Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigma omtrent GHB en Phenibut

De stigma omtrent GHB en Phenibut

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen zijn enorm bang voor GHB en dat is logisch.
Toen er in het verleden werd ondekt dat GHB werd gebruikt als een rapedrugs.
Zijn alle instellingen en websites ons extra gaan waarschuwen voor GHB op het nieuws en overal, waarbij GHB een stigma heeft gekregen waar het niet meer vanaf komt.
Waar de leuke kanten van GHB werden ondergesneeuwd door de nagatieve kanten.
De verslaving is erg en zo kunnen we wel doorgaan.

Maar elke verslaving is erg!
En elke verslaving heeft zijn eigen nadelen die een mens langzaam verwoesten. Er zijn mensen die grammen 3-mmc naar binnen werken en speed gebruiken alsof het de normaalste zaak is in wereld.
RC zijn nog nooit zo populair geweest als nu.
En deze mensen kunnen nog steeds bang zijn voor GHB maar aan de andere kant stoppen ze alles in hun neus wat ze op zo een RC website vinden.

Dat is dus onterecht en een beetje normaal GHB gebruik is vaak vele malen minder schadelijk dan veel andere drugs.
Dat ondervind ik en vele andere gebruikers die al een langere tijd veel drugs hebben gebruikt.
En nu tevreden zijn met hun GHB gebruiken.

Phenibut heeft het zelfde.
Het is spul dat ook verslavend werkt, dus een waarschuwing is terecht.
Maar niet in de maten hoe dat nu word gedaan.
Ik als GHB gebruiker ontweek Phenibut OOK net als iedereen omdat dus...
Ik gooide mezelf liever plat met Diazepam dan dat ik ooit Phenibut ging gebruiken terwijl ik helemaal geen ervaring ermee had en blindelings op de gevaren af ging die je alleen maar leest.
En nooit eens de goede kant ervan, tot op dit forum las wat de voordelen waren.

Phenibut is dus de manier hoe je een verslaving van GHB kan afbouwen met geen enkele probleem. Sterker nog het helpt je meteen je slaapstoornis doorbreken.
Het helpt je meteen om de 2 uur circulatie van GHB te verbreken.
En ik zie dat mensen die een weekje aan de GHB zijn helpt en mensen die zelfs maanden aan de GHB waren.

Maar de stigma die er heerst, dat begon bij de GHB en weer overslaat op Phenibut omdat het een gelijke werking heeft, is onterecht.

Elke drugs heeft zijn voordelen en nadelen (bijna allemaal dan) en GHB kan je veel goede dingen brengen net als Phenibut en een leuke drugs zijn.
De enige key is, met de meeste drugs, ga er normaal mee om en onder die categorie vallen deze 2 ook.
Als je dagen lang door gaat op een drugs dan ontwikkel je een probleem en dat maakt niet uit welke drugs dat is.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is natuurlijk zo dat het mogelijk is GHB te gebruiken en geen problemen te ontwikkelen. Het staat er echter wel om bekend dat je er makkelijk verslaafd aan raakt. Hetzelfde geldt voor 3-MMC en speed, waar net zo goed voor gewaarschuwd wordt. Bij GHB komt daar nog bij dat het zware lichamelijke verslaving met zich mee kan brengen.

Verder is het ook nog eens gevaarlijk doordat je erg makkelijk teveel neemt.

We hoeven dus natuurlijk niet te doen alsof iedereen die weleens GHB gebruikt een hopeloze junk is. Maar ik vind het wel goed dat ervoor gewaarschuwd wordt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Phenibut wordt trouwens toch niet zo erg gedemoniseerd? Lees niet vaak hele negatieve verhalen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
KlaasVaak zei:
Phenibut wordt trouwens toch niet zo erg gedemoniseerd? Lees niet vaak hele negatieve verhalen.
Klik om te vergroten...

Check Reddit eens. Lijkt wel alsof iedereen hopeloos verslaafd is en de afkick zo erg is dat stoppen haast onmogelijk is.

Het is in NL denk ik ook lang niet zo bekend als GHB.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Bij GHB komt daar nog bij dat het zware lichamelijke verslaving met zich mee kan brengen.
Klik om te vergroten...
Toevallig ben ik net in discussie met iemand anders onder een ander topic.
Dat je nu dus weer een negatief aspect uit deze verslaving gaat halen en het terecht vind daardoor dat er extra waarschuwingen zijn.

