Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoevaak GHB zonder verslaving ?

Hoevaak GHB zonder verslaving ?

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hooi allemaal,

Ik vroeg mij af hoe vaak je ghb kunt nemen zonder lichamelijk verslaafd te raken?

Laatste tijd neem ik bijna elke avond na werk één dopje G (Rond de 4ml)

Word je daar op den duur lichamelijk afhankelijk van?

Groetjes,
Partyhardyx
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe lang doe je dit al? Je hebt het over de 'laatste tijd', om hoe veel tijd gaat het? Er zitten hier op het Forum genoeg mensen die je kunnen helpen en enkele ervan kunnen je advies geven op basis van eigen ervaringen omdat ze er zelf ook nog mee zitten of omdat ze er bijna van af zijn.

Weetje, stop gewoon voor de lol een avond met de GHB, sla dat dopje over en doe voor de rest gewoon je ding. Ik neem aan dat je meer dan 1 dag werkt en dat je het de nacht voor werk neemt? Dus; werken - (avond na werk) GHB - (volgende dag) werken - GHB, etc

Sla een dag over en kijk of er negatieve effecten zijn. De effecten heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar ze zijn wel heftig heb ik zo gezien. Stel dat je die bijwerkingen krijgt, dan kan dat zeer vervelend zijn en het verlangen naar GHB vergoten. Al breng je jezelf hierdoor steeds dieper in de problemen! Dan zal je direct bijnemen, terwijl je nu op zich een vast ritme hebt, dat is ergens wel belangrijk. Maar je neemt 4 ml per avond, is dat de begin dosis? Of heb je hiervoor andere lagere dossen gehad en ben je dus omhoog gegaan met je dosis?

Volgens mij ben je er wel op tijd bij. Maar omdat je denk ik zelf niets wist over de lichamelijke verslaving van GHB, dan was die er denk ik op termijn wel ingeslopen.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Hoe lang doe je dit al? Je hebt het over de 'laatste tijd', om hoe veel tijd gaat het? Er zitten hier op het Forum genoeg mensen die je kunnen helpen en enkele ervan kunnen je advies geven op basis van eigen ervaringen omdat ze er zelf ook nog mee zitten of omdat ze er bijna van af zijn.

Weetje, stop gewoon voor de lol een avond met de GHB, sla dat dopje over en doe voor de rest gewoon je ding. Ik neem aan dat je meer dan 1 dag werkt en dat je het de nacht voor werk neemt? Dus; werken - (avond na werk) GHB - (volgende dag) werken - GHB, etc

Sla een dag over en kijk of er negatieve effecten zijn. De effecten heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar ze zijn wel heftig heb ik zo gezien. Stel dat je die bijwerkingen krijgt, dan kan dat zeer vervelend zijn en het verlangen naar GHB vergoten. Al breng je jezelf hierdoor steeds dieper in de problemen! Dan zal je direct bijnemen, terwijl je nu op zich een vast ritme hebt, dat is ergens wel belangrijk. Maar je neemt 4 ml per avond, is dat de begin dosis? Of heb je hiervoor andere lagere dossen gehad en ben je dus omhoog gegaan met je dosis?

Volgens mij ben je er wel op tijd bij. Maar omdat je denk ik zelf niets wist over de lichamelijke verslaving van GHB, dan was die er denk ik op termijn wel ingeslopen.
Klik om te vergroten...




Ik heb vaker ghb gebruikt , maar gebruik het best regelmatig sinds 18 juni ofzo.
Als ik een avondje oversla gebeurd er niks

Ik wil niet persee elke avond gebruiken, maar wel regelmatig. I.p.v. alcohol of iets anders. Vind het fijner en lekkerder.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je regelmatig GHB wilt gebruiken zodat je de alcohol op dat moment op zij kan schuiven; plan een paar vaste dagen in dat je GHB gaat gebruiken met keer op keer dezelfde dosis. Want ook met GHB bouw je ergens tolerantie op en zal je meer nodig hebben voor hetzelfde effect. Het is wel belangrijk dat je jezelf goed aan het schema houd, anders kan het makkelijk zonder dat je het door hebt uitlopen tot een verslaving. Eventueel kan je iemand die je goed kent en die je vaak ziet erbij betrekken door te vragen of hij/zij op jou kan letten, dat het niet uit de hand loopt. Je weet maar nooit uiteraard, helemaal omdat GHB best wel een vervelend goedje is.

Als je merkt dat je steeds vaker GHB wilt nemen en dat die moment buiten de planning vallen, dan moet je op gaan letten. Ik wil je niet GHB aanraden en een verslaving veroorzaken evenals GHB afraden en je plezier wegnemen. Er zijn hier meerdere personen op het Forum bij wie GHB eerst onschuldig begon en uiteindelijk eindigde in een verslaving. Hij wilde perse afkicken en schakelde de hulp van zijn huisarts in. Daarna is ie begonnen met afkicken en ging ie over op benzo's dat het gevoel hier en daar vervangt van GHB. Uiteindelijk is het tijd om ook daarmee af te bouwen (dosissen verlagen). Dit heeft ie allemaal zelfstandig gedaan voornamelijk, maar toch liep hij vast toen hij bijna aan het einde was. Een terugval is iets dat zo kan voorkomen.

