Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels & Salvia 5X, een trip door de jungle.

Truffels & Salvia 5X, een trip door de jungle.

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wave: Hier mijn allereerste tripreport.
Ik kijk al een tijdje op dit forum, zitten leuke verhalen tussen en die hebben mij eerlijk gezegd wel nieuwsgierig gemaakt :beer: .
Ik was ook erg nieuwsgierig naar truffels en was ook wel zenuwachtig, overigens heb ik veel vragen kunnen stellen aan de tripper van mijn stad! En hij heeft me hier goed in voorbereid. :stoned:
Nou hier komt 'ie:

Wie: Ik en een tripsitter A
Waar: In het huis van A
wat: Truffels en salvia

Het was een zaterdag ochtend en ik ging met A naar Amsterdam toe.
Het plan was om rond te zoeken bij was smartshop om paddo's te vinden, dus in de hoop dat sommige shops ze nog onder de toonbank verkochten maar helaas, dit was niet het geval.
Hierna besloot ik om een portie truffels te halen en het salvia 5X extract, ik moest alleen wel kiezen tussen milde truffels of sterke truffels.
Ik heb gekozen voor sterke truffels omdat de vrouw achter de balie zei dat je van een zo een portie (zeker als beginner) wel 2 keer kan trippen, dus 2 keer een halve portie.
En dit was ook relatief goedkoper als 2 keer een milde trip-portie kopen.
Ik tevreden met truffels en salvia op zak de auto in gestapt en naar huis gereden met A.
(de truffels waren trouwens OWL sclerotia 15, ik weet niet of iemand hier iets aan heeft maargoed)


Ik had een schetsboek klaarliggen omdat ik hoopte geniale tekeningen te maken!

18:30 -
De bedoeling was om naar het huis van A te gaan want hij was alleen thuis.
A wou zelf niet meedoen want zijn principes zijn tegen dit soort drugs, oké geen probleem.
ik had de hele dag al nauwelijks iets gegeten (alleen 's ochtends iets) dus ik had stervens honger maar ik had gehoord dat als ik bad ging ik op lege maag makkelijker nuchter kon worden.
Aangekomen bij A zijn huis wat dingen klaargezet zoals Muziek, filmpjes, een camera en een tekenboek.
Toen begon het, ik begon aan mijn truffels en ik besloot het door 2en te delen en een helft in de koelkast voor later te bewaren.
de andere helft weer door 2en gedeeld om zo dus als het ware een halve portie te hebben van een milde trip (leek me verstandig).

Jum jum jum.

19:30 -
Het eten begon, ik had honger als een paard dus de niet al te fijne smaak van de truffels waren weg te denken. (ik had dus 1/4de portie opgegeten)
Hierna ging ik met A mee naar buiten omdat hij een jointje wou opsteken, en onderweg was ik al overal aan het zoeken of ik al dingen zag bewegen.
A was klaar met zijn joint en we gingen weer terug naar binnen, we keken wat tv en ik zat nog steeds continu te kijken of ik al golvende bewegingen zag.
Maar helaas.

20:30 -
Ik besloot nog maar eens 1/4de portie op te eten, ik werd ook al een beetje sceptisch over de kwaliteit van de truffels aangezien ik nog niks voelde.
We lagen wat op de bank, A ondertussen knetter stoned, een cartoon filmpje te kijken.
En weer zat ik overal te zoeken of ik al iets merkte, hierna gingen we naar boven achter de computer wat trippende filmpjes kijken in de hoop dat dit mijn trip triggerde.
Hier dacht ik voor het eerst dat ik iets begon te voelen, ik zat op een bureau stoel met wieltjes, ik had mijn voeten als het ware onder mijn lichaam (dus onder de stoel) en strekte zo langzaam mijn benen. (dus de stoel reed heel langzaam naar achter)
Toen ik dit deed merkte ik dat het leek alsof ik kon uitzoomen en deed het een paar keer opnieuw, maar helaas bleef het hierbij.

21:00 -
Alles op!
'En nu maar lekker zitten en wachten, nu MOET het wel komen.'

21:20 -
'AAAAAAH wat duurt dit lang? wat is er nou aan de hand'
Ik had de hele dag niks gegeten en toch voelde ik nog niks van de truffels, ik werd langzamerhand moe van mezelf dat ik continu liep te zoeken naar visuals. Ik had ondertussen ook al een bericht geplaatst op DF wanneer truffels zouden inwerken omdat ik een half uur dacht maar A beweerde dat het soms wel 2 uur kon duren. (NOT) We gingen naar buiten toe om te kijken of buiten mijn trip zou beginnen, het was natuurlijk al donker maar door een lantaarn werd een boom mooi verlicht en was zo best mooi om naar te kijken, ik dacht dat ik eindelijk iets begon te voelen en liep daarom snel door naar een andere struik om te kijken of die ook zo mooi was. Maar weer: helaas.



