Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels - kort maar krachtig!

Eerste keer truffels - kort maar krachtig!

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#1
Akelig he, naar de wc gaan tijdens een trip. Ik moest ooit plassen tijdens een trip en ik was bang dat ik niet op de wc zat maar dat ik het me verbeelde en dus in mn broek zou zeike. Liep gelukkig goed af:grin:
Leuk reportje!
I
Imane21Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht laat me ook maar eens een report schrijven, zelf heb ik namelijk ook heel veel aan die van jullie gehad!

Vrouw - 1.55m - 46 kg
Bevrijdingsdag 2015
Thuis in mijn studiootje
Met mijn vriend K (voor beiden 1e keer)
1 portie p.p. Hollandia/Utopia gemixt

K kwam spontaan op het idee om truffels te gaan doen. Zelf zit ik er al een tijdje aan te denken om LSD uit te proberen, dus ik vond het niet zo'n slecht idee om te gaan truffelen als voorproefje :).

Wij naar de smartshop vertrokken, die over een uur zou sluiten. We hebben beiden niet veel verstand van truffels dus hebben ons eerst laten informeren door een mevrouw. Na enige twijfel of we misschien wel voor Salvia zouden gaan zijn het toch maar gewoon de truffels geworden. Zij had zelf goede ervaring met 2 soorten truffels door elkaar mixen dus hebben wij daar ook maar voor gekozen.

Thuis aangekomen ging K aan de slag om het theetje te zetten. Ondertussen ging ik nog even een afspeellijst met psychedelische muziek maken op YouTube. We wilden een knus sfeertje creëren, dus alle lamellen dicht gedaan, kaarsjes en een mooie Marokkaanse lamp aan en een wierookje erbij. Klaar om te gaan trippen.

Rond 21.00u sprongen we op de bank met onze psychedelische afspeellijst op, ons theetje en heel veel snacks.
Ik dronk ongeveer de helft van mn thee op. Ik had er nog een normaal theezakje in gedaan dus de smaak was prima te doen. Verder heb ik ongeveer een derde van een portie truffels gekauwd en opgegeten. Uiteindelijk heb ik 2/3e van mn mok thee opgedronken.
Hierna heb ik de tijd niet echt meer in de gaten gehouden maar ik denk dat ik het bij 20 minuten lichtelijk begon te merken. Kleuren zagen er veller uit en ik had wat meer moeite met scherpstellen. Rond 45 min na de thee kwamen de eerste visuals op. Als ik me op 1 punt concentreerde zag ik vervormingen en kwam ik in een soort verhaal aan vormen/beelden. In dat 'verhaal' kwamen er vanuit de zijkant 2 mannen naar mij toe, ik wilde opzij kijken naar deze mannen maar toen verdween alles. Ik moest me dus blijven richten op een punt.
Gefascineerd door al wat ik zag bedacht ik me ineens mijn ogen te sluiten, om te kijken wat er aan de binnenkant van mijn oogleden gebeurde. Goede zet was dat, want het leek alsof ik daardoor in een klap in de trip zat.
Daar kwam ik in een wereld vol kleuren, bewegingen, vormen, gevoelens, kamers, alles ging zo snel dat ik het niet bij kon houden. Ik wist alleen dat alles zo mooi was, het leek of alles precies klopte en op elkaar afgestemd was. Alles voelde goed. Alles was goed.
Ineens haalde K mij uit mijn wereldje omdat hij iets zei. Ik antwoordde snel om weer mijn ogen te kunnen sluiten om te verdwijnen. Maar steeds haalde K mij eruit met zijn gepraat, en ik begon me lichtelijk te irriteren omdat ik zo niet dieper mijn trip in kon.

Het was tijd om weer naar het aardse te komen want mijn blaas zit vol, maar het koste zo'n moeite om me naar de wc te begeven. Ik stapte mijn oord uit de gang op, die ineens ellenlang leek. Daar viel me pas op dat ik aardig van de wereld was. Er zaten randen met kleurtjes om mijn zicht/beeld, het leek alsof ik door een tunnel liep waarvan het einde nog lang niet in zicht is.
Eindelijk eenmaal aangekomen bij de wc. Ik zag een hand de deurknop open doen.. "Huh.. WOW, dat is mijn hand", dacht ik. Het zag er zo vreemd uit, het leek als dat lichaam niet bij mij hoorde. Alsof ik als buitenstaander naar mijn lichaam keek. Heel apart, maar ik vond het super vet.
Maar toen op de wc bekroop me een heel vreemd gevoel, het was er zo akelig stil en door de tegels was het zo'n kille, koude ruimte. Ik heb last van oorsuizen en als het ergens heel stil is hoor ik een piep. Normaal heb ik geen last van die piep maar nu klonk dat geluid ineens heel akelig en eng. Ik dacht nog, ik moet hier zo snel mogelijk weg want anders ga ik waarschijnlijk in een heel onaangename trip belanden.

