Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP, WAT TE DOEN, 3 DAGEN NA BAD TRIP NOGSTEEDS LAST!

HELP, WAT TE DOEN, 3 DAGEN NA BAD TRIP NOGSTEEDS LAST!

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, waarom raar? Een mens kan zo zijn redenen hebben... Complexe wezens eh :)
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben vanochtend naar de dokter geweest, en heb het me ouders verteld, wat een opluchting, nu vrijdag weer een afspraak bij de dokter kijken hoe het verder is gegaan! ik voel me al beter, dank jullie wel voor de reacties
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt maar na bezorgd ---> ontsteltenis (waarom doet hij dat) --> teleurstelling (dit hadden we nou nooit verwacht) ---> boos (hoe kan hij nou zoiets doen) ---> problemen thuis ( strafmaatregelen, wat gaan we eraan doen, lange tijd vertroebelde relatie)
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo,

ik ben dave, ik ga jullie wat proberen uit te leggen en om hulp vragen van iets wat de meeste niet zullen geloven of herkennen.

eerst iets vooraf: mijn vriend en ik hebben ongeveer 4 weken geleden hasj gedaan in de chcolademelk en daar zijn we heel erg bad op gegaan en ook in het ziekenhuis beland, het gevoel was wegvallen, niet bij bewust zijn, denken dat je droomt, wegvallen, niks meer van de opgeving opvatten. maar toen 1 dag na het ziekenhuis had ik nergens meer last van.

donderdag heb ik in alle domheid weer een stukje hasj gegeten, gewoon alleen hasj in best grote stukjes, de dosering tussen de 0,3-0,7. om 9:30 nam ik dat in, om ongeveer 13:00 begon het te werken en ik merkte dat het al weer mis ging en kreeg het gevoel terug van toen ik de vorigekeer zo bad ging, ik heb geprobeerd te kotsen maar het lukte niet, ik heb water met suiker gedronken en ben rustig opbed gaan zitten met de laptop, al snel begon ik te merken dat ik weg begon te vallen en dan schrik is opeens weer een soort wakker, dat gevoel, het is een heel naar gevoel, toen ben ik gaan slapen en toen ik wakker werd na een uurtje voelde ik me weer beter, ik heb toen rustig aan gedaan en in de avond ging ik met me ouders mee naar een winkel, vanaf het moment dat ik in de auto stapte begon het gevoel weer terug te komen, ik veel lichtjes weg en raakte in panniek want ik zat met mn ouders en zusje. de volgende dag op me werk had ik erook nog last van en alles leek onecht en alsof het een film was, alles ging aan je voorbij, nu, 3 dagen erna, heb ik er nogsteeds last van, als ik in mn 1tje rustig ergens zit niet, maar als ik met andere ben begin ik weer weg te vallen en dat word dan steeds erger, ik weet niet wat ik nu moet doen en of dit ooit nog weg gaat! want zo wil ik niet leven! alsof je heletijd wegvalt en je niet meer normaal je leven kan lijden of kan funcioneren!

weet iemand wat ik kan of moet doen?? ik wil er heeeelgraaaag van af!!! please tips!! voor meer duidelijk heid vraag het gerust!!!! alle informatie is welkom,
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt als best een probleem, zou best wel eens een psychose of iets qua derealisatie/depersonalisatie kunnen zijn. Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts om je problemen uit te leggen en zo snel mogelijk een afspraak te maken, maar probeer niet teveel in paniek te raken!

Kun je je trouwens een beetje herkennen in deze film?
http://www.verlorenjaren.nl/
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Klinkt als best een probleem, zou best wel eens een psychose of iets qua derealisatie/depersonalisatie kunnen zijn. Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts om je problemen uit te leggen en zo snel mogelijk een afspraak te maken, maar probeer niet teveel in paniek te raken!

Kun je je trouwens een beetje herkennen in deze film?
http://www.verlorenjaren.nl/
Klik om te vergroten...

ik zit nu te twijfelen, of het me ouders vertellen omdat ik bang ben dat het niet goed gaat op school, of hopen dat het nog over gaat en me ouders het niet laten weten, als ik het me ouders laat weten is het probleem veel groter, psygiatoren en dokters en hele familie die het weet etc.

ik moet erwel bij vertellen, ik had vanmiddag afgesproken met 2 vrienden om te voetballen en al na 20 minuten ben ik naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging, ik besefte nietmeer wat er allemaal om me heen gebeurde .
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het veel te vroeg om te zeggen dat TS zich in een psychose bevind. Zijn klachten komen veel meer overeen met derealisatie of depersonalisatie. Hij heeft geen last van vervelende wanen of hallucinaties. Ik zou zeker de dokter een bezoek aandoen, al is het ook heel goed mogelijk dat je hersteld door een tijdje geen middelen te nemen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is ook veel te vroeg en je kunt het onmogelijk concluderen, ik zeg alleen dat zoiets best in mindere mate mogelijk is. Gewoon zo snel mogelijk een specialist opzoeken, of je dat nu met of zonder hulp van je ouders doet.

