Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP Afkicken i.c.m. Baclofen

HELP Afkicken i.c.m. Baclofen

46 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Edit: je hebt 30 stuks baclofen, als je echt niet aan meer kan komen en gaat beginnen met je g elke dag met 1 ml af te bouwen heb je geen nood aan die baclofen, toch zeker niet aan t begin.
bromazepam had je genoeg, dat kan je nemen in hoge dosis....mogen er 16 of meer van 3 mg zijn= 48 mg bromazepam= ongeveer 50 mg diazepam....

Maar die baclofen zou k dus eerst 2 nemen dan 4 dan 7 dan 8 en dan 9... per dag bedoel ik he als je ghb al ver is afgebouwd...of helemaal....dan kom je 5 dagen toe met 30 stuks, jammer dat je slechts 300 mg hebt...

Ik probeer je maar raad te geven, de raad van knikker was ook heel goed, want de dosis baclofen zou veel hoger moeten liggen en moet je ook blijven nemen best toch nadat je ghb-vrij bent...

...Ook dat ie zegt dat het moeilijk is om thuis af te kicken is zo....je bent constant in de verleiding....

Knikker vergiste zich wel, want je hebt geen 3 jaar gebruikt, maar 3 maanden 24/7, maar goed

Zie je het niet zitten om het te doen in een centrum, waar men je niet per se meteen zonder ghb hoeft te zetten.....ze kunnen je g daar ook afbouwen...Xyrem is een geneesmiddel met als werkzame stof ghb....en ze geven je daar ook baclofen en benzo's ( zoals diazepam)

en daaar wordt je constant door mensen in de gaten gehouden zodat niets misgaat en de medicatieschema's voor afbouw etcetera geeft een arts die echt gespecialiseerd is in verslavingsproblemen.

Want ik ben geen arts, wel iemand die hetzelfde meegemaakt heeft, maar ik wil ook geen foute schema's enzo zetten...wil t beste voor je...
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben sinds vanmorgen begonnen met om de 2,5 uur 5,5ml ghb te nemen.
Kreeg na een uur of 2 toch best wel een vaag gevoel in me lichaam, kon het niet echt thuis brengen, maar het was niet prettig.
Heb vanmiddag om 2 uur 1 baclofen 10mg gepakt en nu gaat het een stuk soepeler.
Pak er zometeen om 22:00uur nog 1 van 10mg

Wil vanaf morgenochtend 09:00uur de dosis ghb verlagen naar 4,5 ml.
Dan wil ik gelijk 1,5 baclofen nemen, 15miligram dus.
Kijken hoe ik me voel en dan eventueel eind van de middag weer 15 miligram.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed begonnen man, is half gewonnen.

Check ff je pm, had ook aangeraden morgen 30-40 mg baclofen te nemen en 10 ml omlaag te gaan, dus 10 keer 4.5 ml

good luck!

and good night! als je problemen met slapen hebt, heb je nog je bromazepam...
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zet wel me wekker straks tijdens het slapen gaan, want wil dat me lichaam gewend aan de 2,5 uur snap je soms gebeurt t wel eens dat ik 3 of 3,5 uur doorslaap, maar zet nu de wekker.

Morgenvroeg ga ik naar 4,5 ml, ben benieuwd
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Had vannacht de wekker gezet om de 2,5 uur om mijn dosis ghb te nemen.

Vanmorgen om 08:30uur heb ik mijn dosis ghb verlaagt naar 4,5 ml.
En heb er gelijk 1,5 baclofen bij geslikt, 15mg dus.
Had niet verwacht dat ik er verder op kon slapen, had dus om 11:00uur mijn nieuwe dosis ghb moeten nemen, maar schrok om 11:45 wakker.
Had redelijk last van een krampachtig gevoel en behoorlijke zweethandjes.
Heb om 12:00 weer een dosis ghb gepakt van 4,5ml en nu gaat t weer.
Wil vanmiddag rond 17:00 weer 1,5 baclofen pakken, 15mg dus.

Als ik verder geen gekke dingen meemaak vandaag wil ik morgenvroeg weer rond 09:00 mijn dosis verlagen naar 3,5 ml en 2 of 2,5 baclofen pakken.

Kan iemand mij vertellen of ik van 1,5ml ineens zou kunnen stoppen????

Hoop echt dat ik er goed vanaf kom van dat ellendige kut spul.
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Had net zo rond 15:45 een beetje een paniekerig gevoel, voelde me echt slecht, heb toen gelijk 2 stuks baclofen genomen en een uur later weer een dosis van 4,5 ml ghb en nu gaat het weer.
Zal morgen nog wel erger worden, ik zou echt willen dat ik meer baclofen had, maar heb rond gebeld en kan er echt niet aan komen.
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ergens gelezen dat baclofen ook weer afgebouwd moet worden.

Kan iemand dit ontkrachten of bevestigen?????
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Check je pm :)

succes!!!
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Had het gisteravond toch wel even slecht.
En had in die 2 dagen toch al 7 baclofens gebruikt, en schrok daar best van dus heb er nog maar 23 en het ergste moet nog komen.

