Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLysergic Synthesis - Goa met LSD & lachgas [250 ug]

Lysergic Synthesis - Goa met LSD & lachgas [250 ug]

37 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien dat LSD niet zo lekker combineert met de psychoses die je hebt? :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Ik heb een bepaalde ongevoeligheid voor visuals (echt interresante komen er nauwlijks onder de 150-175 ug), en ik weet niet.. Als ik weinig doe ben ik nog veel te ver in de realiteit en te weinig in wonderland - tot het punt dat ik me aan de trip ga ergeren omdat het nauwlijks aanwezig is, en ik mezelf para ga lopen maken of ik echt trip of niet.

En als er iets is waar ik respect voor heb is het de LSD wel, vooral na oud en nieuw. Ik heb de verwoestende en opbouwende kracht van lsd echt mee mogen maken.. Ik wil het nu ook zeker niet vaker dan een keer per maand doen.
Klik om te vergroten...

Euh, je hebt het de afgelopen tijd wel meer dan één keer per maand gedaan, ruim zelfs.
Klik om te vergroten...

Nu ja, na deze maand. Ik heb het in januari 2 keer gedaan.. Een keer met een vriendin hier, en een keer de 31'de. Daarvoor met oud en nieuw, daarvoor ergens eind november/begin december bij zafje denk ik.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben sinds 1 januari totaal niet negatief meer ingesteld.. Ik heb gewoon geen sterke visuals op 100 ug. Ik trip wel, maar niet echt sterk of zo, beetje wazig, maar geen visuals in neonkleuren, geen totaal vervormende dingen, fractalwerelden, etc. Beetje patroontjes, kleuren wat sterker, maar daar blijft het echt bij!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
maar je hebt niet zoveel nodig, die ongevoeligheid voor visuals bestaat niet joh, het speelt zich allemaal af in je hoofd.

komt misschien gewoon omdat jij zo negatief ingesteld bent :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pak Suiker zei:
Misschien dat LSD niet zo lekker combineert met de psychoses die je hebt? :wink:
Klik om te vergroten...

Heb nog nooit LSD in een psychotische periode gebruikt. Denk niet dat ik dan goed in staat zou zijn om goed naar een feest te gaan, sowieso. Zou freaken voor ik daar kwam.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Pak Suiker zei:
Misschien dat LSD niet zo lekker combineert met de psychoses die je hebt? :wink:
Klik om te vergroten...

Heb nog nooit LSD in een psychotische periode gebruikt. Denk niet dat ik dan goed in staat zou zijn om goed naar een feest te gaan, sowieso. Zou freaken voor ik daar kwam.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het sowieso niet verstandig is om LSD te gebruiken als je last hebt van psychotische periodes, of je nou midden in zo'n periode zit of niet.
Normaliter ben ik niet zo'n zeikwijf wat betreft psychische stoornissen i.c.m. drugs, maar psychoses en psychedelica zijn lijkt me toch echt not done.

Niet dat je er naar gaat luisteren, maar toch...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ken de risico's. Ik ben me er volledig van bewust dat ik een hoger risico neem dan een "normaal" iemand. Ik ken mijn "triggers" voor psychotische episodes, en in mijn eigen waarneming zie ik weinig gevaar van de puur psychedelische ervaring om die trigger op te roepen - natuurlijk zeg ik niet dat ik het allemaal beter weet - de kans is groter voor mij dat ik er door in een psychose terecht kom.

Ik probeer die risico's ook zo veel mogelijk te minimaliseren, maar voorlopig is stoppen met psychedelica iets wat ik niet van plan ben. Mocht het gebeuren dat ik over een jaar drie maanden op de APS zit opgenomen, ga ik ook zeker niemand anders de schuld geven dan mezelf.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Ik probeer die risico's ook zo veel mogelijk te minimaliseren
Klik om te vergroten...

Door om de 20-25 dagen lsd te nemen? Ik zou er dan toch echt wat meer ruimte tussen laten. Je bent natuurlijk niet verplicht als je op ruigoord komt om LSD te nemen he :wink:
Snap dat het allemaal een stuk leuker word maar toch zou ik meer met mate LSD gebruiken. Want met dit middel heb ik toch de meeste mensen echt goed zien doorslaan na lang en intens gebruik.
En daarbij krijg je bij wat minder gebruik ook dat speciale gevoel weer terug wat je volgens mij nu een beetje miste in deze trip.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
idd pas heel erg op AT, LSD nemen brengt je in een vrijwillige psychose van een x aantal uren, en aangezien jij aanleg hebt voor psychoses zonder drugs, kun je er makkelijk in blijven, een echte psychose krijgen (blijven hangen is de newbie uitleg?), hoe leuk de trip ook was. Je ziet dit niet aankomen, je kunt geen trigger vinden voor een ECHTE psychose.

