Gister was het weer zo ver, truffels!! Ik was met 2 vrienden, en had als voorbereiding 6 uur van tevoren niet gegeten ( de planning was 4, maar door omstandigheden werden het er 6)
Het begon allemaal na school, eerst een paar biertjes in de kroeg gedronken, en toen direct door naar een smartshop in Amsterdam.
Het plan was de truffel soort atlantis te nemen, maar toen we er aankwamen bleek er een nog een sterkere variant te zijn : dragons dynamite (ik meen dat dit psilocybe pajateros zijn?). Ik geloof er niet helemaal in dat er veel verschil zit tussen de soorten truffels, maar toch hadden we 10 gram van de dragons dynamite genomen. De repen pure chocolade lagen ook op de toonbank, dus daar ook maar 3 van mee genomen in het mom van, baat het niet schaad het niet..
Na het kopen zijn we een plek gaan zoeken om het te nemen. We kwamen uit bij een gezellig coffeeshop, met op de bovenverdieping banken. Het viel mij op dat je door de chocolade de truffels amper proeft, dus dat is echt een aanrader!
Na ongeveer een uur begon het te werken, de kleuren werden intenser alles was grappig, en de muziek was helemaal top. Na 1.5 uur zat de trip er lekker in, ik kon helemaal op gaan in de muziek, het was bijna te vergelijken met xtc. De ruimte waarin ik zat werd voor mijn gevoel een stuk kleiner, het beperkte zich tot de hoek waar ik en mijn vrienden zaten. Er hing hierdoor een gezellig en knus sfeertje. Cola smaakte trouwens ook echt heerlijk! nog nooit zon heerlijk colatje gedronken.
We waren niet van plan om te gaan blowen, maar om de shop in te mogen moesten we wat kopen. Het duurde ook niet lang voordat we ons hasj stickie aanstoken. Uiteindelijk geen spijt van gehad, wat was dat lekker zeg!
Alles was helemaal top totdat een vriend vertelde dat het voelde alsof hij niet in zijn lichaam zat.. Op dat moment zat ik te twijfelen of ik nog wel bij bewustzijn was. Ik had het gevoel alsof ik op de grond lag en ik een soort van droom had, ik had het idee dat ik droomde waar ik op dat moment mee bezig was(praten met vrienden). Het was allemaal zo reallistisch, dat ik mijn vrienden meerder malen moest vragen of ze mij wilden aanraken, zodat ik wist dat ik er nog gewoon was.
Het lijkt misschien eng, dat was het ook wel, maar ik vond het geen moment echt vervelend. Ik wist ondertussen nog wel dat het maar een drug was. Na een half uurtje was ik het weer vergeten, en was ik weer lekker aan het spacen.
Mijn vrienden hadden het wel gehad in de shop, en wilden naar Amsterdam Amstel. Had er zelf geen zin in, maar toch maar gegaan.
Onderweg kwam de bewusteloos gedachten weer naar boven, en moesten mijn vrienden mij weer aantikken lol.
Het viel mij tegen hoeveel visuals ik al had gezien, dit was in vergelijking met de vroige keer echt een stuk minder. Eindelijk het enige wat ik me nog kan herinneren is dat er een rietje van mijn cola draaide en ik zag dubbele ogen bij mijn vrienden.
De trein reis was verder niet bijzonder, meer saai te noemen. Eenmaal aangekomen op station Amstel, kwamen wij er achter dat de kroeg gelosten was, dus we konden weer terug
![:grin:]()
.
Tijdens het lopen had ik heel erg het gevoel dat alles heel onrealistisch was, en ik eerder mijzelf bekeek, dan dat ik mijzelf was.
Op Amsterdam centraal aangekomen, gingen we opzoek naar een nieuwe shop. We hadden een gezellige gevonden waar we nog een wiet jointje haalde.
En toen begon de pret! Na heel veel gepraat en gelachen te hebben, zag ik mij vrienden in een soort van 2d vorm, in meerdere lagen achter elkaar met ongeveer 1 cm ruimte tussen de lagen. Zag er heel bizar uit. Ook leek het alsof er een vergroot glas voor hun gezicht stond. Af en toe gingen de ogen van mijn vrienden uit elkaar en vervormde hun gezichten. Dit was zo bizar dat ik daardoor steeds een schrik reactie gaf. Ik schrok dan, en 2 seconde later besefte ik pas wat ik zag. Het schrikken ging automatisch, en kon daar niks tegen doen. Dit was natuurlijk lachen met ze alle, maar tegelijk ook eng, heel bizar.
Een half uurtje na het schrikken, begon ineens mijn mond zijn eigen leven te leiden. Ik had geen controle meer over mijn tong, en had niet het volledige gevoel meer in mijn mond.
Mijn tong draaide zonder dat ik wat deed, rondjes in mijn mond. Het voelde alsof mijn tong steeds 360 graden draaide (wat fysiek niet mogelijk is), dit voelde HEEL realistisch aan.
Toen ik er gek van werd, heb ik mijn tong vast moeten pakken met mijn hand, om het te stoppen. Omdat dit toch niet de ideale manier is om te zitten liet ik mijn tong maar weer los. Hoe meer ik er op ging letten, hoe erger het werd.
Ik heb vroeger een beugel gehad, waardoor er nog wat spalkjes in mijn mond zitten. Ik had het gevoel dat mijn tong hier langs ging, waardoor er een stuk tong werd afgesneden, en ik slikte dit vervolgens door. Geloof mij, dit is geen leuk gevoel want dit voelde echt.. heel echt!
Het was voor mij heel erg moeilijk om echt van hallucinaties te onderscheiden, wat het allemaal nog vreemder maakte.
We besloten om te gaan, het was namelijk al 5 uur na innamen en we moesten nog een trein naar huis pakken. Op het station zijn we nog wat gaan eten bij de burger king.
Ik vind het moeilijk te omschrijven wat ik nou precies voelde, maar het was voor mij niet mogelijk om te bestellen. Het lijkt me dus duidelijk dat ik flink van de wereld was

. Tijdens het eten van de hamburger, en het drinken van de milkshake had ik nog steeds geen controle over mijn mond. Het voelde aan alsof mijn mond half verdooft was, en ik zelf niet de bewegingen maakte om te kauwen.
Na het eten nam het effect af, en kon ik de trein naar huis nemen.
Gelukkig ben ik van mijzelf een behoorlijk nuchter persoon, en voelde dit niet aan als een bad trip, maar meer als een vreemde ervaring. Ik heb er ook achteraf totaal geen spijt van en zou het avontuur zo nog eens willen beleven.
Ik hoop dat het allemaal een beetje te lezen is, en het niet te vaag is. Het was een bizarre avond, met hele leuke maar ook minder leuke momenten. Heel leerzaam dus, echt van genoten!
Pim