Maar dan ga ik het toch nog een keer uitleggen.
Dan kan je van de ene verslaving wat makkelijker afkomen dan de andere.
Maar een andere verslaving had bv een veel meer levens verwoestende werking.
Dan heb ik het over geen huis meer geen famillie contact of sociale contacten.

Dan kunnen we dus een discussie maken wat erger is of niet.
Maar zoals je hier op het forum leest zijn er verschillende hulp vragen van GHB verslaafde maar die hebben vaak nog een vriendin en werken gewoon.
Terwijl er bij andere verslavingen zulke dingen helemaal kapot zijn.
En om dat te herstellen is zelfs bijna onmogelijk in sommige gevallen.
Famillie gaat diegene niet zomaar weer vergeven, er is teveel gebeurd.
GHB verslaafde zijn meestal nooit dakloos maar dat kan je wel veel terug vinden bij andere verslaafde.

Dan is dus herstellen uit een verslaving van GHB makkelijker soms dan herstellen uit sommige andere verslaving (ondanks er een lichamelijke verslaving was) omdat iemand wel weer terug kan in zijn normale sociale omgeving.
En een ander helemaal vanaf nul moet beginnen en ergens in de stappelbedden van het Leger Des Heils terecht komt.
Met alle gevolgen van dien.

KlaasVaak zei:
Maar ik vind het wel goed dat ervoor gewaarschuwd wordt.
Klik om te vergroten...
Uiteraard geef ik dat dus ook aan, maar de mate waarin dat gebeurd en de angst die er omheen hangt, gebeurt soms helemaal niet bij andere drugs terwijl ik nu in zie dat sommige verslavingen veel meer verwoesten dan GHB.

Waardoor de angst voor GHB word overdreven en er in topics hier bv heel makkelijk word gedaan over andere drugs.

KlaasVaak zei:
Phenibut wordt trouwens toch niet zo erg gedemoniseerd? Lees niet vaak hele negatieve verhalen.
Klik om te vergroten...
Eerst wel man.
Gelukkig is er op dit forum nu een omkeer gekomen en lees ik meer positief dan negatief.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik wil toevoegen is dat ik zelf ook eerst aan het ondekken was wat nou de schadelijke kant is geestelijk van drugsgebruik.
MDMA is nu wel een algemene sociaal geaccepteerde drugs maar heb dus gelezen dat verschillende mensen daar toch veel schade aan kunnen over houden geestelijk.
Bij speed kan ik dat vaak wel herkennen zelfs bij mensen dat ze het jaren gebruiken.

Nu gebruik ik al vele jaren GHB en soms wel eens dagen lang. Ik slaap er ook op door om de 2 uur een grote dosis te nemen.
Bij het begin kon ik wel eens vergeetachtig worden na veel gebruik.
Maar dat was maar tijdelijk.

Nu heb ik dat nooit meer, mijn rekenkracht was altijd een van mijn sterkste punten en dat heb ik nog steeds.
Daarnaast vergeet ik niks als ik een feestje heb en ik heb gesprekken met mensen.
Ik weet nog waar het over ging, mensen hun reactie etc.

Mijn geheugen was slecht toen ik weed rookte, dat is gewoon een feit.
Maar nu na al die jaren kan ik niet zeggen dat ik geestelijke aftakelingen heb ondervonden van mijn gebruik. Terwijl ik wel het risco heb genomen door expres te hoge dosisen te nemen van GHB om te slapen. En dat op regulieren basis. Maar dat is persoonlijk nu alsnog.