Weer terug in mijn knusse oord ging ik verder waar ik gebleven was. K zat met zijn ogen dicht op de bank en ik ging erbij. Ik zat dus heerlijk in mijn wereldje en ergens in de verte hoorde ik K weer steeds praten, wat me aardig ging irriteren. Ineens zat ik in mezelf te praten en zei ik tegen mezelf: "Ik heb het zo leuk met mezelf, ik kan me prima vermaken in mn eentje in mn eigen wereldje en K is gewoon jaloers op onze band en probeert tussen mij en mezelf in te komen." Daar was ik stellig van overtuigd op dat moment. Ik zag mezelf als een beste vriendin in mezelf.. If that makes sense.

Ik moest mijn blaas weer legen en zag er een beetje tegen op, K wilde ik niet weer storen omdat ik hem daarvoor al een keer had meegesleurd. Dus ik zette het maar van me af en ging gewoon. Daar zat ik weer in de stilte, en toen dacht ik; laat me lekker mijn eigen muziekje maken in mn hoofd. En het werkte! Ik hoorde vogeltjes fluiten en allerlei andere geluidjes. Het verbaasde me zelfs.

Weer terug, bleef ik even kort praten met K en haakte het gesprek weer af. De andere wereld was veel te fascinerend om tijd te verspillen aan praten.
"Als je het niet heel erg vindt ga ik even stoppen met praten, en ga ik even weg", zei ik tegen K. Dus ik ging weer liggen en draaide mijn hoofd om. Daar verdween ik weer in een universum aan kleuren, ik was me helemaal niet meer bewust van deze wereld en genoot van al het moois ik zag en voelde. Heel langzaam voelde ik mijn hand richting mijn wang bewegen en raakte ik mijn wang aan, als een nieuwsgierig kind dat een kitten wilt aaien... Ik voelde me intens gelukkig en kreeg een dikke glimlach op mijn gezicht, die er nog zeker een paar minuten op bleef zitten denk ik.

Helaas was de trip maar van korte duur, rond 23.00u ging het ineens fout met K. Hij ging heel hard en dacht dat hij dood ging. Het idee dat hij geen controle meer had over zijn lichaam en zichzelf overgaf aan de trip, maakte dat hij dacht dat zijn ziel zn lichaam zou verlaten. Ik heb hem een beetje gekalmeerd en geprobeerd uit te leggen dat, dat gevoel juist was omdat hij hier op deze wereld even weg ging om de andere te betreden. Het duurde even voordat hij een beetje bijkwam. Achteraf vertelde K dat hij dus steeds tegen me bleef praten omdat hij zelf niet te veel weg wilde zakken in de trip en een beetje 'aanwezig' wilde blijven.

Wat ik nog wel een bijzonder moment vond om met jullie te delen - ik weet alleen niet meer precies op welk moment dit ongeveer was; Ik heb ooit een soort egodood meegemaakt tijdens een lachgas trip icm XTC. Daar ga ik niet uitgebreid op in, maar ik weet nog dat ik toen daarna (hoe mooi die egodood ook was) ff helemaal verstrooid was omdat ik niet kon bevatten wat er was gebeurd. Ik lag op de grond in mijn kamer en toen ik ontwaakte uit die lachgas keek ik precies tegen een gordijn aan die midden in mijn kamer hangt.
Nu tijdens deze truffeltrip, zat ik alle attributen in mijn kamer te bewonderen wat allemaal een soort verhaal vertelde. Toen kwam ik bij dat gordijn aan, en dit leek een soort kamer te zijn waar ik aankwam waarin ik weer dat zag wat ik met de lachgas trip zag. Ik liet de kamer/gordijn weer achter met de gedachte 'dit was maar een klein hoofdstukje en er is nog veel meer'. En zo ging ik verder naar het volgende.


