Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa lang twijfelen: eerste keer X

Na lang twijfelen: eerste keer X

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#1
About last night :grin:

Zoals beloofd zal ik hier snel eens neerschrijven hoe mijn avond verlopen is. Eerst heb ik om 19u een appel en een banaan gegeten, kwestie van m’n maag niet te overbelasten en genoeg suikers binnen te hebben.

21u00: Ik kom aan bij een maat thuis en we beslissen gelijk om een jointje te rollen. Zo zijn de zenuwen wat weg. Alhoewel, zenuwen kan ik het niet echt noemen. Het was eerder een gezonde dosis spanning.

22u00: Ik neem m’n bankkaart, onthoofd hello kitty en neem zo de helft van m’n pil. Die maat had me al gewaarschuwd voor de afschuwelijke smaak, maar ik vond het al bij al nog meevallen. Een paar slokken water en een sigaret later proef ik niks meer van de bittere, chemische smaak.

22u30: Nog altijd niets, buiten het feit dat ik iets actiever word. Helaas weet ik niet of het ligt aan de XTC of eerder aan de stress die zich een weg uit m’n lichaam zoekt.
22u40: Het wachten wordt me wat te veel en ik besluit nog een sigaret te gaan roken. Net als ik klaar sta om de trap af te gaan, raast alle MDMA door m’n lichaam. Tintelingen in handen en voeten zijn sterk aanwezig. Wat een gevoel! Heb ik dit zo’n lange tijd uitgesteld? What the hell was I thinking!? Dit waren waarschijnlijk de beste 3 minuten van m’n leven…

23u00: Ondertussen voel ik m’n benen niet meer. 5 meter wandelen gebeurt in een fractie van een seconde. Alles wat ik vastneem, lijkt gewichtsloos te zijn. Ondertussen ook muziek opgelegd en hierbij kon ik sterk de wisselwerking van de drug voelen. Emoties ten top op techno en acid, maar zeer een zeer snelle omslag als de muziek wat minder werd. Gelukkig hadden mijn maten (er was ondertussen nog iemand bijgekomen) hier wat rekening mee gehouden en moest ik dus niet door de hel en terug.

23u30: We vertrekken richting de markt. Ik werd totaal niet paranoia bij het zien van politievoertuigen, wat ik bij wiet en coke bijna constant heb. De wandeling van 10 minuten was in een mum van tijd voorbij en ik kon niet wachten om me volledig te laten gaan.

00u10: De ene maat besliste om een joint te gaan roken, maar ik heb vriendelijk geweigerd. Er was ergens wel de nieuwsgierigheid om te weten hoe de combinatie aanvoelde, maar op dat moment hoefde ik gewoon niet meer te hebben. Qua dosering zat ik dus perfect. De ‘pink Hello Kitty’ was getest op waarden tussen de 180 en 210mg. Een helft wilde dus zeggen dat ik met m’n 80kg tussen de 1,1 en 1,3 mg/kg genomen had. Gewoon perfect dus.

01u00: Naar mijn gevoel is de piek nu wel gepasseerd, maar ik ga nog steeds lekker. De hele avond geen spetter alcohol gedronken en steeds voldoende water gedronken. Tegen m’n voornemens in overweeg ik om een kwartje bij te nemen.
01u20: Mijn ene maat had de andere helft bij zich gehouden ‘om me van mezelf te beschermen’, maar helaas was er dus wel een andere reden in het spel. Ik ben tenslotte te weten gekomen dat hij zichzelf de andere helft had toegeëigend en zo had ik niks meer. En dit is waar het fout liep. De zin om bij te nemen was op slag weg en de positieve vibes moesten plaats ruimen voor een salvo van slechte gevoelens. Mijn humeur was volledig weg en uit het niets voelde ik de agressie op de voorgrond treden. Ik had niet meteen verwacht dat dit zelfs kon gebeuren met een drug die anders all about peace and love is. Gelukkig kan ik mezelf in iedere situatie wel deftig houden en heb ik hem maar de rest van de avond met rust gelaten. Wat alcohol met een mens kan doen…

01u50: Ik merk dat het effect wat begint af te nemen, maar ik beslis om eventjes buiten af te koelen. Zo kwam ik eventjes terug in de ‘normale wereld’ en dook het effect ineens weer op. Nu valt het me ook op hoe sterk ik m’n kaken voel. Snel eens mijn gezicht bekeken op de camera van m’n telefoon. Dat was toch even een schrik :grin: Mijn pupillen waren gigantisch!

02u00: Omdat ik ineens enorm veel zin kreeg, heb ik tenslotte toch nog een jointje gerookt. Gelukkig had ik er eentje voorgerold, want dat zou in deze toestand niet gelukt zijn… Wat me vooral opviel, was de fantastische smaak! Na 10 minuten was hij dan ook al op en ging ik weer naar binnen om verder te gaan feesten. Het bleek dus dat dit een goeie zet was. De lichamelijke high van de MDMA in combinatie met een wazig hoofd zorgden voor een unieke belevenis.

