Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine Base niets is in mijn ogen destructiever..

Cocaine Base niets is in mijn ogen destructiever..

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb in het verleden bijna alles wel een aantal keer uitgeprobeerd behalve een hoop tripmiddelen en nieuwe drugs. Alle drugs die toen werden aangeboden hier heb ik uitgeprobeerd. Ben jong begonnen en ging met veel oudere mensen om die langer gebruikte of extremer waren. Hierdoor kwam ik dus rond de zelfde periode als heroine met uitgekookte cocaine in aanraking. Hiervoor kun je het beste zo puur mogelijke coke voor gebruiken want het is al duur en met kutcoke is het onbetaalbaar. De coke gaat op een lepel met ammoniak en dat wordt gekookt en dan wordt de cocaine omgezet in basecoke ook bekend als crack. Zoals ik het ken doen mensen dit zelf maken en gebruiken hier zo goed als pure coke voor.

Het was doordeweeks midden in de nacht van woensdag op donderdag. Mijn ouders en ik hadden grote ruzie gehad een week eerder en ik sliep bij een maat. Hij dronk zelf veel dus sliep ook gewoon en ik nam ging als hij naar bed ging buiten wandelen en soms wat weghalen om tegen pep of geld te ruilen. Deze nacht kwam ik een oud collega tegen hij gebruikte als lange tijd veel cocaine en sinds een jaar rookte hij dit alleen nog maar. Zodra hij mij zag slenteren riep hij Willem spring op mijn stuur als je meegaat heb je deze nacht een gratis feestje. Dat liet ik mij geen tweede keer zeggen aangezien het niet de warmste nacht was en ik wel open stond voor gratis drugs. Dus ik zat op zijn stuur en hij fietste met een rotvaart naar zijn moeders huis. Dacht dat hij geld ging vragen maar ineens stormde hij met de juwelen kist het huis uit en weer de fiets op.

Nu was ik dus medeplichtig aan juwelen roof bij zijn moeder maar eerlijk gezegd boeide me dat niet zoveel. Aangezien ik nog maar een paar jaar gebruikte wist ik niet dat je goud zo tegen pure coke kon ruilen. Ik moest buiten even wachten terwijl hij binnen bij de dealer coke ging regelen. Een paar minuten later stond hij buiten en gingen we naar zijn kamer hij woonde namelijk bij iemand in. Eenmaal binnen gingen we naar zijn kamer en hij vertelde dat we het gingen roken en niet snuiven. Het was onbeleefd om nee te zeggen en aangezien ik geen geld voor coke heb ben ik niet bang om eraan verslaafd te raken. Op zijn kamer pakte een eetlepel deed daar ammoniak in en gooit ongeveer een gram coke met een gele tint. Aansteker eronder en hij heeft het spul ongeveer 1 a 2 minuten goed doorgekookt. Alle versnijding lost op in de ammoniak en er bleef een dikke klodder witte coke over. Met een stuk keukenrol depte hij de ammoniak af en de coke ging op een hoesje.

Nu kwam er een zelfgemaakte pijpje boven tafel. Er was niet eens een tafel alleen een bed wat tegelijk als tafel diende. Dit was het eerste basepijpje wat ik heb gezien van een wc rol en een gaatje en een gaasje in het midden. Op het gaasje gaat eerst was as en dan een beetje uitgekookte coke. Met gewone coke gaat dit niet want coke heeft een veel te hoog verbrandingspunt. Hij rookte een dikke hijs en ik zag zijn pupillen groot worden en er ging een puntje coke op de pijp en hij gaf hem aan mij. Zette hem aan mijn mond maar kreeg geen rook erdoor. De tweede keer wel en binnen een paar seconden begon het. De flash door je longen voel je de rush naar de hersenen en vanuit de hersenen boem door het hele lijf een flash. Een gevoel waarvoor mensen kunnen leven en zo intens lekker dat je binnen 5 minuten weer een trek wilt. Aangezien hij een dikke gram had uitgekookt en dit een bijna puur product was werd er om het kwartier een pijpje gerookt. Na een paar pijpjes zijn we gaan lopen en shag halen. De hele weg had ie het over het zoeken van vrouwen voor seks het liefst ook nog een wat oudere vrouw want die hadden volgens hem veel meer ervaring. Eenmaal terug hebben we van 3 uur tot 6 uur een groot deel weg gerookt van die shit.

