhit waardoor er geen reactie is gestart. Zuur én branderig...? dat klinkt als losse GBL (zurig en bijtend) en losse NaOH (zepig en óók bijtend) :flushed:

Ikzelf gebruik GHB overigens ook als (aanvulling op mijn) antidepressivum.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maxime zei:
Wie weet hier meer over?
PS: de vogeltjes-ghb zeg maar, degene waar mensen psychotisch van worden,
lijkt zuur, maar ook branderig op je tong ?? GBL overschot?
Klik om te vergroten...
Hm, tenzij die vogeltjes-GHB écht iets heel anders is, krijg ik de indruk dat iemand wél de juiste ingrediënten bij elkaar heeft gegooid, maar niet heeft verhit waardoor er geen reactie is gestart. Zuur én branderig...? dat klinkt als losse GBL (zurig en bijtend) en losse NaOH (zepig en óók bijtend) :flushed: en zeker als er ook nog een chemisch luchtje vanaf komt, zit er ongereageerde GBL in.

Ikzelf gebruik GHB overigens ook als (aanvulling op mijn) antidepressivum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."