#1
Wie? - Ik alleen. Man, 31 jaar. 188cm/~73KG
Wat? - ~95 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 22-1-2016 ~19:30 uur
Dit report richt zich voornamelijk op het gebruiken van entactogenen als bewustzijnverruimend/spiritueel (hoe je het maar wilt noemen) hulpmiddel. De eigenlijke werking van de stof zelf heb ik nader beschreven in mijn vorige report over 6-APB/Benzo Fury. Aangezien die werking praktisch altijd hetzelfde is, zal ik hier niet al te veel op ingaan. Wil je dus weten wat de directe effecten zijn bij het gebruiken van deze stof, dan kun je misschien beter m'n vorige (2e) ervaring met 6-apb er even bij pakken. Heb je een interesse in bewustzijnsverruiming, meditatie, spiritualiteit en de grotere/diepere levensvragen, lees dan zeker even door.
Entactogenen zijn een aparte/vreemde groep drugs vind ik. Aan de ene kant vind ik ze oppervlakkig, leeg en best toxisch aanvoelen, aan de andere kant kan ik best genieten van dat oppervlakkige plezierige gevoel en aan weer een andere kant maken ze het wel heel makkelijk om mijn gedachten stil te houden en zo in de meditatieve staat terecht te komen. En wat ik wel heel bijzonder vind, is dat ik me gisteren realiseerde dat de aard van entactogenen het beter mogelijk maakt om te mediteren/het eigen bestaan te overpeinzen dan dat psychedelica dat kunnen, voor mij dan in ieder geval. Waar dat volgens mij aan ligt is zelfs al te herleiden uit de naam 'psychedelica', wat 'mind-manefesting' betekent: gedachten manifesterend. Maar meditatie/contemplatie heeft niets met manifestatie in wat voor vorm dan ook te maken. Meditatie begint pas wanneer het ongemanifesteerde wordt gecontempleerd.
Wanneer ik een entactogeen inneem (in mijn geval xtc/mdma of benzo fury/6-apb) en de stof begint te werken, dan geniet ik natuurlijk eerst van het plezierige gevoel dat mij dat geeft. Dat onbekommerde verliefde gevoel, waar je even compleet zonder zorgen bent en alles mooi is. Iedereen die een entactogeen heeft geprobeerd, weet precies wat ik bedoel. Maar ook iedereen die een entactogeen heeft geprobeerd, kent de keerzijde van dat gevoel. Je weet namelijk dat dit gevoel niet eeuwig gaat duren en je weet dat (vaak eerder dan later) dit gevoel van plezier om zal slaan naar een gevoel van verlangen naar meer van dat gevoel. En dat gevoel van verlangen is in feite een diep gevoel van onvervuldheid. Je snakt naar dat gelukkige onbezorgde gevoel, maar je weet dat je het moet loslaten en dan begint het intense verlangen naar terugkomen naar die "plek". Voor veel mensen is de keuze om dan meer te nemen snel gemaakt. Het zal je niet weer datzelfde verliefde gevoel geven, maar strak staan lijkt voor velen nog altijd een betere optie dan de intense leegte van verlangen. Herkenbaar?
Nu ben ik al een flinke tijd best spiritueel ingesteld en gebruik ik al jaren psychedelica en ook al een tijdje entactogenen voor bewustzijnsverruiming. En ik ben erachter gekomen dat deze soort drugs ideaal zijn daarvoor en dat je door je instelling te veranderen helemaal niet terug hoeft te vallen in dat donkere dal na de piek ervaring. En die verandering van instelling is er een van je aandacht op puur vermaak, te verplaatsen naar die van bewustzijnsverruiming. Handig om hierbij te vermelden, is dat deze switch helemaal niets afdoet aan het gevoel van vermaak/plezier. Het is win/win.
