Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoevaak GHB zonder verslaving ?

Hoevaak GHB zonder verslaving ?

35 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
g
ghfeesjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vriend en ik hebben beide 2 jaar lang bijna dagelijks G gebruikt, op eenzelfde soort manier als jij. Dus na het werk één G-tje (3,2 ml) Wij zijn beide niet lichamelijk afhankelijk geworden in deze periode.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Pfff nee daarom hoop ik ook dat door mijn verschrikkelijke periodes iemand uitkijkt met GHB.

Uiteindelijk ben ik toen door de crisisdienst het huis uit gehaald omdat ik psychotisch door het huis wandelde en wartaal uit sloeg. En dit was na 6 mnd gebruik.

True GHB = heerlijk, tot je er hooked aan bent. Dan is de eerste maand wel oke, 2e maand iets minder.. En 3e maand begint de hel en ellende.

Maarja, je kunt er veel plezier mee hebben als je gewoon uitkijkt. En uitkijken valt niet onder dagelijks gebruik. @partyhardyx
Klik om te vergroten...
Bijna dagelijks gebruik zegt ts. Regelmaat, of t nou dagelijks of alleen weekend is, regelmaat leidt vaak tot problemen.

Vind t goed van je Raver dat je met jouw verhaal mensen waarschuwt.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb besloten geen nieuwe meer te halen. Ik heb nog paar dopjes over. En erna even kappen. Het word beetje te vaak inderdaad. Bedankt voor jullie berichtjes x
g
ghfeesjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ghfeesje zei:
te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?
Klik om te vergroten...

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms op 1 avond wel meerdere dopjes neem.
En als ik de dag erna vrije ben ga ik ook soms wel meer los.
Ik kan het niet echt laten staan. Als ik weet dat ik heb
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
ghfeesje zei:
te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?
Klik om te vergroten...
Regelmaat is te vaak. Dagelijks, wekelijks is regelmaat. Verslaving ligt dan op de loer. En geloof me, het sluipt er in zonder dat je het door hebt en dan zit je met de gebakken peren...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
partyhardyx zei:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms op 1 avond wel meerdere dopjes neem.
En als ik de dag erna vrije ben ga ik ook soms wel meer los.
Ik kan het niet echt laten staan. Als ik weet dat ik heb
Klik om te vergroten...
Dit is dus al best wel probleemmatisch.

partyhardyx zei:
Ik kan het niet echt laten staan
Klik om te vergroten...

Vooral dit hierboven..
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Dit is dus al best wel probleemmatisch.



Vooral dit hierboven..
Klik om te vergroten...


Ja weet ik.

Daarom ga ik nu ook geen nieuwe meer kopen.

De laatste keer dat ik zonder zat vond ik het eigenlijk best wel fijn. Alleen toen had ik al nieuwe besteld. Dus toen dat aankwam ging ik weer veder.

Kan makkelijk zonder tot nu toe, maar het moet niet in de koelkast liggen.
Ik denk dat dat komt omdat dit de enige drugs is die geen “hangover” geeft. En dat mensen daarom sneller geneigd zijn wat te pakken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
partyhardyx zei:
Kan makkelijk zonder tot nu toe, maar het moet niet in de koelkast liggen.
.
Klik om te vergroten...

In deze ene zin spreek je jezelf erg tegen..

Je kunt er makkelijk vanaf blijven als je het maar niet hebt. Dus kun je er eigenlijk niet van afblijven... Toch?
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
In deze ene zin spreek je jezelf erg tegen..

Je kunt er makkelijk vanaf blijven als je het maar niet hebt. Dus kun je er niet van afblijven... Toch?
Klik om te vergroten...


Haha nou ik bedoel dat als ik het niet in huis heb, en ik heb er zin in dat ik dan gelijk ga kopen. Dat bedoelde ik er eerder mee.
Omdat ik mezelf ken ga ik geen nieuwe meer halen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
partyhardyx zei:
Haha nou ik bedoel dat als ik het niet in huis heb, en ik heb er zin in dat ik dan gelijk ga kopen. Dat bedoelde ik er eerder mee.
Omdat ik mezelf ken ga ik geen nieuwe meer halen.
Klik om te vergroten...
Aha oke maar als je wél hebt kun je er niet vanaf blijven, dat bedoelde ik.
Ik had dat vroeger met wiet hoor. Als ik had, rookte ik. Maakte niet uit welke dag van de week. Als ik ff niks wilde dan haalde ik niet. Toen had ik nog niet door dat ik verslaafd was.
Nu kan ik ik mijn wiet en mijn speed en xtc bv gewoon in de kast laten. Zonder er naar te talen. Heb zelfs eens 3 jaar lang coke in de kast gehad zomder trek.
Maar wiet sloop er in net als ghb, ook omdat je daar ook zo goed als geen kater van ondervind. Ik bedoel het goed, hoor maar kijk echt uit.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
partyhardyx zei:
Toevallig is net mijn G op
Klik om te vergroten...

