Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLangdurig GHB gebruiken als ontspanner?

Langdurig GHB gebruiken als ontspanner?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen periode neem ik regelmatig GHB als ontspanningsmomentje, max 3ml op een dag en niet vaker dan 3 a 4 dagen in de week. Dit doe ik nu al zeker 2 jaar. ik combineer het eigenlijk nooit met alcohol of andere downers. Ook gebruik ik met enige regelmaat Dexamfetamine op recept ivm mijn ADHD klachten.

De medicatie helpt mij enorm maar komt helaas met een set bijwerkingen die de GHB savonds na een drukke dag even dempt waardoor ik rustig wordt en mij helpt om uit me mentale rush te komen.
Nog nooit bijwerkingen van de GHB of ontwenningsverschijnselen gehad. Ook heb ik nooit echt een neiging gevoeld om meer te pakken of hoger te doseren.
Maaar ik merk de laatste maanden dus dat ik er mentaal wel meer aan denk dan eerder.. dit heeft er ook tot geleidt dat ik nu de afgelopen weken iets meer doseer dan eerder. gemiddeld denk ik dat ik nu op 24ml per week zit, met uitschieters naar de 30. Hierbij merk ik ook iets meer lichamelijke klachten, voornamelijk de spontane hartkloppingen die ik soms in me ledematen voel kloppen, en dan is het ook zo ineens weer verdwenen.

Tijdens mijn gebruik wist ik ook al die tijd dat het ooit een keer terug zou bijten. En nu is dat moment aangebroken dat ik moet besluiten om er mee te kappen. Dit betekent voor mij dat ik dan ook moet kappen met de dexamfetamine, iets wat mij enorm helpt met mijn focus tijdens mijn werk (IT). De reden hiervoor is dat de dex bijewerkingen heeft waardoor ik redelijk lang op scherp blijf gedurende de dag.. dit is na een werkdag niet meer gewenst in de avond. Ik blow ook al zeker 10 jaar hasj, zo goed als dagelijks. Dit begint nu ook zijn lol te verliezen. Het lijkt wel een soort van kantelpunt nu waarbij mijn structurele drugsgebruik op de voorgond begint te komen mentaal. Mijn alarmbellen zijn allemaal aan het loeien..

Dit verhaal heeft verder geen doel of punt behalve dat ik misschien onbewust toch behoefte heb aan aanmoediging ofso.. Het laten liggen van een jarenlange hasj verslaving, dexamfetamine gebruik en GHB om de scherpe randjes er savonds af te halen.. klaar mee
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je al zo la.g ghb kan gebruiken op deze manier klinkt dat niet problematisch

Elke dag blowen is dat wel als je daar vanaf kan komen zal dat een hele opluchting zijn.
Wat gaat je leven er op vooruit als je niet meer elke dag stoned rond loopt..
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik ook bijna elke dag drank/drugs, op een manier die voor
niemand problematisch is.

Alleen geeft t.o. aan dat het voor hemzelf wel problematisch is, dus dat lijkt me een goede motivatie om te stoppen met de middelen die geen goed doen.

Ik zou naar degene gaan die je de dex voorschrijft en die bijwerkingen eens bespreken en wat je nu zelf aan het doktoren bent. Dat lijkt me stap nr. 1
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is zo makkelijk om te zeggen, ik stop! Omdat het gewoon je leven beheerst. Sterkte ermee
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
En hoe gaat het met je GHB gebruik?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je glijdt langzaam richting de duistere kant van GHB. Knap dat je het zo lang gecontroleerd hebt kunnen gebruiken, dat lukt bijna niemand.

Nu komt het ware gezicht van die troep naar boven. Stop, nu het nog makkelijk is!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang zei:
Je glijdt langzaam richting de duistere kant van GHB. Knap dat je het zo lang gecontroleerd hebt kunnen gebruiken, dat lukt bijna niemand.

