Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb: een korte maar krachtige trip

2cb: een korte maar krachtige trip

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je je eerste keer LSD in de klas gedaan???
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Heb je je eerste keer LSD in de klas gedaan???
Klik om te vergroten...

Nee, later thuis!
Mijn 2de keer was ontzettttttend stom genoeg wél in de klas. Zal ik wel 's reportje over schrijven: ''Hoe het absoluut niet moet!''. Thank God dat 't niet fout ging. Kunstschool, weetje. Leerkrachten weten er ook wel dat ze je gewoon moeten laten tekenen en negeren. :tearsofjoy:

Erbij willen horen enzo. 3e middelbaar. Vanaf toen leerde ik de lsd écht kennen, en ben ik ''slim'' beginnen omgaan met dope. En me verdiepen erin. Was ook gewoon mijn meest visuele trip OOIT. Moest ik m'n eigen zoon zijn... :angry: :tearsofjoy:

...en paar uurtjes later moest ik nog 's bij de psycholoog ook. :openmouth:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Irezz zei:
KoxBox zei:
Heb je je eerste keer LSD in de klas gedaan???
Klik om te vergroten...

Nee, later thuis!
Mijn 2de keer was ontzettttttend stom genoeg wél in de klas. Zal ik wel 's reportje over schrijven: ''Hoe het absoluut niet moet!''. Thank God dat 't niet fout ging. Kunstschool, weetje. Leerkrachten weten er ook wel dat ze je gewoon moeten laten tekenen en negeren. :tearsofjoy:

Erbij willen horen enzo. 3e middelbaar. Vanaf toen leerde ik de lsd écht kennen, en ben ik ''slim'' beginnen omgaan met dope. En me verdiepen erin. Was ook gewoon mijn meest visuele trip OOIT. Moest ik m'n eigen zoon zijn... :angry: :tearsofjoy:

...en paar uurtjes later moest ik nog 's bij de psycholoog ook. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of ik dat zou kunnen handelen in de klas. Een stoned zijn tot daar, maar trippen...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Irezz zei:
KoxBox zei:
Heb je je eerste keer LSD in de klas gedaan???
Klik om te vergroten...

Nee, later thuis!
Mijn 2de keer was ontzettttttend stom genoeg wél in de klas. Zal ik wel 's reportje over schrijven: ''Hoe het absoluut niet moet!''. Thank God dat 't niet fout ging. Kunstschool, weetje. Leerkrachten weten er ook wel dat ze je gewoon moeten laten tekenen en negeren. :tearsofjoy:

Erbij willen horen enzo. 3e middelbaar. Vanaf toen leerde ik de lsd écht kennen, en ben ik ''slim'' beginnen omgaan met dope. En me verdiepen erin. Was ook gewoon mijn meest visuele trip OOIT. Moest ik m'n eigen zoon zijn... :angry: :tearsofjoy:

...en paar uurtjes later moest ik nog 's bij de psycholoog ook. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of ik dat zou kunnen handelen in de klas. Een stoned zijn tot daar, maar trippen...
Klik om te vergroten...
Ik wil nog wel eens op mijn werk trippen. Plan is om de LSD op mijn werk te nemen en dan als het een beetje werkt vrij te nemen en in het park naast de deur in te gaan.
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#5
Irezz zei:
KoxBox zei:
kenneh zei:
sitter is niet echt nodig met 2c-b, je kan het makkelijk controleren.
Klik om te vergroten...
Heeft er niets mee te maken, je gaat het toch niet alleen gaan doen als je nog nooit getript hebt...
Klik om te vergroten...

Maar die 2c-b lijkt me ergens heftiger, of heb ik het mis?
Anyways, eerste paar keer alleen trippen op whatever is inderdaad niet echt gezond, tenzij je er echt ongelooflijk zeker van bent datje jezelf ontzettend goed kent, niet schrikt van nieuwigheden te ontdekken, niet paranoia worden doordat alles plots anders is en het gewoon ontzettend chill over je heen laat komen. Rustige, bedachtzame mensen lijken me minder problemen te hebben met bad trips of foute afloop :) Maar mijn max dosis is danook maar 2 porties paddo's en 3.5 zegels waarvan ik niet wist hoeveel eropzat. Ik vertrouw ook ontzettend hard op het lot, áls je er al 's aanraakt, hoe stom ook, vertrouw ik de dealer blindelings qua dosis. (Maar opgebouwd natuurlijk).
Klik om te vergroten...

is helemaal niet heftiger :)
duurt veel minder lang dan lsd en is praktisch geen mindfuck

ps, trippen in klas...Wtf :grin:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
Ik wil nog wel eens op mijn werk trippen. Plan is om de LSD op mijn werk te nemen en dan als het een beetje werkt vrij te nemen en in het park naast de deur in te gaan.
Klik om te vergroten...

