Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's First Time: Emotional Madness - Bad Trip

Paddo's First Time: Emotional Madness - Bad Trip

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo, Hallo ik ben nieuw hier maar lurk al een tijdje rond (kon me niet aanmelden ivm internetexplorer problemen). Een beetje een lange report, maar hier is hij dan: :)
Met een vriend van me sprak ik erover en hij zei dat hij het binnekort ook ging doen met een paar vrienden, dus deed ik maar met hun mee!
Omdat ik die dag niet kon kochten zij de paddo's. McKennai's waren het, nog nooit van gehoord, wist er niks van, maargoed.
That faithful day: We namen allen een bakje verse paddo's naar binnen. Flink kauwen, neus dicht en met water wegspoelen. Getverdemme wat was dat goor. Uiteindelijk toch het hele bakje naar binnengewerkt, toch best spannend, paddo's nemen.

We gingen beneden zitten, aten en dronken nog wat en toen gingen we maar lekker zitten, praten en wachten. Super-relaxede stoelen waar je lekker mee kon wiebelen. Vage schilderijen aan de muur, leuke houtnerven op de kasten en deuren. Drie grote klokken die je steeds hoorde tikken en waarvan de bel telkens ging.
En toen kickten de eerste effecten erin; Mijn mond stond de hele tijd in een enorme grijns/glimlach en ik lachte. Ik begon me zwaar te voelen, heel zwaar maar op hetzelfde moment ook superlicht. Ik wou vanalles tegelijk doen en had de heletijd het idee dat ik iets moest doen. Toch zat ik daar wel lekker en wachte ik mooi op de volgende effecten, ik voelde me super goed! De gordijnen begonnen wat heen en weer te bewegen en de lampen rij daarboven leek te schommelen. Ik wiebelde heen en weer in mn super-relax stoel en voelde me goed. Alles werd mooier!
De kast met zijn mooie houtnerf leek te druipen. De deur met de mahonie-houtnerf lichte op en leek van de deur af te staan.
Tijd voor een muziekje, ik zocht wat uit de cd's die een gozer had mee gebracht uit en daar was het: THE BEATLES!
De muziek draaide en hop het werd nog mooier. Het voelde net als de efteling (met name de droomvlucht, zo'n sfeer). De muziek paste perfect. Bij elk effect of nieuwe noot in het nummer kreeg ik kriebelige gevoelens. Toen ik een boer liet zag ik hem als het ware in de lucht en voelde get zo grappig. Ik keek rond en zie daar op het tapijt lagen hondenharen (wat later bleek). Maar ik zag prachtige patronen die oplichten in alle kleuren van de regenboog en ze zweefden onder mijn stoel door, de patronen wisselde met de maat van de muziek en werden groter en kleiner.
Alles was zo mooi. Ik voelde me zo ontzettend goed. Geen tijdsbesef meer. Mensen die ik niet kenden voelde ik een band mee. Met die vriend voelde ik een super sterke band. Alsof we elkaar door en door kenden.
Tijd voor een slokje water. Prachtig vloeiend water, het was[b/] gewoon. En nog nooit heeft water me zo lekker gesmaakt.
Maar toen ginghet fout. Na terug in mijn stoel te zijn gegaan (en een keer met zn alleen naar buiten zijn geweest) zette iemand wat cubaanse/reaggea muziek op.
De vrolijke sfeer die ik meemaakte werd bedompter en zwaarder.
Ik zat daar in mn super-relax stoel en keek wat rond en ik voelde me opeens heel paranoide. Het flippen begon, ik ging 'bad'.
Die 'periode' herinner ik me niet zo heel erg meer, maar kennelijke flipte ik redelijk erg. Ik schopte de muziek uit en kroop over de vloer en riep en huilde dat ik eruit wou, dat ik mensen wou bellen en ik herinner me iets met politie. De anderen hadden kennelijk niet van het soort visuals dat ik had en bij hun was de trip niet zo intens. Ze probeerden me rustig te maken en dat lukte wel "je moet het uitzitten, je zit er in, laat je gaan, het zijn de paddo's maar".
Het ging wel weer, maar ik voelde me nog steeds onwel dus ging ik naar boven om op bed te liggen, iets wat ik nooit had moeten doen.
Ik sleurde die vriend mee in mn ''bad" en hij kwam ook even bij me liggen, we praatten wat en hij flipte ook en ging naar zijn kamer. Ik lag daar helemaal alleen en alles ging langzaam. Tijd was er niet, ik was bang dood te gaan, Ik was bang dat het nooit meer over ging end at ik er in bleef zitten. Er kwamen gevoelens langs die ik niet kan omschrijven en die ik nooit eerder heb gehad. Toen die vriend weer rustig was moest hij van mij beloven dat hij af en toe langskwam om te kijken of ik niet dood was en of het goed met me ging.
Toen lag ik daar een tijdje, af en toe kwam hij langs en telkens vroeg ik welke dag het was en hoelat, elke keer was het antwoord hetzelfde, zo het leek. Ik werd nog paranoider dan ik al was.
Ik dacht na en dacht na en ook hier herinner ik me niet veel meer van. Wat ik me ook nog kan herinneren is dat ik dacht dat iedereen dood was en dat ik aan het dromen was van de afgelopen avond trippen (ik zou blijven pitten daar).
Toen ik naar de wc ging raakte ik in een 'mindloop'(althans, zo heet dat geloof ik). Ik maakte alles wat ik deed daar letterlijk honderden keren mee en het leek weken te duren voor mijn gevoel. Toen ik het einelijk doorhad begon ik dingen te verleggen zodat het me opviel zodat ik er misschien uit zou komen, en dat werkte. De effecten namen af en ik lande weer op mn pootjes.
I broke down and cried. Ik zat daar een halfuur in de gang op de grond te denken over alles wat was geweest.
Na lang dimdammen besloot ik maar naar huis te gaan, ik ging naar beneden en zag hun zitten. Die vriend bezorgd naar me kijkend en liet me niet gaan. Super bezorgd en zorgzaam ,maar uiteindelijk benk toch naar huis gegaan. De paddo's hadden nog een after-effect; ingebouwde GPS! De weg naar huis vond ik in één keer zonder problemen ( had het nog nooit gefietst)


