Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoFR

oFR

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Huisartsen hebben meestal ook een telefoonnummer voor spoed. Even op de website kijken van je huisarts. Ik gok dat dat je op dit moment meer gaat helpen dan hier om advies vragen..
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een verantwoorde overdosis klinkt niet als een goed ding. Je bent lange termijnschade aan het doen en denk dat wanneer je nu ingrijpt, stopt en rust en gezond eet, jezelf verzorgt en evt dokter als de symptomen niet minderen de komende uren dat de schade beperkt zal blijven.
Hoe dan ook een overdosis is altijd schade voor jaren...
Succes!
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ralou zei:
Een verantwoorde overdosis klinkt niet als een goed ding. Je bent lange termijnschade aan het doen en denk dat wanneer je nu ingrijpt, stopt en rust en gezond eet, jezelf verzorgt en evt dokter als de symptomen niet minderen de komende uren dat de schade beperkt zal blijven.
Hoe dan ook een overdosis is altijd schade voor jaren...
Succes!
Klik om te vergroten...
Klopt dat is het ook niet, maar wanneer ik naar geparkeerde auto's kijk zie ik er mensen inzitten (die er dus niet zijn.)
Toen ik dit voorheen had raakte ik in een soort psychose waarin ik dus niks meer bijnam (tegen beter weten van een kameraad in) en ineens mezelf betrapte toen iemand ineens binnenkwam en die zei tegen wie praat je, een ander moment schopte ik mijzelf met mij knieën (liggend) ik wil dit ten alle tijden voorkomen!
Ik wil het graag afbouwen maar dat is voor morgen te bespreken met de huisarts (heb al gister n afspraak gemaakt.)
Jou advies is dus niet slapen (kans op al die drama) en me extra warm kleden door het uit te zweten of?
Maar dat is cold turkey. Want sinds mijn afkick eind Juli begon ik dezelfde avond nog.
Dit ging de eerste week goed met twaalf uur ertussen houden en vier uur, erna niet meer..
Ik heb zo sterk het gevoel dat dit er niet uit te zweten valt zonder delier (die ik bij mijn opname ook kreeg) Zat toen op 80 - 100ml de dag.
Normaal nu op iets van 15
Maar vannacht ernstige ruzie waarin klappen zijn gevallen naar mij door een persoon die ik hoog had staan
Heel stom natuurlijk.
Maar ik twijfel zwaar, want een psychose kan ik nu niet handelen
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn tenen doen erg veel zeer, niet om voor te stellen.
Mijn enkels schijnen zo "ontspannen" overbelast te zijn geraakt doordat me voeten alle kanten op gaan en dit 48 uur lang dat ik ze lijkt wel op ieder moment bij echte inspanning zou kunnen breken.........
Hou ook veel vocht vast, sinds woensdag iedere nacht paar keer wakker badend in het zweet evenals overdag.
IK moet echt slapen ik draai door
Heb écht het gevoel te moeten slapen voor er gekke dingen gebeuren
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Best wel slapen maar ik merk dat je dit niet kan dus dan zou ik rust aanraden. In ieder geval mentale rust, vermijd triggers als andere mensen. Omtrent psychoses, het verschil met een trip is dat een psychose ongevraagd opkomt, angst veroorzaakt, en dus niet bewust ervaren wordt. Wat je best doet is dus anticiperen op een 'trippy gevoelig' de komende uren en hier niet om panikeren daar een gevoel intern is en over gaat, en je kan er uit leren als je oplet. Dit is mijn nr 1 tip voor psychoses na veel ervaring met deze aandoening.
Voorts wacht je best op de dokter morgen ivm doseringen, je hebt veel op en de symptomen zijn er dan ook naar...
Al die symptomen apart ga ik niet op in nu, dat is voor je dokter en die gaan heus weg eens je nuchter wordt, maar doe je nu door worden ze erger daar het niet langer acuut..