22:00 -
Ik besluit het voor gezien te houden met truffels en ik ga maar over op salvia 5X.
Ik zet muziek klaar, bong klaar met ±0.1 gram salvia en camera, ik bereid me mentaal voor op wat gaat komen, druk de muziek op play en rook alles in een keer op. Ik hield het zoals aangeraden zolang mogelijk in en keek naar mijn tripsitter.

Hier begon het.
Voor de liefhebber, Dit nummer had ik opstaan, het begin van het liedje was het moment dat ik uitblies, dus hier kan je een beetje een indicatie krijgen wat ik hoorde op welk moment.
Ik had de rook nog in mijn longen, kijkend naar de vragende kop van mijn tripsitter, ik voelde mij al een beetje alsof ik half stoned was. Op dit moment irriteerde ik me al aan de tripsitter (omdat hij niet tripte) iets wat ik nog niet eerder heb gelezen bij een tripreport van salvia dus dit verbaasde mij. Ik blies uit, de stem in het liedje leek alsof hij achterste voren iets zei dit bracht mij in een enorme waas van tintelingen. Maar ik zat nog op mijn bed, letterlijk maar ook met mijn gedachte. Ik voelde door de muziek die langzaam overliep in een trommel geluid ik naar achter werd getrokken in een heel duidelijk te voelen grens van niet trippen, naar trippen.
Het voelde alsof er een touw van top tot teen om mij heen zat gebonden zoals dit:


Het rode is dus het touw.
Alles wat voor mij zat was werkelijkheid en alles wat achter mij lag was 'trip'. Ik voelde dat ik in de trip werd getrokken door de muziek maar ik voelde ook dat ik mij tegen de trip vocht omdat ik op een of andere manier bang was om hoe ik zou doen in mijn trip tegenover mijn tripsitter A (ondanks dat ik hem goed ken en wij al lang vrienden zijn).
Mijn bong had een beetje de vorm van een bamboe en mijn kamer was groenig (in realiteit ook echt) en hierdoor kreeg ik sterk het gevoel alsof ik in de jungle zat, mijn vriend die mij nog steeds vragend aanstaarde begon mij nu echt te irriteren want ik merkte dat ik me bleef verzetten terwijl ik me gewoon wou laten gaan.
Hierom vroeg ik vriendelijk maar toch zeer beslist of hij de kamer wou verlaten, dit gebeurde wel met enigszins gestotter maar gelukkig ging hij wel weg, ik voelde me alsof ik machtig was en een heilig persoon, ik had zojuist een opdracht van een god vervuld en god was blij met mij!
Ik ben totaal niet gelovig en daarom vind ik dit achteraf ook een vreemde gedachte maar ach! :rolleyes: Op dit moment begon het liedje te veranderen naar een pakkende tune, en hierop ging ik heel vreemd bewegen, ik kan het niet eens dansen noemen :tearsofjoy: .
Toen had ik mijn hoogtepunt toch wel bereikt en was ik langzamerhand weer normaal aan het worden, ik bleef nog een beetje wazig maar was weer zo goed als nuchter. Ik vertelde het aan mijn tripsitter, die ik ondertussen weer naar mijn kamer had geroepen. Ik heb nog met hem wat filmpjes gekeken en hij besloot naar huis te gaan.

1:00 -
Ik besloot in mijn eentje nog een hit te nemen van salvia, weer 0.1 gram ongeveer. Dit keer met geen muziek aan. Ik heb het weer gefilmd en deze filmpjes zijn erg leuk om naar te kijken maar te belachelijk voor woorden! Deze trip was iets minder heftig omdat ik al wist wat er ging komen.
Van deze trip weet ik ook nog vrij weinig behalve dat ik in het begin wegzakte omdat ik met mijn hoofd op mijn hand leunde, hierna had ik het gevoel alsof er een berg zoals in Rio de Janeiro in mijn kamer stond.



Het beklimmen van deze berg was echter geen moeite, ik pakte mijn camera op en vloog daar heel simpel naartoe. Ik stond op de top van de berg keek wat rond en merkte dat mijn trip minder heftig was en al begon af te nemen, dit stelde mij teleur en daarom was ik ook veel minder in een trip als in de eerste keer maar het was weliswaar toch een leuke trip.
Ik heb geen boodschap gehad aan een van deze trips, ik heb ook geen visuals gehad zoals jullie misschien zouden denken nadat ik dit zo heb geschreven, maar ik heb alleen steeds het gevoel gehad alsof ik bijvoorbeeld in de jungle zat en een opdracht van god moest uitvoeren.

1:15 -
Ik heb in een afterglow van salvia nog een behoorlijk spectaculaire (voor mij dan) tekening gemaakt, maar ik vind het niet echt nodig om deze tekening hier te posten aangezien het echt gekrabbel is en jullie er toch weinig boodschap aan hebben.

