Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC. Ik ging heel slecht (Met foto's)

Eerste keer XTC. Ik ging heel slecht (Met foto's)

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MikeyyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het was afgelopen vrijdag, op een dubstep-feest. Ik had 3 pillen geregeld (defqonnetjes) voor mij en 2 vrienden. Het feest begon om 11 uur, en om kwart over 12 namen we allemaal de eerste helft. Mijn 2 vrienden hadden hem een kwartiertje eerder dan ik, en ik zag al heel snel wat het met hun deed.

Ik twijfelde wel of het een goed idee was, maar ik dacht: "Fuck it, we leven maar 1 keer." En ik beet hem in tweeen op het toilet. Na 25 minuten nam ik de andere helft. Mijn vrienden hadden die ook al. Ik ging direct met Dirk naar het rokershok daarna, en toen ik eenmaal zat, begon mijn hele lichaam te tintelen. "Volgens mij begint het in te werken." zei ik tegen Dirk. "En? Vind je het chill?" antwoordde hij. "Ik weet het niet, nu nog niet. Komt vanzelf wel" zei ik weer.

Wist ik veel, het was de eerste keer en ik dacht dat het er allemaal bij hoorde. Nog geen 5 minuten later zei ik tegen Dirk dat ik even naar de wc ging "Gaat niet goed?" zei hij. "Volgens mij niet."
Ik liep naar de wc, ging de wc in en begon te kokhalzen. Ik ging niet over mijn nek, dat lukte niet. Ik kon ook mezelf niet laten kotsen, omdat ik door medische redenen geen huig meer heb.
Ik kwam de wc uit, en het toiletjuffrouwtje stond al op me te wachten en zei "gaat het goed? Ga maar even naar buiten."

Dirk stond al op me te wachten en zodra ik naar hem toeliep, had ik het idee dat ik liep alsof ik 3 flessen wodka op had. Maar volgens Dirk liep ik volkomen recht. Eenmaal buiten zei Dirk 'Ga op dit paaltje zitten." "Welk paaltje" "die voor je neus" "Ik zie geen paaltje." Dirk draaide me om en plantte me op het paaltje "dat paaltje". Ik stond ervoor, maar ik zag hem niet. Toen ik zat begon ik heel erg te zweten. Ik probeerde mijn vriendin te whatsappen, maar het viel niet mee. Ik zag 2 wazige beeldschermen, en als ik 1 oog dicht deed, zag ik mn beeldscherm heel ver weg.

Dirk pakte mn telefoon af, omdat ik bijna van het paaltje af flikkerde, en me beter kon concentreren op het blijven zitten. Dirk bood aan om water voor me te halen, en vroeg 4 jongens die langskwamen op mij te letten. Toen Dirk net weg liep, kwam een andere vriend van me aan, Stan. In de tussentijd, dat er even niemand was, keek ik naar mijn tattoo op mijn onderarm, waar Family staat. Het begon te vervormen en uiteindelijk stond er in hetzelfde lettertype, "you will lose everything". Op dat moment werd ik erg bang. Stan bleef met me praten, en whatsappte tussendoor met mijn vriendin over wat ik gedaan heb. Nadat Dirk weer terugkwam, kan ik me weinig herinneren.

Misschien ging ik zo slecht omdat ik ADHD heb, en daar medicijnen voor slik. Maar die medicijnen hadden allang uitgewerkt moeten zijn. (Concerta)

Ik heb gehoord dat we naar de Burgerking zijn gelopen waar ik nog de heenweg van weet. Ik weet nog dat ik een soort tunnelvisie kreeg, dat ik een klein punt, in het midden, waar ik op focuste, helder zag, de rest leek alsof een cilinder met kleuren heel snel rond werd gedraaid.

Onderweg naar de BurgerKing, schijnt het dat ik allemaal rare dingen heb gevraagd aan mn vrienden, zoals "Waar is mn iPad?" waarop ik het antwoord kreeg: 'Je heb geen iPad. Die heb je nooit gehad. "Oh" zei ik.
Het schijnt dat ik zei dat ik honger had, en dat Stan een burger voor me heeft gehaald, en ik na 1 hap niet meer hoefde. Na een uur zijn we teruggelopen. Dat kan ik me weer herinneren, maar ik ben alsnog delen kwijt.

Het was m'n eerste keer, en meteen de laatste.

