Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels, een kameleon van emoties

Truffels, een kameleon van emoties

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik, R en J
Waar: Delft, J’s huis
Wanneer: meivakantie 2010
Wat: Sclerotia "Mexicana A."

We wilden al tijden truffels doen, maar spraken nooit wat af. Dit keer was eindelijk zo ver, en de omstandigheden waren perfect. Mijn toetsweek was net voorbij ( en die was heul goed gegaan ) en het weer was prachtig mooi.

Het begin
We werden wakker op zondag en het zonnetje deed al lekker zijn ding. Meteen ruimden we de kamer op en braken een tijdje later de truffels in stukjes. We hadden nog niets gegeten. We hadden een chille hoek op de zolderkamer van J, met kussens, een fatboy etc. Hier begonnen we te eten. De smaak viel me in het begin wel mee, deed me een beetje denken aan verotte oude wanoot, en met een beetje Dubbeldrank tussendoor was het best te doen.

Na een tijdje (ik was nu al de tijd kwijt) begonnen we een beetje lacherig te worden. Ik keek naar een pooster met allemaal vakjes die door elkaar schoven en draaiden. Ik lachtte me stuk. Maar al gauw wilden we naar buiten vanwege het mooie weer. Makkelijker gezegt dan gedaan. Het heeft ons ongeveer 15 minuten gekost om wat drinken en eten te pakken. Ik was veelste druk bezig met genieten van de muziek en vervormingen. Ik keek naar mezelf in de spiegel, en dit was erg vreemd. Het leek alsof ik uit me zelf was, ik zag iemand in de spiegel, maar ineens herkende ik hem niet als mezelf. Ik keek naar de vloerbedekking en hier vormden zich patronen die bewogen. Ik was gefascineerd, maar uiteindelijk gingen we toch naar buiten

De buitenwereld
Eenmaal buiten werden we begroet door de zon. Ik verwonderde mij erover hoe lelijk het eigenlijk binnen was, hoe grauw, en hoe mooi het hier buiten was. We begonnen te lopen richting het Delfste Hout. Dit is ongeveer 2,5 km dus we hadden een flinke wandeling voor de boeg. De reis kon beginnen.

Het lopen was heerlijk, ik had zoveel energie en kon het moeilijk kwijt, dat had ik binnen ook al gemerkt. Terwijl we liepen praatten we constant over de domste dingen maar het was heel gezellig. We liepen gewoon over een normale weg waar ook veel andere mensen waren maar dit boeide ons niet. We hadden chille muziek op en we genoten met volle teugen. J zat een beetje over stenen langs de weg te springen en zijn iPhone valt ineens uit ze borstzak, PATS :angry: op de grond, zijn bamboo hoesje was versplintert maar de iPhone was nog intact. Dit was wel even een shock terug naar de realiteit.

Eenmaal in het bos vonden we een rustig plekje in de zon. Hier gingen we lekker zitten. Ik voelde weer een beetje misselijkheid opkomen. We hadden dubbeldrank en Goedemorgen! Mee maar eigenlijk wilde ik alleen maar water. Dus ik stak maar een een peukje op, dit was echt heel lekker. Normaal ben ik niet zo van de sigaretten roken in de ochtend als je nog niets gegeten heb, maar nu dus wel. Ik voelde me al gauw weer beter en kon weer chill meepraten en lachen. Ik zag de grasvelden voor ons golven, het werden net heuvels en ook vond dichtbij zag ik alle grassprieten dansen.
Het voelde heerlijk om met mijn handen door het gras en de aarde te gaan, ik zag R ook al een worteltje uit de grond aandachtig bekijken. Nu gingen we met ze 3en o onze rug liggen. In de lucht zag ik witte en paarse lichtgetekende strepen en we kwamen erachter dat we lucht konden kneden. R zag zelfs de lucht als een soort wateroppervlak.
Ik voelde me intens gelukkig toen ik daar in het zonnetje lag terwijl ik zo lekker zat te spacen.
Er overheersten twee kleuren. Het lichte groene van alle bomen en struiken in bloei en een soort paars. Aarde zag er paars uit maar ook de asfalt weggetjes door het bos.

Nu kregen we ineens een ingeving. We zouden naar Kick-Ass gaan! Dat is zo gruwelijk! Dus we lieten de natuur achter ons en gingen richting Delft. De reis ging verder. :)

De stad
De overgang van natuur naar stad was vreemd maar niet onaangenaam. Ik merkte wel dat ik lopen weer heel fijn vond terwijl ik me ogen uitkeek naar alle mooie huizen en grachten die ik zag.
We liepen langs een flat waar allemaal bejaarden wonen. Op een balkon zagen we een oude blinde vrouw zitten, die in braille een boek zat te “lezen”. Dit greep ons wel even, we bleven hier ook staan, terwijl we ademloos keken. Het was zo gek om te zien hoe groot het verschil tussen ons en haar was. Wij zaten hier de tijd van onze levens te hebben, met ook ons hele leven voor ons, en zij zat daar oud en blind in haar eentje op een balkon.
Maar we gingen verder, eenmaal bij de bios kochten we snel een kaartje en konden we al snel de zaal in. De stoelen waar zo comfortabel en de film was zo mooi. Alles spatte van het scherm. Het verhaal greep me ook enorm aan, ik leefde me zo in in die film, het leek net alsof ik erbij was.
Maar de tijd ging snel, ineens was de film alweer over.

