Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer XTC | Retaliate

1e keer XTC | Retaliate

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn 1e keer XTC, wat een ervaring.

Waar? Retaliate (Rawstyle festival)
Wanneer? 11 November 2017
Tijd van inname: 00:30
Hoeveelheid: In het begin: minder dan een kwartje

Mijn 1e keer XTC was echt niet zoals ik had verwacht (als ik andere geweldige trip reports zie). Goed, voorheen ging ik minder vaak naar festivals dan momenteel, maar als ik ging dronk ik de hele avond bier en sterke drank om lekker los te komen op de muziek. Ooit heb ik eens een puntje pep genomen waar ik ietsjes wat voelde, maar achteraf bleek het waardeloze pep te zijn. Al heb ik dit altijd in mijn achterhoofd gehouden, er ging een 2e keer komen van het gebruiken van hard drugs. Ik werd goed ingelicht door de persoon bij wie ik het kocht en in eerste instantie zei hij dat ik beter kon beginnen met een XTC pil van ongeveer 80 mg. Die had ik besteld, maar kon hij niet meer op tijd regelen. Dus gingen we verder kijken en uiteindelijk kwamen we op een zware pil uit van circa 280 mg. Een kwartje was voldoende zei hij om mee te beginnen.

Daar stond ik dan in de toiletten. Klaar om een kwartje naar binnen te gooien. Omdat ik erg zenuwachtig en nieuwsgierig was besloot ik toch om wat minder te nemen dan een kwartje. Van dat kwartje ging de helft naar binnen. Een uurtje later begon ik wat te voelen van lichte tintelingen, ik had niet echt het idee dat dat door de XTC kwam die aan het werk was. Een kwartiertje later had ik nog steeds hetzelfde gevoel en ik besloot om nu goed bij te nemen. Dus ik pak mijn zakje uit m'n broekzak, pakte een hele pil (had er 3 totaal) en brak hem doormidden en mikte hem in m'n keel. Leuk, dacht ik, nu gaan we het beleven.

Al was ik helemaal al vergeten dat je met bijnemen nou niet een dosis moet nemen die al zwaar is als begin dosis. Helemaal omdat het mijn 1e keer was, helemaal vergeten lol. Even later, terug naar de groep op de danszaal, de andere gingen lekker op het bier en 1 iemand op de pep. Ik zei heel enthousiast en vol vertrouwen dat ik XTC had bijgenomen en alle ogen van de groep draaide mijn kant op. 'Maat, heb je je doppen eens gezien?', 'Jezus gast, je ogen zijn echt groot!' Haha, ik had zoiets van het zal wel. Niet veel later begon ik hem te voelen. Het kwam in 1 keer opzetten terwijl ik daar stond te dansen. Mijn benen en armen voelde als een veertje, alsof ik zweefde over de vloer en geen armen en benen meer had, zo licht voelde m'n lichaamsdelen. Wow! dacht ik, wat een heerlijk gevoel! Ik herinnerde me niet veel later het advies om even te gaan zitten als hij inslaat omdat het heftig kan zijn de eerste keer. Dus daar liep ik, richting de chill lounge. Het voelde net als een achtbaan, dat kleine stukje lopen. Ik liep voor mijn gevoel zo enorm snel, ik ontweek iedereen op een haar na en vroeg me af waarom zij allemaal zo langzaam liepen. In werkelijkheid waren mijn benen als een gek aan het bewegen, maar maakte ik kleine stapjes. Snelwandelen met kleine voetstappen wat bij mekaar een normale loopsnelheid werd.

Ik kwam aan bij de chill lounge, keek om mijn heen, zag een plek op een bankje niet ver van de hoek vandaan. Daar zat ik, keihard te gaan. Zweten als een malle, om me heen aan het kijken gedurende de hele trip en niet stil kunnen zitten. Jezus wat een gevoel, en het hoogtepunt van de trip moest nog komen! Ik naar mijn maten appen dat ik daar zat met de vraag een flesje water te brengen. Een bericht dat zo verstuurd kon worden, maar gezien ik geen bal kon lezen wel 15 minuten duurde. Achteraf kon ik het met 1 oog open wel allemaal goed zien (wat een bekend effect is natuurlijk).

De trip die ik had duurde ruim een uur en een kwartier. Keihard gaan op een bankje en uiteindelijk aan de praat raken met een gozer die hetzelfde hard, wat een gesprek. Ging natuurlijk helemaal nergens meer over haha. Op een gegeven moment, toen ik doorhad dat ik me op 1 punt moest focussen van de omgeving om wat rustiger te worden, opgestaan om terug te gaan naar de groep. Ik stond op, liep erheen en voelde me opeens broodnuchter. Helemaal niet doorgehad dat ik er dik een uur heb gezeten. Balen als een stekker, nuchter terugkomen met doppen waar je U tegen zegt en het hard gaan gemist te hebben op de dansvloer. Eventjes zitten dacht ik om het gevoel te leren kennen en ermee om te leren gaan, ha, mooi niet dus.