Nog wat extra vraagjes:
- Krijg ik alles weer terug wat ik kwijt ben wat betreft geheugen?
(Ik had gister een vage flashback, en herinner me weer een klein beetje van de BurgerKing)
- Heeft deze bad trip met mijn ADHD/medicijnen te maken?
- Hoe kan dit gebeuren?
en de laatste
- Kan ik dit nog een keer proberen? en er iets voorzichtiger mee omgaan?
Zo ja, hoelang zou ik moeten wachten ermee.

Ik hoop op reacties. Ik ben erg verward hierdoor.

EDIT:
Ik ben zelf 1 meter 94, en Stan is 1,75.
Ik had 1 pil in totaal, en Stan anderhalf.
Is dit relevant?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#2
jammer dat jouw eerste keer zo gegaan is :(

Als je het bij 1 halfje had gehouden was het misschien wel goed gegaan. Na 25min werkt hij nog niet en toen nam je al een 2de helft. Dit is voor iemand die het voor de eerste keer doet best veel in 1x. Maar je zegt dat je vrienden het ook deden. Was het ook hun eerste keer?
M
MikeyyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jep, van hun allebei.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey!

Allereerst vond ik super jammer, waarschijnlijk net zoals jijzelf, dat het zo gelopen is. Echter ben ik wel blij dat je een goed gedetailleerd report hebt geschreven en dat je goede vragen hebt. Op deze manier hoop ik dat we je goed genoeg kunnen helpen!

Om antwoord te geven op je vragen:

- Krijg ik alles weer terug wat ik kwijt ben wat betreft geheugen?
Het 'zwarte gat' fenomeen en de fucked up tijdsperceptie zijn wel één van de kenmerken van te hard gaan. Zoals jij het beschrijft in je report lijkt naar mijn idee alles te maken hebben met teveel MDMA in een relatief korte tijd. Ik heb dit ook een paar keer gehad en dit kwam doordat ik teveel had genomen. En ja het kan zijn dat je hersenen nog bezig zijn met het verwerken van deze ervaring. Ook kan het helpen als mensen tegen je zeggen wat er gebeurd is, dat je het dan wel wat voor de geest kan halen.

- Heeft deze bad trip met mijn ADHD/medicijnen te maken?
Dit zou mogelijk kunnen zijn. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik sluit het niet uit. Ikzelf heb Piracetam geslikt voordat ik mijn eerste keer 2-CB nam, dit was ook veel te intens naar mijn mening. Medicijnen kunnen wel degelijk van invloed zijn, maar dat is niet het enige, daar kom ik straks op terug.

- Hoe kan dit gebeuren?
Dit kan met van alles te maken hebben. Dit kan te maken hebben met: de hoeveelheid MDMA dat je neemt en in hoeveel tijd, wat er precies in de pil zit (LATEN TESTEN!), wat heb je er voor gegeten hebt, of je andere middelen gebruikt hebt (bijv. drank, andere drugs, medicijnen enz.), of je wel goed in je vel zit en met wie en waar je gebruikt.

Dit is mijn analyse: Ik denk dat je in een relatief korte tijd te veel MDMA hebt genomen voor een eerste keer. Je neemt namelijk 1 hele Defqon pil binnen een half uur, als het de Defqon pillen zijn die ik ken, dan zit daar +/- 150 mg MDMA in en dat is best veel. Daarnaast kunnen de pillen vervuild zijn, er kan dus nog iets anders in zitten dan MDMA, waardoor je je zo ging voelen. Laat je pillen dus altijd testen!
Daarnaast neem je het op een plek waar het normaal redelijk druk is en waar harde muziek is. Dit kan je allemaal iets te veel worden op MDMA. Je kan het beter innemen op een veilige en vertrouwde plek, dan voel je je meer op je gemak en is de kans klein dat je slecht gaat.
Daarbij kunnen inderdaad je medicijnen werken op je gevoeligheid voor MDMA.

- Kan ik dit nog een keer proberen? en er iets voorzichtiger mee omgaan?
Zo ja, hoelang zou ik moeten wachten ermee.


