Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Ghb verslaafd en jeuk

Help! Ghb verslaafd en jeuk

54 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Changing zei:
Verder nog weer even een update 😀
Dit is is nu de 5e dag en vanaf maandag begonnen met af bouwen.
Begonnen met 4 en zit nu op 2, 5🤗

En het gaat echt super goed.
Ik heb nauwelijks ergens last van.
Zelfs bijna geen hoofdpijn meer of misselijk. Nauwelijks trillen of zweten.
Alleen af en toe nog een geluid in mijn oor wat er niet is
Maar ja....als dat het enige is
Zo dankbaar 🙏

Vanaf maandag ben ik dan klaar!
Yes🤗🎉

Zo blij!

Ik slaap zelfs ook nog aardig goed
Op naar de 2 morgen😇
Klik om te vergroten...
Ik ben zo blij voor je! Merk je soms nog wat cravings of op dit moment helemaal niet? Ga zo door 🙏🏻
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Spyro Dank je wel🤗
Eigenlijk net voor het eerst een beetje craving.
Dat kwam omdat ik mij ff gespannen over iets voelde.
Maar gaat nu wel weer goed😀
Afleiding is het allerbeste🙏
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mrloverdj
Ik ga niet naar een safehouse, maar in een deeltijdbehandeling van drie dagen in de week.

Voor mij scheelt het, dat ik geen gebruikers in mijn omgeving heb
Mijn verloofde gebruikt ook niet.

Ik ben begin van dit jaar verhuisd en de gebruikersscene zeg maar😆 daar achter gelateb😀
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weer even een update😀
Vanochtend begonnen met de 1.5.
Was eerst wat twijfel over omdat ik toch nogal wat klachten had.

De arts dacht dat het wel kon en uiteraard wilde ik dat zelf ook.
Want dan ben ik maandag van dat rotspul af🤗

Maar helaas was het beter voor mijn lichaam, dat ik aan het einde van de middag toch weer even terug ben gegaan naar de 2🤔

Ik baal wel... Maar anders is het voor mijn lichaam het te heftig
Dan maar een dagje langer.
Mijn mond is zo gemotiveerd, maar de rest moet ook meekomen!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mond = mind
Changing zei:
Weer even een update😀
Vanochtend begonnen met de 1.5.
Was eerst wat twijfel over omdat ik toch nogal wat klachten had.

De arts dacht dat het wel kon en uiteraard wilde ik dat zelf ook.
Want dan ben ik maandag van dat rotspul af🤗

Maar helaas was het beter voor mijn lichaam, dat ik aan het einde van de middag toch weer even terug ben gegaan naar de 2🤔

Ik baal wel... Maar anders is het voor mijn lichaam het te heftig
Dan maar een dagje langer.
Mijn mond is zo gemotiveerd, maar de rest moet ook meekomen!
Klik om te vergroten...
Mond = mind uiteraard😆
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,

Weer even update 🤗
Wat pittige dagen gehad.

Donderdag begonnen op 2.0 deze dag daar op gebleven.
Ze houden elke dag een scorelijst bij met mijn ontwenningsverschijnselen.
Ik scoorde aardig hoog en de daardoor niet zeker of ik de volgende dag omlaag kon gaan.
.
Volgende dag gesprek gehad met de arts zij dacht dat het wel kon.
En met de vraag of ik dat ook wel wil, was het volmondig ja😀

Hoe sneller hoe beter...
Maar mijn lichaam dacht daar helaas toch anders over.
Mijn mind is zo sterk en ik wil zo graag.


Maar mijn lichaam was zo heftig aan het shaken, zelfs nadat ik net een nieuwe dosis had gehad. ☹️

Toen ben ik einde van de middag weer terug gegaan naar 2.

Ik baalde daar zo van.. Omdat ik zo graag wil. Ik denk dan hup maar ff doorbijten
Net zoals dat ik al dagen muziekjes in mijn oor zijn die er niet zijn etc🙄

Zaterdag (gister ben ik even op twee gebleven, om mijn lichaam even wat hersteltijd te geven).
Vannacht ook weer heerlijk geslapen🙏

Vandaag is er wel wat af gegaan 0,25
Dus ik zit nu op 1,75 en morgen weer verder kijken🙏

Voor mensen die dit lezen wat zijn jullie ervaringen in de detox?
Qua afbouw en duur en zo!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wilde even zeggen dat ...ook al ken ik je niet ik supertrots op je bent! Zoveel shaken..vind ik minpunt van daar.. je bent te laag in gesteld.

