Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP Afkicken i.c.m. Baclofen

HELP Afkicken i.c.m. Baclofen

46 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
you're welcome!
Ja je kan stoppen met de ghb en op baclofen en bromazepam overgaan, probeer de dosis geleidelijk te verhogen totdat je afkick draagbaar is en bouw je benzo's ook weer af
Ik had last van trillende handen , depressief gevoel beetje ook en gejaagdheid, hartkloppingen.
Maar niet extreem, het was draagbaar dankzij de meds
ik ben niet in n kliniek geweest , waar ze je eerst ook nog xyrem ( medische ghb) geven en die afbouwen, heb t gedaan door ineens te stoppen, tis niet makkelijk, maar moeilijk gaat ook.
gebruikte eerst bij t uitgaan met andere drugs als pep en xtc.
Maar heb 6 maanden dagelijks G genomen, ook om de paar uur 2.5 tot 3 ml
maar goed jij gebruikt 5 a 5.5 ml , maar daarbij ook korter...
3 Maanden dan is t een goeie tijd om te stoppen.
tis zeker goed dat je bromazepam hebt. 6 of 12 mg, bromazepam is een benzo en werkt op het gaba-a complex, baclofen op het gaba-b complex.
En G werkt ook op het gaba-complex ( gebied in je hersenen) op de gaba-b receptoren.
Maar benzo's kunnen net als baclofen ook helpen bij de ontwenning, alleen zal je dosis hoger liggen dan de normale, therapeutische dosissen.
Dit komt omdat je ook al gebruikte je nog nooit benzodiazepines al een flinke tolerantie ervoor hebt vanwege je GHB gebruik dat ook op gaba-systeem werkt en voor kruistolerantie zorgt, het werkt wel op gaba- b de G en bromazepam op gaba-a, maar das kruistolerantie.
Mijn ontwenningsverschijnselen waren er wel , maar draagzaam.

Ik neem nu een gellule die de neuropsychiater me schrijft met 20 mg baclofen, 100 mg tetrazepam en 100 mg pregabalin.

Maar bij mn afkick zelf kreeg ik ook baclofen onder de merknaam lioresal.
Eerst met pilletjes van 10 mg opgebouwd tot 40 mg
en daarna naar 3 pillen van 25 mg.
Een totaal van 75 mg, gedurende een kleine twee weken.
Kreeg er ook benzo's bij, namelijk diazepam 10 mg, 4 x 2 tabletten per dag= 80 mg
en tranxene 50 mg, 4 x 2 tabletten per dag= 400 mg
Die benzodiazepines neem ik nu niet meer, de dosis was ook erg hoog

Krijg nu wel nog steeds baclofen ( tegen zucht, drang en omdat ik last heb van hoge spierspanning;spasmen soms en heb ook epilepsie daarvoor krijg ik pregabalin ( maar dat werkt ook op t gaba-systeem en helpt ook tegen drang om G te gebruiken, bij mij toch)
en verder neem ik nog tetrazepam, das een lichte benzodiazepine maar wel sterke spierrelaxerende effecten.

heel veel succes i.i.g.!

Ik gebruik momenteel al een jaar geen G meer, ongeveer een jaar toch ( 10 maanden)
Ga ook minder uit en probeer veel te sporten momenteel.
Af en toe neem ik nog eens wat drugs, ketamine of een pilletje.
Maar pilletjes ( MDMA) en amfetamines ,pep enzo probeer k t vermijden, want heb een weliswaar lichte vorm van epilepsie, maar die drugs kunnen epilepsie wel triggeren
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wooow, wederom bedankt voor je reactie man.
Zit echter nog met een paar vraagjes.
Je hebt het over opbouwen van die baclofen.
Hoe moet ik dat zien?, en wat zou jij me adviseren over hoe ze over de dag te verdelen?
Echter heb ik er maar 30 stuks.

Wil er zaterdag mee beginnen, heb morgen nog een verjaardag van me oma en me tante en wil daar niet als een malle gaan zitten zweten en trillen snap je.

Ik heb ook veelvuldig contact gehad met mijn huisarts en die zei tegen me dat het misschien beter was om af te bouwen met ghb 0,5 ml per dag en als ik daardoor afkickverschijnselen zou krijgen dan een baclofen nemen.