Het zou zonde zijn als dit je ervaring zou blijven met XTC. Het kan namelijk erg leuk zijn als je niet slecht gaat. Maar het kan zijn dat je er erg gevoelig voor bent. Daarom raad ik je aan om de volgende keer de pil te laten testen (Dat weet je wat er in zit en hoeveel), dan zou ik berekenen hoeveel MDMA je nodig hebt (volgens mij 1,5 mg MDMA per 1 KG aan lichaamsgewicht, correct me if I'm wrong). En dan zou ik als ik jou was de pil in kwartjes nemen, dus eerst een kwartje en wanneer je iets begint te voelen en je vind dit chill, dan het volgende kwartje. En dan moet je blijven opbouwen op deze manier.
Ook zou ik het eens bij een chill huisfeestje of met vrienden op de bank proberen. De omgeving en sfeer is erg bepalend voor het verloop van de 'trip.'
Ook is een bezoek aan de huisarts aan te raden. Hij zou je als het goed is kunnen vertellen wat de risico's zijn van MDMA in combinatie met je medicijn. Als je dit niet wilt kan je misschien de drugsinfolijn bellen.
En als je het weer probeert moet je minimaal 6 weken tussenpauze houden. Maar ik raad je aan minimaal 2/3 maanden te wachten. Want misschien zit je nu net niet lekker genoeg in je vel en misschien weet je over 2/3 maanden meer over de combinatie met je medicijnen. Ook is je serotoninelevel dan weer een beetje op peil.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :wink:
E
ExplorerOfTheMindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had je ook alcohol gehad en heb je wel genoeg non-alcoholische drankjes gehad? Heb een tijdje terug hetzelfde meegemaakt met een maat van me en dat was het gevolg van uitdroging door een redelijke hoeveelheid alcohol en een behoorlijk sterke pil. Na een halve liter water ging het al een stuk beter met hem.

Vooral het wartaal uitslaan komt me erg bekend voor.
K
Koenz07Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer da tje erste keer zo is gegaan echt heel erg jammer. this een hele mooie drug
A
AgeOfLoveLid
01-01-2024, 00:00
#7
MrFlame heeft al een heel mooie uitleg gegeven. Goed dat je dit post, hopelijk leren er andere mensen uit.
Even wat tijd tussen laten en dan wat verstandiger doseren zoals reeds gepost.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mikeyy zei:
McFlame, onwijs bedankt voor je hele uitleg. Het heldert veel op.
Echter, heb ik nog 1 brandende vraag.

Is het normaal dat je (bijna) een week na dato, nog effecten van de MDMA voelt?
Ik heb beschreven in mijn report, dat ik, voor ik naar de wc ging, over mijn hele lichaam begon te tintelen. Ik kan dit gevoel terugkrijgen als ik me er erg op focus. En zo werkt dat met elk gevoel van mn bad trip. Ik kan het dus expres, maar soms gaat het spontaan. Is dat omdat ik dat kan, of omdat het nog in m'n hersenen zit?
Klik om te vergroten...
Geen probleem, ik help andere mensen graag :)

Dat heet volgens mij de after glow. De eerste keer is meestal een enorme belevenis, zij het goed zij het slecht. Daarom hebben je hersenen verwerkingstijd nodig. Ervaar je dit trouwens als iets fijns of niet?
M
MikeyyLid
01-01-2024, 00:00
#9
McFlame, onwijs bedankt voor je hele uitleg. Het heldert veel op.
Echter, heb ik nog 1 brandende vraag.

Is het normaal dat je (bijna) een week na dato, nog effecten van de MDMA voelt?
Ik heb beschreven in mijn report, dat ik, voor ik naar de wc ging, over mijn hele lichaam begon te tintelen. Ik kan dit gevoel terugkrijgen als ik me er erg op focus. En zo werkt dat met elk gevoel van mn bad trip. Ik kan het dus expres, maar soms gaat het spontaan. Is dat omdat ik dat kan, of omdat het nog in m'n hersenen zit?
M
MikeyyLid
01-01-2024, 00:00
#10
mrflame zei:
Mikeyy zei:
McFlame, onwijs bedankt voor je hele uitleg. Het heldert veel op.
Echter, heb ik nog 1 brandende vraag.

