Tripreport 15g Dragons Dynamite truffels
Wanneer: vrijdag 4 september 2015
Waar: op mijn kamer
Wie: Ik solo
Wat: 15g Dragons Dynamite truffels, 2 Amnesia joints en 2 Hya joints.
Eerdere ervaring met psychedelica:
• 7x truffels, waarvan 5x Dragons Dynamite en 2x zelfgekweekte: Pandora en Pajaritos uit kweeksets van Zamnesia, variërend van 10 tot +-20g
• 1x paddo’s ‘colombian’ 3g droog
• 3x 2C-B, respectievelijk 20, 24 en 36mg
Verspreid over 3 jaar.
Situatie:
Al best lang wilde ik een keer alleen trippen op truffels of paddo’s, de reden daarvoor was dat hoewel de andere trips met vrienden allemaal perfect waren, ik toch wel benieuwd was hoe het zou zijn als ik geen signalen van mijn omgeving had en volledig op zou kunnen gaan in mijn trip. Als ik met meerdere mensen trip wil ik altijd nog wel een beetje bij de chilling blijven zegmaar, maar nu ik alleen was kon ik volledig in mijn eigen wereld duiken. Zoals ik al zei wilde ik dit al best lang, maar sinds deze zomer wist ik zeker dat ik er klaar voor was. Dat gevoel en de zin er in groeiden steeds meer, en vanaf dat moment was het alleen nog wachten op een goed moment. Dat moment kwam afgelopen vrijdag, ik had sowieso al zin om te trippen, maar de eerste keer dat ik weer ging trippen met vrienden zou nog minstens een maand duren. Het was overdag de heletijd aan het regenen en het zou de hele avond ook blijven regenen. Het was ’s donderdag al bekend dat er geen chilling zou plaatsvinden vrijdagavond, omdat iedereen iets anders te doen had. Daarom besloot ik om vrijdag na school langs de bazaar te gaan en truffels te halen voor die avond. Donderdag was ik al begonnen met het voorbereiden van m’n trip, namelijk m’n kamer helemaal opruimen zodat het geen chaos zou zijn en ik had muziek, trippy foto’s, video’s en wat wildlife documentaires in 4K verzameld. Vanaf het moment dat ik met het idee kwam om die vrijdagavond te gaan trippen kon ik eigenlijk al niet meer wachten, maar ik moest eerst naar school tot 13:45, en meteen uit school werken tot 18:00. Toen ik thuiskwam had ik snel wat gegeten, gedoucht, daarna de laatste dingen nog opgeruimd in m’n kamer, stofzuigen, een hasj jointje gerookt en daarna was ik klaar om te beginnen.
Trip:
Nadat m’n jointje op was begon ik met het eten van de truffels. Ik begon rond 20:30, en om 20:38 was alles op. Daarna begon ik meteen met het kruimelen van m’n wiet en hasj, en het alvast voordraaien van 1 wiet joint voor in m’n trip, zodat ik die op dat moment nietmeer eerst hoefde te draaien. Was rond 21:00 klaar met draaien, en ben toen op bed gaan liggen en een wildlife documentaire gaan kijken, wachtend totdat de trip begon.
Vanaf +-21:20 begon ik te voelen dat de space eraan zat te komen, maar de space zelf bleef nog uit. Om 21:45 voelde ik dat ik niet meer nuchter was, maar een space kon je het ook absoluut niet noemen. Tegen 22:00 begon ik zelfs te vrezen dat dit het was en dat het niet meer heftiger zou worden. (Vrienden van me hadden dit eerder ook al eens gehad, ze hadden alle vier 20g Dragons dynamite of High Hawaiians op, en voelden allemaal zo goed als niets. Waarschijnlijk een slechte oogst of iets dergelijks.) Ik was teleurgesteld dat ik niets voelde omdat ik er naar uitkeek om flink te gaan trippen, maar ik voelde me verder prima dus besloot om het maar te accepteren en mijn jointje te gaan roken.
Toen ik uit mijn raam m’n jointje aan het roken was en naar de bomen en de regen keek, begon ik echter toch wel licht te hallucineren, en naarmate m’n joint verder op was begon dit steeds heftiger te worden. Ik moest tijdens het roken even gapen en daardoor waren mijn ogen even dicht, waardoor ik meteen COV’s zag. Toen wist ik dat het nu toch eindelijk ging beginnen, dus ik rookte snel de rest van m’n joint op en ging weer op bed liggen. Het leek wel alsof die joint een trigger was voor de space om te beginnen, want toen ik weer terug op mijn bed lag zat ik er meteen in. Vooral de COV’s waren heftig, dus ik besloot om de documentaire even uit te zetten en gewoon muziek te gaan luisteren met mijn ogen dicht. Toen begon het.
