Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer salvia divinorum (5x extract)

Eerste keer salvia divinorum (5x extract)

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
Tr!B4lLid
01-01-2024, 00:00
#1
The will is strong, but the flesh is weak.

Waar? (woon)kamer vriend D.
Met wie? alleen gebruikt, vriend als tripsitter
Wat? Halve gram slavia divinorum 5x extract met puurpijpje gerookt.

Microsamenvatting: na inname het gevoel te beschikken over meerdere lichamen, het oplossen van het ego en droomachtige situaties/aannames van meerdere realiteiten.

Ik heb met fascinatie verscheidene trips op dit forum gelezen en ditmaal is de beurt aan mij, m'n report. Met relatief weinig tripervaring (paddo's en truffels basically) had ik voor enkele dagen terug besloten op iets heftigers over te stappen, salvia namelijk. Impulsief dat ik was, had ik met het kopen van een grinder (de dag voor de trip) meteen een portie salvia gekocht voor twee personen. Ik had mij laten informeren in de shop, maar desondanks had ik intensiteit van de trip onderschat.

Onder toezicht van vriend K. wilde ik het gaan uitproberen. Nadat ik een puurpijpje had gekocht, wilde ik het in mijn eigen kamer gaan proberen. Ik was excited, K. idem, maar de trip bleek alleen maar een roes te zijn. Ik dacht gedurende de trip meerdere dimensies te zien (in de 'normale', aardse omgeving), de wereld leek een computerspel en mijn voeten leken op handen, maar dat was het wel zo'n beetje. Ik had twee keer circa 0.25 gram uit het puurpijpje gerookt, maar dit leek nauwelijks effectief. Na ongeveer acht à tien minuten begon de trip mij te vervelen en ik was blij dat ie voorbij was.

Ik was teleurgesteld. Uiteindelijk hadden ik en K. een pure joint gerookt ter compensatie, maar de teleurstelling heerste nog steeds. Later die avond kwam ik vriend D. tegen (hij woonde in hetzelfde appartementencomplex als K.) en ik had het over de onsuccesvolle trip. Ik was met D. naar zijn kamer gegaan en hij stelde voor alsnog de salvia te proberen - ik had immers nog een dosis voor één trip over. Niet langer gespannen of excited besloot ik het nogmaals te proberen. Ik zat op zijn bank en deze keer vulde ik het pijpje met de hele overgebleven dosis en nam ik een grote hit en twee kleine hits. Weer kreeg ik het gevoel dat ik in een soort computerspel zat, maar al snel leek de trip een veel heftigere vorm aan te nemen.

De trip kwam explosief op, ik werd weggezogen uit de werkelijkheid. Naar zeggen van D. verstarde ik luttele seconden na het innemen van de dosis en liet ik het pijpje uit m'n hand vallen. Daarvan had ik echter niets meer in de gaten, Ik bevond me toen al in een compleet andere wereld. De aardse werkelijkheid was ver, ver weg, en deed er niet meer toe. Ik was me niet meer bewust van D.'s aanwezigheid, noch echt bewust van het feit dat ik tripte tijdens de trip. Bewegen was vreemd en onnatuurlijke, en meestal waren bewegingen heel ongecontroleerd.

Op verzoek van mij had de vriend van tevoren Default van Atoms For Peace opgezet. Het nummer kenmerkte het hele gevoel van de trip: een soort zwartgalligheid, en zowel het nummer als de trip waren niet echt 'prettig' om te voelen of naar te luisteren.

