Wat ? lsd (Dubbele Hoffman zegels) , wiet , hasj , lachgas , een biertje voor de smaak
![:)]()
Wie ? Ik , M. , N. , P. (N en P zijn onze sitters , zij leefden die nacht op bier en wiet)
Waar ? Bij N. thuis en in de stad rondom ons
Inleiding
Enkele maanden geleden las ik voor het eerst over LSD. Het leek me een prachtige ervaring en ik liet mijn bevindingen zien aan vrienden waardoor hun interesse ook serieus aangewakkerd werd. We besloten samen een tripje te maken , en het ging voor allebei onze eerste keer zijn dat we echt gingen trippen. Na de nodige weken van inlezen op internet en vragen aan mensen wat zij van lsd vonden besloot ik enkele zegels te bestellen in afwachting van het perfecte moment om de zegels in te nemen. En gisteren was het zo ver , we hadden de perfecte tripplaats gevonden bij N. thuis. N. zijn ouders waren ook thuis , maar dat maakte ons niet zo veel uit vermits ze niets tegen experimenteren met drugs hebben. De zegels liggen naar schatting rond de 200 ”g. (ik ben niet zeker , heb het mij laten vertellen)
Een wandeling door een onzichtbare realiteit.
Die avond was het dan zo ver , ik ging na school naar N thuis om de kamer waar we het grootste deel van de nacht zouden doorbrengen klaar te maken. We plaatsten enkele stoelen , een tafeltje , enkele bakken bier , kussens overal en zorgden voor een laptop met muziek. Het enige wat in mijn ogen ontbrak was nog enkele versieringen aan de muur (hoewel ik nu al genoeg had aan de gewone witgeschilderde bakstenen qua visueel plezier)
Toen was het zo ver , iedereen was aanwezig en we bespraken wat we gingen doen en wat onze doelstellingen waren. Mijn doelstelling was vooral de lsd op een rustige manier te leren kennen en wat te filosoferen. M. zijn doelstelling was om borsten te zien , wat later in de trip een belangrijk punt was. M wou direct een hele zegel nemen , maar vermits het onze eerste keer was overhaalde ik hem toch om met een halve te beginnen , you never know. Na de inname werd het wachten ; ik voelde na een half uurtje al enkele tintelingen in mijn spieren over heel mijn lichaam waardoor ik bibberde , wat nog werd versterkt door de zenuwen voor wat komen ging. Maar zenuwen waren gezonde zenuwen in dit geval.
De 2 uren die volgden waren nogal wazig , ik en M. twijfelden aan het effect van de zegels vermits ik mij enkel wat vager voelde worden en hij zich gewoon wat anders voelde. We hebben in deze 2 uur gewoon wat zitten praten en wat filmpjes gekeken , verder is er niet veel speciaals gebeurd buiten enkele joints die de sfeer wel wat leuker maakte. M. wou absoluut het volledige effect van lsd meemaken dus nam hij nog een half zegeltje bij. Niet veel later besloten we om naar buiten te gaan , om in het dorpje wat rond te lopen en in een cafeetje wat te gaan chillen. We zijn toen nog even blijven zitten en wat lachgas geĂŻnhaleerd , wat leidde tot grappige situaties. Ik besloot uiteindelijk 2.30 u na inname dat ik ook wat zou bijnemen , en nam toen een half zegeltje waar ik (geen idee waarom) een klein stukje afknipte, omdat ik toch niet te hard wou gaan. Toen M nog een ballonnetje lachgas wou vullen scheurde hij de ballon ; en dit was onze enige ballon. Het was in het dorpje kermis , dus zouden we op zoek gaan naar ballonnen. Ik begon toen al vrij hard te spacen , en besloot dat dit een missie was die we moesten volbrengen. We vertrokken toen naar de bushalte. De weg naar de bushalte bestond uit enkele straatjes , maar ook een smal donker padje tussen 2 velden. Hier sloeg de lsd vrij hard in en ik was even de weg kwijt. Ik was met N aan het praten wat ik voelde , maar toen ik naast mij keek waar hij dus liep was er opeens een ander persoon die ik nog nooit had gezien. Dit deed me toch even schrikken omdat dat nogal overweldigend overkwam en me wat deed schrikken. Toen kwam er een moment dat ik even wat paranoia gedachten kreeg.. ik voelde me niet op mân gemak en had geen zin meer om naar het dorpje te gaan. Ik zat op dat moment liever thuis op mân vertrouwde plek. Het wachten op de bus bleef met nogal paranoia gevoelens , ik zei dit ook tegen de rest en zei reageerden met de wijze woorden â het is maar een trip , in het dorpje is het heel rustig , we gaan enkel daar wat chillenâ. Enkele minuten later kwam de bus. We stapten op en betaalden , wat bij iedereen vlot ging behalve bij mij. Ik betaalde met een biljet van 5 euro en de chauffeur vond geen wisselgeld , ik flashte hier vrij hard op. Eenmaal betaald zette ik me bij mân vrienden en de para gevoelens waren opeens voorbij.
