Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMescaline extract

Mescaline extract

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk reportje, weer eens wat anders dan de standaard mdma,paddo's en lsd. Ik ga me er ook aan wagen binnenkort :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar je had het geëxtraheerd uit het poeder? Dus blijven de kristallen over? Ik kan namelijk tussen het poeder of de kristallen kiezen.. welke raad jij aan?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zover ik weet merk je wel een verschil ja. Het geeft een ander soort trip. Mescaline kristallen neem je meer voor de visuals en de mooie trip en cactus/poeder voor andere doeleinde. Volgensmij? Zo'n beeld heb ik er over. Ik twijfel echt nog welke ik ga nemen..
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie: P
Wat: Extract van 25 g San Pedro poeder.
Waar: Kamer van P

De eerste alinea gaat over het maken van het extract en kan dus worden overgeslagen als men hier geen interesse in heeft.

Een vriend van mij heeft in 250 mL 10% NaOH oplossing 25 g SP poeder gedaan en dan 3,5 keer geëxtraheerd met tussen de 30 en 50 mL xyleen. Bij de eerste keer extraheren is er wat geknoeid met xyleen en water. Daardoor 3,5 keer. Hierna is het xyleen bij 5 mL 10 % Zoutzuur oplossing in ongeveer 250 mL water gedaan. De lagen scheiden, ook hier is weer product verloren gegaan, de waterlaag wordt daarna ingedampt. Hierdoor ontstond een groenbruin kleverig laagje, dit zo goed mogelijk afgeschraapt en over 2 vloeitjes verdeeld. Ook hier is weer het nodige verlies opgetreden, hij schat het rendement hierdoor dus ook niet zo hoog, misschien 50% maar dat is erg lastig te voorspellen. De volgende keer zal hij proberen de kristallen te maken met H2SO4, hier hoef je nl alleen het zwavelzuur bij het xyleen te druppelen en er vormen zich meteen kristalletjes die afgefiltreerd kunnen worden. Dit bespaart dus de stappen van het scheiden van het zuur en xyleen en ook het indampen van de waterlaag. Ook is het HCl zout hygroscopisch, trekt water aan, het sulfaat zout is dat niet. Er was geen goede weegschaal ter beschikking het kon dus niet gewogen worden.

Er was dus mescaline geëxtraheerd en dat moest getest worden. Ik heb om 00:40 het eerste bommetje gegooid, 20 minuten later het tweede. Toen ben ik wat gaan surfen en heb ongeveer 20 minuten later 3 afleveringen van The Simpsons aangezet. Inmiddels kwart over 2 en voel nog bijna niks. Tot 3 uur gesurft/tv gekeken, begon licht iets te voelen maar begon steeds meer te denken dat het niet zo goed gelukt was. Toen ben ik maar een heel klein jointje gaan draaien en heb The March of the Pinguïns aangezet. Toen het jointje op was begon ik toch wel erg fijn te trippen, er kwamen af en toe gekleurde patronen over de muren en op een gegeven moment leek het alsof ik op een soort wip lag die bijna verticaal draaide. Ik vind het altijd erg fascinerend als het lijkt dat je fysiek echt aan het bewegen bent, toch heb ik het gevoel dat dit met de wiet te maken heeft, heb dit nl de eerste keer dat ik lsd had gedaan ook gehad na een jointje. En sindsdien altijd als ik een joint rook begint alles meer te bewegen. De gekleurde patronen die ik zag waren soort van dunne neon achtige lijnen die in rood, maar ook af en toe in blauw en geel hele stukken van het plafond of muur bedekten. De kleuren waren erg intens en prachtig. Ik was dus nog steeds The March of the Pinguïns aan het kijken en het was echt fascinerend en zo wonderbaarlijk mooi hoe de pinguïns hun ding deden op de Zuidpool. Ik was emotioneel helemaal bij de pinguïns betrokken en voelde echt de pijn toen een baby stierf en de ouders hulpeloos erna aan het staren waren. Dit zette mij ook aan het denken over mijn eigen familie en hoe blij ik met ze ben. Ik heb overigens ook me bloeddruk gemeten toen ik stevig aan het trippen was, deze was 136 bij 77 bij een puls van 78. Toen de film afgelopen was, ben ik weer aan de pc gaan zitten. Earth was bijna gedownload, in de tussentijd heb ik naar een paar platen van Hendrix en Woodstock zitten luisteren, heel indrukkwekend. Ook voel ik me wat gedachte betreft altijd heel helder bij m, dit was de 2e keer. Helemaal geen wazige para gedachtes, alleen hele mooie of ook wel verdrietige gedachtes, maar niet wazig, zoals bij paddos. Ik had ook lichtelijk tandenknarsen/kaakbewegen, wel erg licht. Heb toen rond half 7 Earth aangezet, ook hier was ik helemaal onder de indruk van de pracht van de natuur en ook me HD tv. Heb nog wat getript tot 9 half 10 ofzo, en dan paar uurtjes geslapen tot 1 ofzo. Voel me nu, 18:30, nog heel goed en totaal niet moe. Wat me wel blijft verbazen is dat ik nog nooit echte CEV heb gehad, ik kan me dit niet echt verklaren.