Misschien vraag ik wel teveel van je, maar zou jij zeg maar een soort schematje kunnen adviseren over hoe ik die baclofen moet verdelen, want heb ik maar 30 en hier moet het echt mee lukken.
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#3
En super goed van je datje geen g meer pakt man, dat zal in het begin zeker moeilijk zijn geweest, een vriend van mij is ook verslaafd geweest, en die is bij kentron afgekickt.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja je GHB afbouwen is natuurlijk ook een optie danny
weet niet hoeveel g je nog hebt als je er nog hebt, maar als je me kan zeggen hoeveel nog
hebt zal ik proberen een schema'tje te schrijven;
Maar een schema dat je vroeg voor de baclofen dus 10 mg tabletten...
Ofwel zou ik gewoon 1 week de eerste 2 dagen 5 x 10 mg nemen en dan 5 dagen 4 x 10 mg= 30 tabletten
ofwel neem dan 1 week 3 dagen 4 tabletten van 10 mg, ochtend, middag en avond, en dan 6 dagen 3 x 10 mg per dag= 30 tabletten
maar combineer het dan met de bromazepam die je hebt;
nu weet ik niet hoeveel bromazepam je hebt en of je die van 6 of 12 mg hebt, dan kan ik daar een schema bijmaken.

succes en het zal je wel lukken maar met wat wilskracht.
goed dat je je gebruik en afkick bespreekt met de dokter
0.5 ml omlaag elke dag is ook een optie , maar dan ook met de baclofen en de bromazepam drbij.
Anders kan je nog een visite vragen bij je huisarts en zeggen dat je gewoon meteen wilt stoppen met je ghb- gebruik en vragen om extra bromazepam, of een andere benzo, die je hoog mag doseren (tijdelijk) natuurlijk omdat ze beiden , weliswaar op a en b gedeelte van het gaba-complex werken en gelijk kan je een recept om baclofen 25 mg vragen, want hij zal ook wel apprecieren dat je zonder geleidelijke afbouw van ghb wil stoppen. Dan kan je ipv 3 of 4 pillen van 10 mg, snel overgaan naar dezelfde frequentie maar dan met 25 mg pillen.
Pregabaline zou ik niet vragen, maar wel een extra benzo, liefst eentje die ook sterk slaapverwekkend werkt: (flu)nitrazepam,flurazepam,valium of dormonoct ( loprazolam) bijvoorbeeld. Want een g-verslaving houdt je ook uit je slaap.
En tegen eventuele afkickverschijnselen als hartkloppingen kan een beta-blokker ( hartmedicatie) ook helpen: propranolol.
Ook kan je vragen om een sterk spierontspannende benzo, tetrazepam 50 mg, merknamen ( myolastan en epsipam).

Wens je echt veel succes man!!! want G maakt je leven kapot
letterlijk, ben er een goeie maat aan verloren helaas.
3 maanden dagelijks gebruik valt te overwinnen en gewoon ff doorbijten en medicijnen kunnen zeker helpen.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#5
By the way de raad van je huisarts vind ik ook een goede raad, half ml minder en dan baclofen nemen en eventueel een bromazepam.
De keuze ligt bij jou, of je met g wilt afbouwen ( heb je minder baclofen nodig of benzo's)
maar kan ook tricky zijn natuurlijk, best is gewoon kappen met die zooi in 1 keer.
Maar jij beslist en kan verschillende opties uitproberen he
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok chill man,

Broma heb ik genoeg, maar ik heb die roze van 3 mg
Die kan ik net zoveel pakken als ik wil.

Hoe kan ik t beste die baclofen op de dag verdelen dan?

Ik denk dat ik straks vanaf 9 uur gewoon 5 ml g pak om de 3 uur, dat 8 keer tot morgen ochtend
morgenochtend om 9 uur 4 ml dat 8 keer
zondag ochtend 3 ml dat 8 keer
maandagochtend 2ml dat 8 keer
dinsdagochtend 1 ml dat 8 keer

Hoe moet ik dan die baclofen ertussen verdelen?
9 uur s morgens 1?
5 uur s middags 1
1 uur s nachts 1?

En is die bromazepam om in slaap te komen?
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#7
baclofen per dag?
Of begrijp ik dat verkeerd.
Hoop dat je vandaag nog één schema voor de baclofen en broma kan posten op het afbouw schema wat ik posten, want wil er morgen mee beginnen.
Nogmaals bedankt, waardeer ik echt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."