"The will is strong, but the flesh is weak.
Waar? (woon)kamer vriend D.
Met wie? alleen gebruikt, vriend als tripsitter
Wat? Halve gram slavia divinorum 5x extract met puurpijpje gerookt.
Microsamenvatting: na inname het gevoel te beschikken over meerdere lichamen, het oplossen van het ego en droomachtige situaties/aannames van meerdere realiteiten.
Ik heb met fascinatie verscheidene trips op dit forum gelezen en ditmaal is de beurt aan mij, m'n report. Met relatief weinig tripervaring (paddo's en truffels basically) had ik voor enkele dagen terug besloten op iets heftigers over te stappen, salvia namelijk. Impulsief dat ik was, had ik met het kopen van een grinder (de dag voor de trip) meteen een portie salvia gekocht voor twee personen. Ik had mij laten informeren in de shop, maar desondanks had ik intensiteit van de trip onderschat.
Onder toezicht van vriend K. wilde ik het gaan uitproberen. Nadat ik een puurpijpje had gekocht, wilde ik het in mijn eigen kamer gaan proberen. Ik was excited, K. idem, maar de trip bleek alleen maar een roes te zijn. Ik dacht gedurende de trip meerdere dimensies te zien (in de 'normale', aardse omgeving), de wereld leek een computerspel en mijn voeten leken op handen, maar dat was het wel zo'n beetje. Ik had twee keer circa 0.25 gram uit het puurpijpje gerookt, maar dit leek nauwelijks effectief. Na ongeveer acht à tien minuten begon de trip mij te vervelen en ik was blij dat ie voorbij was.
Ik was teleurgesteld. Uiteindelijk hadden ik en K. een pure joint gerookt ter compensatie, maar de teleurstelling heerste nog steeds. Later die avond kwam ik vriend D. tegen (hij woonde in hetzelfde appartementencomplex als K.) en ik had het over de onsuccesvolle trip. Ik was met D. naar zijn kamer gegaan en hij stelde voor alsnog de salvia te proberen - ik had immers nog een dosis voor één trip over. Niet langer gespannen of excited besloot ik het nogmaals te proberen. Ik zat op zijn bank en deze keer vulde ik het pijpje met de hele overgebleven dosis en nam ik een grote hit en twee kleine hits. Weer kreeg ik het gevoel dat ik in een soort computerspel zat, maar al snel leek de trip een veel heftigere vorm aan te nemen.
De trip kwam explosief op, ik werd weggezogen uit de werkelijkheid. Naar zeggen van D. verstarde ik luttele seconden na het innemen van de dosis en liet ik het pijpje uit m'n hand vallen. Daarvan had ik echter niets meer in de gaten, Ik bevond me toen al in een compleet andere wereld. De aardse werkelijkheid was ver, ver weg, en deed er niet meer toe. Ik was me niet meer bewust van D.'s aanwezigheid, noch echt bewust van het feit dat ik tripte tijdens de trip. Bewegen was vreemd en onnatuurlijke, en meestal waren bewegingen heel ongecontroleerd.
Op verzoek van mij had de vriend van tevoren Default van Atoms For Peace opgezet. Het nummer kenmerkte het hele gevoel van de trip: een soort zwartgalligheid, en zowel het nummer als de trip waren niet echt 'prettig' om te voelen of naar te luisteren.
Anyway, ik bevond me in deze wereld. Ik had geen controle meer over mijn 'echte' lichaam, dat was compleet weggevaagd. Ik denk dat het begin van de trip een zwart gat is, ik had geen idee wat deze wereld was en wat er allemaal met mij gebeurde; het eerste gedeelte kan ik dan ook niet meer plaatsen. De trip was een droom, een vermoeiende droom - maar geen nachtmerrie. Ik had het gevoel dat ik over meerdere lichamen beschikte, mij in meerdere (alternatieve) realiteiten begaf en dat ook nog eens tegelijkertijd. Waar de voorheen geprobeerde truffels en paddo's van de realiteit een quasi-aangename waas maakten, werd ik hier compleet uit de realiteit gezogen en zag ik de echte omgeving niet meer. De muziek was er bijvoorbeeld wel, maar die leek honderden kilometers ver weg. Ik beschikte nog wel steeds over empirische vermogens, maar desondanks leken die niet binnen handbereik te zijn - hetgeen juist de bedoeling is van salvia. Het gevoel bekroop mij dat ik mij in een hel bevond, maar deze hel was liefkozend voor mij: de realitieit was compleet weggevaagd en mijn geest was het enige wat nog bestond - is dit wat de dood inhoudt?