Zolang je werk echt chill is valt het echt nog relatief goed mee. Ik kan allesinds zeggen dat het beangstigend was, maar ik ben nooit slecht gegaan. Over lsd of shrooms zelf kan ik wel zeggen dat ik, onder stressvolle omstandigheden, nooit ben slechtgegaan. Een badtrip is niet per sé iets slechts, en zolang je dingen kan doen die je graag doet, waar je goed in bent (ik had heel de middag kunstvakken, waar je sowieso ook muziek mag luisteren enzo) en als het nodig is kán vertrekken (''Ik voel me niet zo goed, mag ik soms even buiten/naar huis?'') is het echt nog relatief veilig. Ik kan me wel voorstellen dat het gewoon een hel is bij gewone theorielessen.
Mag ik vragen wat je doet van werk, Drientje?
:grin:
En bibi gaat maar 's weekend inzetten met allerlaatste bommetje en een tripreportje schrijven. Zolang het maar geen overvloed aan trippende studenten veroorzaakt :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Irezz zei:
Drientje zei:
Ik wil nog wel eens op mijn werk trippen. Plan is om de LSD op mijn werk te nemen en dan als het een beetje werkt vrij te nemen en in het park naast de deur in te gaan.
Klik om te vergroten...


Mag ik vragen wat je doet van werk, Drientje?
:grin:
Klik om te vergroten...
Ik werk op een kantoor, ik maak deze borden:


P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Al zo'n 1,5 jaar had ik wat 2cb in huis liggen, zonder het te gebruiken. Aangezien ik nog steeds benieuwd was hoe het zou zijn - na zoveel positieve verhalen te hebben gelezen - besloot ik dat deze mooie zondagmiddag die halfbewolkt, was me ideaal leek om te gaan trippen. M'n laatste trip (LSD) was al ruim een jaar geleden.

Tijdstip van inname was rond 14.00 uur. Dosis rond de 20 mg, oraal. Uiteindelijk zou het een visuelere trip worden dan ik vooraf had verwacht, misschien kwam dat ook wel doordat ik niet al te veel had gegeten vantevoren. Na een halfuurtje begon ik me licht wat anders te voelen. Het gevoel leek een beetje op een mdma-light feeling :) Visueel was alles echter hetzelfde. Ondertussen had ik snel nog wat nieuwe muziek op m'n mp3-speler gezet. Waaronder het album Vaderland, van Frank Boeijen, met heerlijke rustige en melancholische muziek, met poëtische teksten. Ook de muziek van Mostly Autumn leek me uitermate geschikt, melodieuze en zweverige progressive rock!

Om 14.40 begon de 2cb echt goed in te slaan. Ik keek rond in m'n kamer en de dingen begonnen al aardig te golven. Steeds verder begon ik me buiten de normale werkelijkheid te voelen en ik werd een klein beetje overdonderd door de lichte vervreemding die ik voelde. Mijn verwachting vooraf was dat de trip vooral euforisch qua mindset zou worden en slechts een klein beetje visueel, omdat veel mensen bij deze dosis vrijwel geen visuals hebben. Anyway, nu het dan eindelijk goed begon werd het tijd om naar buiten te gaan.
Ik heb het voorrecht om aan de rand van Utrecht te wonen, en zit met een paar minuten lopen in de bossen met mooie wandelroutes. Normaal gesproken ga ik daar hardlopen, in mijn toestand op dat moment bleef het echter bij rustig wandelen. Het is typisch Hollands voorjaarsweer, een blauwe lucht die voor de helft gevuld is met stapelwolken. Reden genoeg om ook mijn zonnebril op te doen, bovendien voelt dat ook wat anoniemer als ik af en toe andere wandelaars tegenkom. Ik loop een onverhard wandelpaadje af, aan m'n rechterkant bevind zich bos, links van me is een groot weiland met na 500m een grote bomenrij. Als ik bij het einde van het pad aankom zie ik een bankje. Ik besluit erop te gaan zitten en over het weiland uit te kijken. De bomenrij in de verte is prachtig! Het waait vrij hard zodat de bomen van nature al golven. De 2cb doet ze echter nog meer kronkelen en het lijkt of iedere vertakking met bladeren een miniwervelstorm van levendig groen en geel is. Alles straalt zo'n levenspracht en vitaliteit uit dat ik onder de indruk raak van alle schoonheid :hearteyes:

Achter het bankje staan bomen en voortdurend waaien er bladeren langs me heen. Ook zwermen er allerlei insecten om me heen. Het valt me op hoeveel de 2cb me doet focussen op allerlei details waar ik normaal gesproken niet op let omdat m'n hersens ze eruit filteren. Ook achtergrondgeluiden zijn extreem goed te horen. Ieder geritsel in het bos hoor ik en doet me beseffen hoeveel leven er aanwezig is achter me; ook al zie ik het niet, ik ervaar het des te sterker via m'n gehoor.
Ondanks alle mooie momentjes merk ik wel dat je de 2cb moet sturen. Af en toe heeft het ook iets chaotisch en ongemakkelijks over zich, doordat er wandelaars voorbij komen die voor afleiding zorgen en maken dat je ze al van ver hoort aankomen. Daarom besluit ik om eindelijk m'n mp3-speler te gebruiken en naar Frank Boeijen te gaan luisteren. Ik droom volledig weg op het nummer 'Als schelpen in het zand'. Het straalt zoveel rust en kalmte uit en tegelijkertijd ook iets mysterieus en melancholisch. Alle emotie die er in het nummer ligt lijk ik ten volle en ten diepste te horen en te begrijpen en het ontroert op een euforische manier.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/In5UCXB-bMQ&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/In5UCXB-bMQ&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Ik besluit om op te staan en met m'n muziek op verder te lopen door het bos, want er lijkt nog zoveel moois te zien. De 2cb maakt me wel erg gedisoriënteerd. In nuchtere toestand ken ik het hier op m'n duimpje, nu lijkt ieder zijpaadje in het bos zijn eigen dichte oerwoud te kennen en ik dwaal rond zonder te weten waar ik nu precies ben. Ook mijn motoriek voelt licht verstoord, maar daar trek ik me niet al te veel van aan. Ik kom nu op een wat smaller bospaadje, dat aan beide kanten is omringd door bomen en in de schaduw is. In een inhammetje bevindt zich ook een bankje, waar ik op ga zitten. Ik sluit mijn ogen en geniet van de closed eyes visuals en droom weg zonder dat mijn gedachten nou specifiek ergens op zijn gericht, het voelt aan als een plezierig reizen door de tijd.
Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik inmiddels zo'n 1,5 uur aan het trippen ben. Tijd voor andere muziek, en ik switch naar Mostly Autumn en space volledig weg op het nummer Evergreen. De muziek heeft iets majesteus en brengt me in gedachten terug naar een soort van oersprookjestijd van lang geleden, met ridders, elven en eenhoorns.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oi5edOBVQ_w&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oi5edOBVQ_w&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Uiteindelijk zijn er nu zo'n twee uurtjes trippen verschenen en ik merk dat trip redelijk aan het afnemen is. Zodoende besluit ik om op te staan en terug te lopen richting m'n kamer. Groot is mijn verrassing als blijkt dat alle bospaadjes waarop ik ben geweest nog steeds vlakbij de rand van het bos zijn, terwijl dat midden in de trip toch zoveel anders leek :) Eenmaal aangekomen op m'n kamer is het visuele gedeelte vrijwel over en resteert nog een licht vaag gevoel. Ik overdenk de korte, maar krachtige trip. Uiteindelijk was het niet erg introspectief in de zin van dat ik opmerkelijke inzichten over mezelf of over m'n leven heb opgedaan. Het was vooral een trip van verwondering en bewondering van alles wat zich om me heen bevindt aan schoonheid. En dat alles maakt dat als ik op dit moment naar buiten kijk richting de natuur, en stukje daarvan weer herleef. Al met al een geslaagde trip dus, ook al ben ik niet zo'n frequente tripper. Wie weet over een half jaar weer eens een 2cb-tripje. Enige minpuntje waar ik last van had nadat de 2cb was uitgewerkt, was een lichte hoofdpijn. Maar ik las dat dit wel vaker voorkomt. De dag erna was dit helemaal over :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."