Tripreport zelf geplukte paddo’s
Misschien herinner je mijn post van de herfst nog. Een foto met daarin een bakje vol, net geplukte paddenstoelen. Het puntig kaalkopje (Psilocybe semilanceata) is een Paddo die op Nederlandse bodem groeit. Al drie jaar lang leek het me erg leuk om mijn eigen paddo’s uit de natuur te plukken en daar op te gaan trippen. De eerste twee jaar had ik geen succes met het zoeken maar in 2012 is het wel gelukt! Samen met X en Y zijn we opzoek gegaan op een niet nader te noemen plek in Groningen. Na vaak een verkeerde soort te hebben gevonden kwamen we net tegen de schemering van de avond het puntig kaalkopje tegen en hebben een flinke bak vol kunnen plukken. (De meesten afgeknipt om er voor te zorgen dat deze spot volgend jaar weer beschikbaar zal zijn
Thuis aangekomen heb ik nog een her controle gedaan en van de misschien 100 paddo’s heb ik nog 3 afgekeurd omdat ik twijfelde aan hun soort. Daarna heb ik ze laten drogen en waren ze klaar voor gebruik. Het geschikte moment bleef een beetje uit maar vorige week had ik dan eindelijk tijd om ze te testen. Omdat ik het toch erg spannend vond om zelf geplukte Paddo’s te gebruiken leek het me verstandig om eerst gewoon 1 op te eten om te kijken of ik geen negatieve effecten zou ervaren. Als we toch een fout hadden gemaakt en ik nu verkeerde paddo’s eet loop ik het risico dat ik erge buikpijn ga krijgen. De Paddo smaakt vooral naar weiland, modder, een vleugje schimmel en dr is niet heel veel fantasie voor nodig om stront in de smaak te herkennen… het knarsen van wat modder tussen mijn tanden maakt de ervaring erg biologisch
Een uur later leef ik nog steeds en heb ik ook geen buikpijn, na nog eens twee geprobeerd te hebben ben ik er vrij zeker van dat we goed zitten
![:)]()
Helaas ben ik nu te vermoeid om te gaan trippen dus besluit de tip uit te stellen tot volgende week.
Vrijdag avond 18 januari 2013 19:23
Eerst laat ik X weten dat ik onze paddo’s ga testen. Als er iets fout gaat kan ik hem bellen en brengt hij me naar het ziekenhuis
![:wink:]()
Ik heb een gram paddo’s afgewogen. Dit moet genoeg zijn voor een leuke trip. Voor de veiligheid begin ik met de helft, mocht er toch iets niet pluis zitten dan ben ik vast erg blij met deze keus, en als ze goed zijn dan is de helft genoeg om al iets te vernemen. Na een klein half uurtje weet ik dat ik goed zit. Ik ben aan het schrijven maar de woorden komen steeds meer als een vage onsamenhangende brei uit mijn handen. Heel voorzichtig beginnen er wat visuals op te komen, ik zie de letters nog niet dansen over mijn scherm maar kan voelen dat ze bij iedere beat van de muziek meer proberen los te komen van het scherm. Tijd om de tweede helft bij te nemen. De smaak is niet heel lekker, maar ze zijn minder ranzig dan de smaak die ik in mijn geheugen kan herinneren van vorige week.
Dik een half uur later zit ik er goed in, de visuals werken volop, mijn gordijnen dansen op de wind die niet waait in huis en mijn grijze uitzicht voor het huis wordt gekleurd met psychedelische kleuren. Momenteel luister ik naar bluetech erg fijne muziek maar in deze trip pakt het me niet. Het is me te gestructureerd denk ik. Erg lang over de keus welke muziek ik wil horen hoef ik niet te denken. Shpongle!!
Het geluid uit de speakers klinkt me te ver weg, ik wil één worden met deze muziek dus ik pak mn earplugs, mindfold en nestel me lekker onder de dekens op de bank. Let the trip begin! Hele vette beelden komen te voorschijn. Op het ritme van de muziek zie ik tekeningen die exploderen wanneer de beat klinkt. En uit elkaar vallen wanneer de muziek even inhoudt. Er komen veel gedachten langs, van het oplossen van de oorlogen in middenoosten tot de financiële crisis in het westen. De snelheid waarmee de techniek in ons leven vordert en welke bedrijven vooraanstaan op technologisch gebied en hoelang het nog zou duren tot ik mij zelf met mijn mobiel kan teleporteren van uit mijn huis naar bijvoorbeeld een planeet miljoenen lichtjaren verderop. Deze gedachten zorgen er voor dat mijn complete huis aanvoelt als een ruimte basis. Een plek vanwaar ik kan uitreizen naar ieder plek in het universum. Ja dit zijn goede paddo’s aan het begin was ik bang geweest dat ze niet zo goed zouden werken, dat ik misschien wel 2 gram zou moeten opeten voordat ik überhaupt iets zou voelen. Ik voel me dankbaar tegenover de natuur. Nog geen 3 kilometer van mijn huis heb ik dit kleine geschenk van het universum gevonden. Volgens de wet ben ik nu zwaar illegaal bezig en kunnen ze mij oppakken. Wat in mijn ogen zwaar bizar is. Ik heb iets met respect uit de vrije natuur gepakt. Ik gebruik een resource van deze aarde om mijn geest te verruimen. En volgend jaar staan ze er weer omdat ik de bron niet heb uitgeput. Hier lijkt mij niets illegaals aan.
