Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Ghb verslaafd en jeuk

Help! Ghb verslaafd en jeuk

54 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Spyro ja is zeker fijn te ventileren😀
Mijn jeuk in mijn keel is gelukkig weg😇

Vandaag mijn eerste dag in de detox
Spannend, maar zo blij dat ik er straks vanaf ben l🤗

Hier nog ff mijn draai zien te vinden en morgen begint de echte afbouw.
Maar ik gebruikte ieder 1,5 uur en nu ieder 2 uur. Dat verschil merk je al gelijk.

Ja echt top hoe jij bent afgekicht 😘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Qinca zei:
Meer gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik kan je vertellen dat trollen hier niet echt gewaardeerd wordt. Jammer van je reactie! Zeker als je ziet dat iemand probeert af te kicken, beetje sneu/kinderachtig zelfs van je.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Changing zei:
@Spyro ja is zeker fijn te ventileren😀
Mijn jeuk in mijn keel is gelukkig weg😇

Vandaag mijn eerste dag in de detox
Spannend, maar zo blij dat ik er straks vanaf ben l🤗

Hier nog ff mijn draai zien te vinden en morgen begint de echte afbouw.
Maar ik gebruikte ieder 1,5 uur en nu ieder 2 uur. Dat verschil merk je al gelijk.

Ja echt top hoe jij bent afgekicht 😘
Klik om te vergroten...
Oeh! Heel spannend! Maar wat super goed nieuws. Op naar een beter leven zonder GHB.

Mega fijn dat de jeuk van korte duur was. Hou je ons een beetje op de hoogte? Zou graag willen weten hoe het gaat met je! Zet ‘m op. Even doorbikkelen, you got this! 🥳
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja echt hé wat ben ik blij als ik er vanaf ben😘

Mijn eerste dag en nacht detox😆
De eerste dag stellen ze een dosis op je af.
Dat bleek niet de juiste, heel heftig shaken, stotteren, dingen horen die er niet zijn.☹️

Ik gebruikte ieder 1,5 uur en hier is het ieder 2 uur natuurlijk.
Dank je wel voor de bemoedigende woorden😘
Dus dat was al een hele overgang..
Werkelijk geen oog dicht gedaan

Nu hebben ze de dosis net verhoogd en kijken hoe ik daar op ga🙏

Spannend!
Verder is het echt zoeken hoe de dagen door te komen.
Ik zit op paazafdeling waar ik de enige ben voor detox
Echt programma's hebben ze hier niet.
Maar ja belangrijkste is dat ik hier weer clean uit kom🤗
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Changing zei:
Ja echt hé wat ben ik blij als ik er vanaf ben😘

Mijn eerste dag en nacht detox😆
De eerste dag stellen ze een dosis op je af.
Dat bleek niet de juiste, heel heftig shaken, stotteren, dingen horen die er niet zijn.☹️

Ik gebruikte ieder 1,5 uur en hier is het ieder 2 uur natuurlijk.
Dank je wel voor de bemoedigende woorden😘
Dus dat was al een hele overgang..
Werkelijk geen oog dicht gedaan

Nu hebben ze de dosis net verhoogd en kijken hoe ik daar op ga🙏

Spannend!
Verder is het echt zoeken hoe de dagen door te komen.
Ik zit op paazafdeling waar ik de enige ben voor detox
Echt programma's hebben ze hier niet.
Maar ja belangrijkste is dat ik hier weer clean uit kom🤗
Klik om te vergroten...
Jeetje wat frustrerend en zonde altijd als ik lees dat er alleen aan de fysieke verslaving word gewerkt.

Aan de andere kant , dat is 1 vd 1e en meest heftigste stappen.

Het grote gevaar aan ghb verslaving is dat nuchter zo saai is..

Het enige 'voordeel' aan een langdurige verslaving is dat nuchter dan wél meer word gewaardeerd.

Succes! Een half uur erbij is 1/3e van je tijd al overwonnen!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weer even een update!
Vandaag derde dag detox.
Gisteravond is de dosis toch weer omhoog gegaan
De startdosis was nog niet goed,😆

De g die ik gebruikte was waarschijnlijk heel sterk.
Ik gebruikte overdag 2 ieder anderhalf uur en in de nacht 3.2.
Ik zit hier nu op 4🤨

Ik lijk er beter op te gaan, maar misschien nog niet goed genoeg.
Ze meten regelmatig alles op.
Bloeddruk en hartslag zijn nu normaal.
Ze houden ook een scorelijst bij en die is nog niet helemaal hoe het moet zijn.
Morgen hoor ik meer of wij vanaf dan gaan afbouwen.
3 dagen in detox en nog niet eens aan het afbouwen ha😗

Nou ja voor een deel natuurlijk wel, want ik zit nu op ieder twee uur😀
Dus die winst is er al.