03u30: Het gevoel is nu echt wel volledig weg en de vermoeidheid begint de bovenhand te nemen. Waarschijnlijk door een gebrek aan suiker (en eten in het algemeen) en de bijzonder zware domper is de avond voor mij afgelopen. Los hiervan ben ik zeer tevreden over hoe de avond verlopen is!


Met dit report wil ik toch maar eens duidelijk maken aan beginnelingen (zoals mezelf) dat deze drug geen wondermiddeltje is! Het is een schitterend goedje, maar aan mijn verhaal kun je duidelijk merken dat er heel wat meer bijdraagt aan het goeie gevoel dan de MDMA zelf. In tegenstelling tot cocaïne, wat bij mij op elk moment van de dag even goed werkt, moet je echt wel voorbereid zijn en de tijd nemen (en dus eventueel uitstellen) om een ideale setting te vinden.

Voor de mensen die net zoals ik schrik hadden voor de lichamelijke klachten: ik ben geen enkel moment misselijk geweest, zowel niet voor het inslaan als erna. Kaakspieren voel ik nu nog wat en mijn ogen zijn terug de oude. Tot nu toe ook absoluut geen mentale problemen. Integendeel, ik voel me tamelijk opgewekt en heb deze nacht uitstekend geslapen! Dit kan natuurlijk wel variëren van persoon tot persoon.
Hopelijk hebben jullie iets gehad aan dit verslag. Laat gerust maar weten wat je ervan vindt! Vragen of opmerkingen mogen ook altijd :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jammer van de domper op de avond, maar mooi dat je er een algeheel goed gevoel aan over hebt gehouden. :)

Die domper op de avond is trouwens een mooi voorbeeld dat de mdma high op zichzelf niets met echte liefde te maken heeft. :wink: Eerder: ik hou van iedereen, zolang ik dit heerlijke gevoel heb en zolang mensen van mijn spul afblijven. :P Het gevoel kan door iets dergelijks zo omslaan in haat.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#3
Autoritair mannetje hoor, eerst bepaald hij voor jou dat je je zelf niet onder controle hebt en bewaard jouw pil. Daarna bepaald hij dat jij het helemaal niet nodig hebt en dus alles voor zichzelf kan nemen. Klinkt ook erg ego...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Echte liefde of niet, het was best wel een naaistreek. De 'neppe' liefde zou pas echt nep zijn als je van iemand 'blijft houden' ondanks dat die je vertrouwen breekt.

Als iemand mij een oor aannaait wordt ik ook wel pissig of ik nou MDMA op heb of niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn punt was meer dat veel mensen xtc/mdma altijd associëren met liefde, maar dat het daar niet veel mee te maken heeft imo (met echte liefde dan). Wil je liefde ervaren, dan kun je beter aan de psychedelica. Stel, ik zit in de afterglow van een psilo trip en ik kom er achter dat iemand stiekem mijn overige paddo's heeft gejat, dan zal mijn liefde echt niet ineens helemaal omslaan in haat zoals dat bij mdma wel kan gebeuren. Liefde is stabiel en niet een wispelturig gevoel waarvan je bang bent het kwijt te raken.

Jmths zei:
De 'neppe' liefde zou pas echt nep zijn als je van iemand 'blijft houden' ondanks dat die je vertrouwen breekt.
Klik om te vergroten...
Ben ik het trouwens niet mee eens. Liefde is alleen liefde wanneer deze onvoorwaardelijk is.

Jmths zei:
Als iemand mij een oor aannaait wordt ik ook wel pissig of ik nou MDMA op heb of niet.
Klik om te vergroten...
Oh ik ook hoor. :wink: Maar dat zegt meer over mij dan over liefde. :P
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi! Bedankt voor jullie reacties allemaal :)
Ik vind het wel leuk dat jullie het hebben over de al dan niet 'neppe' liefde van MDMA. Toen ik nog compleet tegen het goedje was, was dit m'n tegenargument... Ik dacht vooral dat je alleen maar die rush van compleet geluk kon voelen, maar dit was absoluut niet zo.
Los daarvan kan ik die gebeurtenis niet goed een plaats geven. Ik ging van 0 naar 100 in een halve seconde. Al die liefde en gevoelens van eenheid waren in een vingerknip weg, en ik voelde me meteen een agressieve driftkikker. Ik heb dit zelfs nooit gehad tijdens avondjes op coke (en da's volgens mij toch een tamelijke grote bijwerking ervan).
Maar achteraf gezien is het nog steeds geen slechte ervaring. Alleen al omdat ik weet dat het volgende keer beter zal zijn, dan zullen er geen stoorzenders de boel verpesten :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet te hoge verwachtingen scheppen he. :wink: Dat is de grootste oorzaak dat de tweede keer mdma vaak tegenvalt.

