Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet is niet echt een trip. Ook geen psychedelische drug.

Het is niet echt een trip. Ook geen psychedelische drug.

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
r
repelsteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, beetje moeilijk uit te leggen. Maar ik heb een redelijke paniek aanval gehad.

Ik was gewoon echt knetter stoned. Ik wist niet meer wat ik deed. Ik had met een vriend geblowed die helaas weg moest. Toen was ik alleen over en smokde ik nog een joint. In totaal 3 joints naar binnen wat voor mij echt idioot veel is. Toen wist ik echt helemaal niet meer wat ik deed. Ik begon rare dingen te denken. Ik wou ineens tip papier om een filter heen draaien om een soort van filter joint te maken.

Toen begon ik het filter ineens in mijn mond te doe en er op te kauwen. Toen dacht ik dat iemand achter mij stond en schrok ik snel naar achteren en vloog het tipje me keel in. Ik ging helemaal hyperventileren. Maar kon me gelukkig nog in zovere concentreren om proberen over te geven. Maar dat lukte niet want mijn maag was leeg en door het persen vanuit me maag steeg al het bloed naar me hoofd. Gelukkig viel het tipje me keel weer uit.

Toen gebeurde er iets heel geks. Alles werd halfzwart voor mijn mijn ogen en de enige kleuren die ik kon herkennen waren geel en rood en ik zag overal sterretjes om me heen en het leek net alsof ik ff heel ergens anders was.

Ik voelde keiharde verlamde druk op mijn lichaam maar ik kan nog wel gewoon genoeg kracht in mijn benen zetten overeind te blijven. Toen begon ik halfbewusteloos door de kamer te wandelen. Ik voelde echt ongelooflijke pijnlijke druk op mijn ogen en ik moest 10minuten op bed zitten om mijn ogen tot rust te laten komen. Verder leek het alsof ik overal bloedde als ik mijn ogen dicht deed.

Toen mijn ogen weer tot rust kwamen probeerde ik langzaam in de spiegel mijn ogen open te doen. Maar ook dat was ongelooflijk pijnlijk.

Toen ik uiteindelijk me ogen open had kon ik mijn pupil niet meer van mijn iris onderscheiden en waren mij ogen veel roder dan normaal als ik stoned was. Ik schrok me bijna dood en dacht dat ik halucineerde.

Na 15 minuten was ik weer helemaal normaal. En het gekke was ik was nog wel stoned, maar een heel stuk minder ineens.

Verder heb ik nog nooit van een zelfde uitwerking gehoord bij cannabis gebruik.
Ik ben alleen heel erg geschrokken van die keiharde druk die ik overal voelde. Vooral op me ogen. Ik dacht echt bij me zelf dat ik blind was. Gelukkig niet en ik zie nog net zo goed als eerst.

Is gister gebeurd.

Ben benieuwd naar de reacties en of dit al eerder is gebeurd bij iemand.

Heeft iemand wel eens een zelfde soort van paniekaanval gehad omdat hij zich ergens van doodschrok. Stikken in een stuk papier terwijl je knetter sotned bent vraagt natuurlijk ook om problemen.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelfs THC geeft je flink op je donder als je het onderschat. Ik heb in mijn leven nog nooit meer van het spul gerookt dan ik aan kon, althans, nooit het effect gehad wat jij beschrijft. Maar op een veel te sterk stuk hashcake ben ik ooit in slaap gevallen, wakker geworden met tunnelvisie (ik kon alleen een klein rond stukje in het midden van mijn gezichtsveld zien, de rest was zwart), extreme hoofdpijn, misselijkheid en zwaar tijdelijk geheugenverlies. Ik was in het huis van mijn vriendin, waar ik al honderd keer eerder was geweest, en toch kon ik de plee niet vinden om te kotsen. Ik was dus ook niet ver verwijderd van totale paniek. Het feit dat zij dezelfde reactie had, maakte het alleen maar extra verwarrend omdat ik me daar ook zorgen over moest maken. Dit duurde helaas wat langer dan een kwartier, ongeveer een uur of anderhalf (als ik het me goed herinner).

Ik was jong en dom, en dat was de nacht dat mij respect was bijgebracht voor deze drug :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doe maar niet meer blowen hè?
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt maar heb wel al een paar vrienden ongeveer hetzelfde zien voorhebben.

Blow je vaak? Mijn ervaring zegt me dat een keer je blowen 'gewoon' bent, je best wel wat aankan. Maar onervaren blowers kunnen inderdaad wel hevig reageren.

Een paniekaanval kan getriggerd worden door blowen. Zeker als je stoneder bent als normaal en er dan iets onverwachts gebeurt.