Het is moeilijk te vertellen hoeveel en wat ik precies heb gedaan in die tijd aangezien je constant rookt met die zooi. De dagen erna kon ik nergens anders aan denken had zelf toentertijd niet de connecties voor die kwaliteit coke en dat was maar goed ook. Het is het meest verslavende wat ik ooit heb gehad 10 keer meer verslavend als heroine althans in mijn ogen. Ben blij dat ik dat nu inzie en dat ik het kan laten. Heb het daarna nog wel vaker gedaan de laatste keer is mei 2012 geweest. Nu doe ik het niet meer het is super duur en het is direct verslavend al na 1 keer kunnen veel mensen niet meer stoppen. Het is ook nog super slecht voor alles je longen je hart je hersenen het tast alles aan. Dit was mijn eerste ervaring met zoals ik het noem de pijp doe dit niet het effect is de verslaving niet waard!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jij zegt dat het verslavender is (voor jou dan in ieder geval) dan heroïne, hoe komt het dan dat je niet hier zo lang aan verslaafd bent geweest (ipv heroïne)?
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Als jij zegt dat het verslavender is (voor jou dan in ieder geval) dan heroïne, hoe komt het dan dat je niet hier zo lang aan verslaafd bent geweest (ipv heroïne)?
Klik om te vergroten...

@ZERO; Volgens mij dan omdat hij niet aan goede kwaliteit coke kon komen?? :confused:

@Willemvaag; Heftig verhaal man! Een maat van mij heeft het ook geprobeerd met een paar zwervers maar of hij nu verslaafd is weet ik niet... Ben nameliijk bang van wel omdat ik hem al een lange tijd niet heb gezien :(
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
ZERO- zei:
Als jij zegt dat het verslavender is (voor jou dan in ieder geval) dan heroïne, hoe komt het dan dat je niet hier zo lang aan verslaafd bent geweest (ipv heroïne)?
Klik om te vergroten...


Omdat cocaine roken gewoon te duur is en ik mezelf ervan heb kunnen weerhouden. Alleen de intensiteit en de kans om er verslaafd aan te raken als je het hebt is gewoon groot. Aangezien goede coke heel duur is minimaal 20 euro voor 0.3 vind ik het gewoon niet de moeite en het niet waard. Het effect van een pijpje coke is veel lekkerder als heroine alleen cocaine werkt maar max 15 minuten als je het rookt. Als ik aan de base was gegaan had ik nooit iedere dag kunnen gebruiken dat hoef in principe met coke ook niet maar als je verslaafd bent gebruik bij iedere gelegenheid. Het is een beetje ingewikkeld om het kort allemaal uit te leggen maar als coke base nu 10 uur achter elkaar zou werken dan was het een hele andere zaak geweest. Hoop dat je het nu begrijpt waarom ik mezelf heb kunnen weerhouden van dat middel. Het is mijn eigen mening die ik hierover geef. Voor mijn gevoel is coke base het effect 10 keer verslavender als heroine maar dat wil nog niet zeggen dat ik er verslaafd aan ben. Heb het gebruikt maar kan het laten maar stel dat ik het zou hebben dan zou ik gelijk voor de bijl gaan. Daarom zorg ik dat ik het niet heb en het niet makkelijk kan regelen.

Ik gebruik nu al zo lang dus ik weet onderhand wel wat ik wel kan doen en wat niet. En eigenlijk was ik heroine verslaafd ben nu methadon verslaafd. Maar voor mij zijn die twee hetzelfde methadon en heroine.

Oja en het basepijpje van zilverfolie een wcrolletje en een gaasje. Zei in mijn report alleen een wcrol en een gaasje maar dat werkt niet. Alleen als ik toen geweten had dat ik het ook van folie had kunnen roken dan had ik dat waarschijnlijk gedaan. Met folie verdampt de coke eerder dan dat deze verbrand waardoor de flash zuiverder is. Dat is mijn mening veel gebruikers roken het gewoon door een pijp dat vinden ze lekkerder.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
willemvaag zei:
ZERO- zei:
Als jij zegt dat het verslavender is (voor jou dan in ieder geval) dan heroïne, hoe komt het dan dat je niet hier zo lang aan verslaafd bent geweest (ipv heroïne)?
Klik om te vergroten...