Mijn GHB problemen zijn dat ik non stop kan eten dan en natuurlijk in combinatie van de zout mijn gewicht slechter onder controle heb.
Ook kan GHB slecht zijn voor mijn huid.
Dat zijn de problemen waar ik tegen aan loop nu na 8 jaar stevig GHB te hebben gebruikt zonder een verslaving te hebben.
En daarom kan ik dus zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben met het gebruik van GHB en dat de bijwerkingen van andere drug eerder mij wel concentratie problemen en geheugen problemen opleverde etc.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mee eens. Ik geloof best dat de afkick van ghb heel erg is, maar hoe mensen erover praten is niet normaal. Als ik mensen vertel dat ik af en toe weleens ghb gebruik krijg ik 9 van de 10 keer te horen dat ik er ver uit de buurt moet blijven. En krijg te horen dat ik mijn lichaam volgooi met troep, omdat het van gootsteen onstopper word genaakt. Kreeg laatst zelfs te horen dat ik maar geen kinderen moet krijgen, als ik dit spul gebruik... mensen gaan er blijkbaar vanuit dat als je zegt dat je ghb gebruikt dat je verslaafd bent en als dat nog niet zo is dan zal dat in de toekomst wel gebeuren..

Waarom zou dat zo moeten zijn? Gewoon omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan en verslaafd raken wil toch niet zo zijn dat dat bij mij gebeurt? En al raak ik wel verslaafd dan is dat zo, ik zal er dan wel van leren dat het toch heftiger spul is dan ik dacht. Maar mensen hoeven niet over mij te gaan oordelen en dit soort nare dingen tegen mij te zeggen alleen maar omdat ik af en toe een chemisch middel gebruik dat slecht voot mij is. Ik oordeel toch ook niet over mensen die hun elk weekend lam zuipen? Nee drank is wel goed zeker omdat het legaal is. Nou alleen maar omdat het legaal is wil niet zeggen dat het beter dan ghb is of welke andere drug dan ook. Mensen oordelen snel maar weten niet dat je je dagelijks leven gezond probeert te leven en te sporten. Maar nee als je af en toe iets slechts in je lichaam stopt ben je gelijk een slecht persoon.

Sorry voor dit hele verhaal maar het zit me echt tot HIER.""""
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen zijn kuddedieren. GHB heeft mijn hyperalertheid nav ptss weggenomen en heb mij, met ups en downs. op een positieve manier kunnen ontwikkelen waardoor ik zonder enige vorm van behandeling nieuwe gedragspatronen en coping heb kunnen aanleren waardoor ik nu een factor 10 minder last heb van ptss gerelateerde klachten. Veel mensen met trauma hebben problemen met gaba regulatie daarom werkt bijvoorbeeld alcohol ook zo goed op het 'tijdelijk' wegnemen van de klachten.

Voor mij is dit hetzelfde als 60% van NL die al corona heeft gehad en zichzelf alsnog laat vaccineren. Je hebt al anti-stoffen, je kan het nog steeds doorgeven en zoals dat wicht....volgens mij willeke alberti....op tv zegt...als je niet gevaccneerd bent moet je uit me buurt blijven. There is no difference wat dat er gaat maar het wordt wel breed uitgemeten in de reguliere media.

Net als dat de geaccepteerde farmaceuten mensen maar levenslang volstoppen met allemaal teringzooi wat nog geeneens een pleister is maar je dusdanig platgooit en je in een zombie state of mind gooit.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Mee eens. Ik geloof best dat de afkick van ghb heel erg is, maar hoe mensen erover praten is niet normaal. Als ik mensen vertel dat ik af en toe weleens ghb gebruik krijg ik 9 van de 10 keer te horen dat ik er ver uit de buurt moet blijven. En krijg te horen dat ik mijn lichaam volgooi met troep, omdat het van gootsteen onstopper word genaakt. Kreeg laatst zelfs te horen dat ik maar geen kinderen moet krijgen, als ik dit spul gebruik... mensen gaan er blijkbaar vanuit dat als je zegt dat je ghb gebruikt dat je verslaafd bent en als dat nog niet zo is dan zal dat in de toekomst wel gebeuren..

Waarom zou dat zo moeten zijn? Gewoon omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan en verslaafd raken wil toch niet zo zijn dat dat bij mij gebeurt? En al raak ik wel verslaafd dan is dat zo, ik zal er dan wel van leren dat het toch heftiger spul is dan ik dacht. Maar mensen hoeven niet over mij te gaan oordelen en dit soort nare dingen tegen mij te zeggen alleen maar omdat ik af en toe een chemisch middel gebruik dat slecht voot mij is. Ik oordeel toch ook niet over mensen die hun elk weekend lam zuipen? Nee drank is wel goed zeker omdat het legaal is. Nou alleen maar omdat het legaal is wil niet zeggen dat het beter dan ghb is of welke andere drug dan ook. Mensen oordelen snel maar weten niet dat je je dagelijks leven gezond probeert te leven en te sporten. Maar nee als je af en toe iets slechts in je lichaam stopt ben je gelijk een slecht persoon.

