Aangezien er afgezien van youperdepoep's ervaring nog geen reports zijn van deze interessante RC leek het me wel nuttig om mijn ervaringen hier te delen.
Wat? 4-Fluor-amfetamine/4-MFP/4-fluo
Waar? Rock Werchter, dag 4
Hoeveel? Ongeveer 140 mg, in een capsule
Ik had dit goedje al een ruime week in huis, en de nieuwsgierigheid groeide met de dag.. Toch lukte het me om tot de laatste dag van het festival Rock Werchter te wachten met het proberen ervan. De eerste dag had ik al wat Mdma gebruikt, en dus had ik de 2 dagen erna even een korte pauze gehouden (afgezien van wiet en bier).. Op de laatste dag dan eindelijk aan de 4-fluo.
Ik had 2x200mg meegenomen, maar aangezien 2 andere maten ook wel benieuwd waren besloten we het te verdelen in 3 dossisen (die niet helemaal gelijk waren..)
Om 20.15 zou Justice optreden, en erna Underworld. We besloten de bommetjes/capsules om ongeveer 19.45 in te nemen, op een vrijwel lege maag.
Tegen 20.00 was het al flink druk in de Marquee tent (zie foto), veel jonge overenthousiaste fans met zelfgebouwde kruisen.. beetje lame vond ik, maargoed.
Vlak voordat het optreden begon werden de eerste tekenen van de drug voelbaar. Lichte tintelingen over m'n lichaam en hoofd
We waren nu flink in de stemming voor een feestje, en daarvoor stonden we (in de overvolle tent) op de goede plaats! Ik had energie voor 10, en toen het optreden begon kon ik absoluut niet meer stilstaan. We hebben anderhalf uur lang staan springen, zwaaien, duwen, praten met iedereen die we tegen kwamen.. Wel werd het enorm heet in de tent, al scheelde het dat we een beetje achteraan stonden, wat ervoor zorgde dat er af en toe een vlaag frisse lucht binnenkwam. Het gevoel van de koele lucht op m'n oververhitte gezicht was bijna hemels te noemen.. Gelukkig hadden we wat water bij ons, we hadden allemaal het gevoel dat we zo'n beetje leegliepen..
Toen het optreden was afgelopen zou er een pauze van +/- 20 min tussenzitten voordat Underworld zou optreden. In de tussentijd hebben we wat zout gepakt bij de fritkraam en veeel water gedronken.. Ook lukte het nog om de rest van de groep te vinden, waaronder de persoon die met ons zou meedoen.. We waren in eerste instantie van plan zijn bommetje te splitten, maar hebben het hem toen toch gegeven omdat hij nu nog nieuwsgieriger was.
Nog steeds was het heerlijk om gewoon rond te lopen (je voelde je benen amper) en het licht euforische gevoel was ook erg fijn.
We zijn vervolgens weer met een aantal mensen richting tent gegaan om volledig uit ons dak te gaan op Underworld (super set

) We waren nu duidelijk over de piek heen, vooral het zweten was een stuk minder, maar er was zeker nog genoeg energie over om te blijven dansen en springen.
Na zo'n 3,5 uur na inname begon het effect dan duidelijk voelbaar minder te worden, maar het was nog niet volledig over. Nadat we ons weer bij de rest van de groep hadden gevoegd (die bijna allemaal met enorme MDMA doppen rondliepen) besloten we ook nog wat MDMA te nemen. Aangezien we de drankbonnen nog moesten opmaken (en dat waren er een hoop) is er ook nog behoorlijk wat bier doorheen gegaan.
Het festival was rond 01.00 afgelopen, en we hebben uiteindelijk tot 6 uur 's morgens op de camping gechilled (en een dozijn joints gerookt). Ik heb eenmaal geprobeerd te gaan slapen, maar dit wou niet echt lukken. Of het door de 4-fluo komt of door de MDMA is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat het de Fluo was die hiervoor zorgde.. Normaal slaap ik namelijk prima als MDMA is uitgewerkt, zeker als er nog wat alcohol bij is gedronken..
Uiteindelijk toch nog ongeveer 2 uur geslapen, om vervolgens redelijk brak aan de terugreis te beginnen. Gelukkig zat ik achterin, helaas vond de bestuurder het niet nodig om achterin hoofdsteunen te hebben, waardoor slapen er wederom niet inzat.
Conclusie
De drug zelf vind ik erg speedy, maar niet zo geforceerd. Het empatische van MDMA is zeker aanwezig, maar het overenthousiaste van MDMA, wat het soms wat nep maakt ontbreekt. Absoluut een leuke partydrug dus, die ik zeker vaker ga gebruiken. De dosis was prima, al ga ik 150+50mg ook nog eens uitproberen. Overigens werden mijn pupillen niet tot nauwelijks vergroot door de 4-fluo, wat ik ook een voordeel vind