Wat betreft de bodyload, mn lichaam voelde een beetje onrustig aan en ik had het steeds warm en koud tegelijk. Een dik vest met de verwarming op 4 en nog had ik het koud.. Daarnaast had ik ineens kippenkracht. Toen ik een glas water wilde vullen liet ik het glas in de wasbak vallen omdat het te zwaar was, dat ding voelde alsof het 5 kg woog... En de verwarming moest ik met beide handen én pijn en moeite op standje 4 draaien...
Oh ja, een enorme lachkick hadden we tijdens de hele trip, K en ik hebben ons letterlijk rotgelachen om hele onzinnige dingen.

Conclusie: kort maar krachtig, ik vond het zo fascinerend en ga het zeker binnenkort nog een keertje goed doen!

Tis nog best een lang report geworden voor een korte trip.. Bedankt voor het lezen! :)
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Imane21 zei:
Ik heb last van oorsuizen en als het ergens heel stil is hoor ik een piep. Normaal heb ik geen last van die piep maar nu klonk dat geluid ineens heel akelig en eng.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor het delen, een fijn tripverslag. Je hebt aanleg voor trippen! Het was zeker erg kort, ik ben altijd minstens 4-5 uur onder pannen.

Ik moet even reageren op je oorsuizen opmerking. Ik heb een piep in de oren, die komt en gaat, niet iets om veel aandacht aan te schenken, allleen soms hinderlijk. Het vreemde is dat ik mij laatst realiseerde dat ik die piep nooit heb of hoor, wanneer ik trip of high ben. En vroeg mij al af of dit voor iedereen opgaat, blijkbaar niet.

Ben benieuwd naar je volgende trip :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk report! Klinkt alsof jij het erg naar je zin hebt gehad en ook wel van trippen houd.

Imane21 zei:
Hij ging heel hard en dacht dat hij dood ging. Het idee dat hij geen controle meer had over zijn lichaam en zichzelf overgaf aan de trip, maakte dat hij dacht dat zijn ziel zn lichaam zou verlaten. Ik heb hem een beetje gekalmeerd en geprobeerd uit te leggen dat, dat gevoel juist was omdat hij hier op deze wereld even weg ging om de andere te betreden. Het duurde even voordat hij een beetje bijkwam. Achteraf vertelde K dat hij dus steeds tegen me bleef praten omdat hij zelf niet te veel weg wilde zakken in de trip en een beetje 'aanwezig' wilde blijven.
Klik om te vergroten...
Helaas heb ik de indruk dat je vriend K niet zo van trippen houd. In alles is te lezen dat zich niet heeft durven over te geven aan de trip. Erg jammer, maar niet iedereen kan de controle los laten en zich echt overgeven. Mocht je LSD willen gaan proberen vraag ik me af of het verstandig is dit met je vriend te doen. Sowieso hadden jullie nu een erg korte trip, want normaal duren truffels zoals Reverb al zegt makkelijk 4 tot 5 uur. LSD daarentegen duurt makkelijk 12 uur of langer. LSD is niet perse heftiger, maar je bent gewoon echt een halve dag aan het trippen bijna.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je report leest lekker weg en zoals anderen hier al zeggen, je lijkt het erg naar je zin gehad te hebben. (:

Psychedelibee zei:
Helaas heb ik de indruk dat je vriend K niet zo van trippen houd. In alles is te lezen dat zich niet heeft durven over te geven aan de trip. Erg jammer, maar niet iedereen kan de controle los laten en zich echt overgeven. Mocht je LSD willen gaan proberen vraag ik me af of het verstandig is dit met je vriend te doen.
Klik om te vergroten...
+1

Psychedelibee zei:
LSD daarentegen duurt makkelijk 12 uur of langer.
Klik om te vergroten...
Inclusief coming up en down wel, maar de trip zelf duurt vaak 6-8 uur (https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects.shtml). Al hangt dit natuurlijk wel af van de dosis.