De euforische mdma rush kan overweldigend zijn, maar echt stabiel is het allemaal niet nee. Een klein beetje een dipje in het gevoel kan je al gauw laten snakken naar het net wat betere gevoel dat je een paar seconden eerder had.

Het beste kun je er zo weinig mogelijk verwachtingen van hebben. Geniet ervan zolang het duurt, maar laat het ook weer los als het afzwakt. :)
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoge verwachtingen heb ik niet hoor. Ik weet wel waar ik me aan kan verwachten volgende keer, dus het zal sowieso al minder overweldigend overkomen.
Ik ben overigens gewoon van plan om voldoende lang te wachten en volgende keer weer een halfje te nemen. Zoals gezegd: die dosis was eigenlijk perfect voor mij. Buiten wat zweten, extreem wijde pupillen en last van de kaakspieren heb ik geen enkele klachten. Ik zou een grote leugenaar zijn als ik zei dat ik nooit eens wat meer zou proberen, maar nu heb ik daar absoluut geen zin in.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#9
Coke is één van de beroerdste drugs die er is. Ik vind X een stuk beter dan dat tbh.

Het is niet zo dat je nog even goed kan functioneren nee. Leuk reportje wel :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Interessant om bovenstaande te lezen. Ik heb geen ervaring met coke, maar wel vrij veel met MDMA. Ook ik heb me regelmatig afgevraagd of de liefde die je voelt onder invloed van MDMA onecht is. Dat commentaar hoor je vaak van mensen die anti-drugs zijn. 'Maar wat heb je eraan als het fake is?'

Natuurlijk wordt het gevoel van geluk, verbondenheid en liefde opgewekt door de drug. Je filtert de situatie gewoon anders, als door een roze bril.

Dit werd me heel duidelijk toen ik ooit een keer op een festival was, en zag hoe een meisje dat out was gegaan werd weggedragen. Een vriend van mij (die net als ik onder invloed was, maar veel harder ging) zei lachend: "Kijk, ze zijn aan het jonassen!" Zijn perceptie van de situatie was dat dat meisje voor de fun door vrienden naar het strand werd gedragen om in het water te gooien.

Zo is het denk ik ook met dat lovegevoel. Je ziet iemands negatieve eigenschappen tijdelijk gewoon niet meer, of bent er niet mee bezig, en de positieve eigenschappen worden uitvergroot. Betekent dit dat dit fake is? Dat die liefde er niet echt is? Ik weet het niet. Ja, het kan misleidend zijn, dat zeker (zie bovenstaande beschrijving van het meisje dat out was gegaan), omdat bepaalde relevante informatie wordt uitgefilterd, maar dat maakt de liefde nog niet fake/onwaar denk ik. Hoewel het in dit geval natuurlijk wel duidelijk onwaar was dat er gejonast werd. :wink:

Ik herken overigens het snelle omslaan van emotie naar emotie helemaal niet. Totdat de MDMA volledig uitgewerkt is, zit ik in een afterglow en ben ik extreem verdraagzaam.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het verschil hoe ik het zie is dat echte liefde onvoorwaardelijk is.
Klik om te vergroten...
Toen ik destijds voor het eerst experimenteerde met MDMA zat ik op een niet zo'n fijne plek in mijn leven en zat ik vast in een negatief gedachtepatroon. Op het moment dat ik MDMA nam werd mijn kijk op dingen luchtiger en positiever, vanaf dat moment wist ik dat het ook anders kon en is mijn gedachtepatroon achteraf een permanente verandering ondergaan.

Op dezelfde manier kan het ook met liefde werken. Soms nemen we dingen voor gegarandeerd of raken we oog kwijt op wat belangrijk voor ons is. Wellicht brengt MDMA op zichzelf geen onvoorwaardelijke liefde maar kan deze wel doen opbloeien. MDMA kan naar mijn overtuiging mits toegepast in de juiste context een significante therapeutische waarde hebben.