Om te slapen kan je evt supplementen als valeriaanwortel nemen, maar indien je ver moet daarvoor best niet als je je niet goed voelt.
Voor zover ik merk ben je momenteel nog helemaal niet nuchter van geest en kan je best de straat vermijden en trachten te slapen of evt iets doen wat mentaal afleidend is..
Zie dat je je doktersafspraak niet mist, this niet lang meer: die paar uur haal je heus wel :wink: blijf kalm, drink water, eet iets lichts, neem een douche...
Komt goed.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ohja en voor op termijn,leer bij over alle soorten drugs.
Je hoeft heus niet een leven lang nuchter te blijven maar GHB is voor zover ik wetenschappelijk onderzoek gelezen heb enorm schadelijk en'''crappy", ld50 waarde enz... Iedere drug zijn effect daar niet van, maar ik denk als je de keuze maakt om GHB als je langdurige danspartner te nemen je simpelweg niet goed hebt rondgekeken...
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ralou zei:
Best wel slapen maar ik merk dat je dit niet kan dus dan zou ik rust aanraden. In ieder geval mentale rust, vermijd triggers als andere mensen. Omtrent psychoses, het verschil met een trip is dat een psychose ongevraagd opkomt, angst veroorzaakt, en dus niet bewust ervaren wordt. Wat je best doet is dus anticiperen op een 'trippy gevoelig' de komende uren en hier niet om panikeren daar een gevoel intern is en over gaat, en je kan er uit leren als je oplet. Dit is mijn nr 1 tip voor psychoses na veel ervaring met deze aandoening.
Voorts wacht je best op de dokter morgen ivm doseringen, je hebt veel op en de symptomen zijn er dan ook naar...
Al die symptomen apart ga ik niet op in nu, dat is voor je dokter en die gaan heus weg eens je nuchter wordt, maar doe je nu door worden ze erger daar het niet langer acuut..

Om te slapen kan je evt supplementen als valeriaanwortel nemen, maar indien je ver moet daarvoor best niet als je je niet goed voelt.
Voor zover ik merk ben je momenteel nog helemaal niet nuchter van geest en kan je best de straat vermijden en trachten te slapen of evt iets doen wat mentaal afleidend is..
Zie dat je je doktersafspraak niet mist, this niet lang meer: die paar uur haal je heus wel :wink: blijf kalm, drink water, eet iets lichts, neem een douche...
Komt goed.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in dat komt inderdaad onverwachts maar was er ook in een moment weer uit tot diegene binnenkwam, wat eerder voor mij bizar was het moment met mijn knieën dan vraag je je af waar je nou allemaal mee bezig bent.
Is ook de reden van de opname geweest en dat ik anders hartstikke dood was geweest met die achterlijke hoeveelheden ...
De symptomen waar we het over hebben zijn nu op het moment veel minder erg mijn benen trillen niet meer heb alles onder controle, in de zin van dat dan.
Eten heb ik eigenlijk niet zoveel zin in vandaar dat ik voor mijn laatste shot nog even flink pasta en flink wat andere dingen naar binnen heb gewerkt.
Heb iets van 5 liter water staan en voor het geval dat wel het spuitje gevuld met 3 mocht ik iets voelen opkomen
Wel geslapen van 15:00 tot 19:00, dit voelt als zo'n opluchting vooral voor mijn spieren, en de moment opnames zoals je die dan hebt, als je begrijpt wat ik bedoel, je ziet dan dingen in soort flitsen of net iets te laat en vraagt je af waar ligt dat gaat het zoeken vervolgens gooi je honderd dingen om..
Toen maar bedacht gewoon me eten op te eten en te gaan liggen kon nog één laatste afgebroken tot de helft valium 10mg vinden, misschien dat het iets geholpen heeft.
Nu zie ik het voor vannacht wel somber in De afspraak morgen ga ik zeker niet missen!
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die nacht kom je heus wel door, wie weet slaap je nog wat al is het een uurtje. Je kan altijd iets licht kijken als een comedy maar beter is je hoofd niet te hard vrij te stellen aan impulsen.
Jezelf een kort schema geven kan helpen ivm eten en drinken terug op te bouwen zo heb je een basis voor de komende dagen gestart.
Niets hier van moet natuurlijk maar het helpt allemaal enorm.
Voorts wat je nog liggen hebt qua drugs blijf je best af, evt die Valium maar je hebt echt veel op en dat moet je beseffen, er rustig uitbollen is meestal een leugen van een verslaafde. Nu jijzelf wil waarschijnlijk ondanks dat je je verslaving niet als ramp ziet jezelf het leven niet nog moeilijker maken, en dat is waarom je moet beseffen dat je dit keer echt schade gedaan hebt waar je 'nog van zal afzien, en je dus best jezelf een dag in toom houdt en doet waarvan je weet dat gezond is voor je.
Ondanks alles komt het wel in orde met je, je kan ondanks bepaalde schade alsnog gelukkiger worden dan voorheen en uit je fouten groeien.
En ook deze nacht ga je veel leren over jezelf, en dat komt in orde.
Wat kan helpen is een dagboek beginnen schrijven, of memoires, heeft mij extreem geholpen (ik had nog nooit wat geschreven). Het kan zeker ook helpen met psychoses en geheugenproblemen weet ik. Dit puur voor jezelf, niemand hoeft het ooit te lezen..
Succes
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een update flinke tijd later..
MIjn huisarts heeft niks kunnen doen, het is zo uit de hand gelopen op een of andere manier dat het nu 24/7 is gewornen ..
Afgelopen dag er niet ervan kunnen blijven omdat ik enorm begon te zweten nu is dit al de derde dag non stop eigenlijk
Ook in de nachten en die maak ik dus gewoon mee 24/7
Volgens mij is dit nu wel een heel groot probleem geworden, weet niet zo goed of ik nou de Zolpidem die ik hier heb liggen van 10 mg kan innemen of niet
Ben natuurlijk fysiek en mentaal doodop, maar vraag me af of het wel verstandig is en niet gewoon dodelijk, het lijkt mij in ieder geval de enige optie, want opname ook acuut na mijn verhaal zat er niet in vandaag of een komende dagen mijn lichaam is toe aan rust, en ik ook..
Maar vraag mij af of de spiegel nu te hoog is of, wat er spelen kan.
Tijdens dit al zat ik ook in de Benzo afkick van Valium 10mg 30stuks binnen twee weken tijd..
Velen zullen mij nu voor gek verklaren
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#10
En dat doe ik zelf ook achteraf gezien
Op het moment zo moe geraakt dat ik niks in de gaten had en helemaal van de wereld was en dacht dat ik mijn oude telefoonnummer nog had..
En spontaan ook mijn pincode vanmiddag vergeten bij de kassa.
Of erg levensechte dromen dat als ik terugdenk nog steeds denk dat het echt gebeurd is.
(Velen vergeet je na een tijd deze bleven allemaal hangen)
Heb ook dingen half zien bewegen (Naar mijn idee)
Stemmen ook gehoord of vervormingen hier van
Al heb ik vandaag 1Klonopin genomen rond 16u met sterkte van 1mg
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben bang wanneer ik nu die Zolpidem/Stilnoct neem
Ik dan erge withdrawl krijg van de g omdat het zo'n cirkel is geraakt..
Maar nog n nacht zonder slaap gaat het niet worden
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb m zojuiust ingenomen kon niet veel foutgaan dacht ik zo, zal binnen paar minuten wel in slaap donderen om uit n diepe slaap wakker te worden, maar de spiegel is natuurlijk wel zo hoog dat ik nog wakker raak met ghb in me bloed of urine al is het na 12 / 15 uur
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Wijzeraad