Is het normaal dat je (bijna) een week na dato, nog effecten van de MDMA voelt?
Ik heb beschreven in mijn report, dat ik, voor ik naar de wc ging, over mijn hele lichaam begon te tintelen. Ik kan dit gevoel terugkrijgen als ik me er erg op focus. En zo werkt dat met elk gevoel van mn bad trip. Ik kan het dus expres, maar soms gaat het spontaan. Is dat omdat ik dat kan, of omdat het nog in m'n hersenen zit?
Klik om te vergroten...
Geen probleem, ik help andere mensen graag :)

Dat heet volgens mij de after glow. De eerste keer is meestal een enorme belevenis, zij het goed zij het slecht. Daarom hebben je hersenen verwerkingstijd nodig. Ervaar je dit trouwens als iets fijns of niet?
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Ben er een beetje freaked out over. Het feit dat ik dat gevoel terug kan halen is in theorie natuurlijk heel chill. Maar een vriend van me begon te praten over psychoses.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mikeyy zei:
mrflame zei:
Mikeyy zei:
McFlame, onwijs bedankt voor je hele uitleg. Het heldert veel op.
Echter, heb ik nog 1 brandende vraag.

Is het normaal dat je (bijna) een week na dato, nog effecten van de MDMA voelt?
Ik heb beschreven in mijn report, dat ik, voor ik naar de wc ging, over mijn hele lichaam begon te tintelen. Ik kan dit gevoel terugkrijgen als ik me er erg op focus. En zo werkt dat met elk gevoel van mn bad trip. Ik kan het dus expres, maar soms gaat het spontaan. Is dat omdat ik dat kan, of omdat het nog in m'n hersenen zit?
Klik om te vergroten...
Geen probleem, ik help andere mensen graag :)

Dat heet volgens mij de after glow. De eerste keer is meestal een enorme belevenis, zij het goed zij het slecht. Daarom hebben je hersenen verwerkingstijd nodig. Ervaar je dit trouwens als iets fijns of niet?
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Ben er een beetje freaked out over. Het feit dat ik dat gevoel terug kan halen is in theorie natuurlijk heel chill. Maar een vriend van me begon te praten over psychoses.
Klik om te vergroten...
Hmmm... Ik zal daar nog niet te zwaar over denken. Als je er wel bij blijft twijfelen en het je erg dwars zit, dan zal ik toch maar even langs de huisarts gaan!
t
t3mptationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel suikerwater drinken als het misgaat. Bij een vriendin van mij ging het ook een keer mis. Ze had 5 pillen in 1x genomen (dom dom dom) en toen dacht ze dat ze dood ging, zo zag het er ook uit. Met moeite dronk ze 3 volle glazen vol met suiker, daarna ging ze wat frisse lucht halen en binnen tien minuten had ze nergens meer last van.
S
ScaffaLid
01-01-2024, 00:00
#13
1e keer gewoon altijd rustig aan doen. Wachten tot je iets voelt en je gewoon door je gevoel laten leiden, de MDMA laat je meestal wel goed voelen of je meer kan hebben of niet. Dus gewoon pas als je al lekker bezig bent dat 2e halfje nemen.

En voor als je het nog een keer gaat proberen, wees vooral niet bang of ongerust of w/e. Gewoon ervoor openstaan en gaan! Inderdaad is thuis op de bank met wat chille vrienden een aanrader.
t
three little birdsLid
01-01-2024, 00:00
#14
hey mikeyy zelf heb ik pasgeleden ook voor het eerste keer xtc gedaan (halve yellow tri force) en wat er volgens mij verkeerd is gegaan bij jou is de verkeerde plek en de hoeveelheid als je het nog een keer wilt proberen zou ik op een rustige plek (misschien als 1 van je vrienden een weekendje alleen thuis is) en dan een halve nemen en niet wachten op het effect en als je denk dat je bad gaat gewoon over iets leuks gaan denken toen hij bij mij insloeg dacht ik ook dat ik bad ging maar toen dacht ik gewoon ik moet positief denken en toen mijn vriend bob marley opzette en mij een paar flessen water gaf heb ik me helemaal vermaakt en was het gevoel dat ik bad ging gelijk weg dus als je het weer een keer wilt doen gewoon op een rustige vertrouwde plek doen en niet wachten tot het effect inslaat laat het gewoon over je heen komen :xtc:
B
Baksteen45Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zelf heb vrienden ad(h)d op medicijnen en die stopt 1dag met die medicijnen omdat hij er ook slechter tegen kon. Daarnaast is de combinatie van drugs en medicijnen ook niet heel goed voor je lichaam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."