Alhoewel, als je dit tegen je ouders verteld kan ik me niet voorstellen dat ze echt boos zullen worden, eerder bezorgd.
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Ik vind het veel te vroeg om te zeggen dat TS zich in een psychose bevind. Zijn klachten komen veel meer overeen met derealisatie of depersonalisatie. Hij heeft geen last van vervelende wanen of hallucinaties. Ik zou zeker de dokter een bezoek aandoen, al is het ook heel goed mogelijk dat je hersteld door een tijdje geen middelen te nemen.
Klik om te vergroten...

ik ga nooit meer iets gebruiken, het is het niet waard! ik zit nu al 1,5uur achter elkaar te huilen omdat ik het gevoel heb dat het nooitmeer goed komt en ik alles verpest hebt met 1 klein foutje. hoelang denk je dat het gaat duren als gewoon gezond leef en niks gebruik? dat is zeker niet te zeggen?
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Het is ook veel te vroeg en je kunt het onmogelijk concluderen, ik zeg alleen dat zoiets best in mindere mate mogelijk is. Gewoon zo snel mogelijk een specialist opzoeken, of je dat nu met of zonder hulp van je ouders doet.

Alhoewel, als je dit tegen je ouders verteld kan ik me niet voorstellen dat ze echt boos zullen worden, eerder bezorgd.
Klik om te vergroten...

het is gewoon pijnlijk om je ouders uit te leggen dat je in zo'n groot probleem zit en je daardoor miss nieteens je school kan afmaken enzo.. miss dat je wel je hele toekomst verkloot
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#11
er zullen vast mensen zijn die denken dat ik overdrijf, maar echt, DIT WIL JE NIET :(
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit probleem is hoogstwaarschijnlijk niet permanent hoor, het is waarschijnlijk alleen tijdelijk lastig. Neem wél contact met je huisarts op, eventueel met therapie/medicijnen of gewoon geduld zul je er waarschijnlijk helemaal bovenop komen.

Ik weet dat het lastig is om het nu te geloven, maar met druk maken schiet je op dit moment niets op. Ga lekker op tijd slapen en bel morgen zo snel mogelijk naar je huisarts om een afspraak te maken. Je komt er vast wel weer bovenop. :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eens goed slapen, rustig blijven en inderdaad eens contact opnemen met de dokter...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het persoonlijk meer klinken als een soort paniekaanvallen/angststoornis dan direct een psychose.. Vooral omdat je in gezelschap de druk voor jezelf opbouwt en het alleen maar erger wordt tot je je weer afzonderd. Zoals hierboven al gezegd komt het allemaal weer goed als je het maar even aanpakt. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht als je het niet aan je ouders wilt vertellen, maar ik denk dat het voor je eigen welzijn beter is dit samen met je ouders aan te pakken. Zij zullen zich alleen maar zorgen maken en je willen helpen!

Je kunt het dus zelf aanpakken maar dit soort klachten lossen zich veel beter en makkelijker op als je er open over kunt zijn en steun krijgt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vindt vooral dit stukje klinken als derealisatie
de volgende dag op me werk had ik erook nog last van en alles leek onecht en alsof het een film was, alles ging aan je voorbij
Klik om te vergroten...

Psychose is inderdaad wat vergezocht en heb je echt niet zomaar, maar het bovenstaande zou er wel tot toe kunnen leiden als problemen niet aangepakt worden. Maargoed, een arts zal hier veel duidelijker zicht op hebben dan wij vanaf hier, dus dat is een veel logischere vervolgstap. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi om te horen dat je er zo snel terecht kon en dat je je weer opgelucht voelt, succes verder! :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat je dat je ouders durft te vertellen, de mijne zouden doorflippen. Dat je trouwens zo heftig reageert op softdrugs heb ik nog nooit meegemaakt. Dit geeft eens te meer aan dat je bijzonder gevoelig bent voor dit middel, het is daarom denk ik van belang dat je het permanent opzij legt. (al was je dat gelukkig al van plan) Met behulp van medische/psychische instanties moet je hier wel uitkomen, ik kan me niet voorstellen dat je door één keer een overdosis hasj de rest van je leven getekend bent.

ik ben vanochtend naar de dokter geweest,
Klik om te vergroten...

En wat zei die?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha , ken wel 1 of 2 soorten hasj die je kan eten. Niet dat het lekker is.. ieder zen ding ;P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
Dat je dat je ouders durft te vertellen, de mijne zouden doorflippen.
Klik om te vergroten...

Ik hoor vaak dat mensen dat denken. Toch kan ik me niet voorstellen dat je ouders echt boos worden op het moment dat je met zo'n groot probleem zit. Ik denk dat ze eerder bezorgd zijn... geen plaats voor boosheid op zo'n moment...
e
everttenapelLid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
Dat je dat je ouders durft te vertellen, de mijne zouden doorflippen. Dat je trouwens zo heftig reageert op softdrugs heb ik nog nooit meegemaakt. Dit geeft eens te meer aan dat je bijzonder gevoelig bent voor dit middel, het is daarom denk ik van belang dat je het permanent opzij legt. (al was je dat gelukkig al van plan) Met behulp van medische/psychische instanties moet je hier wel uitkomen, ik kan me niet voorstellen dat je door één keer een overdosis hasj de rest van je leven getekend bent.

ik ben vanochtend naar de dokter geweest,
Klik om te vergroten...

En wat zei die?
Klik om te vergroten...

Het was de 2e keer overdosis hasj, maar het gaat al beter, en ik reageerde nooit zo heftig op softdrugs, heb heel wat jointjes gerookt :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."