Trivia Bot zei:
Ik moest ooit plassen tijdens een trip en ik was bang dat ik niet op de wc zat maar dat ik het me verbeelde en dus in mn broek zou zeike.
Klik om te vergroten...
Hehe, klinkt bekend.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
En toch wel +/- 16u na iname dat je maar kan slapen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Digitalism zei:
Inclusief coming up en down wel, maar de trip zelf duurt vaak 6-8 uur (https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects.shtml). Al hangt dit natuurlijk wel af van de dosis.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt, de echte trip is na zo'n 8 uur wel afgelopen inderdaad. Alleen die staart duurt altijd zo venijnig lang, maargoed dan zit je in ieder geval weer in de atmosfeer van de aarde.
I
Imane21Lid
01-01-2024, 00:00
#8
reverb zei:
Bedankt voor het delen, een fijn tripverslag. Je hebt aanleg voor trippen! Het was zeker erg kort, ik ben altijd minstens 4-5 uur onder pannen.

Ik moet even reageren op je oorsuizen opmerking. Ik heb een piep in de oren, die komt en gaat, niet iets om veel aandacht aan te schenken, allleen soms hinderlijk. Het vreemde is dat ik mij laatst realiseerde dat ik die piep nooit heb of hoor, wanneer ik trip of high ben. En vroeg mij al af of dit voor iedereen opgaat, blijkbaar niet.

Ben benieuwd naar je volgende trip :)
Klik om te vergroten...

Ja ik was eigenlijk ook nog helemaal niet terug op aarde, maar omdat mijn vriend zo overstuur was moest ik wel uit de trip komen.

Ik ben me sowieso nooit echt bewust van die piep.. Hij is er wel gewoon altijd, niet zoals bij jou dat hij komt en gaat. Alleen hoor ik het pas wanneer het ergens stil is. Ik merk wel dat ie erg aanwezig is wanneer ik gedronken heb.

Ben ook benieuwd! De volgende staat morgen alweer gepland hehe, aangezien deze niet bevredigend genoeg was. Deze keer met een maatje die al ervaren tripper is!
I
Imane21Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Leuk report! Klinkt alsof jij het erg naar je zin hebt gehad en ook wel van trippen houd.

Helaas heb ik de indruk dat je vriend K niet zo van trippen houd. In alles is te lezen dat zich niet heeft durven over te geven aan de trip. Erg jammer, maar niet iedereen kan de controle los laten en zich echt overgeven. Mocht je LSD willen gaan proberen vraag ik me af of het verstandig is dit met je vriend te doen. Sowieso hadden jullie nu een erg korte trip, want normaal duren truffels zoals Reverb al zegt makkelijk 4 tot 5 uur. LSD daarentegen duurt makkelijk 12 uur of langer. LSD is niet perse heftiger, maar je bent gewoon echt een halve dag aan het trippen bijna.
Klik om te vergroten...

Ja precies, dat idee had ik al een beetje voor we deze trip samen hebben meegemaakt. Alleen omdat hij er zelf mee kwam dacht ik misschien is het ook wel zijn ding. Maar achteraf waren we het er beiden wel over eens dat trippen niet echt iets voor hem was..
LSD was ik sowieso niet van plan om met hem te doen, maar een andere ervaren tripmaatje. Mijn vriend is ook een beetje anti LSD dus dat was m toch niet geworden.
I
Imane21Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Trivia Bot zei:
Akelig he, naar de wc gaan tijdens een trip. Ik moest ooit plassen tijdens een trip en ik was bang dat ik niet op de wc zat maar dat ik het me verbeelde en dus in mn broek zou zeike. Liep gelukkig goed af:grin:
Leuk reportje!
Klik om te vergroten...

Haha die is inderdaad erg herkenbaar!

Btw, bedankt voor jullie leuke reacties!! :)
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat slap watje gevoel ken ik wel. Heb ook pas 1 keer truffels gedaan maar wij wilden toen buiten een rondje gaan lopen. Ik nog denken van jeej wat kan ik nog goed voor mezelf zorgen als ik trip, door er helemaal zelf aan te denken dat ik dan even een jas aan moet doen, ook al heb ik het niet koud. Til ik m'n jas op van de vloer, nou dat ding woog ineens 10 kilo :tearsofjoy: Ook was de hand die mijn sigaret vast hield niet van mij maar toch kwam ie naar m'n lippen toe als ik een trekje wilde nemen, best handig :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Narayani zei:
Ook was de hand die mijn sigaret vast hield niet van mij maar toch kwam ie naar m'n lippen toe als ik een trekje wilde nemen, best handig
Klik om te vergroten...
Handen hebben de neiging best handig te zijn :P. Kwam ik ook tijdens mijn eerste trip achter destijds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."