En heb afgelopen nacht super geslapen, zelfs 8 uren😀
Dat is lang geleden dat ik zo kan heb geslapen haha

Ik sliep meestal nog maar max 4 uurtjes of helemaal niet
Ik kijk er zo naar uit om straks helemaal weer natuurlijk te kunnen gaan slapen🤗🙏😇💚

Afgelopen dagen kreeg ik amper een hap eten door mijn keel.
Maar vandaag weer wat meer eetlust😀
Nu maar even van profiteren, want dat zal bij de afbouw wel steeds minder worden.

Nou tot zover derde dag detox
Vond het super fijn om het hier te kunnen delen en reactie er op🙏
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mrloverdj Dank je wel😀 ja dit is puur detox, hierna volgt nog een deeltijdbehandeling van 12 weken

Ja is echt rotzooi pfff
Op dit moment zijn ze nog steeds aan het zoeken naar een goede startdosus.
Bij De startdosis moet je eigenlijk geen ontwenning hebben. Behalve voor mij dan het laatste half uur. Maar ook niet zo heftig als wat ik had

Maar straat g en medicinale zit verschil in sterkte. Daar bij moeten ze een rekensommetje maken wanneer en de verschillende hoeveelheden die ik heb gebruikt.

Dat halfuurtje heb ik idd zo al in mijn broekzak🤗
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Xyrem; medicinale ghb is inderdaad anders dan straatwaarde van GHB. Heel zuiver, praktischer om af te bouwen.

Is dit de 1e keer dat je een detox doet en hebben ze een plan met afbouwen(zoveel eraf per dag ofzo?)

Nu zijn ze aan het zoeken naar een startdosis begrijp ik, maar verhogen ze dan elke dosering als blijkt dat je teveel afkick hebt of bekijken ze het per dag/dagdeel?

Ben ook benieuwd of je nog andere medicatie hebt of gaat krijgen.

Ik weet dat het afbouwbeleid per kliniek kan verschillen. Vandaar mijn nieuwsgierigheid:)

Hoop dat je vannacht even goed kan bijslapen..Keep us posted!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mrloverdj Ja is mijn eerste en laatste keer🙏

Ze halen er elke keer 0.5 per dag af.
In principe zonder medicatie.
Maar vannacht en vandaag hebben zs mij meerdere dia moeten geven. Omdat ik zo bad ging/ga. De dosis van nu met evt aanvulling dia zou goed moeten zijn.
Dan kiezen ze toch wel weer voor nedicatie😆

Ja apart ze zeiden eerst totaal geen aanvullende medicatie
Dat is ook hun uitgangspunt denk ik, met uitzondering

Maar het lijkt er op dat dit toch ook weer niet de goede dosis is
Er wordt nu bekeken of het weer verhoogd word.
Zit hier nu ook Bad. Niet zo erg als vannacht gelukkig

Wat zijn jouw ervaringen met G?
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dag 4 in de detox🤗
4 is nu de startdosis geworden.
Vandaag begonnen met afbouwen😀jeeehh.

Ik zit nu op 3.5, iedere dag halen ze er vanaf 11.00 uur in de ochtend 0,5 af.

Ik voel mij Iig goed😇
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Changing zei:
Dag 4 in de detox🤗
4 is nu de startdosis geworden.
Vandaag begonnen met afbouwen😀jeeehh.

Ik zit nu op 3.5, iedere dag halen ze er vanaf 11.00 uur in de ochtend 0,5 af.

Ik voel mij Iig goed😇
Klik om te vergroten...
Whoehoe! Zet ‘m op topper! Gaat het nog steeds goed?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Qinca zei:
Meer gebruiken
Klik om te vergroten...

SpaceMetHaze zei:
wat is hier precies handig of behulpzaam aan? Als je niks nuttigs te melden hebt dan..
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Het gaat hier om een serieuze vraag van iemand die hulp/steun zoekt. GHB detox is geen onderwerp om ‘grappig’ (?) over te gaan doen en dit soort posts voegen niks toe. Reageer als je iets te zeggen hebt waar iemand mogelijk wat aan heeft, of reageer niet.
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#13
Changing zei:
Dag 4 in de detox🤗
4 is nu de startdosis geworden.
Vandaag begonnen met afbouwen😀jeeehh.

Ik zit nu op 3.5, iedere dag halen ze er vanaf 11.00 uur in de ochtend 0,5 af.

Ik voel mij Iig goed😇
Klik om te vergroten...
Mooi om te lezen, blijf doorzetten!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank jullie wel allemaal 🙏😀
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Jeetje wat frustrerend en zonde altijd als ik lees dat er alleen aan de fysieke verslaving word gewerkt.