Maar goed, uiteindelijk me nog dik vermaakt, ietsjes bijgenomen omdat ik het hard gaan echt mistte, al kwam dit gevoel uiteraard niet echt meer terug. Hard willen gaan op een feestje, maar bij het hoogtepunt iets minder hard willen gaan en wanneer je eenmaal nuchter bent weer hard willen gaan. :sweatsmile:

1e trip report van mij, nu duimen dat ik niet herkend wordt, want ik weet zeker dat iedereen daar in de chill lounge mij met grote ogen aan het bekijken was van: Zo hé, die gozer daar gaat keihard!

:tearsofjoy:
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar! Leuk dat je ervan hebt genoten :)
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad heel herkenbaar. Jammer dat de tijd altijd zo snel voorbij gaat wanneer je hard gaat. Ik krijg meteen ook weer zin in een feestje nu ik je reportje lees.

De volgende keer wanneer je weer XTC gebruikt op een feestje: ga er gewoon lekker voor. Niks rustig zitten, da's zonde. Maar ja dat had je zelf ook al door. :wink:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
verwondering zei:
De volgende keer wanneer je weer XTC gebruikt op een feestje: ga er gewoon lekker voor. Niks rustig zitten, da's zonde.
Klik om te vergroten...
Juist inderdaad! Dit heb ik na mijn 1e keer ook ervaren. Al heb ik juist op de feestjes na November pep gebruikt in plaats van XTC om me zelf even een pauze te geven betreft het gebruik van XTC. Dit lukt totaal niet, omdat ik het toch meeneem naar feestjes voor het geval dat. Dat is ook wel herkenbaar, want het gevoel van XTC is niet te vergelijken met speed, het hard gaan is anders en ik neem het daarom mee voor als de pep niet werkt. :tongueout:
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Mijn 1e keer XTC, wat een ervaring.

Waar? Retaliate (Rawstyle festival)
Wanneer? 11 November 2017
Tijd van inname: 00:30
Hoeveelheid: In het begin: minder dan een kwartje

Mijn 1e keer XTC was echt niet zoals ik had verwacht (als ik andere geweldige trip reports zie). Goed, voorheen ging ik minder vaak naar festivals dan momenteel, maar als ik ging dronk ik de hele avond bier en sterke drank om lekker los te komen op de muziek. Ooit heb ik eens een puntje pep genomen waar ik ietsjes wat voelde, maar achteraf bleek het waardeloze pep te zijn. Al heb ik dit altijd in mijn achterhoofd gehouden, er ging een 2e keer komen van het gebruiken van hard drugs. Ik werd goed ingelicht door de persoon bij wie ik het kocht en in eerste instantie zei hij dat ik beter kon beginnen met een XTC pil van ongeveer 80 mg. Die had ik besteld, maar kon hij niet meer op tijd regelen. Dus gingen we verder kijken en uiteindelijk kwamen we op een zware pil uit van circa 280 mg. Een kwartje was voldoende zei hij om mee te beginnen.

Daar stond ik dan in de toiletten. Klaar om een kwartje naar binnen te gooien. Omdat ik erg zenuwachtig en nieuwsgierig was besloot ik toch om wat minder te nemen dan een kwartje. Van dat kwartje ging de helft naar binnen. Een uurtje later begon ik wat te voelen van lichte tintelingen, ik had niet echt het idee dat dat door de XTC kwam die aan het werk was. Een kwartiertje later had ik nog steeds hetzelfde gevoel en ik besloot om nu goed bij te nemen. Dus ik pak mijn zakje uit m'n broekzak, pakte een hele pil (had er 3 totaal) en brak hem doormidden en mikte hem in m'n keel. Leuk, dacht ik, nu gaan we het beleven.