Doordat ik het gisteravond zo slecht had, had ik de keus, of meer baclofen pakken, wat mij op de lange termijn in de problemen zou brengen omdat ik er nog maar weinig van heb, of bromazepam pakken, die had ik trouwens nog niet eerder op.

Heb dus 2,5 bromazepam gepakt van 3mg, en ben super de nacht door gekomen.

Ben vanmorgen om 09:00uur dus overgegaan naar de 3,5 ml en had in de planning om dan gelijk 2 stuks baclofen te slikken.
Maar voelde me goed, wel iets zweethandjes, maar niet trillen ofzo, heb net om 11:30 weer 3,5 ml gepakt en nog steeds geen baclofen.
Zit nu op de bank, en om 14:00 mag ik dus weer 3,5 ml pakken als ik me zo blijf voelen zoals ik me nu voel pak ik weer geen baclofen erbij.

Mocht ik het slecht krijgen kan ik dan overdag ook een bromazepam pakken? of is dat echt alleen om goed te kunnen slapen.

Als ik vandaag de dag goed door kom, ga ik morgenochtend over op 2,5 ml en als ik me door goed bij blijf voelen, pak ik die 2,5 ml tot s avonds, wil ik s avonds 3 baclofens nemen, 3 bromazepam en geen g meer pakken, is dat een idee?????
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb wel een hele hoge bloeddruk. Gemiddeld 165 100 pols van rond de 90
Moet ik me hier ernstig zorgen om maken.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pols valt mee, bloeddruk is wel hoog...

Ja als t verergert zou ik toch een arts roepen ....of eerst enkele bromazepam innemen dat vertraagt je pols en verlaagt je bloeddruk...

check je berichtje

hou vol!!!! je hebt vandaag een belangrijke stap genomen, door je G weg te gooien.
Probeer aan extra baclofen te komen, via een verslavingsinstelling en zo via de arts daarvan...vertel hoe ver je al bent , dat je je g hebt weggegooid en dat je baclofen bijna op is en je zo goed helpt!!!!

succes!!!
A
AugustisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil even mijn eigen ervaring en succesvolle afbouw delen.

Kleine voorgeschiedenis: 2 maal aan GHB verslaafd geweest in 2012 eerste keer in Novadic en de 2e keer simpelweg thuis afgekickt. Klakkeloos Baclofen innemen en de GHB veelste snel afbouwen (of zelfs weggooien!!) kan resulteren in alsnog ernstige complicaties.

Een te hoge bloeddruk wil simpelweg gewoon zeggen dat je te snel afbouwt, negeer je dit, dan moet je er niet raar van opkijken als er onderliggend een psychose zich aan het ontwikkelen is met alle gevolge van dien. Ga je medicijnen innemen om je bloeddruk te verlagen heb je dus geen controle punt meer of je lichaam het afbouwen nog wel goed bijhoudt.

Ik ben zelf in 7 dagen afgebouwd (3,5ml per 2u) zonder ook maar 1 ontwenningsverschijnsel te hebben gehad. Geen angst, geen rare vitale klachten, helemaal niks.

Ieder lichaam is verschillend dus je zal echt een bloeddrukmeter moeten aanschaffen om jou persoonlijke afbouw tempo te bepalen. Een aanvaardbare waarde zou 150/90 mogen zijn aan op het moment dat je weer je nieuwe dosis gaat nemen. Houdt er ook rekening mee dat je hart niet té vaak overslaat aan het eind dat je weer moet doseren, ook dan ga je te snel.

Wat moet je regelen?

- 1 strip Diazepam 10mg
- 4 strips Baclofen 10mg
- Voldoende GHB
- Een bloeddrukmeter

Voorbeeldschema (hoe ik het deed)

Dag 1 3.5ml GHB /2u

08:00 - 10mg Baclofen
16:00 - 10mg Baclofen
00:00 - 10mg Baclofen + 5mg Diazepam

Als je 's nachts niet klaarwakker wordt hoef je dus ook geen GHB te nemen! (Je hoeft dus geen wekker te gaan zetten, als je ontwenning krijgt, dan word je klaarwakker. Dit vertelde een verslavingsarts mij destijds)

Voordat je je nieuwe dosis inneemt meet je ff je bloeddruk, als het binnen de aanvaardbare waardes ligt ga je elke dag 0,5ml minderen, is je bloeddruk en met name je onderdruk ~100? ga dan iets langzamer met minderen, 0,3ml b.v.

Ik hoop dat ik hier iemand mee in de toekomst kan helpen. Voor eventuele vragen m.b.t afbouwen, problemen, of het regelen van medicatie mag je een PM sturen.