Ik noem hem hier even, mocht hij wat willen vertellen, dan doet hij het wel. De reden dat ik het gebruik ergens afraad is omdat ik zijn verslaving met GHB hier op het Forum heb gevolgd. Vandaar de wat bezorgde reactie, haha.

@Raver
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het écht bij die ene 4ml kunt houden wens ik je veel succes en geniet ervan.

Maar zo begon het bij mij ook, je kunt je beter afvragen of het nodig is om elke dag een dosis GHB te nemen.

Ik ben geen haar beter, maar ik wil je alleen maar waarschuwen. Ik weet nog goed in de beginfase van me gebruik dat ik het ook altijd thuis na me werk gebruikte. Tot ik ineens niet meer kon slapen na een dosis en nog een dosis pakte om te kunnen slapen.

Nu zeg ik niet dat dat bij jou ook gebeurd maar GHB is nou eenmaal geen middel om elke dag te gebruiken. Je moet echt sterk in je schoenen staan wil je er uiteindelijk niet meer aan gaan zitten dan die ene dosis van 4ml.

GHB is nou eenmaal een extreem verslavend middel. En ik ken maar weinig mensen die het recreatief kunnen gebruiken, en de mensen die dat wel kunnen gebruiken het alleen in het weekend én maar eens a 2 keer per maand. Dan ben je 'veilig' bezig, in hoeverre je GHB gebruik veilig mag en kan noemen.

Om je vraag concreet te beantwoorden, nee van 1 dosis 4ml per dag zul je niet verslaafd worden. Gezien mensen met Narcolepsie elke nacht 2 keer een dosis 'Xyrem' gebruiken om te kunnen slapen. Xyrem is gewoon GHB alleen dan gemaakt door een medicijnfabrikant.

Maar ik spreek wel uit ervaring. Ben 3 jaar terug voor het eerst begonnen met GHB, meer dan een jaar clean geweest maar ondertussen gebruik ik weer 2.5 a 3ml elke 2 uur om te kunnen functioneren. Er is geen plezier aan te beleven.

Dus pas op, alsjeblieft.

GHB past in het rijtje crack, heroine en meth als je het aan mij vraagt.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver & @Bas

Bedankt voor jullie berichtjes en bezorgdheid. Jullie hebben mij wel even wakker geschud nu. Ik heb namelijk totaal geen zin om verslaafd te raken. En moet ook eigenlijk het gewoon niet meer gebruiken. Of alleen in het weekend of 1x per maand ofzo.
In het weekend gebruik ik trouwens wel meer dan 1 dosis. Dus het kan er inderdaad zo insluipen.
Ik las allemaal verschillende verhalen erover, waardoor ik dacht dat er misschien wel een manier was om vaker G te kunnen gebruiken. Maar dat loopt op den duur toch uit de hand. Denk ik.
Het is momenteel gewoon meer dat ik er geestelijk gewoon zin in heb.
Heeft iemand tips om die gedachten beetje rustig te houden?

Groetjes x
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop dat je op dit forum al genoeg info hebt gevonden. Het lijkt momenteel wel weer een hype. Zelf de nodige terugvallen gehad, en mijn begin startte exact zoals bij jou. Probeer een dag of meer zonder, nog voordat je zak in as zit. Voor je het weet ben je net zo diep gezonken, en in het ergste geval niet meer te redden op eigen houtje. Al hóóp ik gezien jouw info, dat het wellicht mee valt. Fingers crossed !
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beter stop je met ghb, zeker het regelmatig te gebruiken. Het is zo een rete verslavend goedje en het sluipt er in zonder dat je het door hebt. In mijn optiek is dagelijks, of bijna dagelijks gebruik nu al een probleem. Doe jezelf een plezier en stop. Of gebruik eens per maand oid, liever niet vaker. Het is aan jou natuurlijk maar je gebruik van nu is in mijn ogen al link.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang je nog prima slaapt, laat het achterwegen.. ik ben echt niet deskundig ondanks mijn terugvallen. Heb geleerd, en ik ga niet in een hoekje staan hallicuren omdat ik het niet meer trek. Mentaal en lichamelijk hierin wilt men nog wel eens graag overdrijven! Jouw verhaal lijkt net wat mijn voorganger zegt, het proberen waard om niets te gebruiken ! Take care en laat je horen hoe het gaat? Laat het, en doe anders research bij datgeen wat bij jou past
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet zeggen ik heb ook echt de nodige terugvallen gehad. De laatste was het ergste. Niet kunnen slapen en gebroken nachten accepteerde ik. Maar van mijn laatste terugval ben ik enorm geschrokken. Na mijn ‘ g slaapje’ wist ik bijvoorbeeld niet meer welke dag het was, mijn planning en werkrooster. Dacht dat ik te laat was en ga zo maar door. Een keer wist ik de weg naar mijn werk nieteens meer, terwijl het uitgewerkt was. Zo van geschrokken. Leek wel beginnend hallucineren. Met diazepam was ik er vanaf gekomen. Gebruik nu in de ochtend weer een tijdje 5 Mg diazepam, nu daar nog vanaf zien te komen door middel van breken. Daarna leren gelukkig nuchter te zijn. Ik heb ook nog een hoop te leren, ik vind het niet eenvoudig
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ghfeesje zei:
Mijn vriend en ik hebben beide 2 jaar lang bijna dagelijks G gebruikt, op eenzelfde soort manier als jij. Dus na het werk één G-tje (3,2 ml) Wij zijn beide niet lichamelijk afhankelijk geworden in deze periode.
Klik om te vergroten...