Omdat cocaine roken gewoon te duur is en ik mezelf ervan heb kunnen weerhouden. Alleen de intensiteit en de kans om er verslaafd aan te raken als je het hebt is gewoon groot. Aangezien goede coke heel duur is minimaal 20 euro voor 0.3 vind ik het gewoon niet de moeite en het niet waard. Het effect van een pijpje coke is veel lekkerder als heroine alleen cocaine werkt maar max 15 minuten als je het rookt. Als ik aan de base was gegaan had ik nooit iedere dag kunnen gebruiken dat hoef in principe met coke ook niet maar als je verslaafd bent gebruik bij iedere gelegenheid. Het is een beetje ingewikkeld om het kort allemaal uit te leggen maar als coke base nu 10 uur achter elkaar zou werken dan was het een hele andere zaak geweest. Hoop dat je het nu begrijpt waarom ik mezelf heb kunnen weerhouden van dat middel. Het is mijn eigen mening die ik hierover geef. Voor mijn gevoel is coke base het effect 10 keer verslavender als heroine maar dat wil nog niet zeggen dat ik er verslaafd aan ben. Heb het gebruikt maar kan het laten maar stel dat ik het zou hebben dan zou ik gelijk voor de bijl gaan. Daarom zorg ik dat ik het niet heb en het niet makkelijk kan regelen.

Ik gebruik nu al zo lang dus ik weet onderhand wel wat ik wel kan doen en wat niet. En eigenlijk was ik heroine verslaafd ben nu methadon verslaafd. Maar voor mij zijn die twee hetzelfde methadon en heroine.

Oja en het basepijpje van zilverfolie een wcrolletje en een gaasje. Zei in mijn report alleen een wcrol en een gaasje maar dat werkt niet. Alleen als ik toen geweten had dat ik het ook van folie had kunnen roken dan had ik dat waarschijnlijk gedaan. Met folie verdampt de coke eerder dan dat deze verbrand waardoor de flash zuiverder is. Dat is mijn mening veel gebruikers roken het gewoon door een pijp dat vinden ze lekkerder.
Klik om te vergroten...

Had dit stuk iets beter kunnen verwoorden nu ik het teruglees zie ik dat ik sommige zinnen niet eens goed heb afgemaakt. Begon al gelijk goed door te zeggen ik heb me er van weerhouden maar dat heb ik helemaal niet ja van de verslaving maar niet van het middel zelf. Waarom ben ik niet doorgegaan met basen omdat het gewoon te duur was en wat ik zeg het effect is de verslaving niet waard. Basen is een dure en ongezonde verslaving die vaak hand in hand gaat met criminaliteit. Het is een groot verschil met heroine omdat base niet lichamelijk verslavend is maar alleen geestelijk. En het is met name zo slecht omdat het zo kort werkt daarom moeten mensen blijven roken om wat te merken en stappen verschillende gebruikers over naar coke shotten. Gelukkig is mij dat allemaal bespaart gebleven heb ervan geproefd en ook genoeg mensen gezien die er niks meer door hebben. Vaak zie je als mensen heroine gebruiken en dat is verder geen probleem dat gaan ze met het geld wat over is coke halen en basen voor de flash.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus eigenlijk zijn de omstandigheden en effecten er gewoon niet naar om er echt verslaafd aan te raken? Tenzij je een dikke bankrekening hebt dan.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord trouwens!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben het eens ermee, de situatie is er (zelden , had er zelf pech/geluk mee is maar hoe je het ziet). Ik zat een week of langer in huis bij een 'kennis' die alles had. Dus heb het geleerd hoe het is zonder geldzorgen maar ja zoals een heel verhaal nu voor mij.

Zelden tot nooit haal ik het maar als ik het doe ik het goed.. :flushed:

Gewoon zoveel mogelijk van afblijven, heb een coke verslaafde gezien die zijn ring van zijn dode vader wou verkopen voor een beetje coke om te roken, weggestuurd uiteraard door die kennis van me toen maar dat is echt vreselijk te zien wat sommige er voor over hebben.

"Gebruik drugs, laat de drugs jou nooit gebruiken/controleren!"