Nu komt het ware gezicht van die troep naar boven. Stop, nu het nog makkelijk is!
Klik om te vergroten...
Ooit van xyrem gehoord?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzoboss zei:
Ooit van xyrem gehoord?
Klik om te vergroten...
Ja
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang zei:
Ja
Klik om te vergroten...
Dus dan weet je dat. Dagelijks gebruik van GHB niet altijd problematisch is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzoboss zei:
Dus dan weet je dat. Dagelijks gebruik van GHB niet altijd problematisch is.
Klik om te vergroten...
Dat klopt maar volgens de op gaat niet om voorgeschreven medicinaal gebruik voor bijvoorbeeld narcolepsie.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat voor negatieve bijwerkingen van de dex heb je en hoeveel neem je in hoeveel dossissen?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chillax zei:
Wat voor negatieve bijwerkingen van de dex heb je en hoeveel neem je in hoeveel dossissen?
Klik om te vergroten...

hartkloppingen, nerveus en opgejaagd, moeite met inslapen. Mijn dosis was een halfje per dag genomen om 08.00, dus 1,25mg per dag. Dit heb ik nu veranderd naar 2x een kwartje, om 08.00 en rond 13.00 dus nog steeds 1,25mg maar dan verdeeld over 2 momenten. Bijwerkingen zijn wel minder momenteel.. maar nog steeds wel aanwezig..
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chr0nic zei:
hartkloppingen, nerveus en opgejaagd, moeite met inslapen. Mijn dosis was een halfje per dag genomen om 08.00, dus 1,25mg per dag. Dit heb ik nu veranderd naar 2x een kwartje, om 08.00 en rond 13.00 dus nog steeds 1,25mg maar dan verdeeld over 2 momenten. Bijwerkingen zijn wel minder momenteel.. maar nog steeds wel aanwezig..
Klik om te vergroten...

Hoelang heb je dat achtereenvolgend gedaan? Want ik kreeg ook klachten toen ik begon met dex, maar die zijn na een paar weken allemaal verdwenen. Je lichaam moet zich even "instellen". Je kunt het eigelijk niet goed af en toe gebruiken.

Als je het dagelijks gebruikt hebt voor een paar weken en het ging niet weg, dan komt het wss door de wisselwerking met ghb.

Ik kon in het begin ook niet slapen van 2.5mg. Nu neem ik 5mg en slaap als een roosje.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
En hoe gaat het met je GHB gebruik?
Klik om te vergroten...
Ghb gebruik is sinds halverwege december flink verminderd.. het is nu geen habit meer zoals het eerder was. Het is nu hooguit 1 a 2x per week 3ml. daarnaast heb ik wel een strip lorazepam gekregen(niet van de dokter) voor de avonden waarop ik moeilijk kan slapen ivm onrustigheid.. dit helpt goed maar moet ervoor oppassen dat dat niet een nieuwe verslaving wordt..
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chillax zei:
Hoelang heb je dat achtereenvolgend gedaan? Want ik kreeg ook klachten toen ik begon met dex, maar die zijn na een paar weken allemaal verdwenen. Je lichaam moet zich even "instellen". Je kunt het eigelijk niet goed af en toe gebruiken.

Als je het dagelijks gebruikt hebt voor een paar weken en het ging niet weg, dan komt het wss door de wisselwerking met ghb.

Ik kon in het begin ook niet slapen van 2.5mg. Nu neem ik 5mg en slaap als een roosje.
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad iets wat mij ook verteld werd toen ik het voorgeschreven kreeg. Ik moet er denk ik gewoon even doorheen want het helpt me momenteel wel met focus op werk/afstuderen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chr0nic zei:
Ghb gebruik is sinds halverwege december flink verminderd.. het is nu geen habit meer zoals het eerder was. Het is nu hooguit 1 a 2x per week 3ml. daarnaast heb ik wel een strip lorazepam gekregen(niet van de dokter) voor de avonden waarop ik moeilijk kan slapen ivm onrustigheid.. dit helpt goed maar moet ervoor oppassen dat dat niet een nieuwe verslaving wordt..
Klik om te vergroten...
Goede berichten, denk dat je er op tijd bij was!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chr0nic zei:
Dit is inderdaad iets wat mij ook verteld werd toen ik het voorgeschreven kreeg. Ik moet er denk ik gewoon even doorheen want het helpt me momenteel wel met focus op werk/afstuderen
Klik om te vergroten...

En als je merkt dat deze dosering of mediciatie je echt blijvend bijwerkingen geeft die niet fijn zijn, ook na een periode van gewenning, kun je met je huisarts of behandelaar overleggen hoe de dosis of het middel bijgesteld kan worden. Succes man, je bent al goed op weg zo te lezen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."