Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Ghb verslaafd en jeuk

Help! Ghb verslaafd en jeuk

54 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Changing zei:
Hallootjes allemaal,

Dag 9 in de detox

Kom ik jullie weer lastig vallen 😆
Eerder van de week was er even een korte break in afbouw.

Maar nu gaat het in eens supersnel🙃😃
Gister hadden ze er maar 0,25 af gedaan.
Maar geloofde haast mijn oren niet vanmorgen😮

Vanaf vanmorgen is er 0,75 afgegaan wow wow!!!
Maar wel met extra dia.
Mijn bloeddruk e.d is eigenlijk meestal goed en ook mijn hartslag
Alleen het super erge shaken waren het meest aan de orde.
Dat hopen ze daar mee te onderdrukken.


Het gaat nu hartstikke goed😃
Ik zit nu op 1.0 jeeeehhh
Op naar de 0,5 morgen en dan yes😍😍😍🤩🤩🤩clean.

Natuurlijk voel ik mij niet 100 nu, prikkelingen, nog steeds af en toe muziekjes horen in mijn oor die er niet zijn.
En delen in mijn lichaam voelen vreemd
Maar ja een detox is natuurlijk geen pretje.

Maar ik ben superblij met hoe het nu gaat😃🤩

Einde in zicht.... 🎉
Klik om te vergroten...
Oh, ik ben zo blij voor je! Wat ben je goed bezig. ❤️ Nog even door bikkelen. 🙏🏻
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Spyro
Dank je wel🙏😘
Zo 23.00 dosis en hopelijk kunnen slapen.
Maar het echte slapen kijk ik zo naar uit🤗

Jij kon van wat ik nog van jouw topic weet, vrij snel weer normaal slapen toch?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt top dat je naar een safe house gaat. Gaat je zeker helpen!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal,

Help!!

Ik heb een verslaving aan ghb en sta op de wachtlijst voor een detox.
Maar nu heb ik opeens iets heel raars... 🤨
Ik heb intern jeuk zeg maar.
In mijn handen, oor e. D en het ergste is mijn keel
Het drijft mij tot waanzin😒
Ik weet dat je bij het afkicken daar last van krijgen, maar dat is bij niet aan de orde
Heeft iemand hier ervaringen mee?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had dit ook tijdens het afkicken! Komt heel veel voor. Zal bij gebruik ook niet vreemd zijn.
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Spyro
Ja ik las het op het forum bij jouw
Super fijn, dat jij zo veel deelt
Inspirerend😀
Had jij ook jeuk op plekken waar je zeg maar niet bij kan? 😆
Ik vind het zo vreemd bij mij omdat ik nog niet aan het afkicken ben.
Maar vandaag te horen gekregen dat er vrijdag plek is in de kliniek.
Klinkt heel raar, maar ben echt super blij 😀
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Changing zei:
@Spyro
Dank je wel🙏😘
Zo 23.00 dosis en hopelijk kunnen slapen.
Maar het echte slapen kijk ik zo naar uit🤗

Jij kon van wat ik nog van jouw topic weet, vrij snel weer normaal slapen toch?
Klik om te vergroten...
Klopt, mijn lichaam was zo kapot, op en moe dat ik echt vrij snel weer nachtjes door kon slapen. Daar heb ik echt “geluk” mee gehad. Niets overtreft nuchtere goede slaap! <3
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Spyro
Oh wat heerlijk, 😀
Ik hopelijk ook🙏
Vandaag zit ik op 0,5 en morgen ben ik clean🤗

Jeeeehhhh
Maar ff tegenvallertje vandaag...
De verslavingsinstantie waar ik het traject bij volg. (detox is niet bij hun).
Blijkt een zero beleid te hebben op benzo's
Dus mag niet aan deeltijd beginnen, zolang ik deze als medicatie gebruik.


Ik slik sinds 2 maanden oxazepam op voorschrift van huisarts.
Maar de oxazepam had niks/niet direct met mijn verslaving te maken 😮

Dat betekend dat ik dat eerst ook afgebouwd moet hebben...
Voordat ik verder kan gaan met mijn traject.

Maar ja heb ze niet voor niks.
Natuurlijk wil ik ook van die rommel af... maar weet niet hoe ik daar op ga reageren. Als ik dat in zo'n korte tijd moet gaan doen
Ik slik ze niet voor mijn plezier (klein beetje wel natuurlij). Maar dat is niet de mainreason

Maar wordt nog verder naar gekeken of er misschien iets vervangend is.
Maar hadden ze wel even wat eerder mogen zeggen☹️

Nu moet ik hier misschien nog langer blijven voor dat.

