Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb: een korte maar krachtige trip

2cb: een korte maar krachtige trip

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al zo'n 1,5 jaar had ik wat 2cb in huis liggen, zonder het te gebruiken. Aangezien ik nog steeds benieuwd was hoe het zou zijn - na zoveel positieve verhalen te hebben gelezen - besloot ik dat deze mooie zondagmiddag die halfbewolkt, was me ideaal leek om te gaan trippen. M'n laatste trip (LSD) was al ruim een jaar geleden.

Tijdstip van inname was rond 14.00 uur. Dosis rond de 20 mg, oraal. Uiteindelijk zou het een visuelere trip worden dan ik vooraf had verwacht, misschien kwam dat ook wel doordat ik niet al te veel had gegeten vantevoren. Na een halfuurtje begon ik me licht wat anders te voelen. Het gevoel leek een beetje op een mdma-light feeling :) Visueel was alles echter hetzelfde. Ondertussen had ik snel nog wat nieuwe muziek op m'n mp3-speler gezet. Waaronder het album Vaderland, van Frank Boeijen, met heerlijke rustige en melancholische muziek, met poëtische teksten. Ook de muziek van Mostly Autumn leek me uitermate geschikt, melodieuze en zweverige progressive rock!

Om 14.40 begon de 2cb echt goed in te slaan. Ik keek rond in m'n kamer en de dingen begonnen al aardig te golven. Steeds verder begon ik me buiten de normale werkelijkheid te voelen en ik werd een klein beetje overdonderd door de lichte vervreemding die ik voelde. Mijn verwachting vooraf was dat de trip vooral euforisch qua mindset zou worden en slechts een klein beetje visueel, omdat veel mensen bij deze dosis vrijwel geen visuals hebben. Anyway, nu het dan eindelijk goed begon werd het tijd om naar buiten te gaan.
Ik heb het voorrecht om aan de rand van Utrecht te wonen, en zit met een paar minuten lopen in de bossen met mooie wandelroutes. Normaal gesproken ga ik daar hardlopen, in mijn toestand op dat moment bleef het echter bij rustig wandelen. Het is typisch Hollands voorjaarsweer, een blauwe lucht die voor de helft gevuld is met stapelwolken. Reden genoeg om ook mijn zonnebril op te doen, bovendien voelt dat ook wat anoniemer als ik af en toe andere wandelaars tegenkom. Ik loop een onverhard wandelpaadje af, aan m'n rechterkant bevind zich bos, links van me is een groot weiland met na 500m een grote bomenrij. Als ik bij het einde van het pad aankom zie ik een bankje. Ik besluit erop te gaan zitten en over het weiland uit te kijken. De bomenrij in de verte is prachtig! Het waait vrij hard zodat de bomen van nature al golven. De 2cb doet ze echter nog meer kronkelen en het lijkt of iedere vertakking met bladeren een miniwervelstorm van levendig groen en geel is. Alles straalt zo'n levenspracht en vitaliteit uit dat ik onder de indruk raak van alle schoonheid :hearteyes:

Achter het bankje staan bomen en voortdurend waaien er bladeren langs me heen. Ook zwermen er allerlei insecten om me heen. Het valt me op hoeveel de 2cb me doet focussen op allerlei details waar ik normaal gesproken niet op let omdat m'n hersens ze eruit filteren. Ook achtergrondgeluiden zijn extreem goed te horen. Ieder geritsel in het bos hoor ik en doet me beseffen hoeveel leven er aanwezig is achter me; ook al zie ik het niet, ik ervaar het des te sterker via m'n gehoor.
Ondanks alle mooie momentjes merk ik wel dat je de 2cb moet sturen. Af en toe heeft het ook iets chaotisch en ongemakkelijks over zich, doordat er wandelaars voorbij komen die voor afleiding zorgen en maken dat je ze al van ver hoort aankomen. Daarom besluit ik om eindelijk m'n mp3-speler te gebruiken en naar Frank Boeijen te gaan luisteren. Ik droom volledig weg op het nummer 'Als schelpen in het zand'. Het straalt zoveel rust en kalmte uit en tegelijkertijd ook iets mysterieus en melancholisch. Alle emotie die er in het nummer ligt lijk ik ten volle en ten diepste te horen en te begrijpen en het ontroert op een euforische manier.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/In5UCXB-bMQ&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/In5UCXB-bMQ&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Ik besluit om op te staan en met m'n muziek op verder te lopen door het bos, want er lijkt nog zoveel moois te zien. De 2cb maakt me wel erg gedisoriënteerd. In nuchtere toestand ken ik het hier op m'n duimpje, nu lijkt ieder zijpaadje in het bos zijn eigen dichte oerwoud te kennen en ik dwaal rond zonder te weten waar ik nu precies ben. Ook mijn motoriek voelt licht verstoord, maar daar trek ik me niet al te veel van aan. Ik kom nu op een wat smaller bospaadje, dat aan beide kanten is omringd door bomen en in de schaduw is. In een inhammetje bevindt zich ook een bankje, waar ik op ga zitten. Ik sluit mijn ogen en geniet van de closed eyes visuals en droom weg zonder dat mijn gedachten nou specifiek ergens op zijn gericht, het voelt aan als een plezierig reizen door de tijd.
Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik inmiddels zo'n 1,5 uur aan het trippen ben. Tijd voor andere muziek, en ik switch naar Mostly Autumn en space volledig weg op het nummer Evergreen. De muziek heeft iets majesteus en brengt me in gedachten terug naar een soort van oersprookjestijd van lang geleden, met ridders, elven en eenhoorns.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oi5edOBVQ_w&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oi5edOBVQ_w&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Uiteindelijk zijn er nu zo'n twee uurtjes trippen verschenen en ik merk dat trip redelijk aan het afnemen is. Zodoende besluit ik om op te staan en terug te lopen richting m'n kamer. Groot is mijn verrassing als blijkt dat alle bospaadjes waarop ik ben geweest nog steeds vlakbij de rand van het bos zijn, terwijl dat midden in de trip toch zoveel anders leek :) Eenmaal aangekomen op m'n kamer is het visuele gedeelte vrijwel over en resteert nog een licht vaag gevoel. Ik overdenk de korte, maar krachtige trip. Uiteindelijk was het niet erg introspectief in de zin van dat ik opmerkelijke inzichten over mezelf of over m'n leven heb opgedaan. Het was vooral een trip van verwondering en bewondering van alles wat zich om me heen bevindt aan schoonheid. En dat alles maakt dat als ik op dit moment naar buiten kijk richting de natuur, en stukje daarvan weer herleef. Al met al een geslaagde trip dus, ook al ben ik niet zo'n frequente tripper. Wie weet over een half jaar weer eens een 2cb-tripje. Enige minpuntje waar ik last van had nadat de 2cb was uitgewerkt, was een lichte hoofdpijn. Maar ik las dat dit wel vaker voorkomt. De dag erna was dit helemaal over :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trippen + natuur = sowieso een win-win situation. :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als een zeer geslaagde trip, 2cb staat hoog op mijn verlanglijstje.
Is het echt een groot verschil met LSD?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Klinkt als een zeer geslaagde trip, 2cb staat hoog op mijn verlanglijstje.
Is het echt een groot verschil met LSD?
Klik om te vergroten...
Warmer en kleurrijker dan LSD en ik had geen "mindfuck" bij 2cb, wat ik een groot voordeel vind.
Zo zijn mijn ervaringen met 2cb dan. Kan verschillen bij ieder persoon.

En leuk report, leest makkelijk. :)
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#5
cool report
ik heb ook al visuals op 20mg 2c-b :wink:

je hebt wel gelijk dat je 2c-b toch beetje moet sturen
ik kan soms ook wel beetje angstig worden in openbare plaatsen ofzo, maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de zwaardere tripmiddelen :)

en idd, ook op 2c-b worden alle zintuigen serieus versterkt :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
De natuur is een van de beste omgevingen om rustig te trippen, zoals jij maar weer eens hebt ervaren :) Ben nu toch ook van plan om 2CB eens te gaan doen. Het klinkt zeer aangenaam en prachtig allemaal, wel jammer dat het maar zo kort duurde.