Sorry voor dit hele verhaal maar het zit me echt tot HIER.""""
Klik om te vergroten...
Dit soort geluiden hoor ik eigenlijk nooit, maar als er zo over gesproken wordt gaat het inderdaad nergens over. Dan snap ik de frustratie wel.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jumping Jack zei:
Toevallig ben ik net in discussie met iemand anders onder een ander topic.
Dat je nu dus weer een negatief aspect uit deze verslaving gaat halen en het terecht vind daardoor dat er extra waarschuwingen zijn.

Maar dan ga ik het toch nog een keer uitleggen.
Dan kan je van de ene verslaving wat makkelijker afkomen dan de andere.
Maar een andere verslaving had bv een veel meer levens verwoestende werking.
Dan heb ik het over geen huis meer geen famillie contact of sociale contacten.

Dan kunnen we dus een discussie maken wat erger is of niet.
Maar zoals je hier op het forum leest zijn er verschillende hulp vragen van GHB verslaafde maar die hebben vaak nog een vriendin en werken gewoon.
Terwijl er bij andere verslavingen zulke dingen helemaal kapot zijn.
En om dat te herstellen is zelfs bijna onmogelijk in sommige gevallen.
Famillie gaat diegene niet zomaar weer vergeven, er is teveel gebeurd.
GHB verslaafde zijn meestal nooit dakloos maar dat kan je wel veel terug vinden bij andere verslaafde.

Dan is dus herstellen uit een verslaving van GHB makkelijker soms dan herstellen uit sommige andere verslaving (ondanks er een lichamelijke verslaving was) omdat iemand wel weer terug kan in zijn normale sociale omgeving.
En een ander helemaal vanaf nul moet beginnen en ergens in de stappelbedden van het Leger Des Heils terecht komt.
Met alle gevolgen van dien.


Uiteraard geef ik dat dus ook aan, maar de mate waarin dat gebeurd en de angst die er omheen hangt, gebeurt soms helemaal niet bij andere drugs terwijl ik nu in zie dat sommige verslavingen veel meer verwoesten dan GHB.

Waardoor de angst voor GHB word overdreven en er in topics hier bv heel makkelijk word gedaan over andere drugs.


Eerst wel man.
Gelukkig is er op dit forum nu een omkeer gekomen en lees ik meer positief dan negatief.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt, ik vind inderdaad niet dat we GHB veel erger moeten maken dan bijvoorbeeld speed. En aan de andere kant wordt er inderdaad soms erg makkelijk gedaan over sommige middelen, vooral stimulanten.

Aan de andere kant vind ik het wel gek om te lezen dat je 's nachts om de 2 uur GHB neemt, maar jezelf niet verslaafd noemt. Of lees ik dat niet goed?

Je punt over Phenibut op Reddit klopt wel, maar het is ook weer een tegenreactie. Eerst werd er daar gedaan alsof het een wonderdrug was die je sociale leven kan redden. Dat spreekt het Reddit publiek (veel mensen met sociale angsten) natuurlijk aan. Later hebben veel gebruikers problemen gekregen, en dan krijg je weer van die hele extreme waarschuwingen.

Zoals vaker op Reddit ontbreekt de middenweg. Het is of meermaals per week gebruiken, het is een wonderdrug en het heeft mijn leven gered, of nooit aankomen want het zal je helemaal slopen. Incidentele gebruikers moet je met een loep zoeken.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#11
KlaasVaak zei:
Aan de andere kant vind ik het wel gek om te lezen dat je 's nachts om de 2 uur GHB neemt, maar jezelf niet verslaafd noemt. Of lees ik dat niet goed?
Klik om te vergroten...

