Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb ontwenning druk in hoofd lichaam

Ghb ontwenning druk in hoofd lichaam

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen ,

Ik zit helaas alweer 2 weken 24/7, mijn laatste poging is mislukt , ik ben afwachtend voor intake detox van brijder en laat me medisch afkicken .

Ik merk dat wanneer de g nu uitwerkend is en ik lig en me ogen dicht doe ik enorme druk in me hoofd en lichaam voel , enorm strak gevoel etc . Wnnr ik dan overeind kom is er niet gelijk wat aan de hand of iets , en zit ik nog niet echt in afkick verder maar zo beginnen mijn symptomen nu als eerst . Het lijkt wel alsof hoe langer je er aan zit , hoe anders de eerste verschijnselen zich voor doen . Ben een keer eerder lichamelijk verslaafd geweest , maar minder lang en erg dan nu ,toen was het wakker worden en direct snelle hartslag trillen paniek etc. Nu loopt het heel anders maar ik vertrouw het totaal niet die druk in me kop . De reden verder dat ik liever naar detox ga hou ik even voor mezelf . Ik hoop niet dat mensen mij zullen beoordelen hiervoor aub .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pleuny zei:
Beste mensen ,

Ik zit helaas alweer 2 weken 24/7, mijn laatste poging is mislukt , ik ben afwachtend voor intake detox van brijder en laat me medisch afkicken .

Ik merk dat wanneer de g nu uitwerkend is en ik lig en me ogen dicht doe ik enorme druk in me hoofd en lichaam voel , enorm strak gevoel etc . Wnnr ik dan overeind kom is er niet gelijk wat aan de hand of iets , en zit ik nog niet echt in afkick verder maar zo beginnen mijn symptomen nu als eerst . Het lijkt wel alsof hoe langer je er aan zit , hoe anders de eerste verschijnselen zich voor doen . Ben een keer eerder lichamelijk verslaafd geweest , maar minder lang en erg dan nu ,toen was het wakker worden en direct snelle hartslag trillen paniek etc. Nu loopt het heel anders maar ik vertrouw het totaal niet die druk in me kop . De reden verder dat ik liever naar detox ga hou ik even voor mezelf . Ik hoop niet dat mensen mij zullen beoordelen hiervoor aub .
Klik om te vergroten...
Heb dit zelf nooit zo ervaren en ben 3 keer afgekickt van GHB... Ik weet wel dat mijn laatste keer afkicken de meeste lichamelijke klachten met zich mee bracht. Dus je gaat je eigenlijk iedere keer dat je afkickt steeds slechter voelen... Ik weet niet zo goed wat die druk kan zijn... Kun je geen contact met ze zoeken of misschien een huisarts oid als je het niet vertrouwt?

Heel erg veel succes met het afkicken. You can do it! 👊🏻
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Heb dit zelf nooit zo ervaren en ben 3 keer afgekickt van GHB... Ik weet wel dat mijn laatste keer afkicken de meeste lichamelijke klachten met zich mee bracht. Dus je gaat je eigenlijk iedere keer dat je afkickt steeds slechter voelen... Ik weet niet zo goed wat die druk kan zijn... Kun je geen contact met ze zoeken of misschien een huisarts oid als je het niet vertrouwt?

Heel erg veel succes met het afkicken. You can do it! 👊🏻
Klik om te vergroten...
Jo man , ja ze noemen dit kindling effect met steeds ergere afkicks in het Engels . Merkte jij direct erge ontwenning als de dosis gelijk uitwerkte dan ? En merkte je echt niet als je dan toch probeerde je ogen dicht te doen zonder g bij te nemen dat je de meest rare dingen voelt ? Strak gevoel borst kast , druk in hoofd en overal?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Contact opnemen met je huisarts is echt verstandig als je je in deze fase bevindt. Want afkicken van zo'n verslaving is levensgevaarlijk als je het niet goed doet.

Je huisarts geeft geheimhoudingsplicht, dus hij of zij zal je familie niks zonder jouw toestemming vertellen!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pleuny zei:
Jo man , ja ze noemen dit kindling effect met steeds ergere afkicks in het Engels . Merkte jij direct erge ontwenning als de dosis gelijk uitwerkte dan ? En merkte je echt niet als je dan toch probeerde je ogen dicht te doen zonder g bij te nemen dat je de meest rare dingen voelt ? Strak gevoel borst kast , druk in hoofd en overal?
Klik om te vergroten...
Ja, het begon bij mij echt snel. Vaak na 1.5 uur al... Als ik even gelegen had of probeerde te slapen dan voelde ik me op zijn slechtst. M’n lichaam was dan zo zwak dat ik echt overal last van kreeg. Maar ik merkte ook dat het vooral kwam omdat je eigenlijk helemaal niet slaapt. Ik vond het niet kunnen slapen echt killing. Ik kan me niet herinneren of ik die druk eigenlijk ook gehad heb...
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Heb dit zelf nooit zo ervaren en ben 3 keer afgekickt van GHB... Ik weet wel dat mijn laatste keer afkicken de meeste lichamelijke klachten met zich mee bracht. Dus je gaat je eigenlijk iedere keer dat je afkickt steeds slechter voelen... Ik weet niet zo goed wat die druk kan zijn... Kun je geen contact met ze zoeken of misschien een huisarts oid als je het niet vertrouwt?

