Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHorrortrip op THC. Geen grapje...

Horrortrip op THC. Geen grapje...

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.youtube.com/watch?v=OI-HvPR3 ... re=related
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En wilde graag nog even weten waarom je me deze link hebt gestuurd....
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychonaut123 zei:
Maar dat zou dan betekenen dat thc toch niet zo'n onschuldig middel is als wordt beweerd. En dat is mijn punt. Bovendien was ik mij toendertijd niet bewust welke dosis te gebruiken, ik dacht; wat er in dat zakkie zit, dat moet in die joint. Een overdosis dus. Of: wil je me nu vertellen dat dat niet mogelijk is? (zoals eerder beweerd) Het spul was behoorlijk droog en het rookte wel makkelijk op eigenlijk. Maar goed, de kop indrukken die troep. Verbieden die coffeeshops. En dat vind ik :wink:
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou weer wat overdreven, het is je eigen verantwoordelijkheid om verstandig te smoken.
Als jij je hele zakje in een joint doet, nou eigen schuld zou ik zeggen.
Dan had je maar moeten doseren, klein beginnen en niet meteen alles erin gooien.
En jij wilt de shops verbieden omdat jij niet je verstand gebruikt?
Dan zou het lijken op het paddo verbod, het word de kop ingedrukt omdat mensen er niet verstandig mee om gaan.
Zou toch maar spijtig zijn...
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een dergelijke reactie is inderaad niet onmogelijk bij thc-gebruik. Echter dient men er rekening mee te houden dat dit vooral zich afspeelt op het vlak van het mentale. Thc kan wel de hartfrequentie en tensie verhogen maar zelf bij dergelijke grote dosis zal dat geen grote risicos inhouden op fysiek vlak.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga niet meteen de wiet de schuld geven als jezelf geen verstand gebruikt,
Een heel zakje in een joint, dan mag je rare dingen verwachten...

Als je stikt in je cornflakes moet je het ook niet meteen gaan verbannen he,
Lijkt me nogal onlogisch en redelijk kortzichtig.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Herbalisme zei:
universal*flow zei:
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Het is best mogelijk dat wiet de schuldige kan zijn bij variante zaken, het gebeurd niet veel maar mensen die aanleiding hebben om mentale ziektes te hebben of mentaal kwetsbaar zijn hebben een veel grotere kans om last te hebben van psychoses, schizofrenie, depersonalisatie, paniekaanvallen, ...

Grts Herbalisme
Klik om te vergroten...

Ja en dat bedoel ik, de aanleiding zit al in die persoon. De drugs haalt het alleen naar boven en versterkt het. Ik denk dat als Psychonaut die dag die joint niet had gerookt er ook geen aanval was geweest. Maar misschien (bijvoorbeeld) een jaar later en niet zo heftig.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat beide partijen gelijk hebben :wink: peace :stoned: hahaha

Ik ben het er ook mee eens dat ondertussen de THC levels erg hoog worden. Ik woon niet meer in Nederland en ben dan ook blij dat de kwaliteit wiet in het buitenland over het algemeen niet zo goed is. Prima, lig ik iig niet de hele avond half dood op mijn bank.
En als ik dan in Nederland ben, moet ik echt voorzichtig doen.

Nou ik kan me al die Touries in Amsterdam voorstellen hoor, nog nooit in je leven een joint aangeraakt en dan gelijk de volle lading.

MAar dat houd niet in dat ik zeg, wiet verbieden. Absoluut niet!! ik zeg, legaliseren overal!! maar misschien eens kijken naar de THC levels.

Goed volgens mij ben ik erg off-topic nu :mrgreen:
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wiet zou zeker NIET verboden moeten worden, om volgende redenen:
1) Als wiet niet meer verkocht wordt in coffeeshops dan zul je het nog altijd kunnen verkrijgen door dealers, dit heeft heel wat nadelen: Je kan opgelicht worden, je zult mindere kwaliteit krijgen en door dealers kun je ( ik zeg kunnen, niet zullen (; ) in aanraking komen met andere (hard)drugs.
2) Wiet is niet alleen goed qua recrationeel gebruik maar ook zeker als meditatiemiddel of medisch middel, het is wetenschappelijk bewezen dat cannabis op bepaalde kwalen & ziektes veel meer invloed heeft dan andere middelen, ik persoonlijk ken een ex-kankerpatient die zijn kanker heeft overwonnen met behulp van cannabis, wel nam hij dit in via tabletjes niet door middel van roken, en hierdoor werd zijn pijn verlicht, werd hij minder misselijk en kon hij meer eten wat heel belangrijk is om kracht op te doen.