Ik voelde me herboren en zeer euforisch , het leek alsof ik een oorlog tegen het kwade in mezelf had overwonnen. Ik sprak even met M over de trip en we waren allebei van mening dat we nu in de trip zaten. We voelden ons ongelofelijk vaak en hadden af en toe wat visuals. Ik moet er bij zeggen dat ik doorheen de hele trip weinig tot geen visuals had , enkel schaduwen die bewogen en af en toe een beetje verkleurden , of dingen die een beetje bewogen. We stapten af aan het station van het dorpje en gingen op zoek naar een nachtwinkel voor N en P , zij wouden enkele biertjes kopen. Ik en M rookten een sigaret en bespraken dat we op avontuur waren doorheen een jungle van mensen , huizen en autoâs op zoek naar ballonnen voor onze lachgas spuit. M ging in de nachtwinkel binnen en vroeg of ze ballonnen verkochten. Ik stond toen nog buiten maar het leek alsof zijn gesprek met de 2 uitbaters (die er uitzagen alsof ze van India of Pakistan kwamen) zeer stroef verliep. Eenmaal buiten voelde M en ik zich super euforisch omdat we geslaagd waren in onze missie om ballonnen te vinden. We gingen toen naar een jeugdhuis , en eenmaal binnen gingen we zitten. Toen voelden ik en M ons heel raar omdat er geen sfeer was in het jeugdhuis , iedereen zat er verveeld en kalmpjes te praten. Even later gingen N en P tafelvoetbal spelen en zaten ik en M alleen aan een tafel. Het leek toen alsof ik en M alleen in het jeugdhuis zaten in een afgezonderde glazen koepel die geluidsdicht was. Niemand keek naar ons , op enkele mensen na die in onze ogen dachten dat we nogal raar aan het doen waren. We hoorden iedereen praten , maar we verstonden niets van wat ze zeiden , ze spraken een andere taal in onze ogen. Ook leek het alsof niemand ons hoorde , we praatten steeds luider en luider maar niemand gaf er wat om. We vonden dit wel enigszins leuk omdat het een relaxte sfeer was , en omdat je niet werd bekeken omdat je grote pupillen had of er vaag uit zag. We verplaatsten ons enkele keren , van de tafel naar de zetel en omgekeerd. Toen besloten we dat we eens om beurt in de spiegel gingen kijken , omdat dit naar het schijnt zeer raar is als je op acid gaat. Ik ging als eerste en mijn gezicht leek heel raar in de spiegel. Ik kreeg opeens hele grote ogen en konijnentanden en vond dit heel erg raar , dus bleef ik even staan. Even later kwam M kijken of alles OK met me was en toen hij in de spiegel keek riep hij een beetje verbaasd en ging onmiddellijk weg. Ik ging toen terug in het jeugdhuis binnen en besloot om met N een sigaret te gaan roken buiten. We liepen wat rond , naast het jeugdhuis was nog een klein parkje met bomen waar ik deze zomer al enkele keren had gesmoord. Toen ik daar aankwam voelde ik al dat er een kille sfeer was , en toen ik rond keek zag ik naast me een donker bos waar op de grond een groot kruis van een kerk lag. Ik dacht dat ik op een kerkhof was , en voelde de aanwezigheid van de dood ; maar dit kon me niet veel schelen want er was een nuchter persoon bij die me direct op mân gemak stelde. We gingen terug naar binnen waarop M direct naar buiten wou om met mij een sigaret te roken , ik stemde hierop in omdat we zo buiten wat gedachten konden wisselen. Ik toonde hem de plek die zo doods leek , maar eerst een andere plek waar mooie gezichten en tekeningen met graffiti waren geschilderd. Even later toonde ik hem de plek , en hij merkte ook dat het er doods was dus gingen we direct terug naar het jeugdhuis.