Maar hoe "doe" je dit dan? Daar zijn in principe talloze manieren voor/wegen naartoe. Een enorm simpele en krachtige schoot me gisteren echter te binnen. Iets waardoor je heel makkelijk in de meditatieve/contemplatieve staat van bewustzijn kan komen. Het begon met de gedachte: "áls dit nu hetzelfde is als dÃt nu, dan moet de realiteit van mijn ervaring eeuwig zijn". De 'áls' is hier zó belangrijk, omdat je hiermee de vraag voor jezelf open houdt. Je stelt je geloof in gedachten met die áls uit en begint hiermee de meditatie/contemplatie. Het is namelijk niet mijn bedoeling om hier een preek te gaan houden (wat ik zeker wel heb gedaan...) over inzichten die ik zelf heb gehad, maar om je voor te stellen om zelf die contemplatie eens uit te proberen. Door de vraag open te houden, ben je bewustzijn zelf aan het contempleren. Je bent dan alleen aan het kijken, zonder enkele achterliggende agenda. Wat er voor mij op een bepaald moment dan gebeurd, is dat ik geen enkele overgang kan vinden tussen dit nu en dÃt nu. Die overgang lijkt er te zijn zolang het verstand je ervaring interpreteert, maar wanneer je ophoudt met luisteren naar je gedachten, dan verdwijnen álle overgangen tussen het zogenaamde ene moment en het andere moment. En pas wanneer ik dat feit (geloof mij niet, test het zelf) constateer, worden de implicaties daarvan bekend. En die implicaties zijn ont-zag-wekkend. Ik heb gisteren een dik uur lang in een staat van totaal ongeloof doorgebracht toen ik de onvermijdelijke implicaties begon te beseffen van dat er maar één eeuwig moment is, welke Nu is. Die implicaties zijn in letterlijke zin almachtig. Je kunt je er alleen maar aan overgeven, het is absoluut onvermijdelijk en je ziet het. En het moment dat je je eraan overgeeft, ervaar je de echte vrijheid, die nÃet uit kan doven zoals het aanvankelijke gevoel van plezier dat een entactogeen je geeft. Maar goed, je ziet dat ik alweer teveel mijn verhaal ga vertellen. ![:wink:]()
Mijn verhaal is niet belangrijk. Ben je het najagen van dergelijke pleziertjes en de onvermijdelijke dip daarna ook zat? Dan is het misschien een goed idee om eens op deze manier zo'n entactogeen te gebruiken. Het kan je zoveel meer bieden dan enkel dat instabiele gevoel van plezier en zoals gezegd kun je daar ook gewoon van genieten op het moment. Hopelijk herkend iemand zich in dit alles en kan het wat betekenen voor hem/haar.![:)]()
Wat? - ~95 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 22-1-2016 ~19:30 uur
Dit report richt zich voornamelijk op het gebruiken van entactogenen als bewustzijnverruimend/spiritueel (hoe je het maar wilt noemen) hulpmiddel. De eigenlijke werking van de stof zelf heb ik nader beschreven in mijn vorige report over 6-APB/Benzo Fury. Aangezien die werking praktisch altijd hetzelfde is, zal ik hier niet al te veel op ingaan. Wil je dus weten wat de directe effecten zijn bij het gebruiken van deze stof, dan kun je misschien beter m'n vorige (2e) ervaring met 6-apb er even bij pakken. Heb je een interesse in bewustzijnsverruiming, meditatie, spiritualiteit en de grotere/diepere levensvragen, lees dan zeker even door.
Entactogenen zijn een aparte/vreemde groep drugs vind ik. Aan de ene kant vind ik ze oppervlakkig, leeg en best toxisch aanvoelen, aan de andere kant kan ik best genieten van dat oppervlakkige plezierige gevoel en aan weer een andere kant maken ze het wel heel makkelijk om mijn gedachten stil te houden en zo in de meditatieve staat terecht te komen. En wat ik wel heel bijzonder vind, is dat ik me gisteren realiseerde dat de aard van entactogenen het beter mogelijk maakt om te mediteren/het eigen bestaan te overpeinzen dan dat psychedelica dat kunnen, voor mij dan in ieder geval. Waar dat volgens mij aan ligt is zelfs al te herleiden uit de naam 'psychedelica', wat 'mind-manefesting' betekent: gedachten manifesterend. Maar meditatie/contemplatie heeft niets met manifestatie in wat voor vorm dan ook te maken. Meditatie begint pas wanneer het ongemanifesteerde wordt gecontempleerd.
Wanneer ik een entactogeen inneem (in mijn geval xtc/mdma of benzo fury/6-apb) en de stof begint te werken, dan geniet ik natuurlijk eerst van het plezierige gevoel dat mij dat geeft. Dat onbekommerde verliefde gevoel, waar je even compleet zonder zorgen bent en alles mooi is. Iedereen die een entactogeen heeft geprobeerd, weet precies wat ik bedoel. Maar ook iedereen die een entactogeen heeft geprobeerd, kent de keerzijde van dat gevoel. Je weet namelijk dat dit gevoel niet eeuwig gaat duren en je weet dat (vaak eerder dan later) dit gevoel van plezier om zal slaan naar een gevoel van verlangen naar meer van dat gevoel. En dat gevoel van verlangen is in feite een diep gevoel van onvervuldheid. Je snakt naar dat gelukkige onbezorgde gevoel, maar je weet dat je het moet loslaten en dan begint het intense verlangen naar terugkomen naar die "plek". Voor veel mensen is de keuze om dan meer te nemen snel gemaakt. Het zal je niet weer datzelfde verliefde gevoel geven, maar strak staan lijkt voor velen nog altijd een betere optie dan de intense leegte van verlangen. Herkenbaar?
Nu ben ik al een flinke tijd best spiritueel ingesteld en gebruik ik al jaren psychedelica en ook al een tijdje entactogenen voor bewustzijnsverruiming. En ik ben erachter gekomen dat deze soort drugs ideaal zijn daarvoor en dat je door je instelling te veranderen helemaal niet terug hoeft te vallen in dat donkere dal na de piek ervaring. En die verandering van instelling is er een van je aandacht op puur vermaak, te verplaatsen naar die van bewustzijnsverruiming. Handig om hierbij te vermelden, is dat deze switch helemaal niets afdoet aan het gevoel van vermaak/plezier. Het is win/win.
Mijn verhaal is niet belangrijk. Ben je het najagen van dergelijke pleziertjes en de onvermijdelijke dip daarna ook zat? Dan is het misschien een goed idee om eens op deze manier zo'n entactogeen te gebruiken. Het kan je zoveel meer bieden dan enkel dat instabiele gevoel van plezier en zoals gezegd kun je daar ook gewoon van genieten op het moment. Hopelijk herkend iemand zich in dit alles en kan het wat betekenen voor hem/haar.