Anyway, ik bevond me in deze wereld. Ik had geen controle meer over mijn 'echte' lichaam, dat was compleet weggevaagd. Ik denk dat het begin van de trip een zwart gat is, ik had geen idee wat deze wereld was en wat er allemaal met mij gebeurde; het eerste gedeelte kan ik dan ook niet meer plaatsen. De trip was een droom, een vermoeiende droom - maar geen nachtmerrie. Ik had het gevoel dat ik over meerdere lichamen beschikte, mij in meerdere (alternatieve) realiteiten begaf en dat ook nog eens tegelijkertijd. Waar de voorheen geprobeerde truffels en paddo's van de realiteit een quasi-aangename waas maakten, werd ik hier compleet uit de realiteit gezogen en zag ik de echte omgeving niet meer. De muziek was er bijvoorbeeld wel, maar die leek honderden kilometers ver weg. Ik beschikte nog wel steeds over empirische vermogens, maar desondanks leken die niet binnen handbereik te zijn - hetgeen juist de bedoeling is van salvia. Het gevoel bekroop mij dat ik mij in een hel bevond, maar deze hel was liefkozend voor mij: de realitieit was compleet weggevaagd en mijn geest was het enige wat nog bestond - is dit wat de dood inhoudt?

Paddo's en truffels namen het begrip van tijd voor mij weg, salvia zowel tijd als ruimte. Al mijn lichamelijke vermogens werden vertroebeld en weggevaagd en een ego had ik niet meer. Een lichaam had ik niet meer. Mijn lichaam was een fluïde samenkomen van allemaal gedachtes die steeds weer andere vormen aannamen in een wonderlijke droomwereld genaamd salvia. Ik bevond me steeds weer in andere, droomachtige en abstracte situaties, die constant andere vormen aannamen. Alles was zó fluïde, zo fucking fluïde... Mijn tripego/lichaam voelde ook daadwerkelijk fluïde. Het was een droom, maar ook weer niet. M'n ratio leek onaangetast in de trip - ik had nog steeds het gevoel van 'een kern' - alleen mijn belichaming was compleet veranderd.

De trip werd langzamerhand beheersbaar. Ik kon uit de salvia-wereld stappen en terugkeren in de echte wereld voor enkele momenten. Dat was ook heel plezierig, aangezien ik op een bepaald moment het gevoel kreeg dat ik geen adem meer kreeg. Ik had het gevoel dat ik in een soort ballon zat, en D. moest me even uit de trip trekken zodat ik weer lucht kreeg. M'n lichaam was immers niet geheel controleerbaar meer en 'verloren'. Aan het begin van de trip had ik bijvoorbeeld mijn ogen open, maar ik zag niks. Later kon ik echter weer terugkeren naar de 'normale', empirische waarneming wanneer het nodig was, ik kon dus 'kiezen' om de realiteit te aanschouwen of de salviawereld - beiden met geopende (aardse) ogen. Ook was het voor mij op bepaalde momenten onmogelijk om te praten, ik kon mijn mond nauwelijks meer aansturen.

Ik ging vervolgens op de bank liggen, "nog effe trippen", en ik kon weer terugkeren naar die andere, unieke wereld. In deze overgangsfase leek het alsof de 'echte' werkelijkheid een kwartslag kantelde en dan met name de zwaartekracht. 't Is het gevoel alsof je hoofd uit je romp groeit, maar toch weer anders. De werkelijkheid kantelde, en ik ging er helemaal in op. En vervolgens droomde/tripte ik weer.

Na mijn eerste 'uittreedde' namen de tripeffecten ook langzaam af. Op zich vond ik het niet erg, enerzijds was ik namelijk blij dat het afgelopen was. Het was vermoeiend maar anderzijds gaf de trip inzichten over de werking van mijn geest - abstracte inzichten. Waar de paddo's mij voornamelijk inzichten over mijn omgeving en de maatschappij leken te geven, leek salvia een soort van kaart van mijn geest te schetsen. Met het oplossen van mijn lichaam leek het alsof ik mijn geest heel nauwkeurig kon observeren en mijn mentale processen kon onderzien - iets wat minder mogelijk was op de tripmiddelen die ik voorheen uitgeprobeerd heb; je algehele empirische waarneming wordt dan juist stukken intenser.