Toch meer gehaald?
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Aha oke maar als je wél hebt kun je er niet vanaf blijven, dat bedoelde ik.
Ik had dat vroeger met wiet hoor. Als ik had, rookte ik. Maakte niet uit welke dag van de week. Als ik ff niks wilde dan haalde ik niet. Toen had ik nog niet door dat ik verslaafd was.
Nu kan ik ik mijn wiet en mijn speed en xtc bv gewoon in de kast laten. Zonder er naar te talen. Heb zelfs eens 3 jaar lang coke in de kast gehad zomder trek.
Maar wiet sloop er in net als ghb, ook omdat je daar ook zo goed als geen kater van ondervind. Ik bedoel het goed, hoor maar kijk echt uit.
Klik om te vergroten...


Nee precies. Dat is ook met wiet zo! Veel mensen hebben dat met wiet. (In mijn omgeving)
Ik zelf kan niet zo goed tegen wiet haha.
En ik zal zeker oppassen dankjewel.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
partyhardyx zei:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms op 1 avond wel meerdere dopjes neem.
Klik om te vergroten...

De regelmaat is idd een risico, maar zeker bij GHB lijkt het bijnemen (meerdere dopjes) me nog riskanter mbt (fysieke) verslaving.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fijn dat je je beseft dat je gebruik al wel aan de extreme kant lag. GHB is een sluipmoordernaar en zoals Raver zegt past die echt wel in het rijtje heroïne, crack en meth.

Ik zal als ik jouw was er in ieder geval voor zorgen dat je niks meer in huis hebt. Je GHB contacten verwijderen zal ik ook zeker doen. Je gebruik ligt in mijn ogen al aan de extreme kant (in je eentje thuis, bijna dagelijks). Ik wil niet als een zeikerd of vader figuur overkomen, maar pas echt op met dit spul! Een verslaving aan dit spul wens je immers je ergste vijand niet toe!
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Koffieboon zei:
Fijn dat je je beseft dat je gebruik al wel aan de extreme kant lag. GHB is een sluipmoordernaar en zoals Raver zegt past die echt wel in het rijtje heroïne, crack en meth.

Ik zal als ik jouw was er in ieder geval voor zorgen dat je niks meer in huis hebt. Je GHB contacten verwijderen zal ik ook zeker doen. Je gebruik ligt in mijn ogen al aan de extreme kant (in je eentje thuis, bijna dagelijks). Ik wil niet als een zeikerd of vader figuur overkomen, maar pas echt op met dit spul! Een verslaving aan dit spul wens je immers je ergste vijand niet toe!
Klik om te vergroten...


Thanks voor je bericht.

Gelukkig had ik het zelf ook door inderdaad. Vandaar mijn beslissing geen nieuwe te halen voorloopig.
Ik zeg niet dat ik nooit meer ga gebruiken. Maar eerst komende maanden niet.
Toevallig is net mijn G op. En ben er ook helemaal klaar mee. Totaal geen drang of behoefte nieuwe te halen.

Groetjes
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#17
partyhardyx zei:
Thanks voor je bericht.

Gelukkig had ik het zelf ook door inderdaad. Vandaar mijn beslissing geen nieuwe te halen voorloopig.
Ik zeg niet dat ik nooit meer ga gebruiken. Maar eerst komende maanden niet.
Toevallig is net mijn G op. En ben er ook helemaal klaar mee. Totaal geen drang of behoefte nieuwe te halen.

Groetjes
Klik om te vergroten...

Top! Een wijze beslissing. Nu nog volhouden :tongueout:
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieboon zei:
Top! Een wijze beslissing. Nu nog volhouden :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hahah. Ik laat jullie wel wat weten ja :tongueout: mocht het mij niet lukken
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Toch meer gehaald?
Klik om te vergroten...

Haaii.

Nee. Zit al aantal dagen zonder. (Bewust gekozen)
Het bevalt me prima. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik het zou missen haha. Maar totaal niet. Hopelijk blijft dit gevoel zo.
Ik vind het meer lastig als het in huis is.
En hoe gaat het met jou raver?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rave together, stay together.

Vind het wel een toepasselijke en leuke quote, haha. :mrgreen:
Woordgrapjes zijn altijd leuk of niet @De Dunne

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."