Zo dit was me eerste triprapport, blij dat ik eindelijk eens wat heb opgeschreven :grin:. Wat vinden jullie ervan ?
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bloeddruk meten, hoe kom je d'r op... Haha!
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
mooi verhaal

hoeveel heb je ervoor betaalt eigenlijk?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
T-men zei:
Je bloeddruk meten, hoe kom je d'r op... Haha!
Klik om te vergroten...

Ik ben weleens, vooral als ik stoned ben, para dat ik wat afwijk en toen heb ik 2 weken geleden ofoz, omdat ik weleens eens pijn heb in me borst, de bloeddrukmeter gepakt van me ouders en weleens me bloeddruk gemeten. Toen ik dus aan het trippen was zag ik dat ding op me bureau liggen en ben ik maar gaan meten. haha.

KurikintonFox zei:
mooi verhaal

hoeveel heb je ervoor betaalt eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Voor het extract niks, wel natuurlijk voor het poeder en de benodigde chems.

TrippyShit zei:
Leuk reportje, weer eens wat anders dan de standaard mdma,paddo's en lsd. Ik ga me er ook aan wagen binnenkort :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel, ik kan het echt iedereen aanraden, prachtig middel.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tof report, en een legendarische drug :)

Mescaline staat nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje, en die extractiemethode ziet er goed uit, hoewel ik liever met andere oplosmiddelen zou werken als dat mogelijk is. Die vriend van jou (of jij), doet scheikunde of heeft dat gedaan ?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
Maar je had het geëxtraheerd uit het poeder? Dus blijven de kristallen over? Ik kan namelijk tussen het poeder of de kristallen kiezen.. welke raad jij aan?
Klik om te vergroten...

Ja het is wat je kristallen noemt, het was meer een plakkerige massa aan de onderkant van de pan, die lastig af te schrapen was, daarna leek het beetje op klei ofzo. Maar volgende keer moet ik tegen die vriend van me zeggen dat hij het met aceton moet schoonmaken. Dat zou het plakkerige weg halen. Maar als het goed is zouden dus alle alkaloiden in het extract zitten er zou dus, behalve dat je veel minder in je moet krijgen met extract, geen verschil moeten zijn tussen welke werkzame stoffen erin zitten. Ik krijg niet genoeg mescaline poeder in me om goed te trippen, extract is gewoon paar bommetjes gooien en klaar.

RSW zei:
Tof report, en een legendarische drug :)

Mescaline staat nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje, en die extractiemethode ziet er goed uit, hoewel ik liever met andere oplosmiddelen zou werken als dat mogelijk is. Die vriend van jou (of jij), doet scheikunde of heeft dat gedaan ?
Klik om te vergroten...

Ja die vriend van mij, hij is nog bezig met zijn hbo opleiding chemie :wave: . hehe. Maar aan wat voor oplossmiddel zat je te denken, zo ver ik weet zijn de benzeenachtigen toch het beste voor deze stoffen. Xylene is hiervan het minst schadelijk. Maar als het goed is zouden alle apolaire niet protische oplossmiddelem moeten werken. Maar van nafta heb ik gehoord dat het slecht werkt. Het enige wat je zou kunnen doen is ipv, zoutzuur of zwavelzuur te nemen neem je cintroenzuur, dit moet je dan wel in poedervorm hebben. Dat poeder kun je dan rechtstreeks bij je xyleen gooien en dan zouden er mescaline kristalletjes gevormd moeten worden, dit hoef je dan maar af te filtreren, een keer scheiden en indampen gespaard, dus betere opbrengst. Daardoor wil die vriend van mij het ook graag met geconcentreerd zwavelzuur doen, want hierbij kun je het ook direct bij het xyleen druppelen en hoef je maar te filtreren, xyleen kan dan hergebruikt worden. Maar we weten niet waar we zwavelzuur kunnen kopen.

