Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachtje door op Ritalin

Nachtje door op Ritalin

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo, hierbij mijn ervaring op een hoge dosis ritalin snuiven samen met een vriend.

Het begon allemaal al 's middags rond een uur of 3 toen ik en mn maat afspraken ergens in de stad. We hebben allebei ADD en hebben als voorschreven medicijn methylfenidaat oftewel ritalin. Hij had een stuk of 13 van deze pilletjes meegenomen en t leek ons een goed idee om deze te verpulveren en snoven beide 1 van deze pilletjes op. Hierna gewoon wat chillen en rond een uur of 8 begon t echte werk, we hadden beide gezorgd voor 12 pillen per persoon en we hadden afgesproken om de nacht door te komen. Na verloop van tijd hadden ik en mn maat al een stuk of 5 van deze pillen gesnoven toen het een uur of 10 was. We kregen opeens kapot veel energie en t leek alsof we nooit meer moe zouden worden. Om t halfuur namen we ieder nog een pilletje en zo hadden we al gauw 12 pillen opgesnoven per persoon wat neerkomt op 120mg methylfenidaat (ik had 50mg voorgeschreven gekregen wat ik maximaal mocht gebruiken per dag). Inmiddels is t al 5uur 's nachts en we hebben nog helemaal geen moeite om wakker te blijven en gaan zometeen ons laatste pilletje snuiven. Het vervolg komt morgen, ben benieuwd hoe k me morgen ga voelen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gaat nog 7 pillen bijpakken als je na 5 het idee hebt dat je nooit meer moe kunt worden? Flinke doseringen. :P

Oraal werken die pillen trouwens net zo goed,het is niet nodig om een hele hoop bindmiddel in je neus te stoppen als je ritalin neemt. :)
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Je gaat nog 7 pillen bijpakken als je na 5 het idee hebt dat je nooit meer moe kunt worden? Flinke doseringen. :P

Oraal werken die pillen trouwens net zo goed,het is niet nodig om een hele hoop bindmiddel in je neus te stoppen als je ritalin neemt. :)
Klik om te vergroten...

Voor mijn gevoel werkte t na een tijdje uit dus besloot ik steeds weer wat bij te pakken en tot op t heden nogsteeds niet moe. Leuke ervaring dit maar zeker niet iets om even vaker te gaan doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dit even naar tripreports verplaatst, daar past het beter thuis.
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Justremon zei:
Yo, hierbij mijn ervaring op een hoge dosis ritalin snuiven samen met een vriend.

Het begon allemaal al 's middags rond een uur of 3 toen ik en mn maat afspraken ergens in de stad. We hebben allebei ADD en hebben als voorschreven medicijn methylfenidaat oftewel ritalin. Hij had een stuk of 13 van deze pilletjes meegenomen en t leek ons een goed idee om deze te verpulveren en snoven beide 1 van deze pilletjes op. Hierna gewoon wat chillen en rond een uur of 8 begon t echte werk, we hadden beide gezorgd voor 12 pillen per persoon en we hadden afgesproken om de nacht door te komen. Na verloop van tijd hadden ik en mn maat al een stuk of 5 van deze pillen gesnoven toen het een uur of 10 was. We kregen opeens kapot veel energie en t leek alsof we nooit meer moe zouden worden. Om t halfuur namen we ieder nog een pilletje en zo hadden we al gauw 12 pillen opgesnoven per persoon wat neerkomt op 120mg methylfenidaat (ik had 50mg voorgeschreven gekregen wat ik maximaal mocht gebruiken per dag). Inmiddels is t al 5uur 's nachts en we hebben nog helemaal geen moeite om wakker te blijven en gaan zometeen ons laatste pilletje snuiven. Het vervolg komt morgen, ben benieuwd hoe k me morgen ga voelen.
Klik om te vergroten...
Oké inmiddels voelde k me moe worden en had k nergens meer zin in, k besloot nog 60mg bij te pakken om zo tot de avond wakker te blijven zodat mn ritme niet nog slechter word. Dit was immers niet zo'n goed plan en k voel me alles behalve chill, heb een hartslag van 130bpm terwijl k niks anders doe dan rustig op bed liggen, k zweet over heel mn lichaam en k voel me een soort van angstig. Zo zie je maar weer dat niet alle medicijnen die je voorgeschoteld krijgt zomaar zonder na te denken over mogelijke bijwerkingen gebruikt kunnen worden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Justremon zei:
Zo zie je maar weer dat niet alle medicijnen die je voorgeschoteld krijgt zomaar zonder na te denken over mogelijke bijwerkingen gebruikt kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Dat zag je van te voren ook wel aankomen toch? :P