Het gevoel van bloeden en het gevoel aan je ogen kan ik niet verklaren.
Mischien van de inspanning van het kotsen?
M
MephitizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Toen ik begon met blowen, blowde ik vaak veel te veel en kon ik het niet aan. Ik ben meerdere malen nokkie-gegaan, op de grond wakker geworden met geen enig besef van waar ik was of wat er gebeurde of zelfs wie ik was. Dat kwam ook wel een beetje door mijn leeftijd en de alcohol erbij, maar dat neemt niet af dat als je al die gevoelens niet kent en dan opeens zo stoned bent, dat het je enorm kan verassen. Kijk gewoon uit en blow rustig, na meer ervaring met blowen raak je eraan gewend om zo stoned te zijn en dan vind je het alleen maar relaxed. :stoned:
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb 5 jaar lang elke dag geblowd, bij sommige dagen was 14, 15 dikke joints geen uitzondering. Maar dit soort dingen heb ik nooit gehad. Wel paniekaanvallen dat je hart tekeer gaat of dat je denkt dat je gek wordt. Maar zulke dingen die je hier beschrijft gaan wel erg ver.
r
repelsteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blow al een tijdje :stoned: Dus dat zal het niet zijn. Maarja stoned zijn en bijna stikken vraagt om zon reactie.

Ik owu er nog ff aan toe voegen dat ik (Ben er vanochtend in de spiegel achter gekomen) dat ik ineens allemaal uitslag kreeg op mijn gezicht. Nu vanmiddag is dat vrijwel weer weg.

Echt vaag hoe ik dit heb kunnen bereiken met wiet. Anderszijds, erg leuk was het niet.

Verder heb ik nooit last van paniekaanvallan. En ik houd het vaak alleen maar bij 1 jointje om me gewoon lekker stoned te voelen. Echt 4 joints om stoned te worden, zover ben ik nog niet. Maar 3 jointjes waren echt te veel voor mij.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#8
repelsteeltje zei:
Toen gebeurde er iets heel geks. Alles werd halfzwart voor mijn mijn ogen en de enige kleuren die ik kon herkennen waren geel en rood en ik zag overal sterretjes om me heen en het leek net alsof ik ff heel ergens anders was.
Klik om te vergroten...

dit heb ik wel regelmatig als ik nuchter ben,ik schrik niet eens als dit gebeurt wanneer ik stoned ben.
ik heb het vooral wanneer ik lang gezeten heb (couch potato), en vervolgens snel opsta om naar iemand te gaan die me roept of iets dergelijks.
het kan zijn omdat u misschien lang voorover geleund had om te kotsen en zonder dat u het wist snel opstond of wat dan ook.

k zie alleen geen kleuren, het voelt altijd aan alsof ik heel eventjes aan het dromen ben en ik in het luchtledige sta (kan dat laatste gevoel niet goed plaatsen dus ik noem het zo).

gewoon niet bang zijn en gaan wennen aan 3 joints smoken zou ik zeggen :) het is niet veel in ieder geval :P

rustig aan hea!

ghost :stoned: :stoned: :stoned:
r
repelsteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit was echt anders dan wat jij beschrijft. Bij mij wordt het soms ook wel eens zwart voor me ogen. Een black out bijvoorbeeld. Maar Bedenk eens als je knetter maar dan ook echt knetter stoned ben en dingen denkt te waarnemen die er niet zijn.

(Het is ook niet echt hallucineren) Meer een soort van verkeerde opvatting van de werkelijkheid. En dat bijna stikken in een stuk papier en filter. Heb idd 30 seconden voorover geleund te kosten. Had een beetje ademnood. De tip vloog er uiteindelijk wel weer uit. Toen werd alles half zwart voor me ogen. Een soort van black out maar ik kon echter nog wel zien, alleen maar 2 kleuren. Geel en rood. Toevallig waren dit de lampen van mijn kamer en was het gewoon omdat dit feller licht was. Toen voelde ik ineens een hele grote verlamming in mijn lichaam en net alsof ik onder hele hoge druk stond (Alles voelde 10x zo waar) mijn ogen ook en ik moest deze van de pijn dicht doen. Ik kreeg deze niet meer open en ik voelde allemaal steken in mijn gezicht. VOoral in mijn ogen. Het duurde 10 minuten voor ik me ogen weer open kon doen en ik keek toen heel erg wazig en me ogen deden nog steeds heel erg pijn. 15 minuten later was ik weer normaal. Maar ik was bijna niet meer stoned meer. Een beetje nog terwijl ik voor het overgeven nog zo knetter was als een ezel.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb iets veel milders meegemaakt laatst, toen ik twee blunts en een paar jointjes had gerookt. Ik werd verschrikkelijk paranoide, ik dook weg bij elke auto omdat ik dacht dat m'n pa erin zat en zou zien dat ik blowede, en me voor een junk uit zou maken. Je kunt dus zeker weten een paranoiaaanval krijgen ervan.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een paniek aanval nee, ik raak niet in de paniek van wiet... maar wel 3 bad trips gehad 1 waarop ik hem misschien wel "spacete" ik was half blind en doof wou naar huis lopen maar ik kon niet overeind blijven staan. ben ik ff gaan zitten toen hebben mijn vrienden er een filmpje van gemaakt.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#12
hehe k heb altijd visuals van wiet eigelijk :P

tis bij mij niet alleen chill en loom, maar gewoon lessen leren enzo.
k geniet der echt van.

zoals nu :P

rustig :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."