We hebben hier lang binnen gezeten en nog veel gespaced. M riep continu tegen iedereen dat hij ballonnen had , hij was egt blij hiermee. Wat later gingen P en N even naar de durumzaak en bleven wij achter in het jeugdhuis. Toen gebeurde er iets heel raars , de uitbater van het jeugdhuis deed de deuren op slot en wij zaten met enkele anderen nog binnen. We kregen een benauwd gevoel en wouden zo snel mogelijk naar buiten. Ik zat toen in een ânuchtere periodeâ en vroeg aan de uitbater langs waar we buiten konden . we mochten langs een andere deur buiten en kwamen in een zaaltje terecht waar de dag erna een fuif zou doorgaan. Dit leek wel een doolhof , het was er ook zeer donker dus had ik wat visuals (in de donker leek ik meer visuals te hebben dan in het licht) we wachtten even buiten en toen kwamen P en N terug. We rookten een joint , die heerlijk smaakte en besloten toen terug naar huis te stappen , wat een eindje stappen was toch. P was moe van de dag ervoor dus ging naar huis , hij woonde daar in de buurt. Wij stapten richting N zijn huis en hebben op de weg veel gelachen omdat we toen terug allebei in een piek zaten. Ik vergeleek het verloop van lsd een beetje met een curve die eerst pijlsnel steeg omdat je van nuchter naar tripmode gaat , en dan geleidelijk aan golft. De ene moment ben je nuchter en de andere zit je in een totaal andere wereld met je gedachten. We stapten 20 minuutjes en toen stopte er een auto aan de kant van de weg. We vonden dit zeer raar en vroegen ons af of er wat ging gebeuren , maar het was uiteindelijk de zus van N en een vriendin die ons een lift naar huis aanbood. Een godsgeschenk ! eenmaal thuis gingen we terug naar beneden , naar onze tripplaats en besloten wat te eten en drinken. Ik had wat fruitsap mee , dit smaakte overheerlijk. Ook dronk ik een biertje , wat ook zeer aangenaam was. De chips was een tegenvaller , deze roken zeer chemisch en smaakten naar niets , maar M genoot er met volle teugen van.
We rookten nog een joint en praatten wat toen we plots tot de ontdekking kwamen dat we nog 40 lachgas capsuleâs hadden en ballonnen. Nu werd het opeens weer duidelijk waarom we buiten waren gegaan , we waren op avontuur door de stad op zoek naar ballonnen. Wat er toen gebeurde was het meest magische en een van de mooiste momenten van mijn leven. De eerste ballon lachgas besloot ik met de ogen gesloten te blijven , waarop prachtige CEVâs volgden. Ik zag overal embryoâs en cellen op mijn netvlies , en daarna zag ik 2 vrouwenhoofden die naar elkaar gingen om elkaar te kussen. Direct daarna vulde M zich ook een ballonnetje en die vond het effect zo ongelofelijk prachtig dat we direct nog een ballonnetje vulden. We gingen nu tesamen eentje doen. Ik hield nu de ogen open en bleef hevig in de ballon in en uit ademen. Tijdens het ademen voelde ik mijn hoofd gewoon wat zwaarder worden , maar eenmaal ik de ballon liet vliegen zag ik het mooiste ooit. Het voelde aan als een orgasme voor mijn hoofd en ogen , ik zag de kamer helemaal vervormen. De kamer vervormde tot een prachtige valei , en iets later zag ik de kamer in een andere dimensie veranderen. Ik was ondertussen een joint aan het roken en de rook trok zich in allerlei hoeken en vormen , geweldig !