Al met al een leuke ervaring, zonde van de truffels maar ik heb achteraf gelezen dat 1 op de 5 gebruikers van truffels/paddo's de eerste keer niks merkt. Blijkbaar was ik dus die ene.
Ik ga binnenkort philosopher stones van azarius bestellen en die binnenkort op knagen. (trip report volgt)
En ik ben ook van plan nog een salvia 15X of 20X te gebruiken voor een echt intens en diepe trip.
Bedankt voor het lezen als ik iets fout of minder goed heb gedaan in mijn trip report meld het maar!
Ik zou het echt waarderen als je na het lezen een bericht achterlaat, positief of negatief maakt niet uit!
En het kan zijn dat ik nog iets ben vergeten, mocht dat het geval zijn dan post ik het steeds onder deze laatste zinnen als update.

:wave:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aardig geschreven tripreport :grin: jammer voor je dat de truffels niet werkten.

Bij dat nummer van shpongle kan ik me goed voorstellen dat je in een jungle terechtkomt :mrgreen:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het deel van dat je rapper nuchter word als je bad gaat op een nuchtere maag is bullshit, ik weet niet waar je dat gehoord hebt. Ik verwijt je niets maar dat moet je echt niet geloven.
Je had beter van de eerste keer een halve portie genomen want ik kan me niet inbeelden dat iemand tript van een kwart portie... (kan mij vergissen)
En ik vind het wel dapper van je dat je dan in je truffel trip, tevens jouw eerste trip nog eens salvia wou gebruiken lijkt mij een beetje riskant maar goed.

Salvia als eerste tripmiddel vind ik ook wel apart, goed dat je het zo ervaren hebt en ik hoop voor je dat je de volgende keer wel iets voelt van de truffels.
Verder een goed report! Nog veel experimenteer plezier.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjulliewel!
Ik heb dat gehoord bij een soort smartshop in Amsterdam, het was een shop waar ze pijpjes bongs en tipjes e.d. verkochten maar geen drugs.
Er stonden twee hippie achtig figuren achter de balie die dat zeiden, op lege maag slaat Jus de Orange en suiker sneller in wat je sneller nuchter maakt dan dat de suiker en Jus de Orange op een bord met boerenkool terecht komt en het dus langer duurt voor die stoffen inwerken. (klonk logisch)

en mijn logica van een kwart portie was omdat het sterke truffels waren, en je aan een halve portie genoeg moest hebben.
En aangezien ik een halve portie dus als hele portie zag, dacht ik dat langzaam op te bouwen door daarvan een halve te nemen.
:tearsofjoy: Naja volgende keer beter.

ben nog wel benieuwd of dat op lege maag nou waar is :wink:


whyme zei:
Aardig geschreven tripreport :grin: jammer voor je dat de truffels niet werkten.

Bij dat nummer van shpongle kan ik me goed voorstellen dat je in een jungle terechtkomt :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Haha! Nu je het zegt zijn het inderdaad allemaal geluiden uit de jungle, zoals vogels trommels e.d. maar dit realiseer ik me nu pas :tearsofjoy: Ik luister nu pas ook echt goed naar het nummer en dat verklaart de jungle, eerst dacht ik dat het alleen door mijn bong kwam!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat suiker en zoals je het zegt jus d'orange je uit je trip halen zijn al even grote fabeltjes, eenmaal in een trip kom je er echt niet uit met wat suikers of iets anders. Je moet de trip gewoon uitzitten.

Ik snap je redenering maar ik denk niet dat dat geldt bij paddo's, bij LSD kan je zeker en vast opbouwen maar dan is het effect nooit zo sterk dan als je het in één keer neemt.

Ik heb dat ook eens geprobeerd eerst een gewone portie Cubensis gegeten maar ik vond het niet hard genoeg gaan dus heb ik nog 1/3 portie bijgegeten maar ik heb er niets van gemerkt.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou dankje voor reageren in iedergeval :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat Koxbox zegt is waar. Net als dat koffie je niet nuchter maakt als je dronken bent, wordt je trip niet minder als je sinaasappelsap drinkt of suiker eet. Je kunt je wel beter voelen, maar je tript even hard.

Verder heb ik respect voor je! Salvia is toch iets waar ik me niet gauw aan zal wagen. Al helemaal niet tijdens een truffeltrip. Soms kun je toch trippen maar zonder dat je het door hebt. Ik denk dat je te veel bezig was met het zoeken naar visuals en het voelen van de trip en dat je daardoor te hard iets wilde.

Verder goed geschreven!
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Wat Koxbox zegt is waar. Net als dat koffie je niet nuchter maakt als je dronken bent, wordt je trip niet minder als je sinaasappelsap drinkt of suiker eet. Je kunt je wel beter voelen, maar je tript even hard.