Keep your head up :)
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste Augustis,

Bedankt voor je goede tip voor afbouwen met Baclofen. Kun je ook vertellen wat het schema met Baclofen is, wanneer je ghb afbouwt met 0,5 ml per dag? Is dat 5mg Baclofen meer nemen per dag tegelijk? Is dat tot een maximum van 3 x 25mg Baclofen per dag? En wanneer je op 0 uitkomt met ghb, tot wanneer kun je Baclofen weer gaan afbouwen?
Thanks! :)

groet

(vraag me ook af hoe het verder is afgelopen met Danny?)
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is er iemand anders die ook goede ervaring heeft met Baclofen?
Dit moet volgens mij mbv dit middel in een paar dagen van je GHB verslaving af helpen.
Als ik dit lees, dat iemand in 3 dagen hiermee geholpen is:

http://ghbeest.weebly.com/persoonlijke-ervaringen.html

Helaas staat er het afbouwschema er niet bij :(
s
stevenbelgiumLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste. Gebruik gewoon GHB en phenibut of een benzo. Tijden in het oog houden en je bent er ook op paar dagen vanaf. Baclofen helpt wel tegen craving
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je aan Lyrica kan komen dan ben je in combinatie met baclofen acuut clean.

Neem 150mg Lyrica samen met 25mg baclofen 1 uur na je laatste portie ghb. Je gaat je snel beter voelen en hoeft geen ghb meer te nemen, je bent dus acuut van de ghb af!

Vervolgens de komende dagen 3 maal daags 25 mg baclofen en 150mg Lyrica blijven nemen.
Daarna ga je de Lyrica in de loop van enkele weken geleidelijk afbouwen, de baclofen blijf je door slikken om craving, depressie en angsten tegen te gaan, zo val je niet meer terug.

Deze methode heeft bij mij feilloos gewerkt en zo ben ik van de een op de andere dag zonder een centje pijn van een zware gbl-verslaving af gekomen. Iedereen reageert verschillend op drugs en medicijnen, dus enige voorzichtigheid is wel op zijn plaats.

Succes, en deel je ervaringen zodat anderen er ook wat aan hebben!
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#17
someone zei:
Als je aan Lyrica kan komen dan ben je in combinatie met baclofen acuut clean.

Neem 150mg Lyrica samen met 25mg baclofen 1 uur na je laatste portie ghb. Je gaat je snel beter voelen en hoeft geen ghb meer te nemen, je bent dus acuut van de ghb af!

Vervolgens de komende dagen 3 maal daags 25 mg baclofen en 150mg Lyrica blijven nemen.
Daarna ga je de Lyrica in de loop van enkele weken geleidelijk afbouwen, de baclofen blijf je door slikken om craving, depressie en angsten tegen te gaan, zo val je niet meer terug.

Deze methode heeft bij mij feilloos gewerkt en zo ben ik van de een op de andere dag zonder een centje pijn van een zware gbl-verslaving af gekomen. Iedereen reageert verschillend op drugs en medicijnen, dus enige voorzichtigheid is wel op zijn plaats.

Succes, en deel je ervaringen zodat anderen er ook wat aan hebben!
Klik om te vergroten...


Bedoel je 3x daags 150mg Lyrica?

Voor hoelang moet je dan Baclofen gebruiken?
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben op zoek naar iemand die mij advies kan geven over het afkicken van GHB met behulp van Baclofen.
Ik gebruik nu ongeveer 3 maanden 24/7 GHB ongeveer 5 tot 5,5 ml in de 2 uur.
via een maat van mij heb ik 30 stuks Baclofen kunnen regelen van 10mg
Kan iemand hier mij adviseren hoe ik het beste af kan bouwen?
zou het zeer nwaarderen.

Groetjes Danny
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#19
beste danny

ben ook verslaafd geweest aan ghb
baclofen is een goed middel om ervan af te kicken, naar mijn ervaring.
Je hebt nu 300 mg baclofen in totaal, hoop dat het niet te weinig gaat zijn;
neem niet 1 baclofen per dag, maar de eerste week minstens 4 stuks van 10 mg.
Probeer eventueel wat benzodiazepines (diazepam) te bemachtigen.
En anders vraag je aan je huisarts voor een recept, als deze op zijn van baclofen 10 mg of 25 mg liefst.
Leg eerlijk je probleem uit en hopelijk neem je dan nog enkele weken dezelfde dosis of liefst ietsje hoger.
Ook pregablin kan helpen , dit kan je ook vragen aan je dokter net als een benzodiazepine ( voor korte termijn)
En zelf een pilsje drinken helpt ook wat, of enkele pilsjes.
Of een klein klein flesje ghb houden ( 100 ml maximum) en daarmee de eerste dagen doorkomen.
Succes iig gewensd...en dus 4 x 10 mg dan kan je na een week al best je veel beter voelen
indien niet, naar de arts gaan zou ik zeggen
d
danny030Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok man, hardstikke bedankt, dus ik kan gewoon ineens stoppen met de ghb en overgaan op die baclofen.
ik heb bromazepam tot mijn beschikking, is dat ook goed?
dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon ineens stoppen met de g en overgaan op de baclofen?
had jij erge afkickverschijnselen?
hoe lang was je verslaafd?

Groetjes Danny

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."