Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC: een nieuwe ervaring voor mij

XTC: een nieuwe ervaring voor mij

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
ILAOLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen zaterdag heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt in mijn leven. Nadat ik, iets meer dan een maand daarvoor, het voor de eerste keer gebruikt had. De eerste keer was op een festival, een halve domino. Afgelopen zaterdag heb ik Dominator festival op een gegeven moment een halve bijgepakt nadat ik al een halve op had, op de tijd dat de 'ervaren' gebruikers het mij adviseerden.

Zowel bij de eerste keer als afgelopen zaterdag was het gevoel heerlijk toen het halfje insloeg. Een heerlijk warm en liefdevol gevoel kwam in mij naar boven en ik had zin om te gaan dansen. Afgelopen zaterdag zaten we net even aan een tafeltje te ontspannen toen hij insloeg. Mijn benen gingen vanzelf op en neer en ik had geen zin meer om te blijven zitten, ik zou en moest bewegen.

De komende 3 á 4 uur was ik niet te stoppen, en ook de anderen met wie ik was die tegelijkertijd met mij wat op hadden bleven maar doorgaan. Het was één grote gezellige bende. In tegenstelling tot de eerste keer besloot ik nu om bij te pakken, wat voor mij ook weer een totaal nieuwe ervaring opleverde. Toen de tweede halve begon te werken gingen mijn kaken ineens heen en weer, totaal uit zichzelf en ik had er op het begin totaal geen controle over. Dit had ik de voorgaande keer niet gehad met het nuttigen van een halve pil en tijdens de eerdere halve die dag ook niet. Ik had mezelf al wel ingelezen via verschillende websites en geluisterd naar ervaringen van anderen, maar zo heftig had ik het bij mijzelf niet verwacht.

Na dat ik weer advies had gehad van de personen waarmee ik samen was -ze hielden mij goed in de gaten, wat ik erg prettig vond- begon ik het tandenknarsen/kaakschaatsen relatief onder controle te krijgen. Omdat deze ervaring voor mij totaal nieuw was ging ik er bewust en onbewust toch steeds aan denken en op letten waardoor ik achteraf voor mijzelf het gevoel had dat ik niet het maximale genieten uit de XTC had gehaald deze dag. De personen waarmee ik op het festival was vroegen regelmatig aan me of het allemaal goed ging en dat was eigenlijk ook wel zo, ik voelde me erg prettig en het voelde alsof ik nog wel de hele nacht door zou kunnen gaan dansen.

Naast de personen waarmee ik was waren er ook volstrekt onbekenden die mij in de gaten hielden en zo nu en dan vroegen of alles goed was. Eén persoon vroeg dit aan mij omdat hij mij een hele tijd met mijn tong over mijn lippen zag gaan, iets wat ik niet bewust deed, maar waarschijnlijk gebeurde omdat het gevoel met mijn kaken nieuw was voor mij. Ook vertelde deze mij dat ik op sommige moment een trillende lip had als ik aan het praten was, dat merkte ik zelf niet maar ik kon wel merken dat ik op sommige moment moeilijk uit mijn woorden kon komen.

Toen de tweede halve ook zo zachtjes aan begon uit te werken duurde het festival nog een uurtje tot drie kwartier. Toen deze zo goed als uitgewerkt was voelde ik mijzelf opeens best moe en ging ik mijn benen voelen die een hele tijd hebben staan dansen.

Toen het festival ten einde was en we in de bus op de terugweg naar huis waren had ik nog wel een aantal keren een soort stuiptrekkingen met mijn kaak waardoor mijn tanden elkaar raakten, en had ik de neiging om te willen kauwen. Toen ik weer eenmaal thuis was heb ik heerlijk geslapen en was ik weer een ervaring rijker. Ook had ik op maandag voor het eerst echt een dip na het gebruik van XTC, maar deze was na een tijdje muziek luisteren totaal verdwenen.

Over een tijd ben ik van plan om tijdens een festival weer te gaan gebruiken. Ik ga dan als ik ga kaakschaatsen proberen om er niet al te veel aan te denken en op te letten, en de nieuwe adviezen die ik heb gekregen op te volgen. Tot op heden vind ik XTC een erg leuke ervaring en ook ben ik erg te spreken over de personen waarmee ik naar het festival was, maar ook de onbekende bezoekers, die op elkaar letten. De sfeer op zo'n hardcore festival is zo gemoedelijk waardoor ik mezelf prettig voel, wat ook weer positief werkt voor mij tijdens de trip.
I
IroyzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik magnesium pillen tegen kaakkrampen, kan je ook proberen.
Naar mijn idee houd ik mijn gezicht dan beter in bedwang.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een combinatie van beide lijkt me het beste, niet te veel XTC en gebruik magnesium, mij helpt dat enorm.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Datte en ben je bekend met de 3 maanden-'regel'?
I
ILAOLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iedereen bedankt voor de tips, deze ga ik zeker uitproberen!

Ja, ik ben op de hoogte van de '3 maanden regel'. Het volgende feestje wat ik ga bezoeken is ook pas weer over een tijdje (3,5 maand) en daarna ga ik minimaal een zestal maanden niet meer gebruiken, sowieso om tolerantie tegen te gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Top, dat is de goede instelling!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet teveel XTC nemen, scheelt ook enorm in kaakkrampen. Verder af en toe een paar chipjes of iets anders zouts eten dan is het een stuk minder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."