Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbad trip na gebruik Hawaii truffels

bad trip na gebruik Hawaii truffels

7 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo, dat klinkt behoorlijk heftig allemaal. Ben toch blij dat niet al het 'slechte' is blijven hangen, maar dat je je geest hebt verrijkt. Ikzelf ben nog steeds op zoek naar zo'n trip. Het klinkt onaangenaam maar je begrijpt daarna zoveel meer. Zou je nog een keer truffels willen gebruiken?
En mooi geschreven trouwens.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende ervaring was op het moment zelf. Gelukkig heb je er je voordeel uit kunnen halen en ben je wijzer geworden.

Trouwens, Hawaii truffels? Zijn dat niet toevallig de Hollandia's, omgedoopt tot Hawaiian?

Ik truffel op niks anders dan de Hollandia's tegenwoordig. They rock my world!

Groetjes,
Dernael. :stoned:
e
experience13Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dernael zei:
Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende ervaring was op het moment zelf. Gelukkig heb je er je voordeel uit kunnen halen en ben je wijzer geworden.

Trouwens, Hawaii truffels? Zijn dat niet toevallig de Hollandia's, omgedoopt tot Hawaiian?

Ik truffel op niks anders dan de Hollandia's tegenwoordig. They rock my world!

Groetjes,
Dernael. :stoned:
Klik om te vergroten...

Geen idee of dat de Hollandia's zijn. Dit was voor mij pas de derde keer.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk verslag, de wanhoop komt goed over :mrgreen:

Pandan zei:
Ikzelf ben nog steeds op zoek naar zo'n trip. Het klinkt onaangenaam maar je begrijpt daarna zoveel meer.
Klik om te vergroten...

Meer nemen dan je fijn lijkt. (lsd of paddo's) zorg dat je een beetje vermoeid bent en ga erbij blowen. redelijke kans dat je succes hebt.
m
mariasamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, ik vraag me nu eigenlijk af waarom jij oxazepam met alcohol gaat vergelijken? Natuurlijk is het anders dan alcohol! :P
K
KenazLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken vele zaken van bij mezelf en andere mensen.

Ik kan je garanderen dat de geest enorm sterk is, als ik je verhaal lees, dan ben ik quasi zeker dit niet de allereerste keer is dat je dergelijke zaken bedacht. Zoals: men zal mij zien als een dode junk of de angst om bepaalde mensen hiermee te kwetsen.

Je hebt een degelijke opleiding - en vermoedelijk dus ook opvoeding - genoten. Met bepaalde verwachtingen en waarden. En vermoedelijk ook een duidelijk standpunt over drugs.

Wanneer dergelijke gedachten in je systeem zitten, dan kan je slecht gaan op iedere soort drugs. Ik heb harddrugs bewust lang afgewezen, omdat ik teveel op het negatieve zat te focussen. Ik ben namelijk een eeuwige denker en piekeraar. En 1x een verhaal horen over een badtrip, en dat bleef dan in mijn molen malen. En bovendien had ik bij alle andere zaken (alcohol, hasj/weed, paddo's) steeds nog een (ongevraagde) waakmodus in mijn hoofd. Ik mag nog zuipen tot mijn maag barst: ik blijf altijd wel een deeltje actief rationeel (zal bvb niet naakt op de tafel dansen, zonder besef) en zal zelden of nooit zaken vergeten. Vermoedelijk ook deels omdat ik vroeger onder invloed altijd "normaal" thuis moest komen, en dan altijd wel enigszins een klik moest maken.

Het belang van chille mensen om je heen. Ik heb een hekel aan mensen die als volgt reageren:
- Je ziet zo bleek, je zweet zo, ..
- Alles goed? (x1000)
- Of zaken die je aan je gedrag doen twijfelen: zo stil/luidruchtig/afwezig/....
- mensen die over badtrips beginnen zeuren
- mensen die anderen die op voorhand angstig waren "pesten", door ze extra van zichzelf bewust te maken (bvb: je ziet wel bleek) of grapjes maken over bepaalde van die angsten.