Gebruik je ook uppers? Het is wel vreemd anders dat je zo lang wakker blijft. Ik vermoed dat je flinke benzo tolerantie/wellicht al afhankelijkheid hebt. En als je valiums op zijn zou je daar misschien ook ontwenningsverschijnselen van hebben, slapeloosheid en hallucinaties enzo. Ik kreeg ook vervormingen van geluid, maar dat was pas toen ik ging stoppen met g.
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tevil19 zei:
@Wijzeraad

Gebruik je ook uppers? Het is wel vreemd anders dat je zo lang wakker blijft. Ik vermoed dat je flinke benzo tolerantie/wellicht al afhankelijkheid hebt. En als je valiums op zijn zou je daar misschien ook ontwenningsverschijnselen van hebben, slapeloosheid en hallucinaties enzo. Ik kreeg ook vervormingen van geluid, maar dat was pas toen ik ging stoppen met g.
Klik om te vergroten...
Bij mijn vorige opname in de kliniek was het enkel op de ghb en dat is nu ook, maar heb nu nul komma nul energie en maak mij vooral zorgen door het niet slapen, wat raden jullie mij aan ik heb in die tijden ook snachts bijgenomen in de hoop te kunnen slapen, wat natuurlijk niet lukten door de valium afkick, met slaaptekort komt alles net iets anders....
Maar moet hier zo snel mogelijk vanaf, mocht ik vanavond rond 0:00 zo'n pil nemen hoeveel zal ik er dan moeten nemen en hoever van tevoren stoppen met gebruik, er kunnen geen gekke dingen gebeuren?
Zwetend of in psychose wakker o.i.d
Maar slapen gaat nu wel écht moeten
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan hier niets meer op zeggen, een joint kan mss helpen maar ook dat zal je niet vd ghb of de rest afhalen want eerlijk: je bent een zeikerd op dit punt.
Neem dat niet persoonlijk je bent wrs een prachtpersoon onderin, maar je laat de drug praten en bent op dit punt dus even nutteloos om een deftig gesprek mee te voeren dan een dronkeman in een vergadering..
Dit ben jij niet, dit is de drug...