Verder een mooi geschreven tripreport :wink:
S
Sun TzuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk geschreven. Raad je aan 2cb alleen of in een groep te doen?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
pascal828 zei:
KoxBox zei:
Klinkt als een zeer geslaagde trip, 2cb staat hoog op mijn verlanglijstje.
Is het echt een groot verschil met LSD?
Klik om te vergroten...
Warmer en kleurrijker dan LSD en ik had geen "mindfuck" bij 2cb, wat ik een groot voordeel vind.
Zo zijn mijn ervaringen met 2cb dan. Kan verschillen bij ieder persoon.

En leuk report, leest makkelijk. :)
Klik om te vergroten...

Ja sorry, maar vind je het gek dat je mindfuck van LSD krijgt met +500 mics? LSD is juist een drug waarbij je zeer helder in je hoofd blijft bij lagere dosissen, hoewel het dan al wel heel visueel kan zijn. Je zegt wel dat het kan verschillen per persoon, dat is natuurlijk ook, maar in normale dosissen zal LSD je echt niet zoveel mindfuck bezorgen.

Je report is net zoals je trip, kort maar krachtig. :) Leuk en helder geschreven, klinkt inderdaad fijn om te trippen in de bossen bij Utrecht.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sun Tzu zei:
Leuk geschreven. Raad je aan 2cb alleen of in een groep te doen?
Klik om te vergroten...

Vind ik een beetje een rare vraag... Dat hangt volledig van jezelf af, tripmiddelen kunnen zowel in groep als solo genomen worden. Hangt een beetje af naar wat je op zoek bent..
S
Sun TzuLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Sun Tzu zei:
Leuk geschreven. Raad je aan 2cb alleen of in een groep te doen?
Klik om te vergroten...

Vind ik een beetje een rare vraag... Dat hangt volledig van jezelf af, tripmiddelen kunnen zowel in groep als solo genomen worden. Hangt een beetje af naar wat je op zoek bent..
Klik om te vergroten...

Ik vraag het omdat hij het in zijn eentje deed en dat voor mij nogal nieuw is. Mocht ik het overwegen te doen, dan kan ik toch gewoon vragen wat hij prefereert. Wat is er zo raar aan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sun Tzu zei:
KoxBox zei:
Sun Tzu zei:
Leuk geschreven. Raad je aan 2cb alleen of in een groep te doen?
Klik om te vergroten...

Vind ik een beetje een rare vraag... Dat hangt volledig van jezelf af, tripmiddelen kunnen zowel in groep als solo genomen worden. Hangt een beetje af naar wat je op zoek bent..
Klik om te vergroten...

Ik vraag het omdat hij het in zijn eentje deed en dat voor mij nogal nieuw is. Mocht ik het overwegen te doen, dan kan ik toch gewoon vragen wat hij prefereert. Wat is er zo raar aan.
Klik om te vergroten...

Trippen is voor iedereen anders. Je moet voor jezelf bepalen wat jij fijner vindt. En daarbij komt nog dat je kunt niet zomaar kan gaan trippen in je eentje. Hij kan dat. Maar dat wil namelijk nog niet zeggen dat jij het kan in je eentje. In je eentje trippen is al weer een niveau hoger waar je goed over na moet denken.

Je had beter kunnen vragen wat de voordelen en nadelen zijn aan alleen/in groep trippen :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sun Tzu zei:
KoxBox zei:
Sun Tzu zei:
Leuk geschreven. Raad je aan 2cb alleen of in een groep te doen?
Klik om te vergroten...

Vind ik een beetje een rare vraag... Dat hangt volledig van jezelf af, tripmiddelen kunnen zowel in groep als solo genomen worden. Hangt een beetje af naar wat je op zoek bent..
Klik om te vergroten...