Peace!
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Dus eigenlijk zijn de omstandigheden en effecten er gewoon niet naar om er echt verslaafd aan te raken? Tenzij je een dikke bankrekening hebt dan.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord trouwens!
Klik om te vergroten...
Nee,maar als je eenmaal echt verslaafd bent aan die shit,dan is de geestelijke drang zo groot ernaar dat je wel manieren gaat zoeken om aan geld te komen.En dan kan je wel heel ver gaan om aan geld te komen.Mijn eerste verslaving was ook heroine,maar tegenwoordig gebruiken heel veel heroineverslaafden ook coke erbij.Ik sta nog op een onderhoudsdosis methadon.Heroine gebruik ik sinds 10 jaar nog maar zelden.En coke heb ik gelukkig al 10 jaar helemaal niet meer gebruikt. Want die flash kan dan wel lekker zijn,ik en veel anderen werd er ook onrustig van en paranoia en toch wil je blijven doorgebruiken. Terwijl met heroine kom je op een punt dat je genoeg ophebt en niet meer hoeft. Maar met coke wil je door blijven gaan. Maar ik heb mensen ook echt in een psychose zien belanden door overmatig cokegebruik. Want die paranoia kan echt heel zover gaan dat je echt denkt dat mensen achter je aanzitten. Of andere geestelijke shit. Ik ken ook echt mensen die opgenomen moesten worden omdat ze geestelijk helemaal doorgedraaid waren. Van heroine wordt je eigenlijk alleen maar relaxt zeg maar,maar coke is echt de ergste shit. Tenminste als je dus gaat basen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap wel dat als je eenmaal verslaafd bent je altijd aan geld probeert te komen, op welke manier dan ook. Maar het is dus niet.. heel makkelijk om direct daaraan verslaafd te raken lijkt me? In ieder geval niet voor de topicstarter blijkbaar, anders was 'ie dat wel geweest.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Cocaine base is voor mij ook extreem verslavend alleen ik kan mezelf ervan weerhouden. Heb geen behoefte om die verslaving te voeden omdat ik genoeg voorbeelden heb gezien zoals het niet moet. En dat iemand echt alles doet om aan geld te komen moet ook niet zo letterlijk opvatten. Ik had misschien wel iemand berooft voor geld maar mijn lijf verkopen dat dus nooit. En zo heeft iedereen diep van binnen grenzen. En wat is de werkelijke defenitie van een verslaving. De term wordt door mensen vaak al heel snel gebruikt. Jongeren van 15 die moeten afkicken van het cannabis verslaving. Iemand van 15 kan niet verslaafd zijn als iemand die al 20 jaar gebruikt.

Eerlijk gezegd weet ik niet echt wat je er precies mee bedoelt de laatste zin maar zal het uitleggen naar wat ik denk dat je bedoelt. Stel dat ik na de eerste keer dat ik aan het basen was gegaan genoeg geld had gehad om die verslaving te bekostigen misschien dat ik het dan ook wel had gedaan. En dat ik verslavingsgevoelig ben wil niet zeggen dat ik geen controle en stabiel kan leven. Op die leeftijd was ik vooral amfetamine afhankelijk als ik geen amfetamine had was ik kapot moe. Cocaine base evenaart de werkingsduur van amfetamine niet en toentertijd was alles 10tjes of 5jes werk.

Omdat ik eenmaal wist hoe het basen voelde heb ik het bewust gelaten. Zoals ik al zeg het effect is zo intens dat als je ermee doorgaat dat het fout gaat. Maar ik ben er niet mee doorgegaan zie het als gelijk stoppen na 1 keer. Maar dat is niet helemaal correct want ik heb wel vaker als 1 keer coke gerookt. Maar ik weet niet hoe ik het anders uit kan leggen dat ik het gewoon bij die paar keer heb kunnen laten. Dat maakt het middel niet minder verslavend maar mij gewoon sterk denk ik om nee tegen dat middel te zeggen. Maar dat had ik met elke drugs in het begin dan kon ik makkelijk stoppen. Pas als ik dagen achter elkaar iets nam dan liep het uit de hand maar met basen is het telkens bij maximaal een paar uur gebleven.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vind hier niks aan: héél kort effect, doet ook niks sexueels.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coke base wordt door veel mensen vergeleken als een orgasme zelf ben ik het er niet echt mee eens. Maar het schijnt dat als een man een orgasme krijgt dat dit evenveel dopamine, endornorfine als cocaine base aanmaakt. Stond ooit een keer op nu.nl volgens mij..
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet alles wat je leest is waar; ook al stond het op nu.nl :wink:
Maar vlgns mij is de flash voor veel mensen wel vergelijkbaar methet orgasme,zowel voor jongens en meisjes..
In ieder geval 't eerste uurtje roken van goeie shit..daarna smaakt 't nergens meer naar,behalve naar 'meer' .. :openmouth:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja weet het maar dacht moet het wel even onderbouwen. Hoor het idd vaker dat de meeste gebruikers na de eerste hijs telkens achter die rush aangaan. Just chasing you're first hit... Was laatst een documentaire over Las Vegas een opa die aan de Crack zat een vietnam veteraan schijnbaar is een groot deel daarvan verslaafd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."