Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb ontwenning druk in hoofd lichaam

Ghb ontwenning druk in hoofd lichaam

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#1
F.E.A.R. zei:
Laat je huisarts je lyrica en baclofen voorschrijven. En gebruik deze middelen 5-7 dagen zoveel als nodig. Daarna beide middelen zo snel als mogelijk afbouwen.

Nog wekenlang GHB blijven nemen tot je opname of thuis proberen af te bouwen lijkt me zo verschrikkelijk lastig. En realiseer je dat detoxen het makkelijkste deel is. Je moet zeker de verslavingszorg in om je te laten helpen door gespecialiseerde psychologen.
Klik om te vergroten...

Ja dit realiseer ik me helemaal . Maar ik ben dit GHB nu zo zat , heb nu ook misselijkheid vaak iets wat ik eerst nooit had van g. Kun je met lyrica /baclo langdurig GHB ineens stoppen? De euphorie van g is vrijwel compleet verdwenen ook , het is nu echt om me niet helemaal fokt te voelen .De brijder maakt je overigens onnodig bang , die denken dat als je 1 uur te laat je g ineens dood neer valt . Waarom is dit g zo geheiped daar in? Neem aan dat alle gaba middelen moeizame afkicks hebben , benzo's /alcohol /pheni . Of is GHB erger dan die allemaal?

Mvg,
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Laat je huisarts je lyrica en baclofen voorschrijven. En gebruik deze middelen 5-7 dagen zoveel als nodig. Daarna beide middelen zo snel als mogelijk afbouwen.

Nog wekenlang GHB blijven nemen tot je opname of thuis proberen af te bouwen lijkt me zo verschrikkelijk lastig. En realiseer je dat detoxen het makkelijkste deel is. Je moet zeker de verslavingszorg in om je te laten helpen door gespecialiseerde psychologen.
Klik om te vergroten...
Zijn er overigens nog manieren om de schade van 24/7 GHB wat te minimaliseren? Supplementen of vitamine ? Krijg veel zout binnen natuurlijk valt dit nog te counteren of gewoon veel water drinken erbij ?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
Ja dit realiseer ik me helemaal . Maar ik ben dit GHB nu zo zat , heb nu ook misselijkheid vaak iets wat ik eerst nooit had van g. Kun je met lyrica /baclo langdurig GHB ineens stoppen? De euphorie van g is vrijwel compleet verdwenen ook , het is nu echt om me niet helemaal fokt te voelen .De brijder maakt je overigens onnodig bang , die denken dat als je 1 uur te laat je g ineens dood neer valt . Waarom is dit g zo geheiped daar in? Neem aan dat alle gaba middelen moeizame afkicks hebben , benzo's /alcohol /pheni . Of is GHB erger dan die allemaal?

Mvg,
Klik om te vergroten...
Ja met lyrica en baclofen kun je direct stoppen met GHB.

De afkick van GHB verschilt in zekere zin niet veel van de andere GABA middelen. Maar het is absurd hoe snel de afkick verschijnselen zich aandienen bij GHB. En hoe snel ze pieken.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Pleuny zei:
Zijn er overigens nog manieren om de schade van 24/7 GHB wat te minimaliseren? Supplementen of vitamine ? Krijg veel zout binnen natuurlijk valt dit nog te counteren of gewoon veel water drinken erbij ?
Klik om te vergroten...
In theorie kun je die mineralenbalans (teveel zout) enigszins opheffen door meer kalium te slikken. En veel water te drinken.

Maar maak je niet te druk hierover. Belangrijker is om geen knock out doseringen te nemen om te slapen. Houd je doseringen zo laag mogelijk. En probeer verder zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
F.E.A.R. zei:
In theorie kun je die mineralenbalans (teveel zout) enigszins opheffen door meer kalium te slikken.

Maar maak je niet te druk hierover. Belangrijker is om geen knock out doseringen te nemen om te slapen. Hou je doseringen zo laag mogelijk. En probeer verder zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen.
Klik om te vergroten...

Oke man bedankt voor je hulp! Ga maandag direct me huisarts informeren over lyrica .Baclofen heb ik nog genoeg en kan dit gewoon bij bestellen bij me huisarts. Ook heb ik nog wat dia en lora maar die gebruik ik zo min mogelijk , alleen voor de eerste 24 uur kleine dosis .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Pleuny zei:
Oke man bedankt voor je hulp! Ga maandag direct me huisarts informeren over lyrica .Baclofen heb ik nog genoeg en kan dit gewoon bij bestellen bij me huisarts. Ook heb ik nog wat dia en lora maar die gebruik ik zo min mogelijk , alleen voor de eerste 24 uur kleine dosis .
Klik om te vergroten...
Lukt het je niet om de GHB te vervangen voor baclofen? Mijn ervaring is dat Lyrica geen absolute must is. Met enkel baclofen zou het ook moeten lukken.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
F.E.A.R. zei:
In theorie kun je die mineralenbalans (teveel zout) enigszins opheffen door meer kalium te slikken. En veel water te drinken.