Alle kopjes thee die ik deze avond heb gedronken hebben hun weg naar buiten weer gevonden dus ik ga even naar het toilet. de tegels op de vloer lijken van ijs, er zit heel veel diepte in en de patronen in de tegels zweven er overheen zoals sneeuw over het ijs kan bewegen. Tijdens het handen wassen kijk ik in de spiegel. De hele week had ik al af en toe bedacht om in de spiegel te kijken tijdens het trippen. Kijken wat mijn mind met me gaat doen wanneer ik mezelf in de spiegel aan kijk. Ik had verwacht dat ik me zelf in de hobbit film zou plaatsen, mijn haar tegenwoordig vrij lang, en met een ongeschoren hoofd. Misschien zou ik me zelf tussen de elfen plaatsen of toch bij de dwergen? Al denk ik dat ik daar te lang voor ben. Terwijl ik in de spiegel kijk zie ik niets wat op de wereld van middle earth lijkt. De mindfold op mijn hoofd met mijn haar er overheen en de rode snoertjes van mijn oordoppen doen mijzelf meer denken aan een soort van karakter uit een playstation spelletje. Een vrolijke zomerse surfgame bedenk ik mezelf. Terwijl ik naar me zelf blijf kijken in de spiegel beginnen de visuals erg heftig te worden, de hele wereld om me heen wordt één blur. Alles behalve mijn hoofd beweegt. Mijn lichaam wordt zo plat als een a4tje maar mijn hoofd blijft er netjes stil op staan. Ik kijk me zelf in de ogen en zie me zelf, niet alleen mijn lichaam maar het is alsof ik door mijn ogen recht mijn ziel in kijk. Daar zie ik Johan, zo echt als ik maar kan zijn. Met een tevreden gevoel loop ik bij de spiegel vandaan en weet dat dit de hoogste piek is in deze trip die ik ga bereiken. De muziek klinkt zo goed in mijn oren. Vol plezier dans ik door mijn kamer heen. Ik dans alleen en met mezelf. Helemaal ga ik op in de muziek, vloeit mijn ziel samen met mijn lichaam ritmisch door de kamer heen.
I WANT A BALLOOOON! DO YOU WANT A BALLOON? YES I WANNA BALLOOON! Haha ik barst in lachen uit, ben ik nu volgens de regels een schizofreen? Met rare stemmetjes tegen je zelf praten? Wellicht! But who cares. Ik geniet van deze avond tot het maximale. Ik pak de slagroomspuit en met de laatste twee patronen die ik nog heb regel ik mezelf een mooie gele smiley ballon. De muziek is goed, Shpongle – Shpongle falls. Daar ga ik, terug naar de oerknal, onderdeel van de oersoep waaruit alles is ontstaan. Ik ben ver, ver weg en hoor geen muziek meer… na een tijdje hoor ik weer muziek waarin een soort krakend signaal zit, het voelt mijn lichaam functioneert als een radio telescoop en deze vangt mijn ziel weer op als het krakend signaal. hoe duidelijker het signaal wordt hoe meer mijn ziel weer met mijn lichaam wordt herenigd. Nu kom ik er achter dat dit krakend signaal gewoon het einde in het nummer van de muziek is. Opnieuw verbaas ik me over Shpongle, wat een meesters zijn hun in het maken van muziek tijdens dit soort momenten!
Omdat ik alleen aan het trippen ben, en wel een beetje met me zelf ben uitgepraat besluit ik om toch maar even op mijn mobiel te kijken. Wat een prachtig apparaatje is het eigenlijk ook. Zo klein, met helder beeld en op mijn achtergrond staat een prachtige boom met allemaal sterren er omheen. Alle sterren bewegen heen en weer en het scherm wordt helemaal 3d. Dit stond niet in de specificaties toen ik hem kocht. Erg nice
![:)]()
Op facebook check ik nog even de pagina van high visual philosophy en kan ik mijn plezier nauwelijks meer op. Prachtige afbeeldingen transformeren naar levendige 3d opbjecten.
De volgende shpongle cd wordt opgezet, en dansend door mijn kamer opnieuw lang in de spiegelkijkend na het toilet bezoek en chillend op de bank voor het raam naar buiten starend komt mijn trip tot een einde. Nog een kopje groene thee en naar bed. Welterusten…