Probeer eens iets eetbaars naar binnen te werken en een rustig muziekje op te zetten, iets voedzaams en even je gedachten verzetten werkt vaak wel goed. :)
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Justremon zei:
Zo zie je maar weer dat niet alle medicijnen die je voorgeschoteld krijgt zomaar zonder na te denken over mogelijke bijwerkingen gebruikt kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Dat zag je van te voren ook wel aankomen toch? :P

Probeer eens iets eetbaars naar binnen te werken en een rustig muziekje op te zetten, iets voedzaams en even je gedachten verzetten werkt vaak wel goed. :)
Klik om te vergroten...

Tja als ze bij de apotheek geen waarschuwing geven is t natuurlijk vragen om problemen vind je niet? T is geen speelgoed t zijn medicijnen en als je dat zoals ik dom genoeg heb gedaan misbruikt kan je je goed kut gaan voelen. Heb dr op t moment last van zelfs..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nouja, ik denk niet dat wanneer een medicijn uitgeschreven wordt voor 50 milligram per dag, dat ze dan waarschuwingen gaan plaatsen voor 120 milligram 's nachts en daaropvolgend 60 milligram overdag. Dan krijg je van die Amerika-zaken waarbij op de magnetrons nog moet staan dat je je kat er niet in moet opdrogen.

Sommige dingen vereisen nou eenmaal een eigen verstand, en op momenten dat die faalt is het vaak aan te raden om dingen die je niet zeker weet en toch van plan bent eventjes na te vragen. :wink:

Maargoed, wel vervelend dat je er last van hebt. Heb je sinds afgelopen nacht nog een beetje fatsoenlijk gegeten? :)
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Nouja, ik denk niet dat wanneer een medicijn uitgeschreven wordt voor 50 milligram per dag, dat ze dan waarschuwingen gaan plaatsen voor 120 milligram 's nachts en daaropvolgend 60 milligram overdag. Dan krijg je van die Amerika-zaken waarbij op de magnetrons nog moet staan dat je je kat er niet in moet opdrogen.

Sommige dingen vereisen nou eenmaal een eigen verstand, en op momenten dat die faalt is het vaak aan te raden om dingen die je niet zeker weet en toch van plan bent eventjes na te vragen. :wink:

Maargoed, wel vervelend dat je er last van hebt. Heb je sinds afgelopen nacht nog een beetje fatsoenlijk gegeten? :)
Klik om te vergroten...

Krijg geen brok door Mn keel eerlijk gezegd, wat je zegt over dat mer onverstandig gebruik is zeker waar maar k dacht laat k eens iets anders proberen dan een jointje haha. Zo meteen avond eten en hopelijk krijg k dan wat in mn maag want k ben zo gammel als wat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan zijn er zelfs twee hele goede redenen waarom je je slecht voelt; geen eten en teveel drugs.

Als ik jou was zou ik jezelf gewoon forceren wat te gaan eten, denk aan yoghurt, een soepje en een geprakte banaan of iets dergelijks, iets dat makkelijk weg te werken is. Gewoon jezelf over dat vervelende gevoel heenzetten. :wink:
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Dan zijn er zelfs twee hele goede redenen waarom je je slecht voelt; geen eten en teveel drugs.

Als ik jou was zou ik jezelf gewoon forceren wat te gaan eten, denk aan yoghurt, een soepje en een geprakte banaan of iets dergelijks, iets dat makkelijk weg te werken is. Gewoon jezelf over dat vervelende gevoel heenzetten. :wink:
Klik om te vergroten...

Tja en t vervelende van die twee redenen is dat ze op elkaar aansluiten, door die hoeveelheid ritalin krijg k geen hap door mn keel :grin: K ga over een halfuurtje eten, dat zou vast helpen neem k aan .
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap niet dat je dit niet helemaal verwacht had. Was nog beter gweest een lijntje speed te nemen en 4 uur later nog een lijntje speed. Meer lol gehad en niet allemaal bindmiddel lopen snuiven.

Succes met je blaren...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
De tip van Fool kan ik wel beamen, probeer wat fruit naar binnen te werken dat gaat je geheid goed doen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Houd er rekening mee dat het ook lastiger wordt om te eten als je een langere tijd achter elkaar ook daadwerkelijk niets gegeten hebt: je maag moet weer op gang komen. Met kleine hapjes beginnen is een aanrader als je niet heel erg misselijk wilt worden. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."