Het ontkennen van liefde voor een andere onder de invloed van MDMA omdat deze zo gezegd 'nep' is voelt voor mij wrang. Uiteindelijk blijft drugs immers een extensie van jezelf, als het tot uiting komt heeft het altijd al ergens binnen in je gezeten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Zo is het denk ik ook met dat lovegevoel. Je ziet iemands negatieve eigenschappen tijdelijk gewoon niet meer, of bent er niet mee bezig, en de positieve eigenschappen worden uitvergroot. Betekent dit dat dit fake is? Dat die liefde er niet echt is? Ik weet het niet. Ja, het kan misleidend zijn, dat zeker (zie bovenstaande beschrijving van het meisje dat out was gegaan), omdat bepaalde relevante informatie wordt uitgefilterd, maar dat maakt de liefde nog niet fake/onwaar denk ik. Hoewel het in dit geval natuurlijk wel duidelijk onwaar was dat er gejonast werd. :wink:
Klik om te vergroten...
Het verschil hoe ik het zie is dat echte liefde onvoorwaardelijk is. Krijgt liefde een voorwaarde, dan is het natuurlijk geen liefde meer. Helaas betekent dat ook dat er dan maar heel weinig sprake is van echte liefde, want er wordt bijna altijd een voorwaarde gesteld. Zo is bijna elke romantische relatie gebaseerd op voorwaarden (blijf bij mij, laat me niet alleen, maak me compleet, bedrieg me niet, etc.). Allemaal dingen die 0,0 met liefde te maken hebben. Onvoorwaardelijke liefde daarentegen heeft geen voorwaarde en "geeft" liefde niet uit een of andere keuze, maar omdat dat de aard is van liefde. Het is wat het is, niet wat het doet.

Ik denk dat voorwaardelijke "liefde" in de kern ook de onvoorwaardelijke liefde is, maar dan gecorrumpeerd door het verstand (angst om alleen te zijn / verlangen om iemand te 'hebben').

Maar dat is mijn mening. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
En ik zeg nog duidelijk: mijn mening...

:rolleyes:

Misschien dat jouw theorie wel de ware is. :P
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik denk dat voorwaardelijke "liefde" in de kern ook de onvoorwaardelijke liefde is, maar dan gecorrumpeerd door het verstand (angst om alleen te zijn / verlangen om iemand te 'hebben').

Maar dat is mijn mening. :wink:
Klik om te vergroten...
[/quote]

En ik maar al die tijd denken dat liefde een dikke kont en dikke tieten is... mooi verkeerd gezien dus...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Het verschil hoe ik het zie is dat echte liefde onvoorwaardelijk is.
Klik om te vergroten...
Het ontkennen van liefde voor een andere onder de invloed van MDMA omdat deze zo gezegd 'nep' is voelt voor mij wrang. Uiteindelijk blijft drugs immers een extensie van jezelf, als het tot uiting komt heeft het altijd al ergens binnen in je gezeten.
Klik om te vergroten...
Als haat tot uiting komt, heeft het ook ergens binnen in je gezeten. :wink:

De enige keren dat ik liefde heb ervaren, was wanneer 'ik' er niet was om het te bederven. :wink:

Ben verder niet tegen mdma of zo, ik ben er gek op. Ik zou alleen de euforische rush die je hebt niet omschrijven als liefde. Liefde kan er natuurlijk wel zijn onder die rush en aangezien mdma ook de eigenschap heeft om gedachten stil te maken is een afwezigheid van de 'ik' een reele optie, mits daar verder op gemediteerd wordt. Liefde is imo altijd aanwezig, maar wordt gecorrumpeerd tot alles wat het niet is. Wederom disclaimer: is mijn mening.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als haat tot uiting komt, heeft het ook ergens binnen in je gezeten. :wink:
Klik om te vergroten...
Maar dat wordt niet gestimuleerd en daar zou ik ook nooit bewust voor kiezen.

MDMA brengt o.a. ook veel oxytocine/vasopressine vrij in het centraal zenuwstelsel, er zit meer achter dan enkel euforie. Enkel liefde erkennen in een staat van ego oplossing is mij iets te zwart wit maar ieder zijn mening ja. :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Als haat tot uiting komt, heeft het ook ergens binnen in je gezeten. :wink:
Klik om te vergroten...

MDMA brengt o.a. ook veel oxytocine/vasopressine vrij in het centraal zenuwstelsel, er zit meer achter dan enkel euforie. Enkel liefde erkennen in een staat van ego oplossing is mij iets te zwart wit maar ieder zijn mening ja. :tongueout:
Klik om te vergroten...
En valt het niet op dat de momenten waarop het gevoel van liefde wordt ervaren, deze altijd gekenmerkt worden door de afwezigheid van enige 'ik' gedachtes? :)

Ik stelde het misschien wel wat te hard en zwart/wit ja. Je kunt overal liefde herkennen, maar als het iets buiten jezelf lijkt te zijn is het eerder een reflectie van liefde denk ik. Het gevoel van liefde is imo sowieso niet alles wat liefde is. Als liefde slechts een gevoel zou zijn geweest, dan was het volkomen inwisselbaar geweest voor een ander gevoel. Toch weten we als mensen dat liefde meer is dan dat, toch? Als je geen liefde voelt, dan zoek je het op de een of andere manier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."