Ik hoop dat het lot je goed gezind is, anders boek jij jezelf een enkele reis schizofrenie :wave:
Het kan zovaak goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout met LSD.

xx
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankje voor het goede advies =). Ik ben in ieder geval al geminderd ten opzichte van voor oud en nieuw, gaat niet in een knal.. En ik wil het inderdaad bijzonder houden, hoeft niet elk feestje.. Als ik echt met goede vrienden ben en echt een bijzondere avond wil of zo, maar gewoon ff naar een feestje kan mdma of zo ook prima uitkomst bieden. Bijv. solstice, tripfeestje van een vriendin van me, m'n verjaardag (die ik in goastijl ga geven) etc, maar niet meer random overal lsd droppen, dat gaat inderdaad nergens over, de magie van alice moet behouden blijven. Nog meer door zucht naar die magie dan angst voor psychoses wil ik het beperken.
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#11
is het dan zo abnormaal dat men niet veel visuals heeft met bepaalde dosisen ?
ik heb vorige vrijdag m'n eerste keer lsd geprobeert , mijn dosis lag rond de 140 µg en ik had ook bijna niets visueels.. af en toe een schaduw die wat verkleurde of bewoog , zulke dingen
maar patronen en overal kleuren zien was er niet bij , tenzij in combo met lachgas :hearteyes: :hearteyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Patronen heb ik altijd wel, vooral als ik naar de hemel kijk, maar die zijn niet erg boeiend of zo, ik heb het echt over fractals, vervormingen, kleuren, gloeiende objecten, etc. Het wonderland-effect.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat: LSD, Lachgas
Waar: Goafeestje op ruigoord
Met wie: Groot stuk gehangen met De Sheik en z'n vrienden, en nog met wat hippies geluld
Hoeveel: 240 ug

Ik begin bij het begin, na in Amsterdam te zijn gekomen eerst nog een tijdje chillen in de shop met A voordat ik naar Ruigoord ging. Uiteindelijk zat ik rond 12 uur op sloterdijk, en mikte ik er wat MDMA in. Niet dat ik daar heel veel van merkte; Licht euforisch gevoel tot ~twee, verder niet veel. Op sloterdijk kom ik ook Aking tegen. Voor er naar ruigoord wordt gelopen van de bus wordt onderweg nog speed gesnoven; Ik krijg het ook wat aangeboden, maar ik laat het liggen voor wat het is; Pep is nooit m'n ding geweest.

Rond twee uur nam ik de LSD, 2 zegels van 120 ug (wat ik trouwens niet 100% zeker weet, ik heb 2 zegels van dezelfde batch laten testen, een kwam op de 108 uit en de andere op 122, dus er zat wel wat spreiding tussen). Ik vermaak me verder prima, maar de LSD slaat echt als een bom in als ik in de chill (het schuurtje) ga zitten. Waar ik meestal bij LSDtrips heb dat het langzaam opkomt, hakte het er echt heel zwaar in. Visueel zelden zo'n sterke trip gehad moet ik zeggen; Overal vlogen groene tripvliegjes en alles vervormde op een hele vloeibare, cartoonachtige manier. Echter, de euforie die ik ervan voelde voelde heel "puur", niet zo chemisch en "nep" als van de MDMA. Natuurlijk is LSD ook "chemisch" maar het voelde toch heel natuurlijk en fris. Ik bel A weer, en praat even met haar over het tripgevoel.

Ook zag ik echt overal maffe dingen. De krabbels op de tafel leken op een soort regenboogkleurige slingerplanten; Mensen hadden een extreem heftige aura om zich heen. Ik merkte echter wel dat ik echt heel erg vaag en euforisch werd op gegeven moment; Iets anders dan het typische, heldere, energieke "psychedelische speed" gevoel dat ik er normaal van krijg. Het was wel fijn op een manier, echter lulde ik zo raar tegen sommige mensen dat ik echt een slechte indruk achterliet; Ik praatte heel incoherent en afwezig, terwijl in mijn hoofd alles heel erg klopte, alleen dit goed omzetten naar mensentaal bleek een hele uitdaging die niet echt helemaal lukte.

Op gegeven moment vond ik dat het tijd was om wat lachgas aan te breken; Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit een zeer goede combinatie was, en damn, ik had in m'n wildste dromen de synergie niet kunnen voorzien. Na een vestje te hebben geleend om m'n lachgas te cracken gaat de eerste balon erin; Een paar keer goed en stevig in-en-uitademen, en ik merk opeens dat ik slap half out ga in m'n stoel, en een soort zwart bord met aurorakleurige runetekens voor me zie. Ik kan niet echt lezen wat er staat, maar de runes waren prachtig in het verdere, verder fluweelzachte duisternis. Het grappige was wel dat ik nog redelijk coherent kon nadenken (voor zover dat kan met LSD op) terwijl ik visuals had die heftiger waren dan DMT.