Omdat ik zelf kies wanneer ik stop en zelf kies welke dag het is en het lekker vind om een tijdje door te gaan. Dag 2 is mijn hotspot.
Qls ik verslaafd was zou ik niet kunnen stoppen op een gekozen dag en tijd.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jumping Jack zei:
Qls ik verslaafd was zou ik niet kunnen stoppen op een gekozen dag en tijd.
Klik om te vergroten...
Daar denk in ietwat anders over. Iemand die verslaafd is hoeft niet perse dag in dag uit te gebruiken.
Wat als je onverwachts eerder moet stoppen als gepland? Of je begint net met een binge sessie, halve dag bezig, en door ( some random shit that happens in life) moet je direct stoppen.

Geen judgement van mijn kant vandaan btw 😜
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jumping Jack zei:
Mensen zijn enorm bang voor GHB en dat is logisch.
Toen er in het verleden werd ondekt dat GHB werd gebruikt als een rapedrugs.
Zijn alle instellingen en websites ons extra gaan waarschuwen voor GHB op het nieuws en overal, waarbij GHB een stigma heeft gekregen waar het niet meer vanaf komt.
Waar de leuke kanten van GHB werden ondergesneeuwd door de nagatieve kanten.
De verslaving is erg en zo kunnen we wel doorgaan.

Maar elke verslaving is erg!
En elke verslaving heeft zijn eigen nadelen die een mens langzaam verwoesten. Er zijn mensen die grammen 3-mmc naar binnen werken en speed gebruiken alsof het de normaalste zaak is in wereld.
RC zijn nog nooit zo populair geweest als nu.
En deze mensen kunnen nog steeds bang zijn voor GHB maar aan de andere kant stoppen ze alles in hun neus wat ze op zo een RC website vinden.

Dat is dus onterecht en een beetje normaal GHB gebruik is vaak vele malen minder schadelijk dan veel andere drugs.
Dat ondervind ik en vele andere gebruikers die al een langere tijd veel drugs hebben gebruikt.
En nu tevreden zijn met hun GHB gebruiken.

Phenibut heeft het zelfde.
Het is spul dat ook verslavend werkt, dus een waarschuwing is terecht.
Maar niet in de maten hoe dat nu word gedaan.
Ik als GHB gebruiker ontweek Phenibut OOK net als iedereen omdat dus...
Ik gooide mezelf liever plat met Diazepam dan dat ik ooit Phenibut ging gebruiken terwijl ik helemaal geen ervaring ermee had en blindelings op de gevaren af ging die je alleen maar leest.
En nooit eens de goede kant ervan, tot op dit forum las wat de voordelen waren.

Phenibut is dus de manier hoe je een verslaving van GHB kan afbouwen met geen enkele probleem. Sterker nog het helpt je meteen je slaapstoornis doorbreken.
Het helpt je meteen om de 2 uur circulatie van GHB te verbreken.
En ik zie dat mensen die een weekje aan de GHB zijn helpt en mensen die zelfs maanden aan de GHB waren.

Maar de stigma die er heerst, dat begon bij de GHB en weer overslaat op Phenibut omdat het een gelijke werking heeft, is onterecht.