Heel erg veel succes met het afkicken. You can do it! 👊🏻
Klik om te vergroten...

Oja en mijn huisarts heeft daar echt geen verstand van denk ik . Hij schrijft me wel alles voor wat ik nodig heb , benzo's /baclo dat is dan wel weer fijn . Maar ik heb geleerd dat goed afbouwen denk ik beter voor je hersens zijn . Anders fok je andere receptors waar de benzo's op werken op en krijg je snel rebound van al paar dagen minimaal benzo's gebruik (diazepam) . Daarom denk ik afbouwen is beter maar vereist meer discipline en is moeilijker .
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pleuny zei:
Oja en mijn huisarts heeft daar echt geen verstand van denk ik .
Klik om te vergroten...
Dat is een aanname van jouw kant. Hij kent waarschijnlijk wel een andere huisarts die er ervaring mee heeft. Vergeet niet dat dit erg vaak voorkomt in Nederland.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Contact opnemen met je huisarts is echt verstandig als je je in deze fase bevindt. Want afkicken van zo'n verslaving is levensgevaarlijk als je het niet goed doet.

Je huisarts geeft geheimhoudingsplicht, dus hij of zij zal je familie niks zonder jouw toestemming vertellen!
Klik om te vergroten...

Ja kut , maar zolang je genoeg g in huis heb zit je wel veilig toch? Het is gevaarlijk als je cold turkey zou gaan ? Nu ben ik wel nog banger . De brijder gaat sowieso zeggen door blijven gebruiken tot je in detox zit . Maar ik zie het niet zitten om nog 6/8 weken 24/7 te gaan :(
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Dat is een aanname van jouw kant. Hij kent waarschijnlijk wel een andere huisarts die er ervaring mee heeft. Vergeet niet dat dit erg vaak voorkomt in Nederland.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik maandag toch maar weer even bellen is goed . Ik heb alleen niet het gevoel/vertrouwen dat hij antwoord heb hierop . Maar misschien kan hij inderdaad informeren ofzow . Het voelt gewoon eng aan en ben half bang voor epileptische insult of hoe ze dat noemen .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
F.E.A.R. zei:
Lukt het je niet om de GHB te vervangen voor baclofen? Mijn ervaring is dat Lyrica geen absolute must is. Met enkel baclofen zou het ook moeten lukken.
Klik om te vergroten...

Ik merkte blijvend insomnia met baclofen , het werkt goed voor de acute symptomen maar haalt bij mij de dagen erna niet de behoeften weg. Ik gebruikte dan voor de eerste 24 uur 2 keer 30/35mg , dag erna 2 keer 20/25 mg . Maar dat baclofen kan ook erge afkick veroorzaken weet niet hoe snel , maar op Wikipedia stond grotere waslijst aan ontwenning ervan dan GHB .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.E.A.R. zei:
Lukt het je niet om de GHB te vervangen voor baclofen? Mijn ervaring is dat Lyrica geen absolute must is. Met enkel baclofen zou het ook moeten lukken.
Klik om te vergroten...

Of moet ik hogere dosis baclofen nemen ? En voor hoelang ?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Pleuny zei:
Of moet ik hogere dosis baclofen nemen ? En voor hoelang ?
Klik om te vergroten...
Acute afkick van GHB duurt 5-7 dagen. Neem die dagen zoveel en zovaak baclofen als je nodig hebt. Ik nam 4-5x per dag 20-30mg verspreid over de dag, maar voor jou kan dat veel teveel zijn. Doel is om relatief comfortabel te zijn zonder nare en gevaarlijke afkick verschijnselen. Na die 5-7 dagen ga je snel afbouwen. Bijvoorbeeld starten op 3x per dag 20mg. En dan elke dag 5mg minder nemen. Het advies is natuurlijk om de dosis zo laag mogelijk te houden.

Maar bespreek dit vooral met je dokter.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
F.E.A.R. zei:
Acute afkick van GHB duurt 5-7 dagen. Neem die dagen zoveel en zovaak baclofen als je nodig hebt. Ik nam 4-5x per dag 20-30mg verspreid over de dag, maar voor jou kan dat veel teveel zijn. Doel is om relatief comfortabel te zijn zonder nare en gevaarlijke afkick verschijnselen. Na die 5-7 dagen ga je snel afbouwen. Bijvoorbeeld starten op 3x per dag 20mg. En dan elke dag 5mg minder nemen. Het advies is natuurlijk om de dosis zo laag mogelijk te houden.

