Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken zonder afbouwen

Afkicken zonder afbouwen

49 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had geen andere keus. Ik werd opgepakt en in een cel geduwd voor een nacht. Achteraf gezien kan ik daar een zaak van maken, maar buiten dat ben ik zelf al 2 keer cold turkey gestopt en heb ik al verschillende verhalen (waaronder hier op drugsforum zelf) gelezen en gehoord van mensen die cold turkey gestopt zijn.

Ik denk dat het pas écht gevaarlijk wordt wanneer je onderliggende medische problemen hebt of als je ghb in combinatie met andere drugs (uppers, zoals speed) gebruikt.

Maar goed. Ik raad mensen nog altijd aan om baclofen en/of lyrica en kortdurend diazepam te gebruiken om af te kicken, maar mensen lijken hier te vergeten dat de ontwenningsverschijnselen door deze middelen onderdrukt worden, maar nog steeds wel plaats vinden.

Met deze middelen slaap je in principe door je ontwenning heen en ja, dat is nog altijd fijner dan cold turkey, maar toch... Ik weet hoe ik wakker word na zo'n baclofen/lyrica kuur, en dan is het eerste waar ik aan denk een shotje g te nemen, omdat ik de ontwenning meteen voel.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
roesjunkie zei:
Je kan wel degelijk cold turkey afkicken van ghb. Heb het zelf ook gedaan toen ik opgepakt werd. En toen zat ik al anderhalf jaar aan de g.

Het is gewoon even op je tandjes bijten...
Klik om te vergroten...
1. Het lichaam heeft zich door het vele gebruik aangepast. Het zenuwstelsel is veranderd.
2 het aantal receptoren is door het vele gebruik toe- of afgenomen of er zijn in de lever extra enzymen ontwikkeld om de alcohol of drugs af te breken.
3. Wanneer het lichaam de drug ineens niet meer krijgt moet het lichaam zich opnieuw aanpassen.

Fase A. Hierdoor krijg je ontwenningsverschijnselen zoals angsten, onrust en slapeloosheid.
Fase B. In ernstige gevallen kunnen er epileptische insulten ontstaan. Ook kan je een delirium tremens terecht komen. Hierbij heeft iemand last van hallucinaties, desoriëntatie en geheugenverlies.
Binnen 24 uur kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan: hallucinaties, versnelde hartslag, heftige angst, verhoogde bloeddruk, onrust, plotselinge verwardheid, versterkte spierafbraak en insulten (een ‘toeval’). De verschijnselen kunnen enkele weken aanhouden.
Fase C. Een ontwenning onderscheidt zich van een acute vergiftiging doordat bewustzijnsdalingen, vertraagde ademhaling, misselijkheid en braken bij een onttrekking niet of nauwelijks voorkomen. dodelijk nierfalen als gevolg van omvangrijke acute spierafbraak tot de complicaties van een longontsteking bij onthouding van GHB.

anderhalf jaar GHB inname en CT er vanaf komen zonder bovenstaande is immers onmogelijk en erg implausible.. ik ben geen GHB expert, maar weet dit aangezien het het zelfde risico en gevaar is met alcohol CT.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
roesjunkie zei:
Ik had geen andere keus. Ik werd opgepakt en in een cel geduwd voor een nacht. Achteraf gezien kan ik daar een zaak van maken, maar buiten dat ben ik zelf al 2 keer cold turkey gestopt en heb ik al verschillende verhalen (waaronder hier op drugsforum zelf) gelezen en gehoord van mensen die cold turkey gestopt zijn.

Ik denk dat het pas écht gevaarlijk wordt wanneer je onderliggende medische problemen hebt of als je ghb in combinatie met andere drugs (uppers, zoals speed) gebruikt.

Maar goed. Ik raad mensen nog altijd aan om baclofen en/of lyrica en kortdurend diazepam te gebruiken om af te kicken, maar mensen lijken hier te vergeten dat de ontwenningsverschijnselen door deze middelen onderdrukt worden, maar nog steeds wel plaats vinden.

Met deze middelen slaap je in principe door je ontwenning heen en ja, dat is nog altijd fijner dan cold turkey, maar toch... Ik weet hoe ik wakker word na zo'n baclofen/lyrica kuur, en dan is het eerste waar ik aan denk een shotje g te nemen, omdat ik de ontwenning meteen voel.
Klik om te vergroten...
Het is zelfs zo, dat als jij aangeeft dat je GHB verslaafd bent, ze je vrij moeten laten.

Gek, maar zo is het wel geregeld in NL.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Het is zelfs zo, dat als jij aangeeft dat je GHB verslaafd bent, ze je vrij moeten laten.

Gek, maar zo is het wel geregeld in NL.
Klik om te vergroten...
Toen ik werd opgepakt en de agenten door kregen dat er GHB in het spel was, vroeg de officier ter plaatse meteen of ik verslaafd was. Als ik ‘ja’ had gezegd hadden ze me direct vrij gelaten in plaats van de volgende ochtend. Zo werkt het wel indd.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
roesjunkie zei:
Ik had geen andere keus. Ik werd opgepakt en in een cel geduwd voor een nacht. Achteraf gezien kan ik daar een zaak van maken, maar buiten dat ben ik zelf al 2 keer cold turkey gestopt en heb ik al verschillende verhalen (waaronder hier op drugsforum zelf) gelezen en gehoord van mensen die cold turkey gestopt zijn.