En dat was mijn trip en ik moest het kwijt. Weken na de trip dacht ik er nog over na en nam ik mijn conclusies. En ik voelde me er eigenlijk alleen maar beter door. De bad trip vond ik vreselijk leerzaam om een of andere reden. En nog steeds (ondanks het bad-gaan) vond ik het een prachtigervaring, de ervaring van mijn leven. Een opening voor een nieuwe kijk en een nieuwe wereld. De paddo's zorgden ook nog eens voor een betere vriendschap tussen die vriend en mij :) (en een andere betere kijk op vrienden in mn nabije omgeving). Al met al positief dus!
Over twee weken is m'n volgende paddo trip :grin:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja ik at paar bakkies paddestoelen op van soort x.
ja huilen huilen en 5 minuten later erom lachen.

dat soort dingen hoor ik vaker, kijk deze mensen doen ook paddo's
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welhallodaar zei:
ja ik at paar bakkies paddestoelen op van soort x.
ja huilen huilen en 5 minuten later erom lachen.

dat soort dingen hoor ik vaker, kijk deze mensen doen ook paddo's
Klik om te vergroten...

Stoer...

maar ontopic:

Aangezien je nog weinig/haast geen ervaring hebt met tripmiddelen word het door bijna iedereen aangeraden om voor het eerst een half bakje te eten. Zo kun je dus zien wat het met je doet en hoe je er op reageerd.
Kennelijk heb je de kracht van de paddo''s onderschat en dat heb je gemerkt.
Mijn tip voor de volgende keer: neem een halve of 3/4 portie om iets milder te trippen.
Als je voelt dat je meer aan kunt neem je de volgende keer gewoon weer wat meer.

~happy tripping
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#4
mikkelk zei:
Welhallodaar zei:
ja ik at paar bakkies paddestoelen op van soort x.
ja huilen huilen en 5 minuten later erom lachen.

dat soort dingen hoor ik vaker, kijk deze mensen doen ook paddo's
Klik om te vergroten...