We gingen meteen naar buiten, frisse lucht halen en in het zonnetje zitten. We gingen naar een ondergrondse garage onder de C1000 en bioscoop. Hier zagen we zo’n autootje/winkelwagen ding en R probeerde zichzelf hier in te proppen maar dat lukte niet heel goed. We hadden een jointje bij ons en besloten dat het tijd was om te smoken.

We waren nu lekker high en gingen wat te eten halen daarna gingen we weer in het zonnetje zitten. :stoned:
Ik lachtte me weer helemaal kapot, eten was weer heerlijk door het blowen.
Na een tijdje gingen we weer naar huis wat wel weer een ruim half uur lopen was. We hebben in totaal zo’n 7,5 km gelopen.

Het einde
Bij J thuis gingen we weer lekker op zijn kamer zitten en nog wat jointjes roken met een huisgenoot van J.

Al snel gingen we naar huis want de volgende dag had ik weer gewoon school.

Het was een heerlijke dag en ik kan het me niet beter voorstellen voor een eerste keer. Dit is zeker voor herhaling vatbaar, waarschijnlijk in de zomer wel weer. Dan neem ik waarschijnlijk wat visueelere truffels.

Jullie horen het dan wel weer. :rock:

Ik hoop dat het een beetje leuk te lezen was. Vond het iig chill om te schrijven.

Later.

Edit: dit tripreport heb ik al 3 dagen na de trip geschreven maar was de hele tijd te lui om hem in te tikken
Tips zijn welkom :wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk geschreven en veel herkenbare aspecten :) Het verschil tussen binnen en buiten, dat je het ene grauwer en donkerder vond dan het andere. Dat heb ik ook gehad met een aantal plaatsen.

En dan ja, als je iPhone valt tijdens het trippen... Dat is klote ! :) Ik ken het gevoel. Kunnen jullie nog maar blij zijn dat hem niet kapot is :wink:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi reportje man :)
wil ook eens een keer truffels gaan eten :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Leuk geschreven en veel herkenbare aspecten :) Het verschil tussen binnen en buiten, dat je het ene grauwer en donkerder vond dan het andere. Dat heb ik ook gehad met een aantal plaatsen.

En dan ja, als je iPhone valt tijdens het trippen... Dat is klote ! :) Ik ken het gevoel. Kunnen jullie nog maar blij zijn dat hem niet kapot is :wink:
Klik om te vergroten...

iPhone is unbreakable! :rock: Gelukkig maar.
Lekker reportje, trippen in de natuur is sowieso (meestal) leuker en interessanter dan binnen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
iPhone is unbreakable! :rock:
Klik om te vergroten...

Alleen ontploffen ze soms...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
KoxBox zei:
iPhone is unbreakable! :rock:
Klik om te vergroten...

Alleen ontploffen ze soms...
Klik om te vergroten...
Haha, ja dat heb ik gehoord. Maar nog niet ondervonden dus it didn't happen. :P
U
UeWEclipseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heftige trip review :)

Binnenkort wil ik ook eens truffels gaan proberen met wat vrienden :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Sublimo zei:
Leuk geschreven en veel herkenbare aspecten :) Het verschil tussen binnen en buiten, dat je het ene grauwer en donkerder vond dan het andere. Dat heb ik ook gehad met een aantal plaatsen.

En dan ja, als je iPhone valt tijdens het trippen... Dat is klote ! :) Ik ken het gevoel. Kunnen jullie nog maar blij zijn dat hem niet kapot is :wink:
Klik om te vergroten...

iPhone is unbreakable! :rock: Gelukkig maar.
Klik om te vergroten...
No is not. Een safieren frontje (glas aan de voorkant) kost je een 80eu.

Herkenbaar report. En Delfte Hout is inderdaad erg mooi om te trippen. Wandelen gaat ook altijd vanzelf (hey ik en hier al) al betaal ik tegenwoordig wel de prijs de dagen erna.
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks voor alle reacties:)
Ik heb nu ook XTC gedaan, kijk even of ik daar nog een trip reportje over kan schrijven.
Lijkt me eigenlijk wel lastiger. Tenminste, als ik nu terugdenk, is het heel moeilijk te beschrijven wat ik nou eigenlijk voelde :confused:
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."