Juist zo blij dat ik morgen g vrij ben 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗😀😀😀😀😀😀😀

Maar die overwinning heb ik maar weer mooi😍

En weer heerlijk kunnen slapen straks en alle andere dingen die in de weg stonden door g🤗
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Begrijp ikn goed dat je morgen ook moet stoppen met oxazepam?
Dat is zeer slecht en ik heb er nooit van gehoord.

Meestal stabiliseren ze je juist op diazepam om eventueel met ontslag verantwoord af te gebruiken.
.
Heb je al nagevraagd of het alleen om oxazepam gaat of alle medicatie?
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alle soorten pammetjes zijn verboden, om te kunnen starten bij de deeltijdbehandeling. 🤨
Vind het ook super raar, omdat je dat normaal gesproken, ook na een detox vaak nog krijgt ter ondersteuning

Ik zit nu op 0 xyrum, maar nog wel diazepam.
Maar moet deze hier hebben afgebouwd voordat ik het verdere traject in kan.

Vind het ook absurd, omdat ik de oxazepam (hebben hun omgezet naar dia) die ik slik, voor hele andere redenen heb.


Ik heb naast mijn verslaving ook een burnout en andere dingen.
Mijn zenuwstelsel is Iig zwaar overbelast.
En ja de g zal daar ook zeker een rol in hebben gespeeld

Maar nu voelt het alsof ik ook geen ruimte heb voor dat herstel.

Probeer vandaag ook al zo min mogelijk dia te nemen, want wil natuurlijk naar huis.

Maar ja, ben dan heel streng voor mijzelf.. Net weer ff te lang gewacht🤨.


Ik word nu gelukkig weer ff wat rustiger
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mag.ik vragen ij.welke.kliniek je zit?
Mag.ook.in een pribericht. En als je het niet wilt delen is het ook goed.

M
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Ik had echt overal jeuk. Een beetje alsof je beestjes onder de huid hebt... Echt op de gekste plekken. Duurde bij mij gelukkig maar een aantal dagen, maar vond het ook heel gek. Had het met GHB nog niet eerder gelezen.

Op hoeveel ml zit je? Ik ben blij voor jou!! Eindelijk rust. Ik snap je goed, wat een killer is die G... Ik wens je heel veel succes! 😘
Klik om te vergroten...
Wil je niet laten schrikken maar dit zie je ook vaak bij crack-base-verslaafden, die klauwen zichzelf helemaal open en denkem dat ze beestjes onder hun vel hebben, ik hoop niet dat het dat bij jullie het geval is
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Packjam zei:
Wil je niet laten schrikken maar dit zie je ook vaak bij crack-base-verslaafden, die klauwen zichzelf helemaal open en denkem dat ze beestjes onder hun vel hebben, ik hoop niet dat het dat bij jullie het geval is
Klik om te vergroten...
Dit is al lang geleden hoor! Maar schijnt vaker voor te komen bij GHB afkickers ook. Alles in orde hier 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Changing zei:
@Spyro
Ja ik las het op het forum bij jouw
Super fijn, dat jij zo veel deelt
Inspirerend😀
Had jij ook jeuk op plekken waar je zeg maar niet bij kan? 😆
Ik vind het zo vreemd bij mij omdat ik nog niet aan het afkicken ben.
Maar vandaag te horen gekregen dat er vrijdag plek is in de kliniek.
Klinkt heel raar, maar ben echt super blij 😀
Klik om te vergroten...
Ik had echt overal jeuk. Een beetje alsof je beestjes onder de huid hebt... Echt op de gekste plekken. Duurde bij mij gelukkig maar een aantal dagen, maar vond het ook heel gek. Had het met GHB nog niet eerder gelezen.

Op hoeveel ml zit je? Ik ben blij voor jou!! Eindelijk rust. Ik snap je goed, wat een killer is die G... Ik wens je heel veel succes! 😘
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Spyro Ja echt heel raar die jeuk.
Afleiding is het enige wat helpt😆
In mijn mond en keel is vooral heel irritant
Roken en drinken lijkt de jeuk te stimuleren🤨pff
Probeer maar zo min mogelijk te roken.
Is normaal een soort van ontspannend.
Kom ik misschien ook gelijk van die verslaving af haha😆