Al was ik helemaal al vergeten dat je met bijnemen nou niet een dosis moet nemen die al zwaar is als begin dosis. Helemaal omdat het mijn 1e keer was, helemaal vergeten lol. Even later, terug naar de groep op de danszaal, de andere gingen lekker op het bier en 1 iemand op de pep. Ik zei heel enthousiast en vol vertrouwen dat ik XTC had bijgenomen en alle ogen van de groep draaide mijn kant op. 'Maat, heb je je doppen eens gezien?', 'Jezus gast, je ogen zijn echt groot!' Haha, ik had zoiets van het zal wel. Niet veel later begon ik hem te voelen. Het kwam in 1 keer opzetten terwijl ik daar stond te dansen. Mijn benen en armen voelde als een veertje, alsof ik zweefde over de vloer en geen armen en benen meer had, zo licht voelde m'n lichaamsdelen. Wow! dacht ik, wat een heerlijk gevoel! Ik herinnerde me niet veel later het advies om even te gaan zitten als hij inslaat omdat het heftig kan zijn de eerste keer. Dus daar liep ik, richting de chill lounge. Het voelde net als een achtbaan, dat kleine stukje lopen. Ik liep voor mijn gevoel zo enorm snel, ik ontweek iedereen op een haar na en vroeg me af waarom zij allemaal zo langzaam liepen. In werkelijkheid waren mijn benen als een gek aan het bewegen, maar maakte ik kleine stapjes. Snelwandelen met kleine voetstappen wat bij mekaar een normale loopsnelheid werd.

Ik kwam aan bij de chill lounge, keek om mijn heen, zag een plek op een bankje niet ver van de hoek vandaan. Daar zat ik, keihard te gaan. Zweten als een malle, om me heen aan het kijken gedurende de hele trip en niet stil kunnen zitten. Jezus wat een gevoel, en het hoogtepunt van de trip moest nog komen! Ik naar mijn maten appen dat ik daar zat met de vraag een flesje water te brengen. Een bericht dat zo verstuurd kon worden, maar gezien ik geen bal kon lezen wel 15 minuten duurde. Achteraf kon ik het met 1 oog open wel allemaal goed zien (wat een bekend effect is natuurlijk).

De trip die ik had duurde ruim een uur en een kwartier. Keihard gaan op een bankje en uiteindelijk aan de praat raken met een gozer die hetzelfde hard, wat een gesprek. Ging natuurlijk helemaal nergens meer over haha. Op een gegeven moment, toen ik doorhad dat ik me op 1 punt moest focussen van de omgeving om wat rustiger te worden, opgestaan om terug te gaan naar de groep. Ik stond op, liep erheen en voelde me opeens broodnuchter. Helemaal niet doorgehad dat ik er dik een uur heb gezeten. Balen als een stekker, nuchter terugkomen met doppen waar je U tegen zegt en het hard gaan gemist te hebben op de dansvloer. Eventjes zitten dacht ik om het gevoel te leren kennen en ermee om te leren gaan, ha, mooi niet dus.

Maar goed, uiteindelijk me nog dik vermaakt, ietsjes bijgenomen omdat ik het hard gaan echt mistte, al kwam dit gevoel uiteraard niet echt meer terug. Hard willen gaan op een feestje, maar bij het hoogtepunt iets minder hard willen gaan en wanneer je eenmaal nuchter bent weer hard willen gaan. :sweatsmile:

1e trip report van mij, nu duimen dat ik niet herkend wordt, want ik weet zeker dat iedereen daar in de chill lounge mij met grote ogen aan het bekijken was van: Zo hé, die gozer daar gaat keihard!

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Gaat meneertje radical fan naar Qapital vanavond?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mima zei:
Gaat meneertje radical fan naar Qapital vanavond?
Klik om te vergroten...
Als ik nu niet klaar met werken was, wel ja. :rage:

Maaar, ik maak het volgende week vrijdag weer goed met Hells Basement en de week erop met Snakepit. :hearteyes:
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bas zei:
Als ik nu niet klaar met werken was, wel ja. :rage:

Maaar, ik maak het volgende week vrijdag weer goed met Hells Basement en de week erop met Snakepit. :hearteyes:
Klik om te vergroten...


Nou ik zit weer in de bus :wink:
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik dat zo lees krijg ik steeds meer zin om het ook over een tijdje te doen!
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#9
TripEekhoorn zei:
Als ik dat zo lees krijg ik steeds meer zin om het ook over een tijdje te doen!
Klik om te vergroten...
Eerste keer dan? Lees je goed in en geniet er vooral heel erg van! :grin:
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#10
TripEekhoorn zei:
Als ik dat zo lees krijg ik steeds meer zin om het ook over een tijdje te doen!
Klik om te vergroten...


Toffff, moet je zeker doen... Elke keer vind ik het weer spannend om te doen, de ene keer slaat die anders in! Maar als je in de flow zit ga je zo ontzettend lekker ! :')
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#11
TechnoChicken zei:
Eerste keer dan? Lees je goed in en geniet er vooral heel erg van! :grin:
Klik om te vergroten...
Jaa ik heb er al heel veel over gelezen en zoek er veel over op, ik ben een verstandige gebruiker:grin:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
TripEekhoorn zei:
Jaa ik heb er al heel veel over gelezen en zoek er veel over op, ik ben een verstandige gebruiker:grin:
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik van mezelf ook

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."