We namen even een pauze en genoten van het geweldige gevoel dat we hadden. Het was intussen 4 u sâochtends en N besloot naar boven te gaan om te gaan slapen. We vulden onze laatste ballon en kwamen toen tot de conclusie dat elke ballon ons in een andere wereld bracht. Doorheen de hele avond waren we aan het filosoferen en kwamen we altijd tot dezelfde conclusies. Ook dachten we vaak op het zelfde moment aan het zelfde , alles klopte en we werden hier heel euforisch van. Ik voelde de band met M versterken , hij was voordien al een goede vriend van me maar nu voelde ik me op een bepaalde manier verbonden met zijn hoofd , omdat we vaak dezelfde meningen en gedachten hadden tijdens de trip. Toen was het de beurt aan de laatste ballon , alweer deden we deze samen en N wou ook een ballonnetje doen. Alweer zag ik prachtige dingen : mijn gehoor was volledig in echoâs , maar ook mijn zicht was in echoâs. Dit was heel mooi om te zien en ik genoot er volop van ; ik merkte ook aan M dat hij heel erg genoot van het lachgas. Toen was het tijd om naar boven te gaan. N groette ons en we bedankte hem voor de prachtige avond en dat hij op ons heeft gelet en ons heeft geholpen. Ik besloot nog even in de badkamer te gaan om in de spiegel te kijken , maar het effect was nu veel minder heftig. Mijn pupillen daarentegen waren nog steeds 2 grote doppen omringd met een groen randje. Ik ging toen nog even in Nâs kamer en zag een grote poster van Salvador Dali. Dit kunstwerk kwam zo overweldigend over omdat ik wist dat dit ook onder invloed was geschilderd. Het werk heette â the temptation of St. Anthonyâ en ik snapte nu volledig wat Dali ermee bedoelde. Het was in mijn ogen het gevecht tussen leven (de christen met het kruis) en de dood (de dieren en zonden die werdern afgebeeld) onderaan het schilderij was ook de dood die tegen het leven vocht in eigen persoon.
Toen gingen we naar de kamer waar we gingen overnachten. We installeerden ons en maakten het comfortabel en besloten wat ge gamen. Toen ik naar de playstation keek zag het er veel te moeilijk uit om er een spel op te spelen en ik was ook veel te tam , dus besloten we enkele filmpjes te kijken voor we gingen slapen. We keken eerst nog wat televisie en toen kwam er alweer een prachtig moment in onze trip. We keken naar Jim TV waar allemaal muziekclipjes werden gespeeld. In het eerste clipje kwamen allemaal ballonnen , het was een liedje van lily allen. We vonden het prachtig omdat we de link voelden met de lachgas ballonen. Wat later keken we op een andere zender en vermits het heel vroeg in de ochtend was waren er dating programmaâs en naakte vrouwen op het scherm. Ik snapte eerst niet goed waarvoor deze programmaâs dienden , maar toen ik borsten zag keek ik naar M en zag hem met een brede glimlach op zijn gezicht. We werden supergelukkig omdat M uiteindelijk zijn borsten had gezien in zijn trip. Zijn missie was geslaagd vertelde hij me , alles was voorbestemd die nacht en alles leek te kloppen. Na hier even op voort te zijn gegaan besloten we te gamen , maar alweer zag alles er zo moeilijk uit dat we in de dvd-kast enkele films gingen zoeken om wat uit te trippen en achteraf te gaan slapen. We besloten films te kijken die ons rustig maakte en niet te moeilijk waren om te volgen , dus het werden 2 films van Steve-O en daarna nog een korte skatefilm. Tijdens deze film hebben we nog veel gelachen en toen we uiteindelijk ook de skatefilm hadden uitgekeken besloten we de ogen te sluiten. We hebben eerst een 40-tal minuten naar het plafond zitten staren , en kwamen toen samen tot de conclusie dat slapen egt niet ging. Maar goed , het was intussen 7 u sâochtends en slapen was egt wel noodzakelijk. Na een half uurtje hoorde ik M in een diepe slaap vallen , maar ik ben uiteindelijk nog tot 8.30 u wakker gebleven en heb nog wat genoten van de afterglow.
Besluit
Deze eerste ervaring met lsd was eentje om nooit te vergeten. Al mijn ervaringen voelden heerlijk aan , ik heb veel gelachen , veel gefilosofeerd en in mijn ogen prachtige quoteâs (waarvan ik me zo goed als niets meer kan herinneren) verzonnen. Het enige minpunt was dat ik doorheen de hele trip een grote druk in mijn hoofd had en wat hoofdpijn had , wat ik niet als onaangenaam ervaarde overigens. In het begin van de trip krabde ik aan mijn voorhoofd wat even pijn deed , en doorheen de hele trip heb ik hier een raar gevoel in gehad waardoor ik als gevolg de hele trip met mijn hand aan mân hoofd heb gezeten. Ook hoop ik dat de volgende trip iets visueler zal zijn , al was het maar overal kleuren zien. Ik vind het ook erg leuk dat wanneer ik nu een joint rook of wat lachgas inhaleer ik terug een lichte buzz krijg van de lsd van afgelopen weekend..heerlijk nagenieten!
Ik en M kunnen niet wachten tot de volgende trip , die spoedig zal plaatsvinden (we hebben ook plannen met paddo's en 2-cb).
Bedankt om de tijd te nemen om dit report te lezen , en tot de volgende trip !