Waarom heb je mescaline nog niet gedaan, nog niet tegengekomen of zit je op een beter moment te wachten ?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hehe, jou ken ik uit de smartshop...

De eerste keer dat ik san pedro deed heb ik gewoon 60gram in multidrank gedaan, was echt heel smerig. De 2e keer heb ik gewoon per lepel in m'n mond gedaan en doorgespoeld met water, dat was eigenlijk nog makkelijker dan met vruchtendrank.

Bij de extractie van san pedro gaan er volgens mij geen alkaloiden verloren, bij Peyote is dit wel het geval. Mischien dat ik nog eens een san pedro extractie ga doen, is opzich wel relaxter om maar een paar bommetjes te nemen..
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is het verschil met extract vs syntetische mescaline?

peace
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
In de cactus zelf of het poeder zitten meer stoffen waarvan mescaline de belangerijkste.. bij de kristallen is het alleen mescaline.. of bedoelde je da tniet?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja wel dat ongeveer, maar is het echt heel anders in effect of?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor één keertje kan ik beter die poeder doen, want kristallen is duurder, en heb je meerdere trips?

peace
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet het niet precies, zoals al gezegd zullen de meeste alkoloiden meekomen bij een extractie, het is nu eenmaal een alkoloide extractie, dus niet specifiek voor mescaline. Ik dus ook dat er tussen redelijk onzuiver extract, wat ik dus heb, bijna hetzelfde werkt als de poeder, je hebt ja immers de meeste van de werkzame stoffen in je extract zitten. Als je daarentegen een erg zuiver extract hebt, ik denk dat je hiervoor een chromotographie moet uitvoeren, of synthetische mescaline is het wel een stuk anders, wat ik heb gehoord is het dan minder golvend maar meer hele tijd op hetzelfde level. Ook is er natuurlijk een verschil tussen san pedro en peyote, maarja san pedro is toch eens stuk goedkoper.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik wil cactus :flushed:

beter snel een keer bestellen
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar dat extract maakt je niet zo makkelijk dus voor de meeste hier wordt het echt de keuze cactus/poeder/kristallen :P
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flip Trip zei:
Ja die vriend van mij, hij is nog bezig met zijn hbo opleiding chemie :wave: . hehe. Maar aan wat voor oplossmiddel zat je te denken, zo ver ik weet zijn de benzeenachtigen toch het beste voor deze stoffen. Xylene is hiervan het minst schadelijk. Maar als het goed is zouden alle apolaire niet protische oplossmiddelem moeten werken. Maar van nafta heb ik gehoord dat het slecht werkt. Het enige wat je zou kunnen doen is ipv, zoutzuur of zwavelzuur te nemen neem je cintroenzuur, dit moet je dan wel in poedervorm hebben. Dat poeder kun je dan rechtstreeks bij je xyleen gooien en dan zouden er mescaline kristalletjes gevormd moeten worden, dit hoef je dan maar af te filtreren, een keer scheiden en indampen gespaard, dus betere opbrengst. Daardoor wil die vriend van mij het ook graag met geconcentreerd zwavelzuur doen, want hierbij kun je het ook direct bij het xyleen druppelen en hoef je maar te filtreren, xyleen kan dan hergebruikt worden. Maar we weten niet waar we zwavelzuur kunnen kopen.
Klik om te vergroten...

Ik heb een beetje rondgezocht, en inderdaad vermelden de meeste bronnen xyleen, of tolueen of iets dergelijks. En met citroenzuur toevoegen, dan zou je mescaline citraat krijgen, dat om de zelfde reden herkristalliseert als bij het toevoegen van zwavelzuur ?

Ik zou zo ff ook geen plek kunnen verzinnen waar je zwavelzuur kan kopen, en ze zullen er ook niet blij van worden als ik het van het lab zou meenemen. Zelfde zal wel voor je vriend gelden :)
Eerlijk duurt het langst hehe...

Waarom heb je mescaline nog niet gedaan, nog niet tegengekomen of zit je op een beter moment te wachten ?
Klik om te vergroten...

Nog niet tegengekomen, en ik moet ook een keer beginnen met cactussen kweken.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
syntetische is ook wel te krijgen toch?
xx
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Is zwavelszuur niet gwn zelf te maken dmv reacties? Sulfaat ( So42- ) laten reageren met een overmaat HCL ofzo, dan ontstaat toch H2SO4 gewoon. Denk dat NatriumSulfaat ofzo toch wel ergens te kopen is....

Gr,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."