Bedenk gewoon:

Waarom nam ik dit?
- Vermoedelijk om even uit de realiteit te ontsnappen (of uw persoonlijke drijfveer)
- Ok, dan ga ik andere dingen gaan ervaringen: check! (niet op liggen wachten/speculeren)
- En onderga wat komt, dat zijn de effecten en daar zal je nu eens lekker van genieten. Net als de eventuele anderen om je heen.
- Misschien(!) stelt het je ook enigszins gerust als je de persoon waarmee je iets doet inlicht dat dat je angst is, en dat duidelijk moet zijn dat ten alle tijde beweerd wordt dat dit jullie eerste keer was (nieuwsgierige mensheid). Zonder te beginnen focussen dat je zult sterven natuurlijk. Verder is dit een gedachte die je echt zult moeten loslaten. Ben 1x slecht gegaan zo en door de woorden van mijn vriend (die mij echt gerust stelde, dat alles wat je slecht ervaart gewoon psychologische kwelgeesten zijn van jezelf), heb ik echt die knop omgedraaid.

Blijf dit herhalen, elke keer je dreigt angstige gedachten op te roepen. Een soort mantra. (de eerste drie puntjes dan)

Wanneer je dan gaat beginnen denken dat je misselijk bent, dan zal je het zijn. Of op zijn minst zal je dan wel iets anders gaan voelen. Vermijd om te spreken over jullie of anderen hun badtrips op dat moment en ga er ook niet alles over opzoeken op voorhand. Het is als de bijsluiters van medicatie lezen, dan kan je ook 35 ziektes per pil van krijgen (en mensen die het lezen krijgen ze vaker). Of mensen die medische zaken via google opzoeken (één van de ergste klachten van de dokters zelf), druk iets in als oog + 'een beetje gezwollen' en je komt al op de ergste ziektes uit.

Je moet weten, wie reageert er voornamelijk (wie wil globaal bekeken zijn ei kwijt): extremen.
In de zin van: de extreem positieve en vooral de extreem negatieve. In dit geval: ervaringen.
Zelfde voor blogs, lezersrubrieken, ... daar tref je ook geen gematigdheid aan. Wees op uw hoede voor de kracht van het internet. :wink:

Ik denk van mezelf dat ik een ideale genoot ben, want ik probeer vertrouwen en rust te brengen, het positieve te benadrukken, ...

Zo zal ik eerder iets zeggen als reactie op:
"wauw, ik ben echt wel aan het vangen nu, fuck" (bij een persoon waarvan ik wel denk dat hij bleek ziet en echt wel lekker aan het gaan is)

Betere reactie (al is het maar als mindfuck):

Super toch! Daarvoor doen we het toch, ik ben ook lekker aan het gaan, heerlijk. En dan weer focussen op iets heerlijks als de muziek of lekker drankje. En iedereen is weer vertrokken en kan rustig verder zweven/stuiken. Maar voornamelijk moet ik over niets beginnen en is het automatisch chill.

Ik had je eerder wat beziggehouden, en proberen kalmeren. Maar dan was je natuurlijk misschien ook niet tot je persoonlijke inzicht gekomen.

Mooie beschrijving van je ervaring, zat in het moment. :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb al eens gehoord dat truffels je echt brengen naar de kern van je zijn. Je kern vroeg zich misschien af hoe het is om dood te zijn... In ieder geval je leert veel bij door die dingen... Verstandig mee omgaan is de boodschap.

Ik heb trouwens eens een hele zware bad trip gehad van weed omdat ik oppeens vond van mijzelf dat ik het wel meer begon te gebruiken dan normaal... Ideeën zoals een junkie en verslaving vlogen dan rond in mijn hoofd.
e
experience13Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vrijdagavond 5 juli 2012.