Maar maak je niet te druk hierover. Belangrijker is om geen knock out doseringen te nemen om te slapen. Houd je doseringen zo laag mogelijk. En probeer verder zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen.
Klik om te vergroten...
Oja had dus laatst 7ml genomen om te slapen , had toen erg Leipe droom . Was niet outgegaan maar viel wel snel in slaap , is 7ml een knockout dosis ? Of hoe werkt dit precies ? Mijn GHB bevat ong 3.5gram of iets meer per 5ml . Vandaag sliep ik wel gewoon paar uur op 4/5ml ,verschilt dus per dag bij mij hoe goed ik erop kan slapen .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Pleuny zei:
Oja had dus laatst 7ml genomen om te slapen , had toen erg Leipe droom . Was niet outgegaan maar viel wel snel in slaap , is 7ml een knockout dosis ? Of hoe werkt dit precies ? Mijn GHB bevat ong 3.5gram of iets meer per 5ml . Vandaag sliep ik wel gewoon paar uur op 4/5ml ,verschilt dus per dag bij mij hoe goed ik erop kan slapen .
Klik om te vergroten...
‘Knock out dosis’ is een beetje een vage term. Maar uom te willen slapen nemen veel verslaafden uit wanhoop een enorme dosis. Waar ze niet wakker van kunnen blijven. Het is aannemelijk dat dit slecht voor de hersenen is en tevens gevaarlijk in verband met verstikkingsgevaar.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
F.E.A.R. zei:
Lukt het je niet om de GHB te vervangen voor baclofen? Mijn ervaring is dat Lyrica geen absolute must is. Met enkel baclofen zou het ook moeten lukken.
Klik om te vergroten...

Ik merkte blijvend insomnia met baclofen , het werkt goed voor de acute symptomen maar haalt bij mij de dagen erna niet de behoeften weg. Ik gebruikte dan voor de eerste 24 uur 2 keer 30/35mg , dag erna 2 keer 20/25 mg . Maar dat baclofen kan ook erge afkick veroorzaken weet niet hoe snel , maar op Wikipedia stond grotere waslijst aan ontwenning ervan dan GHB .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
F.E.A.R. zei:
Lukt het je niet om de GHB te vervangen voor baclofen? Mijn ervaring is dat Lyrica geen absolute must is. Met enkel baclofen zou het ook moeten lukken.
Klik om te vergroten...

Of moet ik hogere dosis baclofen nemen ? En voor hoelang ?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Of moet ik hogere dosis baclofen nemen ? En voor hoelang ?
Klik om te vergroten...
Acute afkick van GHB duurt 5-7 dagen. Neem die dagen zoveel en zovaak baclofen als je nodig hebt. Ik nam 4-5x per dag 20-30mg verspreid over de dag, maar voor jou kan dat veel teveel zijn. Doel is om relatief comfortabel te zijn zonder nare en gevaarlijke afkick verschijnselen. Na die 5-7 dagen ga je snel afbouwen. Bijvoorbeeld starten op 3x per dag 20mg. En dan elke dag 5mg minder nemen. Het advies is natuurlijk om de dosis zo laag mogelijk te houden.

Maar bespreek dit vooral met je dokter.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
F.E.A.R. zei:
Acute afkick van GHB duurt 5-7 dagen. Neem die dagen zoveel en zovaak baclofen als je nodig hebt. Ik nam 4-5x per dag 20-30mg verspreid over de dag, maar voor jou kan dat veel teveel zijn. Doel is om relatief comfortabel te zijn zonder nare en gevaarlijke afkick verschijnselen. Na die 5-7 dagen ga je snel afbouwen. Bijvoorbeeld starten op 3x per dag 20mg. En dan elke dag 5mg minder nemen. Het advies is natuurlijk om de dosis zo laag mogelijk te houden.