Ja echt wat een killer die g😒
Mijn eerste keer gebruik was toen ik 17 was en ben nu 36.
Maar dat was in een weekend meer voor het afteren. Af en toe door de week een buisje aan het begin.
Later eigenlijk ook niet meer
Was eigenlijk meer altijd een aanvulling op andere middelen
Maar heb ook 7 jaar geen enkele drugs gebruikt 😇
Pas hele weekenden en ook doordeweeks zo nu en dan is pas sinds 2 jaar gekomen..☹️
Ook wel ff periode dat ik het niet deed
De echte verslaving is sinds vorige zomer gekomen, door bepaalde omstandigheden.
Toen werd het dag en nacht gebruik. 🙄

Ik zit op een relatief lage dosering..
Maar ja gebruik is gebruik en ben toch echt verslaafd aan dat rotspul🙄

2 overdag iedere 1,5 uur (soms ook langere tijd) en en in de nacht 3 2. Afhankelijk van wanneer ik wakker word
1,5 uur of ook 2 uur of langer
Ik zit aan de oxazepam op voorschrift en dat maakt dat het vooral in de nacht langere stukken in zitten

Als ik niet andere bijkomende problemen had, dan had ik ook thuis afgekickt.
De handige methodes van jouw en hier zijn echt super 😀

Jij hebt nooit in een kliniek gezeten?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Changing zei:
@Spyro Ja echt heel raar die jeuk.
Afleiding is het enige wat helpt😆
In mijn mond en keel is vooral heel irritant
Roken en drinken lijkt de jeuk te stimuleren🤨pff
Probeer maar zo min mogelijk te roken.
Is normaal een soort van ontspannend.
Kom ik misschien ook gelijk van die verslaving af haha😆

Ja echt wat een killer die g😒
Mijn eerste keer gebruik was toen ik 17 was en ben nu 36.
Maar dat was in een weekend meer voor het afteren. Af en toe door de week een buisje aan het begin.
Later eigenlijk ook niet meer
Was eigenlijk meer altijd een aanvulling op andere middelen
Maar heb ook 7 jaar geen enkele drugs gebruikt 😇
Pas hele weekenden en ook doordeweeks zo nu en dan is pas sinds 2 jaar gekomen..☹️
Ook wel ff periode dat ik het niet deed
De echte verslaving is sinds vorige zomer gekomen, door bepaalde omstandigheden.
Toen werd het dag en nacht gebruik. 🙄

Ik zit op een relatief lage dosering..
Maar ja gebruik is gebruik en ben toch echt verslaafd aan dat rotspul🙄

2 overdag iedere 1,5 uur (soms ook langere tijd) en en in de nacht 3 2. Afhankelijk van wanneer ik wakker word
1,5 uur of ook 2 uur of langer
Ik zit aan de oxazepam op voorschrift en dat maakt dat het vooral in de nacht langere stukken in zitten

Als ik niet andere bijkomende problemen had, dan had ik ook thuis afgekickt.
De handige methodes van jouw en hier zijn echt super 😀

Jij hebt nooit in een kliniek gezeten?
Klik om te vergroten...
Wat goed dat je zo lang gestopt was in de tussen tijd! Goed man. Dan weet je in ieder geval dat je het in je hebt om weer te kunnen stoppen.

DrugsForum is enorm handig en soms fijn om soms eens te ventileren, zeker met het afkicken kan het fijn zijn om andere (ex)-gebruikers te spreken.

Je bent vast toe aan een natuurlijk nachtje slaap... Nog even doorzetten! Ik was er op een gegeven moment ook echt helemaal klaar mee. Knop die omgaat en dan wil je van de troep af.

Ik ben nog nooit naar een kliniek geweest, altijd op eigen houtje en dat werkt voor mij prima. Kan me voorstellen dat een kliniek voor sommige wel een must is!
Q
QincaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meer gebruiken
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Qinca zei:
Meer gebruiken
Klik om te vergroten...
wat is hier precies handig of behulpzaam aan? Als je niks nuttigs te melden hebt dan..
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Spyro ja is zeker fijn te ventileren😀
Mijn jeuk in mijn keel is gelukkig weg😇

Vandaag mijn eerste dag in de detox
Spannend, maar zo blij dat ik er straks vanaf ben l🤗

Hier nog ff mijn draai zien te vinden en morgen begint de echte afbouw.
Maar ik gebruikte ieder 1,5 uur en nu ieder 2 uur. Dat verschil merk je al gelijk.

Ja echt top hoe jij bent afgekicht 😘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Qinca zei:
Meer gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik kan je vertellen dat trollen hier niet echt gewaardeerd wordt. Jammer van je reactie! Zeker als je ziet dat iemand probeert af te kicken, beetje sneu/kinderachtig zelfs van je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."