Stoer...

maar ontopic:

Aangezien je nog weinig/haast geen ervaring hebt met tripmiddelen word het door bijna iedereen aangeraden om voor het eerst een half bakje te eten. Zo kun je dus zien wat het met je doet en hoe je er op reageerd.
Kennelijk heb je de kracht van de paddo''s onderschat en dat heb je gemerkt.
Mijn tip voor de volgende keer: neem een halve of 3/4 portie om iets milder te trippen.
Als je voelt dat je meer aan kunt neem je de volgende keer gewoon weer wat meer.

~happy tripping
Klik om te vergroten...

Yea, die vriend bijvoorbeeld at ook het hele bakje, maar hij had maar weinig visuals enzo.
Achja, ik heb het gemerkt, maar ik vond het nog steeds een enorm leerzame en vooral mooie trip :)
Ik wist ook wel dat je eigenlijk een half bakje zou moeten proberen, maar op het moment dat het erop aankwam dacht ik bijmezelf "Ik sta stevig in mijn schoenen, dus dat lukt me wel". Maar ik heb de consequenties ervan gemerkt.

Dankjewel voor de tip! Zoals ik al zei; over twee weken nog een keer! En dan laat ik me ook lekker informeren door de smartshophouder voor wat voor een paddestoeltjes ik nu het beste kan nemen!
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vladderman zei:
Yea, die vriend bijvoorbeeld at ook het hele bakje, maar hij had maar weinig visuals enzo.
Achja, ik heb het gemerkt, maar ik vond het nog steeds een enorm leerzame en vooral mooie trip :)
Ik wist ook wel dat je eigenlijk een half bakje zou moeten proberen, maar op het moment dat het erop aankwam dacht ik bijmezelf "Ik sta stevig in mijn schoenen, dus dat lukt me wel". Maar ik heb de consequenties ervan gemerkt.

Dankjewel voor de tip! Zoals ik al zei; over twee weken nog een keer! En dan laat ik me ook lekker informeren door de smartshophouder voor wat voor een paddestoeltjes ik nu het beste kan nemen!
Klik om te vergroten...

Ik vind het goed van je dat je het nog een kans wilt geven :)
Zeker weten dat je een hele andere kant van de paddo's zult zien.
Als ik jou was zou ik de mexicaantjes kopen. Hiervan neem je een half bakje of 3/4.
persoonlijk zou ik voor 3/4 gaan omdat de mexicaantjes nou niet echt bepaald sterk zijn ook al verschilt dit per persoon.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
mikkelk zei:
Welhallodaar zei:
ja ik at paar bakkies paddestoelen op van soort x.
ja huilen huilen en 5 minuten later erom lachen.

dat soort dingen hoor ik vaker, kijk deze mensen doen ook paddo's
Klik om te vergroten...

Stoer...
~happy tripping
Klik om te vergroten...

maar offtopic: WOW bedankt!
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#7
mikkelk zei:
Ik vind het goed van je dat je het nog een kans wilt geven :)
Zeker weten dat je een hele andere kant van de paddo's zult zien.
Als ik jou was zou ik de mexicaantjes kopen. Hiervan neem je een half bakje of 3/4.
persoonlijk zou ik voor 3/4 gaan omdat de mexicaantjes nou niet echt bepaald sterk zijn ook al verschilt dit per persoon.
Klik om te vergroten...

Een kans? Ik denk dat ik het nog wel wat vaker ga doen! :grin: Prachtige dingen vind ik het!
Yea, mexicaantjes zouden kunnen, eerst eens zien wat de smartshop voor me in petto! Maar het probleem is dat ik dan weer denk "Maar ik wil minstends net zo'n mooie ervaring als de vorige keer!" Dus ik ben benieuwd wat het word :P
Bedankt voor alle feedback!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat betreft die smartshop-info. Daar zou ik niet te veel waarde aan hechten.
Zoals jezelf al schreef, heb je, je al aardig ingelezen. Dus maak gewoon zelf een keuze (uiteraard afhankelijk van wat ze hebben.) Iedereen zal het er wel mee eens zijn dat je met Hawaiaanse beter nog even kunt wachten. Verder heeft iedere smartshop wel Mexicaanse. Dus dat is de meest waarschijnlijke keuze.
En begin eerst met een half bakje, en zie hoe het zich ontwikkelt, en dan kun je na een uur eventueel iets bijnemen (hoewel ik daar zelf niet voor zou kiezen, als je net lekker gaat.)