Ik denk dat het pas écht gevaarlijk wordt wanneer je onderliggende medische problemen hebt of als je ghb in combinatie met andere drugs (uppers, zoals speed) gebruikt.

Maar goed. Ik raad mensen nog altijd aan om baclofen en/of lyrica en kortdurend diazepam te gebruiken om af te kicken, maar mensen lijken hier te vergeten dat de ontwenningsverschijnselen door deze middelen onderdrukt worden, maar nog steeds wel plaats vinden.

Met deze middelen slaap je in principe door je ontwenning heen en ja, dat is nog altijd fijner dan cold turkey, maar toch... Ik weet hoe ik wakker word na zo'n baclofen/lyrica kuur, en dan is het eerste waar ik aan denk een shotje g te nemen, omdat ik de ontwenning meteen voel.
Klik om te vergroten...

Nee met de juiste dosissen van beiden heb je geen ontwenning . Ook kun je miniscule dossisen g nemen bij de medicatie als er eventueel ontwenning doorheen komt , zelf heel vaak gedaan .
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Het is zelfs zo, dat als jij aangeeft dat je GHB verslaafd bent, ze je vrij moeten laten.

Gek, maar zo is het wel geregeld in NL.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker niet waar er zijn steden in Nederland die hebben ghb cellen en word je nauwlettend in de gaten gehouden en komt er om de paar uur een dokter vroeger lieten ze je idd in de meeste gevallen gaan
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Danny053 zei:
Dat is zeker niet waar er zijn steden in Nederland die hebben ghb cellen en word je nauwlettend in de gaten gehouden en komt er om de paar uur een dokter vroeger lieten ze je idd in de meeste gevallen gaan
Klik om te vergroten...
Nog steeds. Recent meegemaakt. Alleen bij erge misdrijven belandt je in een GHB cel. Die worden amper gebruikt in Nederland.

Ik ga er verder ook niet over in discussie. Weinig zin in.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Danny053 zei:
Dat is zeker niet waar er zijn steden in Nederland die hebben ghb cellen en word je nauwlettend in de gaten gehouden en komt er om de paar uur een dokter vroeger lieten ze je idd in de meeste gevallen gaan
Klik om te vergroten...
Dit is alleen voor zware misdrijven, niet voor tijdelijke aanhoudingen of vasthoudingen. Betreffende zwaardere delicten of gedetineerden.

voor een kleine aanhouding wordt je losgelaten. Je dacht toch niet dat ze voor kleine vergrepen waarbij men alleen op verhoring meemoet de speciaal gebouwde GHB isolatie ingaat?

Ik ben zelf aangehouden, mocht gaan als ik afkick zou hebben. Werd na circa 6 uurtjes überhaupt los gelaten. En meer niet. Ze kunnen bijna nergens de GHB verslaafde vasthouden want die cellen zijn voor langdurige verblijven of detenties of op afwachting van OM met uitspraken van de rechtbank.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Het is zelfs zo, dat als jij aangeeft dat je GHB verslaafd bent, ze je vrij moeten laten.

Gek, maar zo is het wel geregeld in NL.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelfs om een dokter gevraagd, maar er kwam niemand opdagen. Ik had twee t-shirtjes gestolen...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
roesjunkie zei:
Ik heb zelfs om een dokter gevraagd, maar er kwam niemand opdagen. Ik had twee t-shirtjes gestolen...
Klik om te vergroten...
Dan heb je echt net pech gehad. 🥲
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo gaat dat gewoon bij de politie. Ze behandelen je niet als mens, maar als nummer.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
San-city zei:
60 uur 17 min en 35 sec zonder ghb geen vervanger en zo goed als geen klachten, wel dus
Klik om te vergroten...
Goed bezig en nu volhouden en wegblijven ervan
S
San-cityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt
S
San-cityLid
01-01-2024, 00:00
#15
60 uur 17 min en 35 sec zonder ghb geen vervanger en zo goed als geen klachten, wel dus
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
San-city zei:
60 uur 17 min en 35 sec zonder ghb geen vervanger en zo goed als geen klachten, wel dus
Klik om te vergroten...
Goed om te horen! Hou vol he
S
Saartje5887Lid
01-01-2024, 00:00
#17
San-city zei:
60 uur 17 min en 35 sec zonder ghb geen vervanger en zo goed als geen klachten, wel dus
Klik om te vergroten...
Hoe dan?!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Saartje5887 zei:
Hoe dan?!
Klik om te vergroten...
Onmogelijk als je echt verslaafd bent en dit te halen zonder (hulp)middelen en extreme verschijnselen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoelang heb je gebruikt en hoeveel ml? 🤨
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
roesjunkie zei:
Zo gaat dat gewoon bij de politie. Ze behandelen je niet als mens, maar als nummer.
Klik om te vergroten...
Neehee. Dat is niet overal zo. Maar laat zitten joh.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."