Maar bespreek dit vooral met je dokter.
Klik om te vergroten...
Ik had dus het gevoel dat die baclo me insomnia verergerde , ken ook 2 mensen die ook zeiden niet te kunnen slapen van dat baclo en als het uitwerkte ineens moe waren. Maar is het wel normaal dat die insomnia lang duurt en niet na 2 dagen weg is . Ik merk je herstelt dus niet goed door die insomnia en bij dag 5 van 0 GHB waren me klachten ineens erger dan de eerste 2/3 dagen . Verergerde hartslag bij minimale inspanning en insomnia , best raar toch ?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kam wel tehoge bloeddruk wezen idd belnje huisarts hij weet toch al van je verslaving
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Pleuny zei:
Ik had dus het gevoel dat die baclo me insomnia verergerde , ken ook 2 mensen die ook zeiden niet te kunnen slapen van dat baclo en als het uitwerkte ineens moe waren. Maar is het wel normaal dat die insomnia lang duurt en niet na 2 dagen weg is . Ik merk je herstelt dus niet goed door die insomnia en bij dag 5 van 0 GHB waren me klachten ineens erger dan de eerste 2/3 dagen . Verergerde hartslag bij minimale inspanning en insomnia , best raar toch ?
Klik om te vergroten...
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterkte! Zelf meerdere keren op mijn bek gegaan. Flink lichamelijk afhankelijk geweest. Telkens met diazepam er van af gekomen. Totdat ik geen g meer nodig had en te lang aan de diazepam bleef hangen. Ook daar met heel veel moeite van af gekomen. Nu geen enkele drugs meer voor mij
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Coffeecup zei:
Sterkte! Zelf meerdere keren op mijn bek gegaan. Flink lichamelijk afhankelijk geweest. Telkens met diazepam er van af gekomen. Totdat ik geen g meer nodig had en te lang aan de diazepam bleef hangen. Ook daar met heel veel moeite van af gekomen. Nu geen enkele drugs meer voor mij
Klik om te vergroten...
Ja klote man ,daarom wil ik dus niet met diazepam afkicken . Krijg je daar weer ellende mee. Ik neem ook liever lorazepam , werkt langer en voel ik me beter op dan dia . Dia verergerd me depressie , dia heeft een lange halfwaardr tijd maar toch lijkt het alsof het maar 4/6 uur werkt . Lorazepam 8 uur .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
F.E.A.R. zei:
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Ja dit is dus heel kut man , dan komt het er dus op neer dat me leven met 24/7 g beter is heel triest maar waar . Ik voel me alsnog gewoon goed zolang ik g heb , ook al werkt de g niet meer goed . Ben nu zo bang hoe enorm zwaar het gaat worden na de detox . Aangezien ik gerard sowieso al gebruikte als anti depressiva gaat dit enorm moeilijk worden . Wat moet je dan ? Kut waardeloze ssri medicatie nemen die ik in het verleden heb genomen waar ik van af kwam en daarna voor jaren geen sexuele functie meer had (paroxetine) dan ga ik liever dood met g om eerlijk te zijn .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
F.E.A.R. zei:
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Wel bedankt trouwens dat je ff duidelijk zegt hoe dit dus werkt en dus wel normaal is met die insomnia etc . Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben ! Ik heb overigens 3 jaar bij de brijder gelopen voor me verslaving en ik wil niet zeuren of iets maar je hebt er geen flikker aan . Die mensen veranderen niks voor je verslaving dit is mijn ervaring .Daar dus ook geen vertrouwen in meer .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik herken veel in wat je zegt. En met mij nog duizenden ex-verslaafden. We zijn allemaal drugs gaan nemen omdat het leven zonder te zwaar en te moeilijk is. Achteraf gezien was ik gewoon een pussy. Een aansteller die de grote boze wereld niet aankon.

Je moet niet verwachten dat Brijder jouw problemen gaat oplossen. Of dat er een magic pill bestaat die alles beter maakt. Je moet - met heel je hart - een zinvol leven willen gaan leiden. Schrijf doelen voor jezelf op. Die motivatie moet eigenlijk al genoeg zijn.

Wees sterk. Grijp deze uitdaging aan. En als Brijder je ergens mee kan helpen is dat mooi meegenomen, maar verwacht niet teveel ervan. In principe sta je er alleen voor. Dat klinkt hard, maar zo werkt de wereld. Alleen jijzelf kan het beste maken van je leven.

Ik vind dat je al goed op weg bent. Je geeft toe dat je verslaafd bent. Je realiseert je dat dit anders moet. En je bent informatie aan het inwinnen op dit forum. Allemaal stapjes in de goede richting. Nu nog veilig detoxen. En daarna werken aan jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."