Elke drugs heeft zijn voordelen en nadelen (bijna allemaal dan) en GHB kan je veel goede dingen brengen net als Phenibut en een leuke drugs zijn.
De enige key is, met de meeste drugs, ga er normaal mee om en onder die categorie vallen deze 2 ook.
Als je dagen lang door gaat op een drugs dan ontwikkel je een probleem en dat maakt niet uit welke drugs dat is.
Klik om te vergroten...
Ik hoor wat je zegt. En het klopt dat elke verslaving erg is. Maar GHB is echt de ergste man. Ik zeg je eerlijk. Wanneer men hardcore verslaafd is aan ghb zou diegene om de 2 uur wakker worden in de nacht om een dopje bij te nemen. Wanneer diegene dat niet doet kan er een dilerium ontstaan of een hardstilstand. Dit soort dingen heb je niet bij een speed verslaving / heroine verslaving / coke verslaving en ga zo maar door.
van de 100% GHB verlaafde die in de kliniek terecht komt krijgt er 70% een terugval. Dit is het hoogste percentage van alle middelen. Ik zelf heb ook in klinieken gezeten voor polyverslaving + GHB. En uit eigen ervaring zeg ik je eerlijk dat GHB een sluipmoordenaar is.
GHB is na mijn ervaring een killer. Dan kan je beter aan de heroine zitten dan de ghb. Wanneer je verslaafd bent aan ghb vanaf je 18e dan ga je de 40 niet halen. GHB vreet je lichaam van binnen kapot. Met Heroine daarin tegen kan je wel 100 jaar worden bijwijze van spreke. ( als je jezelf goed voed met gezond voedsel natuurlijk ).
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
WeAreThe99% zei:
Ik hoor wat je zegt. En het klopt dat elke verslaving erg is. Maar GHB is echt de ergste man. Ik zeg je eerlijk. Wanneer men hardcore verslaafd is aan ghb zou diegene om de 2 uur wakker worden in de nacht om een dopje bij te nemen. Wanneer diegene dat niet doet kan er een dilerium ontstaan of een hardstilstand. Dit soort dingen heb je niet bij een speed verslaving / heroine verslaving / coke verslaving en ga zo maar door.
van de 100% GHB verlaafde die in de kliniek terecht komt krijgt er 70% een terugval. Dit is het hoogste percentage van alle middelen. Ik zelf heb ook in klinieken gezeten voor polyverslaving + GHB. En uit eigen ervaring zeg ik je eerlijk dat GHB een sluipmoordenaar is.
GHB is na mijn ervaring een killer. Dan kan je beter aan de heroine zitten dan de ghb. Wanneer je verslaafd bent aan ghb vanaf je 18e dan ga je de 40 niet halen. GHB vreet je lichaam van binnen kapot. Met Heroine daarin tegen kan je wel 100 jaar worden bijwijze van spreke. ( als je jezelf goed voed met gezond voedsel natuurlijk ).
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt maar de ene drugs met de andere drugs vergelijken en dan de 1 aanwijzen als erger zegt denk ik precies wat er in de kern mis is. Als maak je misbruik van hoestdrank, als je ergens niet mee om kan gaan ,aakt het niet uit wat het middel is.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt maar de ene drugs met de andere drugs vergelijken en dan de 1 aanwijzen als erger zegt denk ik precies wat er in de kern mis is. Als maak je misbruik van hoestdrank, als je ergens niet mee om kan gaan ,aakt het niet uit wat het middel is.
Klik om te vergroten...
Het is natuurlijk nooit goed om misbruik te maken van middelen. Ik heb het erover dat van de 100% ghb verslaafde van de verslaving af proberen te komen en daar meer dan 70% van terugvallen. Dat is meer dan andere middelen!!!!!
Ik praat geen poep ofzo.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja sorry hoor maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt, percentage alcohol en blowen ligt nog veel hoger, zoiezo valt 90% van mensen die ooit misbruik heeft gemaakt van middelen terug in de doc of een ander middel.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Ja sorry hoor maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt, percentage alcohol en blowen ligt nog veel hoger, zoiezo valt 90% van mensen die ooit misbruik heeft gemaakt van middelen terug in de doc of een ander middel.
Klik om te vergroten...
Volgens mij snap je niet helemaal mijn punt maar goed,
Volgens mij heb je stront in je hoofd of niet???!!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Daar denk in ietwat anders over. Iemand die verslaafd is hoeft niet perse dag in dag uit te gebruiken.
Wat als je onverwachts eerder moet stoppen als gepland? Of je begint net met een binge sessie, halve dag bezig, en door ( some random shit that happens in life) moet je direct stoppen.
Klik om te vergroten...
Ja dat doe ik dan meteen.
En nu met phenibut is dat helemaal makkelijk.
Ik kan dus ineens stoppen.

Soms begin je aan de GHB en merk je meteen al na een paar buisjes dat het te snel is dat je weer GHB gebruikt en dan heb ik er ook geen zin meer in en stop ik ermee en ga slapen.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verder ga ik niet bemoeien met discussies als mensen gaan beginnen te schelden zoals dingen met stront in hun hoofd...
Er staat wat er staat en dat is mijn mening en ervaring.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
WeAreThe99% zei:
Volgens mij snap je niet helemaal mijn punt maar goed,
Volgens mij heb je stront in je hoofd of niet???!!
Klik om te vergroten...
Lekker niveau van communiceren begrijp meteen waar je stelling vandaan komt en frustratie. Iemand die niet met middelen om kan gaan en dat afreageert op het middel. Chapeau!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."