Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD tripverslag, de eerste keer

LSD tripverslag, de eerste keer

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vermeersch zei:
KoxBox zei:
Echt gewoon niet.
Klik om te vergroten...


Dank u, zal dat dan maar niet doen.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me ook het beste ja. Maar dat geldt voor alle psychedelica zoals paddo's/truffels, DMT, 2cb,...

Edit: Zelf wiet zou ik niet aanraden.
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vermeersch zei:
Mooi verstaanbaar verslag. Kheb ook respect hoe jullie ermee omgaan en het uitleggen...
Kzou het niet beter gekund hebben :P
Maar deze vraag, is LSD wel goed voor mensen die al een psychose gehad hebben? Zoals ik bv?

Graag antwoord :wave:
Klik om te vergroten...

Men zegt wel eens dat psychedelica "eruit kan halen wat erin zit". Dat kunnen bijvoorbeeld onverwerkte trauma's zijn maar ook onderliggende psychische problemen. Aangezien je al eens een psychose hebt mogen ervaren kan je er vanuit gaan dat het gebruik van tripmiddelen voor jou niet geheel zonder risicoś zijn.

Mijn persoonlijke advies aan jou is een stelregel waar ik mijzelf ook altijd aan houdt en dat is:
"In geval van twijfel niet doen". In jouw geval is de vraag stellen gelijk aan 'em beantwoorden, niet doen dus.

Hoewel het misschien niet aardig klinkt is het niet op de eerste plaats jouw welzijn dat mij zorgen baart (ik ben immers van mening dat iedereen het recht van zelfbeschikking heeft) maar als je toch gebruikt en daarmee een risico loopt op het triggeren van een psychose kan je je omgeving behoorlijk wat schade toebrengen. Je bent in deze dus niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook je omgeving. Ik dat dat de meesten het met me eens zullen zijn als ik zeg dat je nimmer een ander verdriet mag doen en/of in een mogelijk gevaarlijke situatie mag brengen.

Natuurlijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ik weet zeker dat je mijn bovenstaande antwoord allang zelf bedacht hebt. Ik kan je slechts adviseren om andere manieren te zoeken om bepaalde ervaringen op te doen. Meditatie bijvoorbeeld. Als het pad van psychedelica een snelweg is dan is meditatie een fietspad. Je moet er harder je best voor doen en het traject duurt langer maar uiteindelijk kan het dezelfde of soortgelijke ervaringen en inzichten brengen.

Ik kan je (iedereen hier trouwens) aanraden om het boek "Het Oermysterie" van Graham Hancock te lezen (zie ook hier: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-Oermysterie/ ) om meer te weten te komen hoe natuurvolkeren/mensheid door de eeuwen heen een invulling hebben gegeven aan het fenomeen "andere werelden" te bezoeken. Lang niet alle volkeren gebruiken daar tripmiddelen voor en de geschiedenis toont ons dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Je moet er domweg soms wat meer je best voor doen.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Succes.
V
VermeerschLid
01-01-2024, 00:00
#3
franx zei:
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Succes.
Klik om te vergroten...


Hier heb ik zeker wat aan, bedankt voor de tips. Ik kan het idd echt niet maken om psychotisch te worden en de mensen rondom mij schade te toe berokkenen. En ook dit nog, ik zit ondertussen al een halfjaar in de psychiatrie en ben geinterneerd. Ik steel en breek in, val mensen aan, hoor, zie en denk slechte dingen als ik psychotisch ben en dat wil ik niet nog eens meemaken. Er zijn idd teveel risico's aan verbonden. Mss eens binnen een jaar of 10 als ik het dan al dan niet nog wil proberen als ik iets stabieler ben?
Bedankt...
:wink:
h
hofmannforpresidentLid
01-01-2024, 00:00
#4
''Persoonlijk had ik meer visuals of visuele vervormingen verwacht''.

dit komt waarschijnlijk omdat je in een groep mensen zat.
ik heb mijn laatste lsd trip ook in groepsverband gedaan, en vond de visuals heel erg meevallen, en niet zo spectaculair als de vorige keren, etc etc..
totdat ik even in mijn eentje in de hal ben gaan zitten met mn koptelefoon op..,,
als je het zelf triggert kan het alsnog heel spectaculair zijn (ik heb daar echt muziek zien vliegen zegmaar) en toen ik weer naar die groep terug ging was alles weer ''normaal''.

visuals kun je zelf maken!
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je dit soort dingen leest dan ga je je toch afvragen waarom LSD illegaal is?
Het feit dat het illegaal is brengt meer nadelen met zich mee dan voordelen denk ik.
Ik en mijn vrienden willen echt al tijden een keer trippen op LSD, maarja, je kan het niet zomaar in de smartshop vinden, gaaar.
Bovendien zou je veel zekerder zijn van de kwaliteit als het legaal zou zijn, want nu weet je dat nooit zeker zoals je hierboven al kunt lezen.

Leuke report in ieder geval! Leest lekker weg!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."