Enkele weken geleden heb ik voor het eerst in mijn leven truffels gebruikt. De eerste ervaring was teleurstellend aangezien ik amper effect ervoer. De eerste twee keren heb ik Dragon's Dynamite gebruikt. De tweede keer heb ik hiervan een hogere dosis genomen. De visuele effecten waren toen verrassend en heb heel veel gelachen die avond. Ik was bij mijn vriend, vertrouwde omgeving. hij had een wereldbol op een kastje staan die mij enorm heeft aangetrokken. Alle werelddelen verschoven bij het staren naar de bol. Wetende dat dat wat ik zag slechts een illusie was heb ik enorm genoten die avond. Het effect kwam langzaam op gang en heeft lang aangehouden. Ik zag kleuren, vormen en gesprekken op tv waren ineens heel grappig of leken nergens over te gaan. Pauw en Witteman werd ineens een comedy, met hele rare tafelgasten met vreemde gezichten.
Al met al een volledig positieve ervaring met truffels dus. Ik ben altijd fel tegen drugsgebruik en geestverruimende middelen geweest maar na deze twee keren heb ik mijn mening hierover bijgesteld.

Nu was ik klaar voor de sterke High Hawaiians soort. De visuele effecten beloofden maximaal effect. Dus nog sterker effect dan de Dragon's Dynamite. Ik voelde me goed, had zin in het weekend, had extra weinig gegeten zodat mijn maag leeg zou zijn. We hadden drie doosjes besteld van elk 22 gram. We zouden het in twee delen nuttigen. Ik heb 1,5 doosje fijngesneden en met vers citroensap gemeng, en dit een kwartiertje laten intrekken. Al tijdens het snijden had ik het idee dat de geur anders was dan van de Dragon's Dynamite. Rond 18:40 uur heb ik mijn portie genomen, de smaak was echt smerig. De vorige twee keren duurde het zeker 3 kwartier voordat ik effect begon te voelen. Deze keer merkte ik al eigenlijk binnen een kwartier dat mijn linkerarm begon te tintelen, ik voelde me anders worden. Het hakte er hard in. Mijn vriend merkte ook dat het hard ging. We zaten op de bank en waren tv aan het kijken. Het tijdsbesef ebde redelijk snel weg. Er was een film op tv, last holiday, een kerstfilm. Ik had heel sterk weer het gevoel, net als de vorige keer, dat alles een herhaling was. Ik probeerde mezelf te bewijzen dat ik nog steeds helder van geest was en dat die film mijn verbeelding was, ik keek op mijn telefoon naar de programmering, maar deze bleek inderdaad op tv te zijn. Mijn vriend moest vreselijk lachen om die actie van mij. Tussendoor belde een vriend op. We konden alleen maar wat lachen ik denk niet dat hij er een touw aan vast heeft kunnen knopen. Het gesprek hebben we afgebroken. Alles was toen nog hetzelfde als de andere trip. Mijn vriend had een prettige trip en zat er goed in, maar ik brobeerde steeds sterker weer grip te krijgen op de situatie. Het vervreemdende gevoel begon bij mij steeds sterker te worden. Mijn ratio verloor op zeer korte tijd veel terrein. Het euforische gevoel maakte plaats voor een angstgevoel. Alles leek een herhaling van de vorige keer. Ook alles wat ik op tv zag en de gesprekken en reacties van mijn vriend leken hetzelfde. Ik besefte ineens dat ik in een droom zat waar ik steeds dieper in wegzakte. Het sloeg vrij snel om in paniek. Ik zat naast hem op de bank en hij vroeg ook steeds wat er was maar mijn gedachten begonnen als een gek door mijn hoofd te schieten. Ik kon nog maar 1 ding denken, en dat was dat ik dood was, en dat ik nog steeds in de trip van de vorige keer zat, dat besef sloeg in als een bom. Ik realiseerde me dat ik niet meer in het heden zat maar in het niets. Mijn leven flitste aan me voorbij. Een gigantisch gevoel van schaamte zette op. Ik wist nu dat datgene waar ik altijd zo fel tegen was geweest me fataal was geworden. Ik vertelde mijn vriend dat