Ik luisterde via m’n koptelefoon naar ‘’Psy is in my mind – Amazing journey to wonderland’’ (link staat onderaan report), sloot mijn ogen, en begon te genieten van wat ik zag. Het begon met verschillende patronen die door elkaar bewogen, daarna kwam alles vanuit een punt in het midden van mijn ‘’beeld’’ en bewoog vanaf daar naar buiten, en weer even daarna zag ik allerlei cartoon-achtige figuren die vanalles en nogwat deden. dit was het eerste ‘deel’ van de space, zoals jullie wel begrijpen heb ik nog veel meer gezien, maar dit waren de dingen die ik me nog kon herinneren en kon beschrijven. Dit ‘deel’ eindigde toen ik even soortvan ‘ontwaakte’ uit mijn trance en besefte dat mijn mond enorm droog was, dus ik kwam rechtop, dronk een flesje water leeg, en zag toen de kiwi liggen die ik had klaargelegd voor tijdens mijn space. Ik at de kiwi, maar was vantevoren helemaal vergeten om een lepel te pakken, en omdat ik op dat moment ook absoluut geen zin had om een lepel te gaan halen heb ik hem maar opgegeten met behulp van alleen een zakmes. Ik bedacht nog net optijd om een papier eronder te leggen, omdat anders heel mijn bed onder het kiwisap zou zitten. Dat leverde een goed gevoel op, omdat ik het best knap van mezelf vond dat ik ooknog aan zulke normale dingen kon denken, terwijl het ‘normale’ aardse leven op dat moment zeer ver weg was van waar ik me bevond. Het eten van de kiwi verliep niet op de meest handige manier, maar hij was wel overheerlijk(echt een aanrader als je aan het trippen bent!) en achteraf was ik al helemaal blij dat ik het papier eronder had gelegd. Ik merkte wel dat de intensiteit van de trip aanzienlijk minder was als ik mijn ogen open had en dingen aan het doen was, al was het maar wat drinken of een kiwi eten. Een beetje het principe van een 2C-B space, zeer intens als je opgaat in de space, maar zeer mild als je iets aan het doen bent. Daarom ging ik zodra de kiwi op was weer liggen en sloot mijn ogen weer, voor het 2e deel van de trip.
Dit was het grootste en heftigste deel van de trip, ik heb ongeveer een uur in trance gelegen, maar dit was moeilijk te geloven toen ik er weer uitkwam, omdat het veel langer leek dan een uur. Tijdens dit deel waren het niet zomaar patroontjes en cartoons meer die ik zag, ik was in andere dimensies. Ik wist niet precies wat er bedoeld wordt met Out of Body Experiences of het oplossen van je ego, maar in dit deel van mijn trip was ‘ik’ alleen nogmaar mijn gedachten, alleen nog een bewustzijn. Toen ik heel even ontwaakte en mijn ogen opendeed ging de gedachte door me heen: ‘’wow, deze aardse wereld bestaat ook nog, ik heb ook nog een lichaam’’. Dat waren even een paar seconden van verbazing, maar daarna sloot ik weer snel mijn ogen omdat ik niet uit de trance wilde raken. Dit deel was ook zeer filosofisch en spiritueel, op een gegeven moment had ik zelfs contact met God, the creator, of hoe je het wil noemen. Het was niet echt een directe conversatie, maar ik had het idee dat hij me liet zien hoe alles –het hele universum- in elkaar zat. Ik zag miljarden dingen door elkaar bewegen en in de eerste instantie leek het één grote chaos, maar daarna zag ik hoe al die dingen met elkaar in verbinding stonden. Dit is het enige van die openbaringen waarvan ik in staat ben om het een beetje uit te leggen, op dat moment zag ik de antwoorden op alles, maar het is onmogelijk om dat om te zetten in woorden. Dat was iets wat ik op dat moment ook heel erg merkte, ik kwam erachter dat de taal die wij mensen ontworpen hebben, hoe gecompliceerd en uitgebreid het ook lijkt, eigenlijk zeer simplistisch en oppervlakkig is en dat de antwoorden van het universum niet te bevatten zijn in taal, omdat God/het universum een hele andere manier van communiceren heeft. Het was meer een soort van communicatie door gevoel en beeld, en ik merkte dat ik het probeerde het om te zetten in taal. Bij sommige dingen lukte dat redelijk, maar terwijl die woorden door m’n hoofd gingen besefte ik ook al dat de ‘conversie’ een stuk meer simplistisch was dan de originele openbaringen. Toch zouden het in woorden nog steeds zeer wijze levenslessen zijn en ik vind het achteraf dan ook wel jammer dat ik niet meer heb opgeschreven op dat moment. Ik heb 1 ding opgeschreven wat tijdens dit filosofische deel van m’n trip door m’n hoofd ging, namelijk: ‘’Het leven is een puzzel die je nooit afkrijgt, maar je moet zorgen dat je er een mooi plaatje van maakt.’’ Dat was nog redelijk aan het begin van het filosofische deel, en ik dacht toen ook meteen: dit moet ik opschrijven! Maar het openen van mijn ogen en het opschrijven van die zin brachten me uit mijn trance, en daarna moest ik er weer opnieuw inkomen, daarom heb ik verder niets meer opgeschreven, ik bleef liever in trance.