Verder heb ik respect voor je! Salvia is toch iets waar ik me niet gauw aan zal wagen. Al helemaal niet tijdens een truffeltrip. Soms kun je toch trippen maar zonder dat je het door hebt. Ik denk dat je te veel bezig was met het zoeken naar visuals en het voelen van de trip en dat je daardoor te hard iets wilde.

Verder goed geschreven!
Klik om te vergroten...


Helemaal met je eens :wink:
Achteraf gezien helaas :rolleyes:
Dus je kan na het eten van truffels gewoon bijvoorbeeld een pizza naar binnen schuiven zonder dat je daardoor je trip mindert?
En overigens vind ik jouw respect leuk :flushed: maar dat heb ik niet echt verdiend aangezien het maar 5X was en dat in mijn ogen te vergelijken is als heel even heel stoned zijn, en ik onder invloed van THC ook wel eens behoorlijk hard kan trippen en het gevoel heb te hallucineren :tearsofjoy:
(voorbeeld: als ik tv kijk zie ik bij elk programma dat geen tekenfilm is (dus gewoon echt) bekijk ik alles alsof het echt in een studio is opgenomen en ik al het achtergrond als decor zie, misschien lastig uit te leggen maar ik zie alles wat niet op de voorgrond zit als greenscreen

Nep dus.
Misschien ben ik wel heel gevoelig voor drugs.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm, dat met die pizza ben ik niet zo zeker als je uberhaubt al iets binnenkrijgt terwijl je tript. Het is volgens mij (eigen ervaring) wel zo dat als je over je piek heen bent en je eet iets dat je wel rapper terug op aarde komt. Maar als je piekt kan ik mij niet voorstellen dat je er zomaar uitkomt door iets te eten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vaste klant zei:
En overigens vind ik jouw respect leuk :flushed: maar dat heb ik niet echt verdiend aangezien het maar 5X was en dat in mijn ogen te vergelijken is als heel even heel stoned zijn, en ik onder invloed van THC ook wel eens behoorlijk hard kan trippen en het gevoel heb te hallucineren
Klik om te vergroten...

Dan zou ik toch eens naar die ogen van je laten kijken :wink:. Als je van thc zo hard tript als van salvia ben je misschien inderdaad wel gevoelig aan thc maar ik denk niet aan alle drugs want anders had je wel goed getript van je kwart portie truffels. :wave:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat je dmv voedsel een trip idd niet kunt stoppen. Maar wat je vooraf en tijdens de trip eet, beïnvloedt wel het verloop van de trip. Vaak lees je dat mensen bv druivensuiker nemen om de trip te stoppen (heb dat ook is geprobeerd), terwijl dat de trip alleen maar warriger maakt (hoe dat kan weet ik ook niet.) En zo heeft alles wat je eet wel een bepaald effect.

Als je vooraf weinig eet kan de trip wel sneller en harder inslaan. Ik heb daar vooral slechte ervaringen mee (eerst werd ik heerlijk gelanceerd, maar het is net of ik er daarna een prijs voor moest betalen.) Dus vooraf vasten is niet voor mij weggelegd.
Voor mij persoonlijk is het beste om c.a. 2 a 3 uur van te voren een lichte maaltijd te nuttigen, en tijdens de trip af en toe wat sapjes te drinken en fruit e.d.
Over die pizza, dat is alles behalve licht voedsel. Zeker diepvries pizza's, daar moet je lichaam heel veel moeite voor doen om dat te verwerken, dus dat zal niet echt bijdragen aan een fit/helder gevoel. Dus of dat nou zo'n aanrader is.

Verder een leuk report. :)
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oké, weer wat geleerd!
Bedankt.

En nog even om terug te komen op dat hallucineren door THC, het is niet echt hallucineren maar meer het gevoel hebben dat ik hallucineer, en vaak komt het ook door mijn omgeving.
(een vierkante erg simpele kast waardoor ik het gevoel heb in een poppenhuis te zitten e.d.)
:stoned: THC .. :rolleyes: Het blijft mooi
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vaste klant zei:
Oké, weer wat geleerd!
Bedankt.

En nog even om terug te komen op dat hallucineren door THC, het is niet echt hallucineren maar meer het gevoel hebben dat ik hallucineer, en vaak komt het ook door mijn omgeving.
(een vierkante erg simpele kast waardoor ik het gevoel heb in een poppenhuis te zitten e.d.)
:stoned: THC .. :rolleyes: Het blijft mooi
Klik om te vergroten...

Ik zou het dan eerder "een kleine verandering in de waarneming" noemen dan hallucineren :P. Ik heb dat ook eens gehad dat ik alles in 2D zag, was wel leuk maar inderdaad niet écht hallucineren.
w
wausskeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goeie report, had graag je filmpjes gezien hoe je aant trippe was :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."