Dit is veruit mijn meest intense trip ooit (ik had dan ook niet verwacht dat het dusdanig intens zou zijn) en ik kan het niet echt aanraden aan anderen - mits je er niet daadwerkelijk voor openstaat. Het kan me voorstellen dat je hier snel bad op gaat en dan lijkt de 'salviahel' ineens een andere vorm aan te nemen. Salvia is dan ook een supervreemde ervaring, maar allicht: hier valt ook wijsheid uit te trekken. Ik ben in ieder geval benieuwd welke vorm een volgende trip aan zou nemen en of ik die beter kan plaatsen: deze trip was nog een chaotisch gestructureerde ervaring die op een reeks aaneengeschakelde dromen leek, maar ik hoop mijn geest te kunnen doorgronden wanneer ik meer tripervaring heb. En wie weet: salvia kan hiervoor wel eens het perfecte middel zijn. Zoek er alleen geen hedonisme in.

Nah, dat was mijn eerste report :). Sorry voor de lange lengte en de chaotische structuur, het was voor mij vrij moeilijk om de gehele ervaring voor een buitenstaander vorm te geven. Ik hoop dat je d'r een beetje van hebt kunnen 'genieten'.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi geschreven, heel herkenbaar van mijn eigen salvia ervaringen. Zoals je zegt, salvia is heel raar spul en totaal niet geschikt voor recreatief gebruik. Maar af en toe heeft het wel echt bijzondere ervaringen.
m
markdjLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed beschreven! Ik heb salvia al heel lang liggen, maar heb er nog nooit aan durven beginnen. Dit report klinkt ook weer heel interessant, maar het feit dat je op een bepaald punt niet meer weet dat je tript klinkt niet echt aantrekkelijk voor mij :wink:
Mooi report, ik hoop nog meer van je te lezen
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia klinkt erg interessant en diep. Precies wat ik wil als ik trip, helaas ben ik bang dat het verkeerd gaat als ik salvia neem. Een vriend van mij heeft een psychose gehad met salvia. Toen heb ik besloten het niet snel te doen. Ik denk dat ik in een negatieve trip zou komen als ik salvia neem doordat ik altijd in mijn achterhoofd zal houden dat een vriend van me hier een psychose van kreeg en zijn opleiding hiermee verpest heeft. Dit wil ik echt niet.

Ben er wel erg benieuwd naar dus misschien met een kleine dosis beginnen alleen hierdoor krijg ik niet de ervaring waar ik naar opzoek ben. Dillema :(

Mooi geschreven report en gelukkig kon jij hier mee omgaan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report. Maakt me weer wat geïnteresseerd in salvia. Heb 't één keer geprobeerd (quid), maar dat stelde niets voor. Wat je zegt over paddo's en dergelijke klopt wel wat ja. Het is (op een redelijk normale dosis) allemaal nog deze "realiteit". Al ben ik op hoge dosissen toch wel compleet weggeweest hoor. Ik vind 't wel grappig dat we altijd "de werkelijkheid" zeggen. :P Meer dan een gedachte + gevoel is het niet. Je kan zelfs exact hetzelfde zien als normaal, maar je in een compleet andere "dimensie" bevinden door een totaal ander gevoel.

Ik ben er zelf niet op uit om een zo heftig mogelijke ervaring te hebben. Salvia zou ik, net als paddo's/truffels, om spirituele redenen doen, vandaar die quid. Misschien is dat voor jou ook een idee, Jack? Het schijnt dat je met een quid niet zo overrompelt wordt en meer de tijd hebt om het in je op te nemen. Het risico op een psychose lijkt me dan minder(?). Maar of je een psychose zult hebben, ligt waarschijnlijk toch bijna compleet aan hoe je zelf in elkaar zit. Door zelf een lichte psychose (denk ik) mee te hebben gemaakt op paddo's, heb ik ook gemerkt dat dit er compleet aan lag dat ik mijn gedachten ging geloven en dit me allemaal teveel werd. Dit is denk ik ook de reden dat er van die guru's zijn die 500mic LSD kunnen nemen en er compleet rustig onder blijven, maar dat is giswerk van mij. In latere trips van mezelf heb ik wel gemerkt dat dat gevoel van die eerdere psychose weer opkwam. Door het gewoon neutraal te aanschouwen, smolt dat gevoel weg als sneeuw voor de zon. In die staat is een psychose imo onmogelijk, omdat er helemaal niets in je is dat weerstand biedt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
JackHerrer zei:
Ben er wel erg benieuwd naar dus misschien met een kleine dosis beginnen alleen hierdoor krijg ik niet de ervaring waar ik naar opzoek ben. Dillema :(
Klik om te vergroten...
Om in een psychose te belanden van tripmiddelen moet je er wel al aanleg voor hebben, lastige is natuurlijk dat je dat vaak van te voren niet weet. Je kunt best eens rustig beginnen met salvia en het dan langzaam opbouwen. Bovendien duurt het effect heel kort als je het rookt, dus als het niet leuk is ben je er snel van af. Begin dan de eerste keer met een quid of rook geen extract maar het normale blad. Als je wel extract rook kun je beter niet meteen te hoog beginnen.