Hierna had ik de smaak goed te pakken en wou ik nog een patroon op de dijk doen. Onderweg daar naartoe raak ik (in m'n hoofd) Eli & z'n vrienden 3 keer kwijt terwijl ze gewoon naast me lopen, en zie vreemde geitenkoppen in de struiken. Eenmaal op de dijk aangekomen heb ik een half uur staan kutten met m'n cracker om er eindelijk achter te komen dat ik er een gebruikte patroon in had gedaan en m'n gezelschap zowat stond te bevriezen. Ik ga snel naar de straat (waar er licht is), en doe er een vol patroon in; Dit lukt redelijk snel en ik loop met de balon terug naar de dijk, en ga op een bankje in zitten ademen. Deze keer blijf ik vaker in en uit ademen, en als ik al vaag begin te worden ga ik nog door. De visuals knallen er nog harder in, en ik zie een vreemde gouden gloed, in combinatie met zwevende maya-tempels die uit het water komen, terwijl de sterren letterlijk in alle kleuren van de regenboog van de hemel vallen en om me heen beginnen te zweven. Ik voel me alsof ik ook van het bankje word getild, en vlieg op warp 10 door de cosmos die opgebouwd was uit miljarden fractals in kleuren die in de normale wereld niet bestaan.

Na ongeveer 3 minuten keer ik terug in de realiteit (oftewel mijn LSD-trip) die nog steeds extreem hard ging. Als ik terugloop loop ik weer door wonderland; De geitenkoppen zijn weer lachend aanwezig, alleen praten ze nu in een vreemd, demonisch taaltje dat me eventjes kort paranoide maakte. Gelukkig was dit van korte duur (minuutje maar) en ging het daarna weer prachtig. Eenmaal teruggekomen ga ik in de chill extreem vaag bij pak suiker en drientje zitten; Ik praat helaas extreem incoherent en gewoon raar, niet eens meer trippy maar gewoon echt zwaar raar, waardoor ik een minder dan geweldige indruk achter heb gelaten, alvast mijn excuses daarvoor..

Ik herinner me nog vaag dat ik begon over dat ik lauu grappig vind, over pandaberen op de dijk (had ook iemand anders kunnen zijn tegen wie ik dat zei), en over zin in DMT/ayahuasca en de rest weet ik bij god niet. Daarna begon het al iewat licht te worden, en voor mijn gevoel was het feestje echt extreem snel voorbij. In mijn hoofd zat ik daar pas ongeveer anderhalf uur.

Terugkijkend op de trip was de trip best ondiep; Er waren weinig (geen) filosofische momenten en ook geen inzichten; Het was echt vooral heel erg visueel, alleen jammer dat ik te vaag was om normaal te doen tegen mensen. De volgende keer ga ik in ieder geval wat socialer proberen te doen, en niet echt gesprekken aangaan als ik echt extreem hard ga. Achteraf was het verder wel een leuke trip, en ik kijk al uit naar de volgende keer LSD. Achteraf vind ik het wel heel erg jammer dat er geen kampvuren waren.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Netjes geschreven!
Vreemde ervaring. En in tegenstelling tot je andere report nogal kort. Niet qua tekst, maar qua informatie die je geeft over gevoelens, tijd en omgeving.
En hoe heb je het ervaren? Vond je het een prettige ervaring?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Het was wel een prettige ervaring, alleen jammer dat ik zo extreem vaag deed tegen Drientje + Pak suiker op gegeven moment. Ik probeerde nog aardig te doen door wat lachgas aan te bieden, maar dat kwam ook best raar over volgens mij. Het is iewat kort omdat ik weinig gedachtes had, meer een soort heftige euforie + hele harde visuals, weinig trippy denken. Het was een hele leuke maar ook een hele "simpele" trip.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Leuk om te lezen, en het hoeft niet altyd filosofisch te zijn toch? een keer goed genieten van de visuals is ook niet erg :P
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

ik krijg het idee dat de acid zijn magie bij je verliest of zit ik ernaast?

verder leuk report
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Nice reportje, het nachtje redelijk goed samengevat. 'T was leuk :) Ik heb inderdaad wel echt een kampvuurtje gemist inderdaad, het was op momenten best koud. En dat lege lachgaspatroon ook echt, hoe typisch :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Het zou best kunnen omdat ik toen nog redelijk tolerantie had, ik had een paar dagen ervoor met een vriendin die het een keer wou proberen een halve zegel genomen. Dat de lsd alleen maar visueel werkte en verder weinig diepe gedachtes opwekte. Of het lag gewoon aan de sfeer, dat ik vrolijk was en weinig zin had om na te denken.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Lysergic Synthesis - Goa met LSD

Leuk verhaal, na al die LSD verhalen, wil ik het ook zooooo graag een keer proberen.
+1

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."