Maar bespreek dit vooral met je dokter.
Klik om te vergroten...
Ik had dus het gevoel dat die baclo me insomnia verergerde , ken ook 2 mensen die ook zeiden niet te kunnen slapen van dat baclo en als het uitwerkte ineens moe waren. Maar is het wel normaal dat die insomnia lang duurt en niet na 2 dagen weg is . Ik merk je herstelt dus niet goed door die insomnia en bij dag 5 van 0 GHB waren me klachten ineens erger dan de eerste 2/3 dagen . Verergerde hartslag bij minimale inspanning en insomnia , best raar toch ?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kam wel tehoge bloeddruk wezen idd belnje huisarts hij weet toch al van je verslaving
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Ik had dus het gevoel dat die baclo me insomnia verergerde , ken ook 2 mensen die ook zeiden niet te kunnen slapen van dat baclo en als het uitwerkte ineens moe waren. Maar is het wel normaal dat die insomnia lang duurt en niet na 2 dagen weg is . Ik merk je herstelt dus niet goed door die insomnia en bij dag 5 van 0 GHB waren me klachten ineens erger dan de eerste 2/3 dagen . Verergerde hartslag bij minimale inspanning en insomnia , best raar toch ?
Klik om te vergroten...
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterkte! Zelf meerdere keren op mijn bek gegaan. Flink lichamelijk afhankelijk geweest. Telkens met diazepam er van af gekomen. Totdat ik geen g meer nodig had en te lang aan de diazepam bleef hangen. Ook daar met heel veel moeite van af gekomen. Nu geen enkele drugs meer voor mij
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Coffeecup zei:
Sterkte! Zelf meerdere keren op mijn bek gegaan. Flink lichamelijk afhankelijk geweest. Telkens met diazepam er van af gekomen. Totdat ik geen g meer nodig had en te lang aan de diazepam bleef hangen. Ook daar met heel veel moeite van af gekomen. Nu geen enkele drugs meer voor mij
Klik om te vergroten...
Ja klote man ,daarom wil ik dus niet met diazepam afkicken . Krijg je daar weer ellende mee. Ik neem ook liever lorazepam , werkt langer en voel ik me beter op dan dia . Dia verergerd me depressie , dia heeft een lange halfwaardr tijd maar toch lijkt het alsof het maar 4/6 uur werkt . Lorazepam 8 uur .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
F.E.A.R. zei:
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Ja dit is dus heel kut man , dan komt het er dus op neer dat me leven met 24/7 g beter is heel triest maar waar . Ik voel me alsnog gewoon goed zolang ik g heb , ook al werkt de g niet meer goed . Ben nu zo bang hoe enorm zwaar het gaat worden na de detox . Aangezien ik gerard sowieso al gebruikte als anti depressiva gaat dit enorm moeilijk worden . Wat moet je dan ? Kut waardeloze ssri medicatie nemen die ik in het verleden heb genomen waar ik van af kwam en daarna voor jaren geen sexuele functie meer had (paroxetine) dan ga ik liever dood met g om eerlijk te zijn .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
F.E.A.R. zei:
Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen. Insomnia is absoluut niet weg na 2 dagen. Het kan weken duren voor je weer langer dan 3-4 uur onafgebroken kan slapen. Overigens klopt het dat sommigen niet kunnen slapen van baclofen. Je moet dan de laatste pil 3 uurtjes voor bedtijd nemen. En neem sporadisch een benzo als je echt gebroken bent de eerste 5-7 dagen. Idealiter neem je Lyrica aangezien je daar op door kan slapen. Daarom is Lyrica erbij zo fijn.

Het is ook niet raar dat bij dag 5 de symptomen verergeren gezien de duur van de afkickperiode. Het is daarom dat je 5-7 dagen lang baclofen moet slikken op een dosis die hoog genoeg is om comfortabel te zijn. En daarna moet je de baclofen snel afbouwen, want ook daarmee kun je niet ineens volledig stoppen.

Voorheen, toen je voor het eerst GHB misbruikte kwam je er nog redelijk goed vanaf. Maar na elke terugval wordt het zwaarder en erger. geen kwestie van 2 daagjes een paar pilletjes slikken en dan vrolijk verder met het leven.

Afkicken - als in detoxen - is een pijnlijk en moeizaam proces van 1-2 weken. En na die periode ga je het wederom heel zwaar krijgen. Depressie, lusteloosheid, slecht slapen. Zoek daarom niet alleen hulp bij het detoxen, maar ga naar de verslavingszorg om je te laten behandelen. Of ga naar een goede psycholoog.

Sterkte! En houd ons op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Wel bedankt trouwens dat je ff duidelijk zegt hoe dit dus werkt en dus wel normaal is met die insomnia etc . Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben ! Ik heb overigens 3 jaar bij de brijder gelopen voor me verslaving en ik wil niet zeuren of iets maar je hebt er geen flikker aan . Die mensen veranderen niks voor je verslaving dit is mijn ervaring .Daar dus ook geen vertrouwen in meer .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik herken veel in wat je zegt. En met mij nog duizenden ex-verslaafden. We zijn allemaal drugs gaan nemen omdat het leven zonder te zwaar en te moeilijk is. Achteraf gezien was ik gewoon een pussy. Een aansteller die de grote boze wereld niet aankon.

Je moet niet verwachten dat Brijder jouw problemen gaat oplossen. Of dat er een magic pill bestaat die alles beter maakt. Je moet - met heel je hart - een zinvol leven willen gaan leiden. Schrijf doelen voor jezelf op. Die motivatie moet eigenlijk al genoeg zijn.

Wees sterk. Grijp deze uitdaging aan. En als Brijder je ergens mee kan helpen is dat mooi meegenomen, maar verwacht niet teveel ervan. In principe sta je er alleen voor. Dat klinkt hard, maar zo werkt de wereld. Alleen jijzelf kan het beste maken van je leven.

Ik vind dat je al goed op weg bent. Je geeft toe dat je verslaafd bent. Je realiseert je dat dit anders moet. En je bent informatie aan het inwinnen op dit forum. Allemaal stapjes in de goede richting. Nu nog veilig detoxen. En daarna werken aan jezelf.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Sorry als ik heel hard klink trouwens. Maar ik heb zelf in de verslavingszorg gezeten en irriteerde me mateloos over de zachte aanpak. Het is veel beter de waarheid verteld te krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."