Kom later op je vraag terug. Geen ervaring met detox zelf wel 20/30 x meegemaakt. Is soort van mijn werkgebied.

Leuk dat je ons update! En verslaafden gaan ook veel aan dit.topic hebben..hopelijk verlaagt het de drempel iets.
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mrloverdj
Dank je wel voor jouw compliment enpositiviteit 😀
Pfff ja de startdosering vorig weekend, was eerst helemaal waardeloos
Ik was er vorige week zaterdag slechter aan toe, dan toen ik vrijdag binnen kwam.

Maar toen de goede startdosis wel leek te zijn gevonden, gingen de eerste dagen super.

Nu dan helaas ff wat minder snel.
Ik ben vandaag wel goed door gekomen.
Maar kijken wat er morgen weer afgaat

Ben er zo klaar mee met die troep. Pff
Maar ja nog ff geduld en zoals de verpleging hier ook al zij
Het moet wel menselijk blijven...
Ik zal nog ff geduld moeten hebben.
Die verslaving is er natuurlijk ook niet in een paar dagen gekomen😆
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallootjes allemaal,

Dag 9 in de detox

Kom ik jullie weer lastig vallen 😆
Eerder van de week was er even een korte break in afbouw.

Maar nu gaat het in eens supersnel🙃😃
Gister hadden ze er maar 0,25 af gedaan.
Maar geloofde haast mijn oren niet vanmorgen😮

Vanaf vanmorgen is er 0,75 afgegaan wow wow!!!
Maar wel met extra dia.
Mijn bloeddruk e.d is eigenlijk meestal goed en ook mijn hartslag
Alleen het super erge shaken waren het meest aan de orde.
Dat hopen ze daar mee te onderdrukken.


Het gaat nu hartstikke goed😃
Ik zit nu op 1.0 jeeeehhh
Op naar de 0,5 morgen en dan yes😍😍😍🤩🤩🤩clean.

Natuurlijk voel ik mij niet 100 nu, prikkelingen, nog steeds af en toe muziekjes horen in mijn oor die er niet zijn.
En delen in mijn lichaam voelen vreemd
Maar ja een detox is natuurlijk geen pretje.

Maar ik ben superblij met hoe het nu gaat😃🤩

Einde in zicht.... 🎉
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Changing zei:
Hallootjes allemaal,

Dag 9 in de detox

Kom ik jullie weer lastig vallen 😆
Eerder van de week was er even een korte break in afbouw.

Maar nu gaat het in eens supersnel🙃😃
Gister hadden ze er maar 0,25 af gedaan.
Maar geloofde haast mijn oren niet vanmorgen😮

Vanaf vanmorgen is er 0,75 afgegaan wow wow!!!
Maar wel met extra dia.
Mijn bloeddruk e.d is eigenlijk meestal goed en ook mijn hartslag
Alleen het super erge shaken waren het meest aan de orde.
Dat hopen ze daar mee te onderdrukken.


Het gaat nu hartstikke goed😃
Ik zit nu op 1.0 jeeeehhh
Op naar de 0,5 morgen en dan yes😍😍😍🤩🤩🤩clean.

Natuurlijk voel ik mij niet 100 nu, prikkelingen, nog steeds af en toe muziekjes horen in mijn oor die er niet zijn.
En delen in mijn lichaam voelen vreemd
Maar ja een detox is natuurlijk geen pretje.

Maar ik ben superblij met hoe het nu gaat😃🤩

Einde in zicht.... 🎉
Klik om te vergroten...
Oh, ik ben zo blij voor je! Wat ben je goed bezig. ❤️ Nog even door bikkelen. 🙏🏻
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Spyro
Dank je wel🙏😘
Zo 23.00 dosis en hopelijk kunnen slapen.
Maar het echte slapen kijk ik zo naar uit🤗

Jij kon van wat ik nog van jouw topic weet, vrij snel weer normaal slapen toch?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Changing zei:
@Spyro
Dank je wel🙏😘
Zo 23.00 dosis en hopelijk kunnen slapen.
Maar het echte slapen kijk ik zo naar uit🤗

Jij kon van wat ik nog van jouw topic weet, vrij snel weer normaal slapen toch?
Klik om te vergroten...
Klopt, mijn lichaam was zo kapot, op en moe dat ik echt vrij snel weer nachtjes door kon slapen. Daar heb ik echt “geluk” mee gehad. Niets overtreft nuchtere goede slaap! <3
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Spyro
Oh wat heerlijk, 😀
Ik hopelijk ook🙏
Vandaag zit ik op 0,5 en morgen ben ik clean🤗

Jeeeehhhh
Maar ff tegenvallertje vandaag...
De verslavingsinstantie waar ik het traject bij volg. (detox is niet bij hun).
Blijkt een zero beleid te hebben op benzo's
Dus mag niet aan deeltijd beginnen, zolang ik deze als medicatie gebruik.