Aan de andere kant , dat is 1 vd 1e en meest heftigste stappen.

Het grote gevaar aan ghb verslaving is dat nuchter zo saai is..

Het enige 'voordeel' aan een langdurige verslaving is dat nuchter dan wél meer word gewaardeerd.

Succes! Een half uur erbij is 1/3e van je tijd al overwonnen!
Klik om te vergroten...
Klopt haha , toen ik van de dope afkwam dacht ik ook dat wil ik nooit meer zo ziek worden maar achteraf toch nog cravings😂
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Spyro
Ja gaat nog steeds goed🤗
Vanochtend is er weer 0,5 afgehaald
Ik zit nu op 3 jeeehhh

Op wat hoofdpijnen na voel ik mij goed.
Als het zo doorgaat dan heb ik maandag alles afgebouwd🎉

Dan nog 3 dagen ter observatie blijven
Ik zit nu op een gesloten(wel vrijwillige basis) paaz afdeling, maar er word zelfs gekeken of ik naar de open afdeling kan.
Omdat er niet verwacht wordt dat ik wegloop

Ben ook absoluut niet van plan om te gaan haha
Verlang er zo naar om vrij te zijn van die troep en ook weer heerlijk te kunnen slapen🤗

Hoe gaat het nu bij jouw?
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Dopemonster
Ja grote kans dat die cravings er gaan komen.
Zodra ik uit de detox kom, moet ik gelijk in deeltijdbehandeling.
Een traject van 12 weken.
Kon ook kiezen voor kliniek, maar daar heb ik geen behoefte aan😆

Hoe ben jij met die cravings om gegaan?
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Inderdaad. Het gaat hier om een serieuze vraag van iemand die hulp/steun zoekt. GHB detox is geen onderwerp om ‘grappig’ (?) over te gaan doen en dit soort posts voegen niks toe. Reageer als je iets te zeggen hebt waar iemand mogelijk wat aan heeft, of reageer niet.
Klik om te vergroten...
Ja het slaat echt helemaal nergens op dat iemand zoiets plaatst.
Ik negeer het maar...
Precies alleen reageren als het iets toevoegd🤗

Ik vind het super fijn om het hier in kwijt te kunnen en de fijne reacties🙏
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Changing zei:
@Dopemonster
Ja grote kans dat die cravings er gaan komen.
Zodra ik uit de detox kom, moet ik gelijk in deeltijdbehandeling.
Een traject van 12 weken.
Kon ook kiezen voor kliniek, maar daar heb ik geen behoefte aan😆

Hoe ben jij met die cravings om gegaan?
Klik om te vergroten...
Met kratom en quatiapine. Voor ghb is dat anders haha, kratom stilt de honger een beetje omdat het soortgelijk als morfine werkt maar bijna niet verslavend is. Lichamelijk dan, mentaal merk je het wel een beetje. Verder in je achterhoofd houden waarom je het doet. Doelen stellen en met het 12 stappen programma van een addict. Zit ook nog op een woonplek in een safehouse te wachten samen met ambulante dagbehandelingen. Ben nu 4 weken uit de kliniek en heb het nog heel zwaar!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Met kratom en quatiapine. Voor ghb is dat anders haha, kratom stilt de honger een beetje omdat het soortgelijk als morfine werkt maar bijna niet verslavend is. Lichamelijk dan, mentaal merk je het wel een beetje. Verder in je achterhoofd houden waarom je het doet. Doelen stellen en met het 12 stappen programma van een addict. Zit ook nog op een woonplek in een safehouse te wachten samen met ambulante dagbehandelingen. Ben nu 4 weken uit de kliniek en heb het nog heel zwaar!
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het goedbedoeld is. Maar ik zou dit advies zelf niet geven.Kratom ontspant en geeft een fijn gevoel. Maar het werkt niet specifiek tegen cravings.

Quetiapine kan best heftig zijn.Maar ook dit sluit niet aan op de cravings.

Baclofen wel!Het werkt op dezelfde receptoren als GHB. Waardoor vele geen craving ervaren. .de receptoren zijn al verzadigd.

Mijn grootste advies..zoek op wikpedia naar baclofen..daar staat een bijzonder goede uitleg waarom het werkt bij ghbverslaafden. Je kan dit op recept krijgen om terugval te voorkomen. Mocht je meer vragen hebben laat maar weten

Op mijn werk ben ik betrokken bij verslaafden en hun opname en meestal ook bij de consulten psychiater. Niet alle klinieken doen het. Maar we hebben hier draaideurclienten op baclofen ingesteld en slechts 21%is teruggevallen. 2 op 10 dus. Ik meen dat het landelijk rond de 70 ligt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."