Mindless zei:
Heb 't één keer geprobeerd (quid), maar dat stelde niets voor.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook een keer gedaan, maar dat stond bij lange na niet in verhouding tot het roken van een extract. Het roken van een extract geeft een hele bijzondere, heftige en korte trip. Echt leuk zou ik het niet willen noemen, maar interessant is het zeker wel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Bovendien duurt het effect heel kort als je het rookt, dus als het niet leuk is ben je er snel van af. Begin dan de eerste keer met een quid of rook geen extract maar het normale blad. Als je wel extract rook kun je beter niet meteen te hoog beginnen.
Klik om te vergroten...
Toen ik wat minder rustig begon vond ik het spul anders niet heel geruststellend, dat je geen gevoel van tijd hebt en niet beseft dat je Salvia gerookt hebt resulteerde erin dat ik ook niet echt het gevoel had dat het ooit op zou houden. Je bent er wel relatief snel weer vanaf, maar dat heb je zelf op dat moment echter niet door en zo voelt het ook niet elke trip. Dat is opzich wel een belangrijk verschil, vind ik zelf. Waarschijnlijk valt dit echter wel mee als je, zoals je zelf al zei, rustig opbouwt. :)
Klik om te vergroten...
Het klopt wel dat je zo van de kaart van bent dat je op dat moment geen idee hebt dat het kort duurt en tijd opzich ook helemaal niet relevant is in die staat. Maar met rustig opbouwen is dat allemaal wel te overzien denk ik.

Zelf is mijn eerste keer Salvia nog steeds mijn meest heftige ervaring met het spul, maar ik vond het toen vooral heel erg grappig eigenlijk. Kan me wel goed voorstellen dat het snel een nare ervaring wordt, aangezien het nou niet echt recreatief spul is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Bovendien duurt het effect heel kort als je het rookt, dus als het niet leuk is ben je er snel van af. Begin dan de eerste keer met een quid of rook geen extract maar het normale blad. Als je wel extract rook kun je beter niet meteen te hoog beginnen.
Klik om te vergroten...
Toen ik wat minder rustig begon vond ik het spul anders niet heel geruststellend, dat je geen gevoel van tijd hebt en niet beseft dat je Salvia gerookt hebt resulteerde erin dat ik ook niet echt het gevoel had dat het ooit op zou houden. Je bent er wel relatief snel weer vanaf, maar dat heb je zelf op dat moment echter niet door en zo voelt het ook niet elke trip. Dat is opzich wel een belangrijk verschil, vind ik zelf. Waarschijnlijk valt dit echter wel mee als je, zoals je zelf al zei, rustig opbouwt. :)
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil salvia gelukkig ook nie recreatief gebruiken. Ik wil juist proberen om zo diep mogelijk in mezelf te gaan en het gevoel te hebben dat ik me in andere dimensies bevindt. Daaevoor is salvia het perfecte middel.
Jullie reacties hebben mij dan ook redelijk gerustgesteld en ik denk dat ik het rustig aan ga opbouwen.

Ik denk trouwens dat ik nie psychose gevoelig ben. Ik heb meerder malen truffels gedaan en 2cb en keertje. Dit zijn wel al tripmiddelen die ik gebruikt heb. Nog nooit bad gegaan van geen enkele drug. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik vaak verstandig omga met drugs. Al is salvia heel wat anders dan 2cb of truffels.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."