Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe draad oppakken

De draad oppakken

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PieterghbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Op mijn 24e heb ik 3 maand in een kliniek gezeten wegens verslaving GHB. Daarna ben ik een jaar clean geweest. Ik heb het vooraal voor de mensen om mij heen gedaan waar onder in het speciale 1 persoon, nu is die persoon begin dit jaar ongeneeslijk ziek geworden en hoe ik er op terug kijk is het allemaal heel snel gegaan maar weer een terug val beland. Na 6 maand vol op in gebruik gezeten te hebben eindelijk weer 3 weken clean, de reden waarom ik gebruik is voor het waan idee de betere versie van me zelf te zijn, die persoon zijn laatste wens was dat ik gelukkig zou zijn, en ik die tijd was ik dat niet dus dan schiet alweer snel die klote ghb naar boven. Ik heb net gevoel of leef ik zolang ik mij herinner al met een masker op en weet ik zelf niet eens wie er achter dat masker leeft, daar ben ik nu erg mee bezig. Mensen om mij heen krijgen vrouw en kinderen, en ik weet nog niet eens waar ik thuis hoor qua werk. Erg frustrerend, hebben meer mensen hier enig zins last van? En kunnen mensen beamen door lang genoeg nuchter te wezen die betere versie van jezelf te realiseren zonder die troep?

Greetz,
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken me wel in je verhaal. Gebruiken om gelukkig te zijn, maar dan jezelf nog meer kwijt raken. Het gaat inderdaad — voor een belangrijk deel — om lang genoeg nuchter zijn. Je hersenen hebben na verslaving en gebruik tijd nodig om te herstellen. Dus ik zou gewoon volhouden, want drugsverslaving is een doodlopende weg. En vergelijk jezelf niet teveel met anderen. Iedereen denkt altijd dat iedereen het voor elkaar heeft behalve zijzelf. Maar iedereen heeft problemen.

Hoe gaat het nu met die ene speciale persoon?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pieterghb zei:
Ik heb het vooraal voor de mensen om mij heen gedaan waar onder in het speciale 1 persoon, nu is die persoon begin dit jaar ongeneeslijk ziek geworden
Klik om te vergroten...
Hier gaat het mis. Werkt alleen als je je zelf op waarde schat en je voor jezelf clean wil worden.

Daarom ben je ook zo snel terug gevallen denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pieterghb zei:
Hallo allemaal,

Op mijn 24e heb ik 3 maand in een kliniek gezeten wegens verslaving GHB. Daarna ben ik een jaar clean geweest. Ik heb het vooraal voor de mensen om mij heen gedaan waar onder in het speciale 1 persoon, nu is die persoon begin dit jaar ongeneeslijk ziek geworden en hoe ik er op terug kijk is het allemaal heel snel gegaan maar weer een terug val beland. Na 6 maand vol op in gebruik gezeten te hebben eindelijk weer 3 weken clean, de reden waarom ik gebruik is voor het waan idee de betere versie van me zelf te zijn, die persoon zijn laatste wens was dat ik gelukkig zou zijn, en ik die tijd was ik dat niet dus dan schiet alweer snel die klote ghb naar boven. Ik heb net gevoel of leef ik zolang ik mij herinner al met een masker op en weet ik zelf niet eens wie er achter dat masker leeft, daar ben ik nu erg mee bezig. Mensen om mij heen krijgen vrouw en kinderen, en ik weet nog niet eens waar ik thuis hoor qua werk. Erg frustrerend, hebben meer mensen hier enig zins last van? En kunnen mensen beamen door lang genoeg nuchter te wezen die betere versie van jezelf te realiseren zonder die troep?

Greetz,
Klik om te vergroten...
Nuchter worden is 1 ding, maar dat alleen is niet genoeg. Je moet ook het masker dat je zelf hebt gecreëerd bekijken, onderzoeken. Met diepe zelfreflectie. Diep graven: wie/wat ben ik? Onder alle pretentie.