Laat je opnemen als je er vanaf wil, anders stop met hier te verantwoorden wat niet langer te verantwoorden valt..
Al je excuses zijn rationaliseringen ve verslaafde...

Wat jouw probleem is is dat je wil doen aan zelfmedicatie, en waar hier en daar wat tips kunnen vormen zal er geen dokter tussenzitten. Moest dat toch zo zijn ben je nog NIETS geholpen want raar maar waar je bent zwaar verslaafd, dwz dat je jezelf niet kan vertrouwen op dit punt.

Laat je opnemen, wees sterk voor jezelf als je leven je lief is. Als je doodop bent kan je net wel opgenomen worden....
Geen excuses, stop met de drug te laten praten of je klinkt voor anderen simpelweg als een verslaafde muis..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ralou zei:
Ik kan hier niets meer op zeggen, een joint kan mss helpen maar ook dat zal je niet vd ghb of de rest afhalen want eerlijk: je bent een zeikerd op dit punt.
Neem dat niet persoonlijk je bent wrs een prachtpersoon onderin, maar je laat de drug praten en bent op dit punt dus even nutteloos om een deftig gesprek mee te voeren dan een dronkeman in een vergadering..
Dit ben jij niet, dit is de drug...

Laat je opnemen als je er vanaf wil, anders stop met hier te verantwoorden wat niet langer te verantwoorden valt..
Al je excuses zijn rationaliseringen ve verslaafde...

Wat jouw probleem is is dat je wil doen aan zelfmedicatie, en waar hier en daar wat tips kunnen vormen zal er geen dokter tussenzitten. Moest dat toch zo zijn ben je nog NIETS geholpen want raar maar waar je bent zwaar verslaafd, dwz dat je jezelf niet kan vertrouwen op dit punt.

Laat je opnemen, wees sterk voor jezelf als je leven je lief is. Als je doodop bent kan je net wel opgenomen worden....
Geen excuses, stop met de drug te laten praten of je klinkt voor anderen simpelweg als een verslaafde muis..
Klik om te vergroten...

Ik wou en wil mijn vingers hier niet aan branden, maar ik wil wel even zeggen dat ik het helemaal eens ben met de reactie van @Ralou
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou vervolgens is de situatie onveranderd
Sliep ook niet op twee keer tien milligram van dat spul
Erna nog n stukje afgebroken dus ja, geen effect.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan me opzich wel voorstellen dat je bang bent en in de stress raakt als je niet meer kunt slapen. Dat is echt naar. Ik ben het ook eens met dat je beter professionele hulp kunt gaan zoeken. Ook die benzoverslaving kom je niet zo makkelijk vanaf. En je gebruikt er ook nog non-benzo's bij die net zo verslavend zijn als benzo's. Ik vind het echt naar voor je. Voelt echt niet fijn.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk is het ook vreemd dat je wel stopt met het nemen van de benzo's cold turkey (heb ook het vermoeden dat dit niet de bedoeling was), en de GHB-verslaving in stand houdt. Ook bij het stoppen van benzo's zou ik professionele hulp inschakelen. Ik weet niet hoe erg je afhankelijk bent natuurlijk, maar tolerantie heb je sowieso als je weinig merkt van de effecten van 20 mg zolpidem en 300 mg diazepam. Ik weet niet in welk tijdsbestek je dit hebt genomen, maar diazepam blijft extreem lang in je lichaam. En als je echt heel bang wordt en het verkeerd voelt, zou ik gewoon naar de dokter gaan eventuele spoed en het uitleggen. Die kan waarschijnlijk beter beoordelen hoe je eraan toe bent. Sterkte iig.
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gisteren 18 September redelijk wat water gedronken en zo weinig mogelijk gebruikt
Dit is mij gelukt en toen vervolgens half grammetje Haze gerookt hierdoor raakten het heel erg wazig ..
Weet ook niks meer van de avond na die joint en deze ochtend hoe ik ben wakker geworden rond welke tijd ik ben gaan slapen, geeen idee.
Ook nog 20mg Zolpidem erbij gegooid in 1 keertje na die joint
En nu, voel ik mij erg vreemd.
Er is verder niks gebeurd, maar het kan toch niet dat ik nu clean ben?
Hoeveel uur geen g is hiervoor nodig?

Vandaag drink ik overigens super veel water

Na vijf a zes nachten niet te slapen voelt het super

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."