Paddo's en truffels namen het begrip van tijd voor mij weg, salvia zowel tijd als ruimte. Al mijn lichamelijke vermogens werden vertroebeld en weggevaagd en een ego had ik niet meer. Een lichaam had ik niet meer. Mijn lichaam was een fluïde samenkomen van allemaal gedachtes die steeds weer andere vormen aannamen in een wonderlijke droomwereld genaamd salvia. Ik bevond me steeds weer in andere, droomachtige en abstracte situaties, die constant andere vormen aannamen. Alles was zó fluïde, zo fucking fluïde... Mijn tripego/lichaam voelde ook daadwerkelijk fluïde. Het was een droom, maar ook weer niet. M'n ratio leek onaangetast in de trip - ik had nog steeds het gevoel van 'een kern' - alleen mijn belichaming was compleet veranderd.
De trip werd langzamerhand beheersbaar. Ik kon uit de salvia-wereld stappen en terugkeren in de echte wereld voor enkele momenten. Dat was ook heel plezierig, aangezien ik op een bepaald moment het gevoel kreeg dat ik geen adem meer kreeg. Ik had het gevoel dat ik in een soort ballon zat, en D. moest me even uit de trip trekken zodat ik weer lucht kreeg. M'n lichaam was immers niet geheel controleerbaar meer en 'verloren'. Aan het begin van de trip had ik bijvoorbeeld mijn ogen open, maar ik zag niks. Later kon ik echter weer terugkeren naar de 'normale', empirische waarneming wanneer het nodig was, ik kon dus 'kiezen' om de realiteit te aanschouwen of de salviawereld - beiden met geopende (aardse) ogen. Ook was het voor mij op bepaalde momenten onmogelijk om te praten, ik kon mijn mond nauwelijks meer aansturen.
Ik ging vervolgens op de bank liggen, "nog effe trippen", en ik kon weer terugkeren naar die andere, unieke wereld. In deze overgangsfase leek het alsof de 'echte' werkelijkheid een kwartslag kantelde en dan met name de zwaartekracht. 't Is het gevoel alsof je hoofd uit je romp groeit, maar toch weer anders. De werkelijkheid kantelde, en ik ging er helemaal in op. En vervolgens droomde/tripte ik weer.
Na mijn eerste 'uittreedde' namen de tripeffecten ook langzaam af. Op zich vond ik het niet erg, enerzijds was ik namelijk blij dat het afgelopen was. Het was vermoeiend maar anderzijds gaf de trip inzichten over de werking van mijn geest - abstracte inzichten. Waar de paddo's mij voornamelijk inzichten over mijn omgeving en de maatschappij leken te geven, leek salvia een soort van kaart van mijn geest te schetsen. Met het oplossen van mijn lichaam leek het alsof ik mijn geest heel nauwkeurig kon observeren en mijn mentale processen kon onderzien - iets wat minder mogelijk was op de tripmiddelen die ik voorheen uitgeprobeerd heb; je algehele empirische waarneming wordt dan juist stukken intenser.
Dit is veruit mijn meest intense trip ooit (ik had dan ook niet verwacht dat het dusdanig intens zou zijn) en ik kan het niet echt aanraden aan anderen - mits je er niet daadwerkelijk voor openstaat. Het kan me voorstellen dat je hier snel bad op gaat en dan lijkt de 'salviahel' ineens een andere vorm aan te nemen. Salvia is dan ook een supervreemde ervaring, maar allicht: hier valt ook wijsheid uit te trekken. Ik ben in ieder geval benieuwd welke vorm een volgende trip aan zou nemen en of ik die beter kan plaatsen: deze trip was nog een chaotisch gestructureerde ervaring die op een reeks aaneengeschakelde dromen leek, maar ik hoop mijn geest te kunnen doorgronden wanneer ik meer tripervaring heb. En wie weet: salvia kan hiervoor wel eens het perfecte middel zijn. Zoek er alleen geen hedonisme in.
Nah, dat was mijn eerste report . Sorry voor de lange lengte en de chaotische structuur, het was voor mij vrij moeilijk om de gehele ervaring voor een buitenstaander vorm te geven. Ik hoop dat je d'r een beetje van hebt kunnen 'genieten'."