En daarin juist niet naar anderen kijken en hoe "ver" zij in het leven zijn. Ten eerste omdat: jij bent hen niet. Vergelijken met een ander heeft nooit zin. Als je moet vergelijken doe het dan met een eerdere versie van jezelf. En minder belangrijk, maar misschien behulpzaam in het loslaten van vergelijken met anderen: wat weet jij van het geluk van de ander die alles aan de oppervlakte "voor elkaar" lijkt te hebben? Wat voorbeeldig en wenselijk kan lijken, kan achter de schermen een complete nachtmerrie zijn. Dit is niet zelden het geval. Je ziet alleen de oppervlakte en projecteert daarop dat die mensen dan wel het geluk zullen hebben dat jij zoekt. Niet doen! Kijk naar jezelf.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Nuchter worden is 1 ding, maar dat alleen is niet genoeg. Je moet ook het masker dat je zelf hebt gecreëerd bekijken, onderzoeken. Met diepe zelfreflectie. Diep graven: wie/wat ben ik? Onder alle pretentie.

En daarin juist niet naar anderen kijken en hoe "ver" zij in het leven zijn. Ten eerste omdat: jij bent hen niet. Vergelijken met een ander heeft nooit zin. Als je moet vergelijken doe het dan met een eerdere versie van jezelf. En minder belangrijk, maar misschien behulpzaam in het loslaten van vergelijken met anderen: wat weet jij van het geluk van de ander die alles aan de oppervlakte "voor elkaar" lijkt te hebben? Wat voorbeeldig en wenselijk kan lijken, kan achter de schermen een complete nachtmerrie zijn. Dit is niet zelden het geval. Je ziet alleen de oppervlakte en projecteert daarop dat die mensen dan wel het geluk zullen hebben dat jij zoekt. Niet doen! Kijk naar jezelf.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Daarnaast kan de persoon waarvan jij denkt dat diegene het zo goed voormekaar heeft ook on the low een verslaving hebben. Niet alles komt altijd aan het licht, daarom kun je je beter focussen op jezelf!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ulixes zei:
Helemaal mee eens. Daarnaast kan de persoon waarvan jij denkt dat diegene het zo goed voormekaar heeft ook on the low een verslaving hebben. Niet alles komt altijd aan het licht, daarom kun je je beter focussen op jezelf!
Klik om te vergroten...
Nee, je hebt soms werkelijk geen idee wat er zich achter de deuren van huizen afspeelt. Alles kan echt praktisch perfect lijken en bam... Echtscheiding en ineens wordt je verteld dat het al jaren heel erg slecht gaat.

Dus gewoon beter helemaal niet jezelf vergelijken met anderen. Alleen met je (eerdere) zelf. Leeft ook nog eens veel prettiger. En ik weet trouwens heel goed dat dit lang niet altijd makkelijk is als je heel erg gewend bent om jezelf met anderen te vergelijken. Immers, we hebben (bijna) allemaal die ongemakkelijke puber fase meegemaakt waarin we on zelfbeeld vooral proberen te halen uit wat anderen van ons denken. Zoiets blijft bij meer mensen dan je denkt nog lang daarna hangen. Maar eenmaal beginnen te stoppen met jezelf te vergelijken met anderen geeft al zo'n rust.
P
PieterghbLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Ik herken me wel in je verhaal. Gebruiken om gelukkig te zijn, maar dan jezelf nog meer kwijt raken. Het gaat inderdaad — voor een belangrijk deel — om lang genoeg nuchter zijn. Je hersenen hebben na verslaving en gebruik tijd nodig om te herstellen. Dus ik zou gewoon volhouden, want drugsverslaving is een doodlopende weg. En vergelijk jezelf niet teveel met anderen. Iedereen denkt altijd dat iedereen het voor elkaar heeft behalve zijzelf. Maar iedereen heeft problemen.

Hoe gaat het nu met die ene speciale persoon?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, deze persoon heeft als dus begint nu aardig af te takelen. Inmiddels na enige tijd clean ook wederom een terugval gehad. Dus de draad nu weer moeten oppakken. Om moedeloos van te worden. Maar we zetten door
s
steven1988Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat mij de draad weer heeft op leren pakken was mijn aankomende huwelijk en zwangerschap vrouw daar ga ik nu 100% voor
Ben zelf heftig verslaafd geweest 9 ml per anderhalf uur en om te slapen 15 ml
In de detox op 80 ml om de 3 uur gezeten ook een delier gehad dit was heel erg eng.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."