ik dacht dat ik dood was. Uiteraard ontkende hij en vertelde me dat er niks aan de hand was. Hij gaf me een reep dextro. Ik heb er meteen 3 opgegeten. Veel gaan drinken om het effect te stoppen, wat uiteraard niet lukte. Ik wist dat mijn baan dus ook niet meer was. Beelden van een crematorium flitsten voorbij. Ik realisseerde me dat mijn familie, vrienden en collega's afscheid van me hadden genomen. De schaamte werd nog erger dat ik nu wist dat iedereen wist waaraan ik was gestorven. Dood door drugs. Ik had mezelf verwoest. Ik draaide de film terug en vroeg me af waar ik de fout was ingegaan. Wanneer ik verloren was geraakt aan de drugs. De beelden flitsten nog sneller in mijn hoofd voorbij. Ik wilde zaken uitspreken maar dat lukte niet meer zoooo snel functioneerde mijn hersens. Ik zat op de grond geknield, 1 hoopje ellende, totaal verloren in het alles en het niets. Dacht echt in het universum te zijn maar niet in de realiteit. Ik zei dat ik dit nooit meer meer zou doen. Ik zag nog maar 1 mogelijkheid. Ik moest 112 bellen voor een ambulance te bestellen. Zodat ze me uit deze bad trip konden halen. Mijn vriend kon niet helpen, want hij zat nog midden in de trip. Ik was kwaad op hem dat hij de telefoon uit mijn handen griste, en me verhinderde de enige connectie met de werkelijkheid te maken die nog mogelijk was in mijn optiek. Ik was kwaad op mezelf dat ik zo dom had kunnen zijn om zo onvoorbereid hierin mee te gaan. We hadden amper suikers in huis alleen maar van die zero shit. Ik zag ineens alles klaarhelder, mijn plek in het universum. Ik begreep de mensen die bezwijken aan een overdosis want het was mij dus ook overkomen zonder dat ik er erg in had. En ik zie mezelf toch echt als een weldenkend, verstandig denkend mens, HBO geschoold, op de hoogte van de risico's en noem maar op. Mijn vriend was mijn einde geworden, aangezien ik door hem in aanraking was gekomen met xtc en truffels. Uiteindelijk ben ik op bed gaan liggen, wachtend totdat het spul zou zijn uitgewerkt. Nog hopend dat alles een slechte droom was en ik misschien hier toch nog uit zou kunnen komen. De raam stond open, ik bleef ernaar staren, realiserend dat er mensen uit de raam springen, als ze onder invloed zijn. Uit zelfbescherming heb ik de raam toen gesloten. Ik wilde in bad gaan liggen, maar toen flitsen weer beelden voorbij van mensen die zich de polsen doorsnijden. En zo ging het maar door en door. Ik hield de klok in de gaten en besefte dat de tijd heel langzaam voorbij ging. Op zich niet fijn maar wel een teken dat dit anders was dan de vorige keer. Ik dwong mijn hersens zich vast te houden aan zaken en gedachten waardoor ik kon beredeneren dat ik langzaam terugkwam in de werkelijkheid. Dit is al een lang verslag maar is superbeknopt alsmik bedenk wat ik heb ervaren. Uiteindelijk besefte ik zelfs dat dit de beste trip was die ik had kunnen hebben. Alle vragen waren vannacht beantwoord. Ik was doodgegaan en weer herboren. Nu, zondagmiddag, 2 dagen later, kijk ik terug op een spirituele ervaring die mijn leven heeft veranderd. Een 'weten' , het leven begrijpen. Bepaalde muziek krijgt veel diepere betekenis. Veel mensen die bepaalde films, muziek etc gemaakt hebben zullen ongetwijfeld ook zo' n ervaring gehad hebben, anders kun je zoiets nooit verzinnen/maken. Ik weet niet of ik nog een keer zal gebruiken, voorlopig heb ik meer dan genoeg inzichten ern ervaringen gehad die nog een plek moeten krijgen, verwerkt moeten worden. Het gebruik van truffels is dus echt niet zonder risico en je moet er heel verstandig mee omgaan. Geestverruimende middelen............ Ik begrijp nu pas echt wat ze daarmee bedoelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."