Dit deel eindigde toen ik (alweer) een enorm droge mond had en moest plassen, dus ik kwam rechtop, dronk nog een flesje leeg, ging naar de wc en daarna meteen weer terug op bed gaan liggen voor het volgende deel van mijn trip. Dit deel was weer heel anders, de intensiteit was wel afgenomen, maar ik zat er nogsteeds wel lekker in. Vanaf nu was het veel meer down-to-earth, alle dingen die ik zag waren normale, aardse dingen, maar wel dingen waarvan ik dehele tijd dacht: hoe de fuck kom ik hier nou weer op? Echt de meest random dingen . aan de hand daarvan kwam ook de volgende uitleg in m’n hoofd: ‘’Neem alles wat er bestaat min alles wat je je op dit moment kan voorstellen, en wat er overblijft is alles wat ik nu zie.’’ Deze golf van random beelden duurde denk ik nog ongeveer een kwartier tot een halfuur, en daarna merkte ik dat het toch wel begon aanzienlijk minder begon te worden. Dit was rond half1. Ben toen een jointje gaan roken, zoals altijd na een trip kwam die weer heerlijk aan, daarna nog wat gepraat op whatsapp en nagenoten van m’n space, iets na 1 nog een amnesia jointje gerookt en ben daarna vrij snel in slaap gevallen.
Conclusie:
Deze trip was zeer anders dan alle trips die ik voorheen had gehad, maar het was zeker een succes. Ik heb me tijdens deze trip met hele andere dingen bezig gehouden dan normaal wanneer ik met vrienden trip en dit was ook de eerste keer dat ik zoveel COV’s heb ervaren. Normaal heb ik mijn ogen bijna de hele tijd open tijdens het trippen. Van te voren had ik nog een kleine vrees dat ik mezelf zou gaan vervelen tijdens mijn trip, vandaar dat ik ook zoveel beeldmateriaal had verzameld, maar uiteindelijk heb ik me geen seconde verveeld en vermaakte ik me optimaal met alleen muziek en mijn eigen gedachten. ik had tijdens de trip nieteens zin om die documentaire of dat trippy beeldmateriaal te kijken, ik bleef liever genieten van de COV's. Trippen samen met vrienden blijft sowieso de standaard, maar ik weet nu dat een solo-trip op z’n tijd ook een hele goeie is(alleen met psilocybine, derest sowieso niet in m’n eentje). Hoewel ik nog bezig ben met het verwerken van deze trip, kijk ik nu al uit naar de volgende. Dat wordt LSD, of onze zelfgekweekte McKennaii paddo’s. Daar zal ik ook zeker weer een tripreport over schrijven, want hoewel ik al heel lang tripreports lees hier op het forum was dit de eerste die ik zelf schrijf en ondanks dat het nog best lastig is om alles zo goed mogelijk te beschrijven terwijl het eigenlijk niet in woorden te omvatten valt, merk ik dat het wel erg bijdraagt aan het verwerken van mijn trip en het was leuk om te schrijven, ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen.
Wel vind ik het vreemd dat het pas zó laat inkickte. Dit was bij mijn laatste trip, 36mg 2C-B, ook het geval. Bij die trip duurde het ook bijna anderhalf uur voor ik iets begon te voelen, terwijl ik bij al mijn eerdere trips na 30 tot 60 minuten na inname toch echt wel begon te spacen.
''Psy is in my mind - amazing journey to wonderland''
(
https://soundcloud.com/psy-is-in-my-min ... wonderland )