Ik vraag het omdat hij het in zijn eentje deed en dat voor mij nogal nieuw is. Mocht ik het overwegen te doen, dan kan ik toch gewoon vragen wat hij prefereert. Wat is er zo raar aan.
Klik om te vergroten...

Als je het voor de eerste keer doet ga je het toch niet alleen doen?? Het is toch logisch dat je het in groep (of met een sitter) doet als je niet weet waar je je aan kan verwachten.
Of ben ik nu zo verkeerd...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
kenneh zei:
sitter is niet echt nodig met 2c-b, je kan het makkelijk controleren.
Klik om te vergroten...
Heeft er niets mee te maken, je gaat het toch niet alleen gaan doen als je nog nooit getript hebt...
S
Sun TzuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neen inderdaad, dan doe je het niet alleen, dat neemt niet weg dat ik gewoon aan iemand kan vragen wat voor hem de beste ervaring was xD
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sun Tzu zei:
Neen inderdaad, dan doe je het niet alleen, dat neemt niet weg dat ik gewoon aan iemand kan vragen wat voor hem de beste ervaring was xD
Klik om te vergroten...

Je vroeg wat hij je kon aanraden, iemand met iets of wat verstand zal dan nooit aanraden om het de eerste keer helemaal alleen te doen.
Niet dat jij dat kon weten natuurlijk, maar ik bedoel gewoon dat je psychedelica nooit helemaal alleen mag doen voor de eerste keer.
S
Sun TzuLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
Sun Tzu zei:
Neen inderdaad, dan doe je het niet alleen, dat neemt niet weg dat ik gewoon aan iemand kan vragen wat voor hem de beste ervaring was xD
Klik om te vergroten...

Je vroeg wat hij je kon aanraden, iemand met iets of wat verstand zal dan nooit aanraden om het de eerste keer helemaal alleen te doen.
Niet dat jij dat kon weten natuurlijk, maar ik bedoel gewoon dat je psychedelica nooit helemaal alleen mag doen voor de eerste keer.
Klik om te vergroten...

Ok bedankt voor de raad dan :grin:
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#17
sitter is niet echt nodig met 2c-b, je kan het makkelijk controleren.

Maar ik vind het persoonlijk wel leuker met meerdere mensen, krijg je altijd gigantische lachkicks :grin:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maaaaagische report :hearteyes: Gooiden ze dat nou maar 's naar m'n kop! :mrgreen:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
kenneh zei:
sitter is niet echt nodig met 2c-b, je kan het makkelijk controleren.
Klik om te vergroten...
Heeft er niets mee te maken, je gaat het toch niet alleen gaan doen als je nog nooit getript hebt...
Klik om te vergroten...

Of, zoals ik, je eerste keer lsd totaal verneuken door 1 van de 2 zegels op miraculeuze wijze te verliezen, de overblijvende ontzettend panisch de klas rond te gooien, het in 2 te doen en dan de andere helft OOK nog's te verliezen :wink: Dan lach je heel erg veel, hallucineer je enkel als je psychedelic artz kijkt en kun je ontzettend rustig ontdekken hoe het allemaal is, op je eentje, en ervaring opdoen voor de eerste echte keer (in groep) :)

Maar die 2c-b lijkt me ergens heftiger, of heb ik het mis?
Anyways, eerste paar keer alleen trippen op whatever is inderdaad niet echt gezond, tenzij je er echt ongelooflijk zeker van bent datje jezelf ontzettend goed kent, niet schrikt van nieuwigheden te ontdekken, niet paranoia worden doordat alles plots anders is en het gewoon ontzettend chill over je heen laat komen. Rustige, bedachtzame mensen lijken me minder problemen te hebben met bad trips of foute afloop :) Maar mijn max dosis is danook maar 2 porties paddo's en 3.5 zegels waarvan ik niet wist hoeveel eropzat. Ik vertrouw ook ontzettend hard op het lot, áls je er al 's aanraakt, hoe stom ook, vertrouw ik de dealer blindelings qua dosis. (Maar opgebouwd natuurlijk).
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb je je eerste keer LSD in de klas gedaan???

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."