Wel geef ik je gelijk dat de THC- waardes niet al teveel meer mogen stijgen, en er zou ook meer natuurlijk gekweekt mogen worden, niet met al die lampen, chemische stoffen etc.

Greets Herbalisme
l
lmd070Lid
01-01-2024, 00:00
#9
In principe was je er wel zelf bij, je had op dit forum ook eerst eens rond kunnen vragen hoeveel je nou in 1 blow moest doen. Er staat genoeg op internet dus toch vind ik dat je er zelf bij was.
Peace :stoned:
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ach, toen hield ik me nog helemaaal niet bezig met forums. laat staan dat ik nadenken kon, was pas 15... En, nu raak ik het niet meer aan. Heb dat recent, (4 maand terug) wel gedaan, een stickie, maar ik kreeg daarop een paniek aanval, en begon snel te ijsberen. Geen spul voor mij dus. Ik kan er gewoon niet tegen. Rotzooi vind ik het. En dan nog, ik heb een trauma overgehouden. Out of the blue heb ik zo een paniekaanval te pakken, vandaag zelfs nog... nachtmerries etc. Gewoon niet goed. :rolleyes:
b
blowkonijnXXLLid
01-01-2024, 00:00
#11
zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt van wiet en hasj.
het lijkt me ook totaal geen ervaring die ik mee zou wille maken.
gelukkig gaat het nu beter met je
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.youtube.com/watch?v=40FiMy-ak0k
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#14
universal*flow zei:
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Het is best mogelijk dat wiet de schuldige kan zijn bij variante zaken, het gebeurd niet veel maar mensen die aanleiding hebben om mentale ziektes te hebben of mentaal kwetsbaar zijn hebben een veel grotere kans om last te hebben van psychoses, schizofrenie, depersonalisatie, paniekaanvallen, ...

Grts Herbalisme
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychonaut123 zei:
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
Klik om te vergroten...

Hmm, je was toch 15?
Er is niet voor niets een grens van 18 op wiet ..
En het is ook een beetje onverantwoordelijk om gelijk 2 zakjes erin te pleuren.
En er zijn zoveel manieren om erachter te komen hoeveel je erin moet doen [internet, vrienden, degene van wie je de wiet had, neem namelijk niet aan dat je het in de shop heb gehaald aangezien je toen 15 was]
Dus ik vind het onterecht dat je zo haat op thc.

Verder vind ik het wel vervelend voor je dat je deze ervaring heb gehad.
&Wens je dan ook sterkte toe :')
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychonaut123 zei:
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik heb ook geen voorlichting op school gehad, maar ik vond het nogal logisch om klein te beginnen...
De wiet/hasj heeft je niet gedwongen om het te gaan gebruiken.
Sommige kunnen tegen de effecten andere niet, omdat jij er niet tegen kunt moet het nog niet verbannen worden.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar om meteen de hele handel te sluiten vind ik toch wat overdreven. :P
M
MadwokkelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hetgeen wat jij beschrijft wat betreft de snelle ademhaling en hartkloppingen zijn vaak, zoals je ook benoemde, symptomen van hyperventilatie. Echter, het krijgen van hartkloppingen na het gebruik van marijuhana, heeft niks te maken met de hoeveelheden THC, maar met de verhouding THC/CBD. Ook word er de laatste tijd veel gerotzooid met binnen gekweekt spul, naar mijn mening uit den boze.. Zorg dat je goed spul hebt waar zo min mogelijk aan gemanipuleerd is. Vraag dit na bij coffeeshops en peil hun reactie daar op! Verder blijf ik bij de eeuwig mooie quote: "A Spliff a day, keeps the doctor away." Zolang je maar weet wat je rookt ^^!
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychonaut123 zei:
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
Klik om te vergroten...


je was 15 dan mag je nog geen wiet roken...
en als je coffeeshopbezoeker bent, heb ik nog nooit geweten dat de coffeeshopuitbater je niet wil helpen als je gewoon een relaxed wietje vraagt die niet te sterk is of juist het sterkste wat die heeft of eender wat...
de coffeeshopuitbater zal je altijd proberen te helpen om het wietje te vinden die bij jou past, anders is dat niet goed voor zijn zaken, want je moet toch weten wat je verkoopt...
W
WiseSmokeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bekijk het als een super-weed trip...
Je behaalt een ander level!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."