En misschien is het een idee om nog iets meer aandacht te besteden aan de setting. Zorg b.v. dat je vantevoren wat cd's klaar hebt liggen (hoewel die tijdens de trip erg tegen kunnen vallen - ook interessant :) ) En zorg dat je tript met mensen die je ook echt relaxed vindt.

Verder bedankt voor het interessante reportje :)

edit: en de Mexicaanse soort kan zeker sterk uitpakken hoor. Ik heb er hele heftige ervaringen mee gehad, zowel visueel als emotioneel, en spiritueel. Maar dat was met thee, dus dat effect kan iets verschillen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ecuadoriaanse zijn mij ook goed bevalen, zeer mooie intense trips, niet al te visueel.

Het is net wat je wilt :grin:
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#10
erg leuk geschreven! Toch een echte ervaring voor je eerste keer! De eerste keer echt geen controle hebben over jezelf. Leuke tripreport. Hoeveel had je genomen?


Wees blij dat je een goede sitter had zou ik zeggen :wink:
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wromtrax zei:
erg leuk geschreven! Toch een echte ervaring voor je eerste keer! De eerste keer echt geen controle hebben over jezelf. Leuke tripreport. Hoeveel had je genomen?


Wees blij dat je een goede sitter had zou ik zeggen :wink:
Klik om te vergroten...

Och, normaal heb ik geen probleem met geen controle hebben, opeens overviel me het ofzo. Maar ik vond het alsnog leuk en leerzaam :grin:
Had één portie verse McKennaii's op :)

Och, goede sitter, de sitter had al een aantal keer paddo's genomen en hielp me er ook wel een beetje doorheen (maar sprak er later zoals ik al beschreef, toen ik boven zat, over hoe stom hij het vond :P), maar het was vooral gewoon in mn eentje uitzitten en observeren, wat ik wel interessant vond, maar ook zeer beangstigend (waanideeën etc.) :P

Bedankt voor alle kuhle feedback! :grin:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel mooie tripreport, jammer dat je je minder goed had voorbereid als dat je zelf dacht..
Je moet namelijk altijd weten wat je inslikt en voor de eerste keer is een heel bakje natuurlijk veel van het goede..

Als je je dosis van te voren had afgestelt was er wss niets mis gegaan..
Wel fijn dat je het uiteindelijk een geode ervaring vond :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb het ook 2x gehad een badtrip. Neem nooit teveel, onderschat de paddo's nooit! dit heeft mij elke keer de badtrip in geholpen. En ook belangerijk. Geef je over. Als je al diep in de badspiraal zit is dit heel moeilijk dat weet ik. Maar als je voelt dat je bad gaat moet je het eigenlijk al doen. Op een rustig plekje zijn met eventueel muziek die JIJ mooi vind, je ogen dicht doen en je helemaal overgeven. gewoon even egoistisch doen :P . Als je goede vrienden hebt vinden ze het echt niet erg om je even in de gaten te houden op een rustig plekje met muziek naar jou keuzen. Verder vind ik een badtrip aan het eind ook altijd een mooie ervaring hoe dan ook. Leuk report en veel succes met je 2e paddotrip!! :wink:


EDIT: Oja en in een goede trip zal je nooit zo hard trippen als in een badtrip is mijn ervaring.
Dus wees niet teleurgesteld en/of onderschat het niet. Gewoon even uitvogelen wat voor jou de goede dosis is voor een voor jou perfecte trip. Ik vind trouwens zelf mexicaantjes heel leuk. Heel kleurrijk, lachen, mooie visuals zoals gras en wegen die hobbelen etc. Zou misschien een goede keuze zijn voor je. 3/4 mexicaanse.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."