Ik slik sinds 2 maanden oxazepam op voorschrift van huisarts.
Maar de oxazepam had niks/niet direct met mijn verslaving te maken 😮

Dat betekend dat ik dat eerst ook afgebouwd moet hebben...
Voordat ik verder kan gaan met mijn traject.

Maar ja heb ze niet voor niks.
Natuurlijk wil ik ook van die rommel af... maar weet niet hoe ik daar op ga reageren. Als ik dat in zo'n korte tijd moet gaan doen
Ik slik ze niet voor mijn plezier (klein beetje wel natuurlij). Maar dat is niet de mainreason

Maar wordt nog verder naar gekeken of er misschien iets vervangend is.
Maar hadden ze wel even wat eerder mogen zeggen☹️

Nu moet ik hier misschien nog langer blijven voor dat.

Juist zo blij dat ik morgen g vrij ben 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗😀😀😀😀😀😀😀

Maar die overwinning heb ik maar weer mooi😍

En weer heerlijk kunnen slapen straks en alle andere dingen die in de weg stonden door g🤗
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Begrijp ikn goed dat je morgen ook moet stoppen met oxazepam?
Dat is zeer slecht en ik heb er nooit van gehoord.

Meestal stabiliseren ze je juist op diazepam om eventueel met ontslag verantwoord af te gebruiken.
.
Heb je al nagevraagd of het alleen om oxazepam gaat of alle medicatie?
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alle soorten pammetjes zijn verboden, om te kunnen starten bij de deeltijdbehandeling. 🤨
Vind het ook super raar, omdat je dat normaal gesproken, ook na een detox vaak nog krijgt ter ondersteuning

Ik zit nu op 0 xyrum, maar nog wel diazepam.
Maar moet deze hier hebben afgebouwd voordat ik het verdere traject in kan.

Vind het ook absurd, omdat ik de oxazepam (hebben hun omgezet naar dia) die ik slik, voor hele andere redenen heb.


Ik heb naast mijn verslaving ook een burnout en andere dingen.
Mijn zenuwstelsel is Iig zwaar overbelast.
En ja de g zal daar ook zeker een rol in hebben gespeeld

Maar nu voelt het alsof ik ook geen ruimte heb voor dat herstel.

Probeer vandaag ook al zo min mogelijk dia te nemen, want wil natuurlijk naar huis.

Maar ja, ben dan heel streng voor mijzelf.. Net weer ff te lang gewacht🤨.


Ik word nu gelukkig weer ff wat rustiger
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mag.ik vragen ij.welke.kliniek je zit?
Mag.ook.in een pribericht. En als je het niet wilt delen is het ook goed.

M
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ik had echt overal jeuk. Een beetje alsof je beestjes onder de huid hebt... Echt op de gekste plekken. Duurde bij mij gelukkig maar een aantal dagen, maar vond het ook heel gek. Had het met GHB nog niet eerder gelezen.

Op hoeveel ml zit je? Ik ben blij voor jou!! Eindelijk rust. Ik snap je goed, wat een killer is die G... Ik wens je heel veel succes! 😘
Klik om te vergroten...
Wil je niet laten schrikken maar dit zie je ook vaak bij crack-base-verslaafden, die klauwen zichzelf helemaal open en denkem dat ze beestjes onder hun vel hebben, ik hoop niet dat het dat bij jullie het geval is
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Packjam zei:
Wil je niet laten schrikken maar dit zie je ook vaak bij crack-base-verslaafden, die klauwen zichzelf helemaal open en denkem dat ze beestjes onder hun vel hebben, ik hoop niet dat het dat bij jullie het geval is
Klik om te vergroten...
Dit is al lang geleden hoor! Maar schijnt vaker voor te komen bij GHB afkickers ook. Alles in orde hier 😁
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Echt top dat je naar een safe house gaat. Gaat je zeker helpen!
C
ChangingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

Help!!

Ik heb een verslaving aan ghb en sta op de wachtlijst voor een detox.
Maar nu heb ik opeens iets heel raars... 🤨
Ik heb intern jeuk zeg maar.
In mijn handen, oor e. D en het ergste is mijn keel
Het drijft mij tot waanzin😒
Ik weet dat je bij het afkicken daar last van krijgen, maar dat is bij niet aan de orde
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."