Haha okee

Ik neem ook niet elke dag. Maar wel bijna elke avond.

Voordat ik ga slapen zorg ik dat ik helemaal nuchter ben. Zodat mijn lichaam niet alleen kan slapen van G.

Ook blijft de g steeds hetzelfde voelen. En als dat niet zo is neem ik tijdje niks.

Mocht ik problemen ondervinden stop ik helemaal. Maar vind het nu wel leuk :tongueout:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
partyhardyx zei:
Ook blijft de g steeds hetzelfde voelen.
Klik om te vergroten...

Besef wel dat dit veranderd als je verslaafd raakt.

Ik heb zitten janken als een klein kind dat ik weer een dosis moest pakken. Ik zat op m'n dieptepunt op 6ml per 1.5u.

En GHB gaf me extreme paniekaanvallen, en ik werd er gewoon doodziek van. Maarja zonder gaat het al helemaal niet goed..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@ partyhardyx

Je zit behoorlijk in de gevarenzone, ik hoop dat je dat beseft.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Besef wel dat dit veranderd als je verslaafd raakt.

Ik heb zitten janken als een klein kind dat ik weer een dosis moest pakken. Ik zat op m'n dieptepunt op 6ml per 1.5u.

En GHB gaf me extreme paniekaanvallen, en ik werd er gewoon doodziek van. Maarja zonder gaat het al helemaal niet goed..
Klik om te vergroten...
Het verhaal van jou Raver is echt heftig man... Hoop dat TS dat nooit hoeft mee te maken!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Het verhaal van jou Raver is echt heftig man... Hoop dat TS dat nooit hoeft mee te maken!
Klik om te vergroten...

Pfff nee daarom hoop ik ook dat door mijn verschrikkelijke periodes iemand uitkijkt met GHB.

Uiteindelijk ben ik toen door de crisisdienst het huis uit gehaald omdat ik psychotisch door het huis wandelde en wartaal uit sloeg. En dit was na 6 mnd gebruik.

True GHB = heerlijk, tot je er hooked aan bent. Dan is de eerste maand wel oke, 2e maand iets minder.. En 3e maand begint de hel en ellende.

Maarja, je kunt er veel plezier mee hebben als je gewoon uitkijkt. En uitkijken valt niet onder dagelijks gebruik. @partyhardyx
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Pfff nee daarom hoop ik ook dat door mijn verschrikkelijke periodes iemand uitkijkt met GHB.

Uiteindelijk ben ik toen door de crisisdienst het huis uit gehaald omdat ik psychotisch door het huis wandelde en wartaal uit sloeg. En dit was na 6 mnd gebruik.

True GHB = heerlijk, tot je er hooked aan bent. Dan is de eerste maand wel oke, 2e maand iets minder.. En 3e maand begint de hel en ellende.

Maarja, je kunt er veel plezier mee hebben als je gewoon uitkijkt. En uitkijken valt niet onder dagelijks gebruik. @partyhardyx
Klik om te vergroten...
Bijna dagelijks gebruik zegt ts. Regelmaat, of t nou dagelijks of alleen weekend is, regelmaat leidt vaak tot problemen.

Vind t goed van je Raver dat je met jouw verhaal mensen waarschuwt.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb besloten geen nieuwe meer te halen. Ik heb nog paar dopjes over. En erna even kappen. Het word beetje te vaak inderdaad. Bedankt voor jullie berichtjes x
g
ghfeesjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ghfeesje zei:
te vaak waarvoor? als je elke avond hetzelfde gebruikt, en je ondervindt geen problemen? wat is dan te vaak?
Klik om te vergroten...

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms op 1 avond wel meerdere dopjes neem.
En als ik de dag erna vrije ben ga ik ook soms wel meer los.
Ik kan het niet echt laten staan. Als ik weet dat ik heb
g
ghfeesjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn vriend en ik hebben beide 2 jaar lang bijna dagelijks G gebruikt, op eenzelfde soort manier als jij. Dus na het werk één G-tje (3,2 ml) Wij zijn beide niet lichamelijk afhankelijk geworden in deze periode.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."